Plánek tt k posouzení

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pon 25 zář, 2017 3:46 pm

Ahoj všem,
tak teď mě můžete kamenovat :-)

nějak se s tím peru a né a né vymyslet nic pořádného
Přílohy
12.pdf
(217.28 KiB) 517 krát
13.pdf
(126.62 KiB) 387 krát
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod hank » pon 25 zář, 2017 4:05 pm

Nejdřív ze všeho sem zkus aspoň zhruba nahodit představu o epoše, kategorii trati, povaze, organizaci a hustotě provozu, z toho vyplývajícím grafikonu, trakci, druzích a počtech používaných vozidel. Jinak vůbec není jasný účel všech těch odboček a šturců apod. a není co chválit, kritizovat ani radit.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » pon 25 zář, 2017 5:24 pm

A především sem dávej plánky na obrázku přímo na fórum nebo odkaz na obrázek uložený např. na rajčeti. Stahovat si to k sobě do počítače je na prd a spoustu lidí to odradí, aby se na to podívali ;)

Podívej se na plánky Milana Ferdiána :arrow: http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pon 25 zář, 2017 6:15 pm

představa byla asi taková epocha IV , jedna hlavní trať kde by vlaky jezdily automaticky řízeno dcc a jedna vedlejší trať s koncovou stanicí, kde by si člověk zajezdil a zaposunoval, stále se mi toho zdálo málo tak jsem kreslil a kreslil až z toho vylez tento vlakodrom a chaos :-)
Přílohy
skrytá část.jpg
2017-09-25_20_07_04.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pon 25 zář, 2017 6:17 pm

Rocky_MK píše:A především sem dávej plánky na obrázku přímo na fórum nebo odkaz na obrázek uložený např. na rajčeti. Stahovat si to k sobě do počítače je na prd a spoustu lidí to odradí, aby se na to podívali ;)

Podívej se na plánky Milana Ferdiána :arrow: http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/


Jinak dík za plánky je co študovat
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod hank » pon 25 zář, 2017 7:14 pm

Ta vedlejší trať je ta nudlička vpravo dole? A jaký je provozní význam těch ostatních šturců? Do topírny by se určitě nejezdilo tunelem a dvojitou smyčkou...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » úte 26 zář, 2017 2:06 pm

hank píše:Ta vedlejší trať je ta nudlička vpravo dole? A jaký je provozní význam těch ostatních šturců? Do topírny by se určitě nejezdilo tunelem a dvojitou smyčkou...


Vedlejší trať se zastávkou a depem měla být v levo nahoře , tak dlouho jsem kreslil až jsem tam přimastil tu dvojitou smyčku :D , v pravo dole je místo které bych mohl využít , tak jsem tam jen něco nahodil.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod hank » úte 26 zář, 2017 4:51 pm

Nechci ti brát elán, ale připojuji se k názoru, že nejlepší by bylo začít znovu od nuly s čistým stolem, nejlépe po důkladném prostudování plánků Milana Ferdiána. :| Vůbec nebude ostuda, když některý převezmeš jako celek.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » úte 26 zář, 2017 5:15 pm

hank píše:Nechci ti brát elán, ale připojuji se k názoru, že nejlepší by bylo začít znovu od nuly s čistým stolem, nejlépe po důkladném prostudování plánků Milana Ferdiána. :| Vůbec nebude ostuda, když některý převezmeš jako celek.


už sem to smazal a koukám na plánky, který by přibližně odpovídal mému prostoru
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 5:50 pm

Tak jsem to trochu překopal , snad o 1% lepší :-)
kolejiště.jpg

kolejiště 1.jpg

kolejiště 2.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » pát 29 zář, 2017 6:13 pm

Lepší to je, ale pořád je to blbě. Ta „hlavní“ stanice je hrozně krátká a ta rotunda s točnou u ní působí jak pěst na oko (s mírnou úpravou budu citovat Jeňu Sovu - jako motorest u polní cesty). Navíc depo není jen o rotundě a točně, patří k tomu i rozsáhlé provozní zázemí, různá zbrojení, popelová jáma apod. Ale rozumím ti, taky jsem kdysi chtěl mít v dvoukolejné staničce kolotoč na mašinky a třímístnou rotundu.
Tu dvoukolejnou staničku vpravo je třeba zaústit přímo do hlavní stanice - a rozhodně opticky oddělit např. tunelem, protože ta trať k ní je moc krátká. K tomu se krásně nabízí ten roh s úzkým připojením ke zbytku panelu.
To je tak základ, ale pořád chybí místo pro staniční budovu apod. Dál je to provozně chudé - kde je nějaká vlečka, nákladiště? Přistavování a svážení vozů z těchto míst je významná část toho, co je na ježdění atraktivní.
Takže znovu a lépe. Tu koncovou stanici vlevo nahoře bych vyhodil. Namísto toho viditelnou hlavní trať a místo pro nádraží jako takové - staniční budova a příjezd k ní, skladiště, apod. Ten cancour vlevo se úplně nabízí pro nějakou vlečku do fabriky.

