Stránka 1 z 4

Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 3:46 pm
od grexx
Ahoj všem,
tak teď mě můžete kamenovat :-)

nějak se s tím peru a né a né vymyslet nic pořádného

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 4:05 pm
od hank
Nejdřív ze všeho sem zkus aspoň zhruba nahodit představu o epoše, kategorii trati, povaze, organizaci a hustotě provozu, z toho vyplývajícím grafikonu, trakci, druzích a počtech používaných vozidel. Jinak vůbec není jasný účel všech těch odboček a šturců apod. a není co chválit, kritizovat ani radit.

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 5:24 pm
od Rocky_MK
A především sem dávej plánky na obrázku přímo na fórum nebo odkaz na obrázek uložený např. na rajčeti. Stahovat si to k sobě do počítače je na prd a spoustu lidí to odradí, aby se na to podívali ;)

Podívej se na plánky Milana Ferdiána :arrow: http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 6:15 pm
od grexx
představa byla asi taková epocha IV , jedna hlavní trať kde by vlaky jezdily automaticky řízeno dcc a jedna vedlejší trať s koncovou stanicí, kde by si člověk zajezdil a zaposunoval, stále se mi toho zdálo málo tak jsem kreslil a kreslil až z toho vylez tento vlakodrom a chaos :-)

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 6:17 pm
od grexx
Rocky_MK píše:A především sem dávej plánky na obrázku přímo na fórum nebo odkaz na obrázek uložený např. na rajčeti. Stahovat si to k sobě do počítače je na prd a spoustu lidí to odradí, aby se na to podívali ;)

Podívej se na plánky Milana Ferdiána :arrow: http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/


Jinak dík za plánky je co študovat

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 7:14 pm
od hank
Ta vedlejší trať je ta nudlička vpravo dole? A jaký je provozní význam těch ostatních šturců? Do topírny by se určitě nejezdilo tunelem a dvojitou smyčkou...

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 2:06 pm
od grexx
hank píše:Ta vedlejší trať je ta nudlička vpravo dole? A jaký je provozní význam těch ostatních šturců? Do topírny by se určitě nejezdilo tunelem a dvojitou smyčkou...


Vedlejší trať se zastávkou a depem měla být v levo nahoře , tak dlouho jsem kreslil až jsem tam přimastil tu dvojitou smyčku :D , v pravo dole je místo které bych mohl využít , tak jsem tam jen něco nahodil.

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 4:51 pm
od hank
Nechci ti brát elán, ale připojuji se k názoru, že nejlepší by bylo začít znovu od nuly s čistým stolem, nejlépe po důkladném prostudování plánků Milana Ferdiána. :| Vůbec nebude ostuda, když některý převezmeš jako celek.

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 5:15 pm
od grexx
hank píše:Nechci ti brát elán, ale připojuji se k názoru, že nejlepší by bylo začít znovu od nuly s čistým stolem, nejlépe po důkladném prostudování plánků Milana Ferdiána. :| Vůbec nebude ostuda, když některý převezmeš jako celek.


už sem to smazal a koukám na plánky, který by přibližně odpovídal mému prostoru

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 5:50 pm
od grexx
Tak jsem to trochu překopal , snad o 1% lepší :-)
kolejiště.jpg

kolejiště 1.jpg

kolejiště 2.jpg

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 6:13 pm
od Rocky_MK
Lepší to je, ale pořád je to blbě. Ta „hlavní“ stanice je hrozně krátká a ta rotunda s točnou u ní působí jak pěst na oko (s mírnou úpravou budu citovat Jeňu Sovu - jako motorest u polní cesty). Navíc depo není jen o rotundě a točně, patří k tomu i rozsáhlé provozní zázemí, různá zbrojení, popelová jáma apod. Ale rozumím ti, taky jsem kdysi chtěl mít v dvoukolejné staničce kolotoč na mašinky a třímístnou rotundu.
Tu dvoukolejnou staničku vpravo je třeba zaústit přímo do hlavní stanice - a rozhodně opticky oddělit např. tunelem, protože ta trať k ní je moc krátká. K tomu se krásně nabízí ten roh s úzkým připojením ke zbytku panelu.
To je tak základ, ale pořád chybí místo pro staniční budovu apod. Dál je to provozně chudé - kde je nějaká vlečka, nákladiště? Přistavování a svážení vozů z těchto míst je významná část toho, co je na ježdění atraktivní.
Takže znovu a lépe. Tu koncovou stanici vlevo nahoře bych vyhodil. Namísto toho viditelnou hlavní trať a místo pro nádraží jako takové - staniční budova a příjezd k ní, skladiště, apod. Ten cancour vlevo se úplně nabízí pro nějakou vlečku do fabriky.

