Stránka 6 z 9

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 12:02 pm
od Tomas Lebeda
Vladimír_B píše:Ahoj, omlouvám se za delší odmlku (nebyl čas a chuť), k tématu jsem našel jen 2 fotky: https://vladimirb.rajce.idnes.cz/Vilemov/

Moc děkuji. I tohle bude stačit.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 19 úno, 2018 1:25 pm
od Tomas Lebeda
Potřebuji poradit. Když se dívám na položené koleje v odbočné stanici, tak se stále nemohu zbavit dojmu, že by proporci stanice prospělo, když budou koleje o kousek delší. Původní řešení předpokládalo, že v levém zhlaví bude poslední výhybka vzdálena alespoň o trochu před portálem tunelu. Ted si říkám zda není lepší prodloužit staniční koleje a výhybku umístit až do úrovně tunelového portálu. Sice už mám koleje ve zhlaví nalepené, ale hryže mi to tak silně, že mám chuť to předělat. Staniční koleje jsou dle původního návrhu v použitelné délce cca 100cm, posunutím výhybky bych je byl schopen prodloužit asi o 18cm. Nicméně bych musel místo pravé použít levou výhybku, protože mi jinak již nevychází smysluplný poloměr v navazujícím oblouku. Trochu divně pak ale vychází umístění sdruženého odjezdového návěstidla, které musí být před portálem tunelu. Co si myslíte o obou variatách?
Původní návrh:
Obrázek
Nové řešení:
Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 19 úno, 2018 6:04 pm
od Polabský
Hezký večer,
ve Vaší otázce již je obsažena odpověď.
Prodloužení kolejí chápu, problém je tak trochu nerudovský: "Kam s ním", jako s návěstidlem.
Je to jen a jen o kompromisech.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 19 úno, 2018 7:00 pm
od Myšpulín
V umístění návěstidla nevidím problém. Klidně bych jej situoval do místa před skrytým potokem, tj. ještě před šturc sousední koleje, nebo vedle něho. Čemu však nerozumím na vizualizaci, jsou obě levé budovy, které mi připadají jako skladiště. Tím by se počet dopravních kolejí zredukoval na pouhé dvě, což je opravdu málo. Osobně bych preferoval 4, takže pátou kusou ještě protáhnout a jediné skladiště vedle s volnou plochou k ní. Šturc u čtvrté nechat na případné odstavování nějakého nocujícího či výpomocného stroje, u první na odstavování osobních vozů ve slabších časech.
Teď mě skalní příznivci posunovacích hlavolamů ukamenují, že se to nechá odjezdit jen s párem dopravních kolejí, což se dá, ale pokud budete chtít tak nějak jezdit se sklenkou v ruce a ne neustále posunovat, víc dopravních kolejí to nezkazí. Pokud ve stanici odstavím nepojízdný či nepřijatý vlak další stanicí, mám to taktéž. A bude na co koukat.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 19 úno, 2018 7:01 pm
od Miloš_P
Dovolím si čistě subjektivní pohled. Ta první varianta se mě líbí daleko víc i za cenu kratších kolejí. Je to na pohled více "železniční". Už tam vidím Kocoura nebo Mráču, jak se vynoří z tunelu a pak teprve najede přes můstek nad potokem na první výhybku... :D . Není problém s odjezdovým návěstidlem a celkově mě to připadá modelovější než výhybka v tunelu.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 20 úno, 2018 8:54 am
od Tomas Lebeda
Miloš_P píše:Dovolím si čistě subjektivní pohled. Ta první varianta se mě líbí daleko víc i za cenu kratších kolejí. Je to na pohled více "železniční". Už tam vidím Kocoura nebo Mráču, jak se vynoří z tunelu a pak teprve najede přes můstek nad potokem na první výhybku... :D . Není problém s odjezdovým návěstidlem a celkově mě to připadá modelovější než výhybka v tunelu.


Asi máte pravdu. Zapoměl jsem i na to, že jsem hned za tunelem chtěl umístit rychlostník s omezením na 40km/h.
A ten by asi měl být před vjezdem do stanice a ne až v polovině první výhybky.

Zkusil jsem ještě upravit kusou kolej jak navrhoval Myšpulín, pak by to mohlo vypadat nějak takto:
Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 20 úno, 2018 10:54 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, ještě bych zrušil ten krátký šturc.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 6:37 pm
od Polabský
Michal Šuhajda píše:Ahoj, ještě bych zrušil ten krátký šturc.


A to mne napadlo naopak opticky prodloužit ten šturc vpravo, směrem k potoku. Tam naznačit snesený most. před šraňkami dát červené lízátko, terč, v přejezdu koleje zaasfaltovat. bylo by to pohledově vděčné :o .
Hezký večer Všem.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 10:36 pm
od Michal Šuhajda
Proč ne, vpravo to může být nepoužívaná vlečka. Ale myslel jsem ten krátký šturc vlevo. Nemá po úpravě žádný smysl. A když o malinko (cca 5 cm ) zkrátíš i tu delší kusou kolej ( vlečku) bude zákrut říčky vypadat lépe.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 21 úno, 2018 11:49 pm
od Tomas Lebeda
Polabský píše:
Michal Šuhajda píše:Ahoj, ještě bych zrušil ten krátký šturc.


