Stránka 5 z 9

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 9:20 am
od Tomas Lebeda
Tak jsem zakoupil centralu z21 start a cervený multimaus, modul vratné smyčky LK200 a dekoder Zimo MX630P16, který jsem strčil to brejlovce od MTB.
Modul vratné smyčky je umístěn tak, že přepíná úsek mezi dvěma vratnými smyčkami, jak jste mi radili výše.
Nicméně jsem se dva dny trápil s naprosto nevyzpytatelným chováním LK200. Někdy projela masina v pohodě a modul přepnul, nekdy došlo ke zkratu třeba až po projetí posledního dvojkolí, tj. modul nejdříve přepnul a teprve pak došlo k ohlášení zkratu.
Na jedné straně u smyčky skrytého nádraží byla úspěšnost průjezdu asi tak 1 ze 4 pokusů, na straně smyčky odbočné stanice tak zhruba 1 z 10 pokusů. Přitom přepínání smyčky díky zkratu bylo bezproblémové (zkoušeno přiložením šroubováku v místě přerušení :)). Dokonce docházelo ke zkratu i v případě, kdy obě koleje byly ve stejné polaritě. (průjezd tam v pořádku a zpátky zkrat)
Dnes ráno jsem si hrál trochu s nastavováním CV a ejhle, přišel jsem na to, že pokud zapnu omezení rychlosti při posunu (F3) tak lokomotiva projíždí bezproblému. Tak jsem to projel párkrát tam a zpátky a ani jeden zkrat do centrály. Pak jsem to zkusil i normálně a ono najednou to funguje. Ted si připadám jako bych kouzelným tlačítkem něco opravil což je zřejmě blbost.
Nicméně myslíte si, že může mít nastavení CV vliv na funkci modulu vratné smyčky?

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 11:16 am
od michal_n_cz
Tomas Lebeda píše:Pak jsem to zkusil i normálně a ono najednou to funguje. Ted si připadám jako bych kouzelným tlačítkem něco opravil což je zřejmě blbost.
Nicméně myslíte si, že může mít nastavení CV vliv na funkci modulu vratné smyčky?


Ne nastavení CV nemá samozřejmě vliv. Nemáš někde jinde místo kde může být jiný zkrat - třeba přilehlá vyhýbka atd?

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 11:36 am
od Tomas Lebeda
Na jedné straně mám čtyři výhybky, na druhé jednu, že by na nich byl zkrat to netuším.
Nicméně přerušení kolejí je ve dvou místech asi až 20cm za výhybkou, takže lokomotiva když najíždí do přerušení tak už výhybku nezatěžuje. Hlavně mi byla podezdřelá ta nepravidelnost funguje/nefunguje.
Budu muset provést večer více pokusů.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 1:32 pm
od fulda
Tomas Lebeda píše:Nicméně myslíte si, že může mít nastavení CV vliv na funkci modulu vratné smyčky?
Ano (ale to jsi asi nechtěl slyšet)
Pro ten modul je celkem zásadní, k jakému zkreslení signálu dojde. Protože sleduje aktuální hodnotu rozdílu dvou napětí, tak může dojít k tomu, že při nevýrazné změně tvaru signálu dojde k výraznému rozdílu napětí těchto signálů.
Jestli je tu někdo, koho to zajímá až do podrobností, které zahrnují plochu Diracova pulzu, tak to mohu popsat.

Ale jsme v tom klasickém případě - to že doktor dokáže pojmenovat vaší chorobu neznamená, že vás dokáže vyléčit.
Takže pokud někdo chce vědět jak to nastavit, aby to fungovalo pokaždé, tak to nevím.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 1:42 pm
od Tomas Lebeda
Díky za odpověď,
už jsem si začínal myslet, že to budu muset vysvětlit pouze Murphyho zákony.
Zkusím se tvářit, že ta choroba je psychosomatická a budu jí léčit placebem.
Třeba ten modul to trucovani přejde:)

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 4:01 pm
od Petr_J
Ahoj, LK200 mám na kolejišti dva a taky jsem se s nimi něco natrápil. Pokusím se popsat, k jakému jsem došel závěru po dost zdlouhavém bádání. Vlak vjíždí do úseku zapojeném přes LK200 ve dvou možných stavech. Buď je polarita v kolejích opačná – na styku úseků je detekován zkrat a modul přepne, aby byla polarita shodná. Zde žádný problém nenastane. Nebo je polarita úseků shodná a zde nastává pro LK200 problém. Uvažuji, že v jednom úseku je napětí, které dodává centrála do kolejnic, kdežto v druhém je napětí sníženo, díky odběru vlaku, který se v tomto úseku nachází. Když loko/vlak tyto úseky propojí, dojde vlastně přes lokomotivu ke spojení dvou zdrojů napětí, na kterých je i když nepatrně, ale přesto rozdílné napětí. No a mezi těmito zdroji začne protékat vyrovnávací proud, který je LK200 vyhodnocen jako zkrat a proto přepne. Bohužel v tomto případě na opačnou polaritu, což vyvolá zkrat a centrála vypíná.
Problém jsem nakonec vyřešil snížením citlivosti LK200 a to výměnou rezistoru ve „vyhodnocovacím obvodu“ LK200. Původní hodnotu si již nepamatuji, novou jsem metodou pokus-omyl zvolil 680 Ohm. O který rezistor se jedná, můžeš vidět na obrázku (je to ten ne SMD :wink: ), jen podotýkám, že touto úpravou přijdeš o záruku. Mě po úpravě oba moduly pracují spolehlivě už několik let.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017 7:22 pm
od Tomas Lebeda
Děkuji ti za tip.
Dnes večer jsem jezdil dvě hodiny asi s šesti zkraty.
Takže to zas není taková katastrofa, jen trochu otrava.
Budu dále experimentovat a uvidíme.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 10 lis, 2017 9:57 am
od Tomas Lebeda
Mohl by mi někdo poradit k čemu slouží technologie v Mikulášovicích dolní nádr. na snímku vpravo dole?