EDIT: Tady jsem ti udělal schématický náčrt, jak by to šlo rozvrhnout. Máš krásný prostor, trochu si ho uprav a můžeš mít krásné kolejiště. A zvaž tu točnu. 1-2místná remíza se zázemím má daleko větší hodnotu než točna v s rotundou v takovéhle staničce.
grexx.png

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 6:42 pm
od grexx
Rocky_MK píše:Lepší to je, ale pořád je to blbě. Ta „hlavní“ stanice je hrozně krátká a ta rotunda s točnou u ní působí jak pěst na oko (s mírnou úpravou budu citovat Jeňu Sovu - jako motorest u polní cesty). Navíc depo není jen o rotundě a točně, patří k tomu i rozsáhlé provozní zázemí, různá zbrojení, popelová jáma apod. Ale rozumím ti, taky jsem kdysi chtěl mít v dvoukolejné staničce kolotoč na mašinky a třímístnou rotundu.
Tu dvoukolejnou staničku vpravo je třeba zaústit přímo do hlavní stanice - a rozhodně opticky oddělit např. tunelem, protože ta trať k ní je moc krátká. K tomu se krásně nabízí ten roh s úzkým připojením ke zbytku panelu.
To je tak základ, ale pořád chybí místo pro staniční budovu apod. Dál je to provozně chudé - kde je nějaká vlečka, nákladiště? Přistavování a svážení vozů z těchto míst je významná část toho, co je na ježdění atraktivní.
Takže znovu a lépe. Tu koncovou stanici vlevo nahoře bych vyhodil. Namísto toho viditelnou hlavní trať a místo pro nádraží jako takové - staniční budova a příjezd k ní, skladiště, apod. Ten cancour vlevo se úplně nabízí pro nějakou vlečku do fabriky.


Dík za připomínky, ta hlavní stanice je krátká, neplánuju provozovat dlouhé soupravy nebo rychlíkové vozy nato nemám poloměry, ten hlavní panel má šířku 70 cm mohl bych jít max na 80 cm, ale raději bych zůstal u těch 70 cm, nato se to špatně vymyšlí alespoň mě :-) s tím kolotočem máš pravdu jen jsem to zkusil rád bych ho tam měl :-)

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 6:50 pm
od Rocky_MK
Stačí tu rozšířit tu pravou nudli na 40-50 cm. Pak se tam šikmo krásně vleze koncová stanička s remízou a vlečkou. Tu šířku hlavního panelu 70 cm jsem si nevšiml. Je to docela málo na to, aby se tam otočila hlavní trať i lokálka. Ale stačilo by jen část toho hlavního panelu rozšířit a hlavní stanici dát trochu zešikma, aby se dala pro otočení obou tratí využít maximální šířka.

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 6:51 pm
od milan ferdián
grexx píše: ta hlavní stanice je krátká, neplánuju provozovat dlouhé soupravy nebo rychlíkové vozy nato nemám poloměry, ten hlavní panel má šířku 70 cm mohl bych jít max na 80 cm, ale raději bych zůstal u těch 70 cm, nato se to špatně vymyšlí alespoň mě :-) s tím kolotočem máš pravdu jen jsem to zkusil rád bych ho tam měl :-)

Kolotoč ti je nanic :D .Rocky_MK ti nastínil ideu kolejiště.Upřímně na té ploše,maximálně lokálka. :wink:.Hloubka 70 cm,poloměr R310 a jsme na 62 cm,kraje po 4 cm a máš vymalováno. Milan

Re: Plánek tt k posouzení

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2017 6:57 pm
od grexx
Rocky_MK píše:Stačí tu rozšířit tu pravou nudli na 40-50 cm. Pak se tam šikmo krásně vleze koncová stanička s remízou a vlečkou. Tu šířku hlavního panelu 70 cm jsem si nevšiml. Je to docela málo na to, aby se tam otočila hlavní trať i lokálka. Ale stačilo by jen část toho hlavního panelu rozšířit a hlavní stanici dát trochu zešikma, aby se dala pro otočení obou tratí využít maximální šířka.


právě že tu pravou nudli rozšířit nemohu, bohužel není víc placu :o