A to mne napadlo naopak opticky prodloužit ten šturc vpravo, směrem k potoku. Tam naznačit snesený most. před šraňkami dát červené lízátko, terč, v přejezdu koleje zaasfaltovat. bylo by to pohledově vděčné :o .
Hezký večer Všem.


Tenhle nápad se mi líbí! I když si myslím že by vypadalo divně dělat tam most, protože reka u hrany docela zatáčí a mostovka by byla výrazně delší než ta na vedlejší trati (v této části již mám hotový hrubý terén).
Nicméně by šlo udělat bývalou odbočku vlečky, na hraně terénu, pod ní stěna do vodního koryta.
Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 8:05 pm
od Bezmozek
A co takhle?
Kdyby se posunulo pravý zhlaví ještě o fous doprava, vlečka se prosmýkne za nádraží, vlevo bude dost místa na volnou skládku a motor vykřížuješ v pohodě i na kratší koleji :wink:

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 8:45 pm
od Michal Šuhajda
Pro Bezmozka: Řekl bych, že Tvůj nápad krok zpět. Proč druhé skladiště? To vedle výpravní budovy stačí.
Motor by musel stát na koleji nejdál od budovy. Z lokálky se na tuto kolej nedostane. Ve chvíli, kdy budu křižovat v protisměru delší vlak není ke koleji přístup. Při projíždějícím nákldním vlaku si koleduju o pár přejetých...

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 8:52 pm
od Myšpulín
Bezmozek píše:... a motor vykřížuješ v pohodě i na kratší koleji :wink:

To je sice pravda, ale předpokládám, že lokálka je vpředu, tam by mohla být kratší kolej, ne vzadu.

Jinak nevidím důvod tu pravou dolní kusou protahovat za silnici. Bude sloužit jen pro odstavení osobního přívěšáku. Vlečku bych zde nedělal, ani zrušenou.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 9:06 pm
od Polabský
Hezký večer Všem !!
Moje myšlenka je:
Naznačit koleje až přes přejezd, kde budou už nepojížděné, případně zazáplatované asfaltem a most už nebude. Zůstane jen úložný práh se stopami rezu a již vytrhané neupravené koleje, spíše pražce.
Pojížděná kolej bude jen po přejezd, kde bude lízátko, červený terč a pražec stažený svorníky pod kolejnicemi, jako provizorní zarážedlo.
Přejezd se závorami, původně i pro vlečku zůstává široký. Bude tak znázorněno, že vlečka byla teprve nedávno zrušená a most dali po povodních do šrotu :D . No a šraňky teprve čekají na opravu. Takto roztažené závory jsou např. na staré rychlíkové trati z prahy do K.Varů, původně dvojkolejné, nyní lokálce.
Vznikne tak zajímavá scenérie těsně před nosem diváků. napadlo mne to, jako pěkné zpestření scény nádraží. Bude to vyprávět o něčem, co už není a nedávno bylo.
Dobrou noc :D !!

P.S. Jinak si myslím, že to celkově, myslím kolejiště, má šťávu a že je to maximum, co se z daného místa dá vytěžit

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 22 úno, 2018 10:27 pm
od Tomas Lebeda
Polabský píše:Hezký večer Všem !!
Moje myšlenka je:
Naznačit koleje až přes přejezd, kde budou už nepojížděné, případně zazáplatované asfaltem a most už nebude. Zůstane jen úložný práh se stopami rezu a již vytrhané neupravené koleje, spíše pražce.
Pojížděná kolej bude jen po přejezd, kde bude lízátko, červený terč a pražec stažený svorníky pod kolejnicemi, jako provizorní zarážedlo.
Přejezd se závorami, původně i pro vlečku zůstává široký. Bude tak znázorněno, že vlečka byla teprve nedávno zrušená a most dali po povodních do šrotu :D . No a šraňky teprve čekají na opravu. Takto roztažené závory jsou např. na staré rychlíkové trati z prahy do K.Varů, původně dvojkolejné, nyní lokálce.
Vznikne tak zajímavá scenérie těsně před nosem diváků. napadlo mne to, jako pěkné zpestření scény nádraží. Bude to vyprávět o něčem, co už není a nedávno bylo.
Dobrou noc :D !!

P.S. Jinak si myslím, že to celkově, myslím kolejiště, má šťávu a že je to maximum, co se z daného místa dá vytěžit


Dokáži si to úplně představit:) To že se jedná o starou vlečku mi přijde jako skvělý nápad. Trochu se bojím, i když ten most bude mit jen jeden pilíř, aby přes tu řeku už nebylo moc "přemostováno". Už teď jich je tam na kousku jako much.
Situace vypadá nyní takto:
Obrázek

Pořád si ale nejsem úplně jistý tou kusou kolejí u skladiště. Jak moc a zda vůbec by měla být odsazena od dopravní koleje?