Stránka 2 z 3

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pon 24 črc, 2017 12:40 pm
od el_salamo
Lukas130 píše:
HonzaM píše:Kříže (křižovatky) nejsou zapojeny tak, aby byly křižující se tratě elektricky isolovány.


Ano, přesně tak, při předělávání kolejiště bylo tohle pro mě nemilým překvapením. BTTB kříže se totiž odizolovat daly, současné Tilligovy kříže už ne, krajní kolejnice do obou směru jsou z jednoho kusu - takže natvrdo spojené.


BTW: https://www.itvlaky.cz/kolejovy-kriz-15 ... 1-d799.htm - podle obrázku je tam srdcovka zvlášť...

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pon 24 črc, 2017 12:56 pm
od Lukas130
Jo, máš pravdu. Spletl jsem si to s 30 stupňovým křížením, které jsem řešil já. Tak beru zpět, možná se to odizolovat dá - neznám tenhle kříž ze spoda.

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pon 24 črc, 2017 2:09 pm
od HonzaM
el_salamo píše:BTW: https://www.itvlaky.cz/kolejovy-kriz-15 ... 1-d799.htm - podle obrázku je tam srdcovka zvlášť...


Že je srdcovka zvlášť neříká nic o tom jak je to propojeno vespod. Rozhodně je dobré si to ověřit.

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: úte 25 črc, 2017 7:14 pm
od sidlo
Pokud se jedná o falešnou dvoukolejku, tak žádné smyčkové moduly nejsou třeba. Musí se to prostě zapojit jinak (v případě použití kolejových spojek).
Pokud by se stavěla jednokolejka na koncích byly skutečné smyčky, tak se to dá taky zapojit bez smyčkových modulů.
Pokud ty křižovatky mají navodit iluzi kolejové spojky, tak je lepší je úplně vypustit, protože to zkracuje užitečnou délku staniční koleje.

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: čtv 27 črc, 2017 8:34 am
od jafobe
pokud bych to bral jako falešnou dvoukolejku, spíš bych o řešil asi nějak takto, zvětšila by se tím užitná délka kolejí viz příspěvky dříve, a zachoval se původní rozsah stanice ...
nádraží2.jpg

osobně bych s ohledem na velikost uvažoval spíš o jiném řešení ... nechat na viditelné ploše tříkolejné nádražíčko s malým skladem, jednokolejnou výtopnou a malou vlečkou (třeba v podobě volné skládky dříví) na jednokolejné trati, smyčky na koncích bych udělal tak že by klesali o patro níž, kde by v prostoru pod nádražím mohlo být v budoucnu skryté nádraží, pro začátek při nedostatku financí jen průjezdná kolej ...

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: čtv 27 črc, 2017 9:58 am
od vmucha
Nebo by jedna stanice mohla být koncová, druhá úvraťová a z ní by jedna trať klesala do skryťáku pod tu koncovou (pokud by to výškově vzhledem k délce vyšlo).

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: čtv 27 črc, 2017 10:20 am
od hopeter
Zkus se podívat sem http://tt120.webnode.cz/products/cast-prvni-zaciname/. To je nádraží jako malované. Alespoň mě se moc líbí.
Pokud je záměrem posunovací labyrint tak je inspirace třeba tady http://mikrolayout.webnode.cz/
To co je zatím v tomto vláknu je všechno takový kočkopes... ( samozřejmě dle mého mdlého názoru ) Přeji úspěšnou tvorbu návrhu aby se ti povedl. :)

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pát 04 srp, 2017 8:22 pm
od HonzaM
jirik.pcr píše:No s tím Nkem jste mě docela nahlodaly.... koukám teda finančně lehce náročnější, ale to bude dané spíš menším výběrem v tomhle měřítku... kolejivo jsem studoval do tří do noci, dnes v práci, po různých diskuzích zde bych pro své amatérské potřeby volil PECO - 80, výhybky střední 14°R457... nádraží by zůstalo v délce 200cm, jen bych roztáhl koleje ve stanici. Nakreslím ve Wntrcku. Šlo my spíš o smysl kolejiva v nádraží, myslím že takhle by to mohlo umožnit docela i hraní s posuny, i příležitostné "kroužení" po trati :)

Tak jak vypadá pokračování plánu a realizace?

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: sob 24 úno, 2018 3:49 pm
od jirik.pcr
]Ahoj, omlouvám se, byly teď jiné starosti, plán sem překopal ve wintracku na plánovaný úsek ob. pokoje, kdy. Za nádražím vede kolej, která by do budoucna mohla vést na menší skryté nádro, nad kolejí bude terén se stanicí apod. Všem děkuji za připomínky, budu rád za nové. V celkovém pohledu je ještě původní odbočná kolej do výtopny, v detailnějším pohledu a ve 3D už je to upraveno, jinak měřítkem zůstanu u TT, už jen kvůli možnostem při modelování krajiny atd. Panel 35*65 bude na pantech, sklápět se bude o 90 st. dolů... ten svislý panel je zatím jen takový nástřel, zatím řeším spíš to nádraží, zbytek bude zatím jen provizorium ze starých kolejí. Jinak moc děkuji za odkazy, to kolejiště inspirované "Nudlovkou" mě hodně inspirovalo, už jen technickým řešením přestavníků :)

Ještě jednou zdůrazňuji, levá část je jenom nástřel, nemám tam spočítaný stoupání, není to poladěný atd., je to jenom idea...

A ještě dodám, zpětná smyčka vlevo nebude vidět vůbec a úseky 40 a 90 cm jen zepředu přes skleněná dvířka ve skříni...takové okno do tunelu :) Myslím že jízda osvětlené loko tunelem za sklem bude docela pěkná na koukání

28337491_10212088258221799_3935402473142395720_o.jpg
28168369_10212088266622009_6622194751394246413_n.jpg
28168369_10212088266622009_6622194751394246413_n.jpg (23.95 KiB) Zobrazeno 5940 krát
[attachment=2]28166889_10212088269142072_3485531737746794285_n.jpg[/attachment

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: ned 25 úno, 2018 10:55 pm
od jirik.pcr
ještě menší poladění

Bez názvu.png
Bez názvu.png (23.79 KiB) Zobrazeno 5750 krát

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2018 9:31 am
od HonzaM
jirik.pcr píše: jinak měřítkem zůstanu u TT, už jen kvůli možnostem při modelování krajiny atd.

Doporučuji podívat se na tohle video, ukazující ze ani v N není problém modelovat i nejmenší detaily: https://m.youtube.com/watch?v=XAOZl9uidGk A třeba se zajet podívat na výstavu do Chrudimi, kde to kolejiště bude vidět v reálu a možná bude možné i pohovořit s autorem. Pozvánka na výstavu byla tady na diskuzi před několika dny. Vlákno ŽM Chrudim. Pokud bych nevěděl že jde o N, klidně bych věřil že je to H0. Jestli jde hlavně o koukání na to jak vlaky jezdí ve vitrině, je bohatší layout velkým přínosem.
Zkuste si udělat ve Wintracku návrh co by se na dané ploše dalo udělat v N.

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2018 10:53 pm
od jirik.pcr
No tak jsem dal na rady zkušenějších a trocha toho TT co jsem měl jsem poslal do světa a nakoupil něco Nka... Musím uznat, že možnosti se tím zlepšili. Prosím o trochu trpělivosti, cosi jsem si nastudoval, inspiroval od zkušenějších... nakonec asi napodobím toto : https://tt120.webnode.cz/products/cast-prvni-zaciname/ a prosím tedy ještě o trpělivost a schválení mého nového návrhu :
3dnadro.png
nadronew.png
nadronew.png (27.37 KiB) Zobrazeno 5348 krát

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2018 7:47 am
od hopeter
Za mě asi tohle.
nadronew.png
nadronew.png (28.77 KiB) Zobrazeno 5285 krát

Jelikož to máš úvrať a tím bude čilejší provoz tak bych přesunul výtopnu vpravo dolů aby se nejezdilo tolik v místě pro lidi. Místo získáš zrušením jednoho zbytečného šturcu. Místo stávající výtopny bych udělal vlečku. Spodní nástupiště posunout o jednu kolej výše a pro osobní dopravu ti zbude pro každou trať jedna dopravní kolej. Vpravo od staniční budovy by byl sklad a za ním volná skládka.
Podumej a uvidíš. Ať se daří. :)

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2018 8:20 am
od Jiri Dvoracek
Ahoj, úpravy viz výše hopeter. Ja bych jenom dopnil, aby jsi srovnal rozteče kolejí v nádraží tak, aby byly všechny stejné. Pokud to měla být dvě ostrovní nástupiště, tak na takovou pidi staničku moc velký luxus. :mrgreen:

Re: Kolejiště za gauč :)

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2018 10:27 am
od jirik.pcr
Dík za radu.,. zapoměl jsem se zmínit, že za remízou (na mém plánu) se bude tyčit kopec, na jehož vrcholu by měla být vlečka k jinému nádražíčku na jiném panelu a dvě provozní koleje jsou z důvodu, že bych rád falešnou dvoukolejku, která povede od panelu dál do prava (pod okno v obývacícm pokoji) k vratné smyčce schované ve skříni....ta kusá kolej vepředu každopádně je asi lepší, jak jste navrhnul...