Stránka 4 z 15

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: pát 19 led, 2018 8:47 pm
od marwin
Prikladam obrazek cele sestavy s rozmery (pohled na cast s nadrazim a skrytakem se suplikem). Ve finale bude kolejiste z casti lezet na komodach, abych efektivne vyuzil prostor pod kolejistem. Nohy budou mit stelovaci srouby ve spod pro doladeni malych nerovnosti podlahy, bezna vec u modulu.
Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: sob 20 led, 2018 12:51 pm
od petrh
velice povedený domácí kousek. Všechny palce nahoru. Moc hezky zpracovaný s možnosti variability i užití do bytu...

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 12:27 pm
od Dusan
Sleduji, sleduji :-) Jak ti vychází délky kolejí ve stanici ?

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 7:25 pm
od marwin
Dusan píše:Jak ti vychází délky kolejí ve stanici ?

Kdyz vidim, jak se na foru rozjizdi rada projektu s minikolejisti, tak jsem si rikal, ze toto je vlastne taky takove mirne prerostle minikolejistatko :lol: .
Delka dopravni koleje je cca jeden metr, coz neni moc. Pro me je 2,5 metru v H0 mezni delka ramu. Da se na ni naskladat mensi koncova stanice a jeste trat ztocit nejakym trochu snesitelnym polomorem.
Hodne taky zalezi, jakou epochu se clovek rozhodne na takto malem kolejisti modelovat. Provozovat na tomto kolejisti moderni vozidla napr.:brejlovce s ypsilony by asi nebylo to prave orechove, do nadrazi by se s masinou vesly dva a na polomeru 550mm by vypadaly smesne. To same plati o nakladnich vozech, kde plati pravidlo, cim novejsi tim delsi. Napr. Ztr je o 42% delsi nez Zl a to nemluvim o novejsich vozech.
Druha epocha je pro toto kolejiste idealni. Do nadrazi se vejde 422.0(423.0) s Deckem a sesti az sedmi nakladnimi vozy. Pokud to potahne 434.0 nebo 414.0, tak o jeden vuz mene. Osobacek 422.0 se tremi osobnimi vozy meri neceleho pul metru, tak aspon v nadrazi nebude od namezniku k namezniku. Nemluve o tom, ze kratke vozy na tramvajovych polomerech vypadaji mnohem lip.
Takze na zaver: Na minikolejiste jedine druha epocha a starsi :D .

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 9:48 pm
od Dusan
Díky, jen mne to zajímalo pro úplnost. Ten návrh mi připadá pěkně vyvážený a epocha je jasná a krásná. Taky mám namyšlenou obdobnou pidi stanici pro další projekt až dodělám stávající.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: pon 22 led, 2018 12:33 pm
od TomBart
paráda. koukám, že pilíře se vydařily. Jen drobná výtka. Mám za to, že na pilířích jsou ty obrubové kameny na krajních zdí výš, než na zdivu kolmo ko koleji. Kolejnice s pražci je o jeden řádek zapuštěná. Ve většině případů, kdy plechové (nebo v tvém případě dřevěné) pochůzné rošty jsou na úrovni kolejnice, tedy nad pražci. A z těchto roštů by jsi měl plynule přejít na kamenné pilíře. Snad mě chápeš. Na fotce to je vidět. Vrch zdi je nad úrovní pražců. U té kolmé zdi to je pak jen "vybrané" pro kolejnici. Lepší fotku než ze slovenska tu nemám, ale takto se to určitě dělalo odjakživa.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2018 6:15 pm
od marwin
TomBart píše:paráda. koukám, že pilíře se vydařily. Jen drobná výtka. Mám za to, že na pilířích jsou ty obrubové kameny na krajních zdí výš, než na zdivu kolmo ko koleji. Kolejnice s pražci je o jeden řádek zapuštěná. Ve většině případů, kdy plechové (nebo v tvém případě dřevěné) pochůzné rošty jsou na úrovni kolejnice, tedy nad pražci. A z těchto roštů by jsi měl plynule přejít na kamenné pilíře. Snad mě chápeš. Na fotce to je vidět. Vrch zdi je nad úrovní pražců. U té kolmé zdi to je pak jen "vybrané" pro kolejnici. Lepší fotku než ze slovenska tu nemám, ale takto se to určitě dělalo odjakživa.


Ahoj Tome, diky. Chapu te, to mi uniklo :). Pridam nahoru jeste jednu radu kamenu.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2018 7:04 pm
od marwin
Prisly mi fotky rozpracovanych ramu. Zatim je hotov ram kolejiste, bude se jeste dodelat zastreseni, pak to dostanu do ruky, vse natru barvou a obalim preklizkou:). Uz se nemuzu dockat.
Obrázek

Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 24 led, 2018 8:36 am
od Sandy

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 24 led, 2018 5:54 pm
od workous
[quote="marwin"]Prisly mi fotky rozpracovanych ramu. Zatim je hotov ram kolejiste, bude se jeste dodelat zastreseni, pak to dostanu do ruky, vse natru barvou a obalim preklizkou:). Uz se nemuzu dockat.
Tak tohle vypadá na těžkou váhu :D

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: pát 23 úno, 2018 5:16 pm
od OndraFíra
marwin píše:Chtel bych se zeptat, u odbocky do kamenolomu by predpokladam byl umisten strazni domek, ktery by mohl slouzit i na dohled nad tunelem, mozna bych mohl pouzit strazni domek s cekarnou v zastavce. Jaky byste vybrali z dostupnych stavebnic s ohledem na to, ze je tam malo mista? Trat by mela vest ve svahu, pod ni 10 cm bude reka a nad ni skaly/svah.