EDIT: Tady jsem ti udělal schématický náčrt, jak by to šlo rozvrhnout. Máš krásný prostor, trochu si ho uprav a můžeš mít krásné kolejiště. A zvaž tu točnu. 1-2místná remíza se zázemím má daleko větší hodnotu než točna v s rotundou v takovéhle staničce.
grexx.png
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 6:42 pm

Rocky_MK píše:Lepší to je, ale pořád je to blbě. Ta „hlavní“ stanice je hrozně krátká a ta rotunda s točnou u ní působí jak pěst na oko (s mírnou úpravou budu citovat Jeňu Sovu - jako motorest u polní cesty). Navíc depo není jen o rotundě a točně, patří k tomu i rozsáhlé provozní zázemí, různá zbrojení, popelová jáma apod. Ale rozumím ti, taky jsem kdysi chtěl mít v dvoukolejné staničce kolotoč na mašinky a třímístnou rotundu.
Tu dvoukolejnou staničku vpravo je třeba zaústit přímo do hlavní stanice - a rozhodně opticky oddělit např. tunelem, protože ta trať k ní je moc krátká. K tomu se krásně nabízí ten roh s úzkým připojením ke zbytku panelu.
To je tak základ, ale pořád chybí místo pro staniční budovu apod. Dál je to provozně chudé - kde je nějaká vlečka, nákladiště? Přistavování a svážení vozů z těchto míst je významná část toho, co je na ježdění atraktivní.
Takže znovu a lépe. Tu koncovou stanici vlevo nahoře bych vyhodil. Namísto toho viditelnou hlavní trať a místo pro nádraží jako takové - staniční budova a příjezd k ní, skladiště, apod. Ten cancour vlevo se úplně nabízí pro nějakou vlečku do fabriky.


Dík za připomínky, ta hlavní stanice je krátká, neplánuju provozovat dlouhé soupravy nebo rychlíkové vozy nato nemám poloměry, ten hlavní panel má šířku 70 cm mohl bych jít max na 80 cm, ale raději bych zůstal u těch 70 cm, nato se to špatně vymyšlí alespoň mě :-) s tím kolotočem máš pravdu jen jsem to zkusil rád bych ho tam měl :-)
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod Rocky_MK » pát 29 zář, 2017 6:50 pm

Stačí tu rozšířit tu pravou nudli na 40-50 cm. Pak se tam šikmo krásně vleze koncová stanička s remízou a vlečkou. Tu šířku hlavního panelu 70 cm jsem si nevšiml. Je to docela málo na to, aby se tam otočila hlavní trať i lokálka. Ale stačilo by jen část toho hlavního panelu rozšířit a hlavní stanici dát trochu zešikma, aby se dala pro otočení obou tratí využít maximální šířka.
Naposledy upravil Rocky_MK dne pát 29 zář, 2017 6:52 pm, celkově upraveno 1
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod milan ferdián » pát 29 zář, 2017 6:51 pm

grexx píše: ta hlavní stanice je krátká, neplánuju provozovat dlouhé soupravy nebo rychlíkové vozy nato nemám poloměry, ten hlavní panel má šířku 70 cm mohl bych jít max na 80 cm, ale raději bych zůstal u těch 70 cm, nato se to špatně vymyšlí alespoň mě :-) s tím kolotočem máš pravdu jen jsem to zkusil rád bych ho tam měl :-)

Kolotoč ti je nanic :D .Rocky_MK ti nastínil ideu kolejiště.Upřímně na té ploše,maximálně lokálka. :wink:.Hloubka 70 cm,poloměr R310 a jsme na 62 cm,kraje po 4 cm a máš vymalováno. Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plánek tt k posouzení

Příspěvekod grexx » pát 29 zář, 2017 6:57 pm

Rocky_MK píše:Stačí tu rozšířit tu pravou nudli na 40-50 cm. Pak se tam šikmo krásně vleze koncová stanička s remízou a vlečkou. Tu šířku hlavního panelu 70 cm jsem si nevšiml. Je to docela málo na to, aby se tam otočila hlavní trať i lokálka. Ale stačilo by jen část toho hlavního panelu rozšířit a hlavní stanici dát trochu zešikma, aby se dala pro otočení obou tratí využít maximální šířka.


právě že tu pravou nudli rozšířit nemohu, bohužel není víc placu :o
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků