Stránka 1 z 15

Marwinova lokálka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 3:09 pm
od marwin
Ahoj,
zalozim si tady nove tema, ve kterem bych chtel prezentovat planovani a pak pripadne stavbu sveho kolejiste.
Kdyz jsem uvidel planek Bockerlbahn od Rolfa Knipperse, ktery zde nadhodil Michal, tak jsem si rekl, to je on:). Romanticka lokalka, ktera stoupa do koncoveho nadrazi, na trati je nacestna stanice pro krizovani vlaku a vlecka do kamenolomu. Trochu mi to pripomina Bezdruzice od Milana, ty me jeden cas taky hodne lakaly.
Prostor pro kolejiste je v loznici, ktera je zbytecne velka a chtela by vyplnit necim smysluplnym :). Dlouhou dobu jsem se tam snazil naplanovat nulkove kolejiste. Porad to nebylo ono, az jsem si nakonec rekl, ze nulku necham na jezdeni po zemi a toto misto vyuziju pro svoji stezejni velikost H0. Loznice ma jedno specifikum a to je vetsi prasnost, budu muset resit zaskleni kolejiste, coz je taky velka vyzva, aby to vypadalo pekne a ucinne branilo prostupu prachu.
Planek mi na moje misto krasne sednul, jen jsem ho zrcadlove otocil. Knippers kolejiste koncipoval na provoz zubacky, do ktere se mi moc nechtelo, preci jenom by to dost omezovalo lokomotivni park. Zvolil jsem tedy normalni adhezni provoz, kdy stoupani na viditelne casti je 20 promile, ve skytych castech a na vlecce do kamenolomu je 40 promile. Polomer oblouku je ve viditelnych castech minimalne 700mm, ve skytych je 450mm. Kolejivo pouziju Peco Code75, vyhybky stredni delky 914mm polomer. Laka me mala vyska kolejnic, ktera se na lokalku vice hodi, nez Code80 od Tilliga.
Na kolejisti budou tri nadrazi, jedna zastavka a vlecka do kamenolomu. Koncova stanice ma dve dopravni koleje, nekolik manipulacnich, jednokolejnou vytopnu a vlecku do zatim nespecifikovane tovarny. Nakladni doprava je zde cila, ve stanici se naklada kulatina, vozi se suroviny do tovarny a odvazi se z ni hotove vyrobky, nakladka/vykladka probiha take na volne skladce a ve skladisti. Budovy ve stanici budou hlavne laserovanky z kartonu (16/H, skladiste, vytopna Ledecko), budovu tovarny a obytne domy budou ze stavebnice od Kibri. Kdyz vyjedeme z nadrazi, projizdime obloukem o polomeru 700mm a nadjizdime horsky potok a cestu po ctyrobloukovem kamenem moste, bude 15cm vysoky. Mijime vjezdove navestidlo a trat klesa po upati kopce do udoli. Kousek pred tunelem je odbocka do kamenolomu, vlecka stoupa 40 promile k drticce a nasypce. U odbocky je zastavka s kratkym nastupistem a krytou cekarnou od JMdetail. Budovu kamenolomu postavim dle clanku, ktery muzete najit v Mibe spezial 45, jsou tam i vykresy. Nahled:
Obrázek
Od nasypek povede uzka draha 600mm, po ktere se budou privazet sutry z blizkeho lomu, vozy kiplory a lidsky pohon. Kdyz se vratime zpet na trat, tak projedeme tunelem(trat klesa 40 promile a polomer oblouku je 450mm) a prijedem k prejezdu/silnicnimu mostu pres trat (zde jeste nejsem rozhodnuty, kterou variantu vyberu) a dostanu se do nacestne stanice, ktera ma taky dve dopravni koleje a jednu manipulacni. Budovy budou opet laserovanky vypravni budova Mala Hrastice a male skladiste. Stanice nema vjezdova navestidla. Nakladni doprava je zde slabsi, odstavuji se vozy jen ke skladisti a volne skladce. Po vyjezdu z nadrazi trat dale klesa a vede pres prejezd a kamenny propustek do tunelu, ve kterem se nachazi skrytak, ktery je umisten primo pod koncovou stanici, coz by melo usnadnit ovladani kolejiste. Muzu si sednou s lahvacem do kresla a jezdit jen mezi koncovou stanici a skrytakem, nemusim nikam behat. Pokud budu jezdit s detma, tak muzem obsluhovat i nacestnou stanici a kamenolom. Skryta stanice bude koncipovana jako petikolejny suplik, to by mela byt dostatecna zasoba vlaku pro kolejiste, zadni kolej bude objizdna a zbyvajici ctyri budou pro odstavene soupravy (dva osobaky/motorak a vozy pro nakladni vlaky). Za suplikem bude pet kratkych koleji pro odstaveni lokomotiv. Odstavne koleje budou 110cm dlouhe, coz vychazi na 434.0, D a sest nakladnich vozu. Svetla vyska nad skrytou stanici bude 15 cm.
Obdobi, do ktere bude kolejiste zasazeno, by melo byt na konci dvacatych let. Tedy hlavne provoz parnich lokomotiv (434.0, 413.0, 422.0, 311.3...), se zacatkem motorizace M120.0, mozna nejaky vezak. Osobni vozy liliput, brawa a ADAst. Nakladni vozy dojizdeji stare rakouske vozy, ale uz jsou k dispozici i nove vozy postavene pod CSD. Delka stanicnich koleji ve viditelnych nadrazich vychazi na metr, coz odpovida ctyrkolaku s deckem a peti vozy.
Ufff, to jsem se rozepsal. Co na to rikate? Jedna se defakto o velmi podobne kolejiste, ktere ted stavi hank. Nepredpokladam, ze bych hanka predehnal, mam trosku slabsi pracovni moralku:). Az toto snad jednou dokoncim, tak hank bude mit pate kolejiste:).

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 3:25 pm
od Dusan
To je pěkný, takový malý, roztomilý :-) Ne, vážně, super námět a hlavně ta epocha je nádherná. Jaké jsou rozměry ? Já jsem se svým původním projektem v HO, který měl být při zdi v mé kanceláři nakonec skončil taky doma v ložnici. Bude mne zajímat, jak pojmeš ochranu proti prachu, protože to je opravdu ta nejhorší místnost co může být. Těším se na další plánování.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 3:39 pm
od marwin
Diky, rozmery jsem doplnil do planku. Ochranu proti prachu jsem zatim odsunul na vedlejsi kolej, nejdrive chci kolejiste rozjezdit a pak teprve ho budu utesnovat.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 4:15 pm
od hopeter
Vypadá to hezky. Tak nějak se tam tluče ta výtopna a továrnou. Je ten kout takový našlapaný. Možná by bylo lepší zkusit dát tu výtopnu na tu dlouhou kusou kolej( poslední od staniční budovy ). Pro továrnu by pak zbylo více místa v tom rohu u vjezdového zhlaví.
Jinak paráda ať se daří. :)

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 4:44 pm
od marwin
hopeter píše:Vypadá to hezky. Tak nějak se tam tluče ta výtopna a továrnou. Je ten kout takový našlapaný. Možná by bylo lepší zkusit dát tu výtopnu na tu dlouhou kusou kolej( poslední od staniční budovy ). Pro továrnu by pak zbylo více místa v tom rohu u vjezdového zhlaví.
Jinak paráda ať se daří. :)


Vim, ten roh se jeste bude muset upravit. Bohuzel davat vytopnu na druhou stranu stanice moc nejde, kuse koleje jsou moc kratke a nevejde se tam vytopna s uhelnou rampou a popelem. Zkusil jsem jeste posunout most dal od nadrazi, tim se mi otevrel prostor pro posunuti vytopny od tovarny. Trosku jsem jeste prehazel budovy v tovarne.
Zde je planek:
Obrázek
Jak by to mohlo vypadat jsem se inspiroval zde, mimochodem cele kolejiste stoji za shlednuti:
http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=6 ... &start=275
Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 4:47 pm
od PajaF
Pekne, jen ten vjezd z tratove na 1. stanicni kolej odbockou pres anglicana...?

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 6:23 pm
od hank61
Jo. Tak tohle je, respektive bude paráda :wink: Budu bedlivě sledovat :wink:

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 6:58 pm
od hopeter
Navrh02.jpg

Myslel jsem to takhle...
V podstatě bys měl dostatečně dlouhou strojní kolej s popelovou jámou , místo na uhlí , písek ... Uvažuješ parní provoz a ten potřebuje pořádné zbrojení. :wink:

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: úte 28 úno, 2017 7:51 pm
od Dusan
No jo no, co kus to názor :-) Mě se naopak zase líbí to původní, prostě vjezd stanice okolo remízy, to je mňamka. Stejně tak jako už u Lokte. Ale moje kolejiště to samozřejmě nebude :mrgreen:
Skaldiště, posunout víc ke šturcu? Nebude vagon při vykládce stát přímo na veksli ?

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 11:38 am
od Vladimír_B
A co se inspirovat stanicí Josefův Důl? Byla tam i vlečka do fabriky přes silnici z točny před výtopnou. Pořádné zauhlování? Kvůli zbrojení 1x za den 1 lokomotiva? Zbrojení tam může být jen jako záložní...

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 12:29 pm
od marwin
hopeter píše:
Navrh02.jpg

Myslel jsem to takhle...
V podstatě bys měl dostatečně dlouhou strojní kolej s popelovou jámou , místo na uhlí , písek ... Uvažuješ parní provoz a ten potřebuje pořádné zbrojení. :wink:


To je taky moznost, ale vytopna brani vyhledu na nadrazi a taky se bude hur manipulovat s vozy.
Jeste jsem zkusil depo presunout na druhe zhlavi, vejde se tam i vetsi vytopna. Depo je zausteno do dopravni koleje, coz trosku komplikuje reseni provoznich situaci, ale na 2,5 metrech, kdyz nechce clovek pouzivat tramvajove polomery oblouku, toho moc nejde vymyslet.
Obrázek

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 12:38 pm
od marwin
Dusan píše:Skaldiště, posunout víc ke šturcu? Nebude vagon při vykládce stát přímo na veksli ?


Me se moc skladiste ve sturcu nelibi, vzhledem k presunu vytopny by ted bylo schovane za ni. Uvidim, jak to bude cele vychazet. Mozna zrusim obytny dum a soupnu vypravni budovu bliz k tovarne a tim bych mohl o par cm soupnout i sklad, taky je moznost pouzit mensi skladiste.
Jinak takhle umistene skladiste u vyhybky je treba ve Slanem.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 12:49 pm
od marwin
Vladimír_B píše:A co se inspirovat stanicí Josefův Důl? Byla tam i vlečka do fabriky přes silnici z točny před výtopnou. Pořádné zauhlování? Kvůli zbrojení 1x za den 1 lokomotiva? Zbrojení tam může být jen jako záložní...


Nemate nekdo planek Josefova dolu se zakreslenou vleckou? Predpokladam, ze vedla do tovarny, ktera je hned pres silnici.
K zauhlovani: jasne predpokladam rampu a zauhlovani pomoci kosu, 422 nebo 310 toho zas tolik nesezraly:). Zauhlovaci vytah a velkou skladku uhli jako mam v Lokti, zde delat nebudu.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 2:36 pm
od michal_n_cz
Jak to vychází výškově? Já jsem dodatečně zjistil, že ten Kniprův plánek má jakousi inspiraci skutečnou tratí a ta šírá trať je hódně dokopce - zubačka... Projekt velice zdařilý, snese to samozřejmě kosmetické úpravy spíš podle toho co se komu víc líbí nebo preferuje. Nějaké moje nápady:
Do stanice určitě doplnit záchodky. S obytnýma barákama bych byl opatný, spíš bych tam viděl tu zahrádku pana přednosty s kůlnou a králíkárnou, tu hranu k zdi zkusit maskovat plotem, stromy. Jedna zahrádka s králíkárnou, kompostem a zeleninou:
http://michal-n-cz.rajce.idnes.cz/Zahra ... G_3417.jpg
Skladiště by možná stačilo menší - jednodveřové - velké baráky to budou opticky zmenšovat. U volné skládky může být kolejová váha. Mě se více líbí ta varianta s výtopnou před továrnou - trochu ji zabořit dozadu do zdi, aby z vodárny zbylo jen cca 1,5 cm, možná zvolit opticky menší nějakou hrázděnou variantu na 4 okna any se tam vešla i větší tendrovka a případně nějaký motorák Gebus atd. Odhadem předpokládám, že to je na 12° geometrii Peco, pokud tam má být ten angličan tak ten bych tam narouboval 10° dělaný nebo Roco line. Ten odvrat na vlečce do kamenolomu není nezbytně nutný - pár cm vlečka ještě klesá podél trati pak teprve rovina před výsypkou. Výsypku orientovat cca doprostřed té vlečky aby si tam mohli s vozama šibovat vrátkem bez mašinky. No a ta spodní stanice záleží na tom jak to vychází prostorově, aby to nebylo přeplácaný. Možná by stačily i jen dvě koleje, barák nějaký měnší kratší než ta Hraštice - třeba ten 12H jak zmiňuji zde: viewtopic.php?f=11&t=10357&start=60
Pak takhe nějak:
Obrázek
Možná i to skladiště oželet a spokojit se jen s rampou.

Re: Marwinova lokalka H0, 2. epocha

PříspěvekNapsal: stř 01 bře, 2017 6:21 pm
od Vladimír_B
marwin píše:Nemate nekdo planek Josefova dolu se zakreslenou vleckou?
Zeptej se rovnou a přímo Milana F... :D A byla to sklárna.
Michal...n...cz Copak je to za hezkou staničku? Ď