Ahoj. Myslím, že by tam domek být vůbec nemusel. Na lokálkách se strážní domky moc nebudovaly a strážníci byly většinou ubytovávaní ve stanicích. Třeba na posázavském pacifiku z Modřan do Čerčan byly strážní domky jen dva - jeden u odbočky tratě do Dobříše ve Skochovicích a druhý stál na zastávce v Lukách pod Medníkem. Jinak byli strážníci ubytováni v přijímacích budovách ve stanicích, (třeba v Krhanicích kvůli tomu dostavovali ještě druhé obytné křídlo, aby nemuseli stavět samostatný strážní domek). Nicméně u odboček na vlečku domek nebyl třeba (například u odbočky vlečky do hutí ve Staré Huti u Dobříše žádný domek nestál). Pokud nemáš místo, tak bych na zastávku bych dal klidně jen "dřevěného přednostu" s názvem zastávky a lucernou, případně dřevěnou čekárnu a domek klidně vynechal. JM Detail má třeba stavebnici dřevěné čekárny typu 11/H. Pokud bys domek chtěl, tak bych zvolil obyčejný čtvercový podle normálií ZvKČ, nebo kkStB. Třeba LXXXV/H ZvKČ od KB model. Nebo kkStB 4/H (zast. Čabová od http://malina.byl.cz/budovy/311.html - ta má i vlastní dřevěnou čekárnu). Zkusil bych ho asi nacpat tam co máš naznačený domek na plánku, mezi přejezd a tunel a říčku za ním případně trochu dřív odklonil mimo modul. Aby pro něj vzniklo místo. A nebo odklonil řeku za zastávkou dál od tratě (mimo modul) a postavil domek přímo k nástupišti a říčku pak zase přiblížil zpět na modul. Pak bys lucernu na osvětlení nástupiště mohl dát přímo na zeď strážnáho domku. K domku pak nezapomeň ještě studnu a nějaký dřevěný přístavek, a menší zahrádku s ovocnými stromky. Tedy pokud nenajdeš dostatek prostoru, tak bych jej klidně úplně vynechal.

Na fotce (omlouvám se za kvalitu) je pro představu strážní domek 4/H s dřevěným přístavkem (a střechou prodlouženou i přes tento přístavek), vedle je zahrádka se studnou, menší skládka pražců a vozík traťmistra. Nástupiště pak bylo jen sypané v popředí a pokračovalo i dále ještě za přejezdem, který je hned vedle strážního domku (délka nástupiště se uvádí 80m). Tedy ty bys případne mohl prodloužit nástupiště i směrem k tunelu, nebudeš-li mít dostatek místa mezi přejezdem a odbočkou.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: pát 23 úno, 2018 6:58 pm
od OndraFíra
Ještě varianta zastávky s dřevěnou čekárnou typu 11/H. V pozadí střážní domek typu 4/H. Zajímavý detail jsou koleje v nástupišti vedoucí za budovy čekárny, pro odstavování vozíku traťmistra. Také lucerna je zde umístěna přímo na dřevěné čekárně a nikoli na zdi strážního domku.

Obrázek

Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2018 12:03 pm
od marwin
Ahoj Ondro,
diky za nasmerovani a pekne fotky. Ted osciluji mezi jednoduchou variantou jen cekarnu 11/h a komplet variantou cekarna, strazni domek 4/H, zahradka a kolej pro odstaveni voziku. Objednal jsem u Radka oba strazni domky, ktere nabizi, 4/H i TP101. Postavim si je, zkusim to naskladat na kolejiste a uvidim, jak to bude vypadat. Ta komplet varianta z prilozenych fotek vypada moc zajimave.
Marek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2018 12:50 pm
od marwin
Pokracovani na kolejisti: Jednodusi cast stavby kolejiste mam za sebou, ramy uz jsou doma. Udelal mi je jeden moc sikovny zamecnik, ktery je sam modelar, a na ramech to jde videt. Je to cista a presna prace. Kdyz jsem je privezl domu, tak jsem si sednul na zidli doprostred "ucka" a chvili se kochal predstavou, jak to bude vypadat, az to jednou bude hotove.
Zacal jsem jednotlive dily natirat a taky pracuji na rozmerech preklizek, kterymi bych mel kolejiste obalit.

Jedna dokumentacni fotka:
Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2018 2:09 pm
od Michal Vaniš
marwin píše:Pokracovani na kolejisti: Jednodusi cast stavby kolejiste mam za sebou, ramy uz jsou doma. Udelal mi je jeden moc sikovny zamecnik, ktery je sam modelar, a na ramech to jde videt. Je to cista a presna prace. Kdyz jsem je privezl domu, tak jsem si sednul na zidli doprostred "ucka" a chvili se kochal predstavou, jak to bude vypadat, az to jednou bude hotove.
Zacal jsem jednotlive dily natirat a taky pracuji na rozmerech preklizek, kterymi bych mel kolejiste obalit.

Jedna dokumentacni fotka:
[img]


Panebože...realita se pořádně zhmotnila :mrgreen:
Dokud jsem jen koukal na ty tvoje výkresy, tak pohoda...ale takové masivum železa jsem si neuměl představit... :shock:
Doufám, že ty komody na kterých to má stát, jsou taky vyztužené :P