Stránka 8 z 9

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 03 kvě, 2018 11:59 am
od Tomas Lebeda
Tak jsem přes víkend trochu pokročil a dokončil pokládku kolejí v odbočné stanici.
Stará vlečka už si to směruje na snesený most:)
A teď zas začínám splétat kabelové sítě pod kolejištěm.
Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2018 11:39 am
od Tomas Lebeda
Rád bych se zeptal zda někdo nestavěl příhradový most Auhagen 11364 na kolejišti pro TT.
https://www.auhagen-shop.de/import/Bauanleitungen/11364/BA_11364.pdf
V návodu píší, že lze pro TT upravit. Nicméně mě by spíše zajímalo, jak poté, co se mostu odříznou konzoly lávek
takový most vypadá a taky zda opticky nepůsobí rušivě proporce mostovky a zábradlí.
Potřebuji most, kterým překlenu údolí řeky a kratší varianty, které jsou k dispozici pro TT mi délkově nevyhovují.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2018 1:00 pm
od MkTT
Tomas Lebeda píše:Potřebuji most, kterým překlenu údolí řeky a kratší varianty, které jsou k dispozici pro TT mi délkově nevyhovují.

A co stavebnice mostů od KB model? Ty by ti vyhovovat mohly.
http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0 ... vy-most-TT
http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0 ... vy-most-TT
http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0 ... ytovany-TT

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 31 kvě, 2018 1:31 pm
od Tomas Lebeda
Tyhle mosty od KB model znám, zaradoval jsem se když vyšli teď v květnu jako novinky.
Nicméně vzdálenost pilířů toho většího z nich je 152mm.
Ten Auhagen má vzdálenost pilířů 215mm.
Je pravda že jsem ale začal uvažovat i o variantě použít dva příhradové mosty BEB 1868 za sebou se středním pilířem.
Problémem je to, že jde o rozhraní dvou segmentů a tak jedna část by musela být řešena jako snadno odnímatelná.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 9:15 am
od Fox
Pokud je ještě dotaz k mostu aktuální, co tohle: https://www.itvlaky.cz/mosty-a-lavky/tt ... m--kovovy/?

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 11:34 am
od Tomas Lebeda
Ahoj, již jsem se téměř rozhodl, že použiji most Auhagen 11364
tj. příhradový s horní mostovkou
https://www.auhagen-shop.de/import/Bauanleitungen/11364/BA_11364.pdf
Ten má 8 příhradových polí, což mi přijde málo, takže chci přikoupit ještě další dlaší 4 díly
https://www.itvlaky.cz/stavebni-dily/h0-tt-ocelova-konstrukce-stako--6-x-dil-i-auhagen-48108/
Pak bude mít most celkem 12 polí a délku mostovky 36cm v modelu což odpovídá délce 43m ve skutečnosti.
Jen budu muset vyrobit delší lávky a jejich konzoly.
Zároveň chci doplnit vzpěry do kříže, což více odpovídá historickému vzhledu.
Dříve se, na rozdíl od současnoti, navrhovaly mosty spíše více staticky neurčité, kdyžto dnes jde spíše o konstrukce staticky určité.
Most budu muset řešit jako odnímatelný, protože překlenuje hranici dvou segmentů kolejiště.
Přemýšlel jsem nad tím, že z jedné strany bych použil zdířky ala Houmr a z druhé strany magnety.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 28 led, 2021 10:48 pm
od Tomas Lebeda
Potřeboval bych poradit s řešením prostoru před výtopnou v koncové stanici.
Mezi výtopnou a výhybkou je 180mm
Chtěl jsem tam umístit popelovou jámu, ale ta by měla správně být dlouhá 175mm.
Asi by šla zkrátit, ale zároveň by se mělo naznačit zauhlování a umístit doplnovaníní vody.
Takže mi přijde že se trochu nedostává místa.
Nevím zda není lepší tu jámu obětovat a udělat jen prostor na zauhlování.
Výtopnu uvažuji typ ZvKČ CXXXVII/P (KBmodel)
Výpravní budova je uvažována typ LV/H na kusé koleji je pak malý sklad s rampou 353/H.

Obrázek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: čtv 28 led, 2021 10:55 pm
od PajaF
Proc 175 mm dlouha? Staci 8 metru ve skutecnosti, tj. v TT 67 mm.

Na jednu stranu skladku uhli (nebo kulnu) a na druhou vodni jerab.

A nebo muze byt jama ve vytopne.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 29 led, 2021 12:03 pm
od Tomas Lebeda
Vycházel jsem z údaje tohoto výrobce - http://www.trminek.cz/view.php?nazevclanku=popelova-a-odkalovaci-jama-v-tt&cisloclanku=2004080001
Ale teď jsem našel, že jámu delá i KB-model a ta je dlouhá 84mm https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0/3/5/368-Studna-s-kalovou-jamou-a-vod-jerabem.
Takže by mi zbylo 95mm na nakládku uhlí.
Mohlo by tedy být složení takové to:
Před vraty výtopny po straně plocha pro nakládku uhlí a pak jáma s vodním jeřábem co by končila těsně před výhybkou?

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pát 29 led, 2021 4:38 pm
od PajaF
Jiste.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: sob 30 led, 2021 8:34 am
od jafobe
Podle mě by se dalo kolej k výtopně trochu stočit aby byla rovnoběžněji s koncovou kolejí vedle, řekl bych že by to ničemu vadit nemuselo, a tím by se dala posunout výtopna samotná dál od vyhybky skoro o polovinu její délky a zbyl by i delší kus volného prostoru u koleje před ní, kam se pak vše líp poskládá. I v reálu bývá výtopna většinou rovnoběžně se zbytkem tratěm byť třeba trochu odsunutá dál od kolejí, než takto, a to i ve stanicích do oblouku.
Jinak jak tak koukám na nástin budov, tak tu výpravní s přístřeškem pro cestující skoro před srdcovkou vyhybky bych asi zrcadlově otočil, přístřeškem na druhou stranu blíž k prostoru kde bude nástupiště, přeci jen obcházení budovy pro cestující kolem a přes vyhybku by ani v reálu nebylo moc praktické řešení, i když se asi taky taková předloha najde, navíc z prostoru pod sříškou by ani moc neviděli že něco jede. Ale to jsem jen tak odbočil od dotazu.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: sob 30 led, 2021 10:19 am
od vojtas
A co dát jámu a vodní jeřáb na výtažnou? Nebo uhlí k té kusé vedle výtopny. Nebude to nic proti ničemu.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: sob 30 led, 2021 11:22 am
od T 478 3022
Tomas Lebeda píše:Potřeboval bych poradit s řešením prostoru před výtopnou v koncové stanici.

Ahoj.Chápu,že jsi tady patrně několikrát četl,že neexistuje dát popelovou jámu vedle uhlí atd.A teď máš problém to tam nacpat.Měl bych pro tebe řešení.Obrázky ti řeknou víc.Ta Ždánická popelová jáma mě v modelu dělá cca těch 84mm,t.j jak u té KB-model.Ta jáma na té fotce není nic moc,ale je tam.Viz přiložený plánek stanice.
Ten Třmínek jde zkrátit,ale je s tím zbytečná jebačka,navíc to imituje betonou jámu,Tobě by se tam šikla stará jáma se strukturou kameniva.
A pokud máš první díl Plánku kolejišť od M F,tak tam koukni např. na Frýdlant v Č.,Čerčany+text,Dobruška+text.
zdanice hist _02 .jpg

mps_scan.pdf
(323.16 KiB) 275 krát

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 01 úno, 2021 9:19 am
od Tomas Lebeda
jafobe píše:Podle mě by se dalo kolej k výtopně trochu stočit aby byla rovnoběžněji s koncovou kolejí vedle, řekl bych že by to ničemu vadit nemuselo, a tím by se dala posunout výtopna samotná dál od vyhybky skoro o polovinu její délky a zbyl by i delší kus volného prostoru u koleje před ní, kam se pak vše líp poskládá....

To jsem zkoušel nicméně ve výsledku se získá prostor pouze mezi výtopnou a kusou u skladu. Ale fakticky je rovný úsek před výtopnou cca 10cm takže ještě méně než nyní.

jafobe píše:Jinak jak tak koukám na nástin budov, tak tu výpravní s přístřeškem pro cestující skoro před srdcovkou vyhybky bych asi zrcadlově otočil, přístřeškem na druhou stranu blíž k prostoru kde bude nástupiště, přeci jen obcházení budovy pro cestující kolem a přes vyhybku by ani v reálu nebylo moc praktické řešení, i když se asi taky taková předloha najde, navíc z prostoru pod sříškou by ani moc neviděli že něco jede.

Já měl dlouho tu budovu jak píšeš, tedy otočenou stříškou k příjezdu, ale na druhou stranu jsem tam ještě chtěl umístit záchodky a přišlo mi hezké je dát mezi staniční budovu a sklad.
Pokud bych měl staniční budovu otočenou, tak by mi přišlo lepší mít záchodky v pravo od ní. To bylo ale místo kde by se možná lépe vyjímala malá zahrádka pana přednosty :)
vojtas píše:A co dát jámu a vodní jeřáb na výtažnou? Nebo uhlí k té kusé vedle výtopny. Nebude to nic proti ničemu.

Toto se mi moc nechce a to kvůli tomu že prapůvodním tématem, byla stanice Dolní Poustevna. Sice tvarovně již to s předlohou nemá nic společného, ale ta kolej původně pokračovala přes státní hranici do Německa. Pak byla až do nedávna zaslepena.
A mě se nějak líbí myšlenka že bych třeba jednou na výtažnou navázal pokračováním.

T 478 3022 píše:
Tomas Lebeda píše:Potřeboval bych poradit s řešením prostoru před výtopnou v koncové stanici.

Ahoj.Chápu,že jsi tady patrně několikrát četl,že neexistuje dát popelovou jámu vedle uhlí atd.A teď máš problém to tam nacpat.Měl bych pro tebe řešení.Obrázky ti řeknou víc.Ta Ždánická popelová jáma mě v modelu dělá cca těch 84mm,t.j jak u té KB-model.Ta jáma na té fotce není nic moc,ale je tam.Viz přiložený plánek stanice.
Ten Třmínek jde zkrátit,ale je s tím zbytečná jebačka,navíc to imituje betonou jámu,Tobě by se tam šikla stará jáma se strukturou kameniva.
A pokud máš první díl Plánku kolejišť od M F,tak tam koukni např. na Frýdlant v Č.,Čerčany+text,Dobruška+text.
zdanice hist _02 .jpg

mps_scan.pdf

Moc děkuji to je skvělá fotka.
Když bych to umístil takto, tak by to nemuselo vypadat tak stísněně.
Zdá se mi, že ta ohrada na skládku uhlí je z betonových panelů s ocelovými sloupky.
Jámu bych tedy použil od KBmodel. Vodní jeřáb do prostoru mezi jámou a výhybkou.
Děkuji za rady

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

PříspěvekNapsal: pon 01 úno, 2021 3:46 pm
od T 478 3022
Není zač.
Ano souhlas,taky bych to udělal,jak píšeš.
Ta ohrada je skutečně z betonových panelů vsunutých mezi kolejnice nebo nějaká íčka.
Tady foto toho stejného......
zdanice hist _03 .jpg