Obrázek

To je zbrojení nafty?
Převzato z videa https://youtu.be/jQHnpmmDukA?t=1956

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 10 lis, 2017 10:11 am
od alexander
Nie je to zbrojenie, ale miesto na stáčanie z cisterien (nafty, vykurovacieho oleja a pod.). Určite je tam aj nejaká podzemná nádrž, na videu je vidieť poklop.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 10 lis, 2017 10:25 am
od Tomas Lebeda
alexander píše:Nie je to zbrojenie, ale miesto na stáčanie z cisterien (nafty, vykurovacieho oleja a pod.). Určite je tam aj nejaká podzemná nádrž, na videu je vidieť poklop.

Aha, to mě nenapadlo. Dočel jsem se že v Mikulášovicích byla velká skládka dřeva, o tom, že tam stáčeli cistrerny, tak na to jsem ještě nenarazil.
Zkusím zda bych to dokázal zakomponovat do plánu kolejiště. Přijde mi, že je to takové hezké doplnění.
Je možné to takto řešit ve IV epoše?

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 10 lis, 2017 10:30 am
od Vladimír_B
Ano, také bych vsadil na TTO, ještě kousek vpravo byla (mazutová) kotelna a velká fabrika (Sandrik/Mikov nožířství...). Tak to možná stáčeli rovnou do závodu. Na stáčení rovnou do aut je tam málo prostoru a hlavně mazut musíte nejdříve ohřát, aby tekl. Před pár lety jsem na to taky koukal a možná bych našel nějakou fotku (časem).

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 10 lis, 2017 10:38 am
od Tomas Lebeda
Vladimír_B píše:Ano, také bych vsadil na TTO, ještě kousek vpravo byla (mazutová) kotelna a velká fabrika (Sandrik/Mikov nožířství...). Tak to možná stáčeli rovnou do závodu. Na stáčení rovnou do aut je tam málo prostoru a hlavně mazut musíte nejdříve ohřát, aby tekl. Před pár lety jsem na to taky koukal a možná bych našel nějakou fotku (časem).

Kdyby se našla fotka, tak to by bylo úžasné.
Rozhodně to nespěchá. Myslím, že dřív než na jaře nemám šanci se k tomu dostat.
Ještě dopojuji elektriku a v koncové stanici zatím není položen ani kousek koleje. Takže plánuji trochu dopředu:)

Edit:
o té kotelně jsem věděl, jen jsem si myslel, že byla na uhlí.
Pokud byla na mazut, tak tím by se to stáčení vysvětlilo.
Poloha kotelny v zastavovací studii, reálně bylo provedeno trochu jinak, ale poloha je přibližně stejná.
Obrázek

a na starých fotografiích
Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 29 lis, 2017 11:18 am
od Tomas Lebeda
Vážení, v mezičase při zapojování elektriky a šetření na představníky, ladím trasu lokálkové trati a podobu koncové stanice.
Koleje mi zatím končí u mostu a zbytek na stavbu ještě čeká.
Oproti původnímu řešení jsem most pootočil o pár stupňů do středu kolejiště, upravil oblouky v tunelu a na širé trati ke koncové stanici na cca R600
a upravil poloměry oblouků v koncové stanici na R700 s výjimkou první vjezdové výhybky která má při odbočení poloměr asi R400.
Nejsem si jistý, jaká by měla být vhodná osová vzdálenost staničních kolejí v oblouku koncové stanice.
Ted mi vychází asi 55mm až 60mm osová vzdálenost staničních kolejí v nejširším místě. V odbočné stanici mám osovou vzdálenost cca 45mm.

Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 29 lis, 2017 11:40 am
od milan ferdián
Klidně ji ponech.Kolej je v oblouku.Milan

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 11:48 am
od Vladimír_B
Ahoj, omlouvám se za delší odmlku (nebyl čas a chuť), k tématu jsem našel jen 2 fotky: https://vladimirb.rajce.idnes.cz/Vilemov/