Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 05 dub, 2017 12:29 pm

Michal Šuhajda píše:Michal byl rychlejší, ale též doporučuju vynechání remízy.
1. nemá příliš význam, když je v koncové,
2. není tam moc místa aby se vešlo i další vybavení a díky potoku vlastně ani na remízu samotnou.
Místo remízy bych udělal buď vodárnu nebo traťovku. K vodárně samozřejmě nebude kusá kolej, zato ke kolejím ve stanici (mezi zelenou a modrou) přibydou dva vodní jeřáby. Vždy tak aby mohla čerpat vodu lokomotiva na zhlavípříliš místa.
Pro traťovku bych nechal kolej rovnou, šturc zároveň s druhou kusou. Na řádně orezlé koleji by stále drezina, nebo jen vozík. Vedle okolo srovnaný materiál, (např štosované pražceBedna s drobným kolejivem, možná nějkaké minibouda nebo ohrada se značkami.
Ještě si neodpustím mé oblíbené téma o kterém už Michal též napsal. To je umístit výpravní budouvy v dolní stanici na druhou stranu. Buď na přídavném panelu, nebo ji nechat jen "jako" a mít na kraji kolejiště pouze první peron, + rampu a volnou skládku. Kromě výhody při přestupech popsané Michalem též ušetříš místo, které Ti zabírá hloubka budov a silnice, místo nich můžeš udělat více krajiny, aby hozní trať nejezdila hned za budovami., případně otočit kusou kolej ke skladišti a udělat z ní vlečku


To je podnětů že to budu muset vzít jeden po druhém.
Chtěl jsem se držet pokud možno reálné předlohy, ale samožřejmě tím že jsou staniční koleje výrazně kratší tak vzniká onen problém s přestupem. Co ted s tím?
Rozšiřovat staniční budovu na další panel nemůžu už ted tam mám málo místa. Nestačilo by jí pouze co nejvíc posunout k pravému zhlaví?
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 05 dub, 2017 12:46 pm

Michal Šuhajda píše:Je tam, tdokonce s dosud viditelnou popelovou jámou, a možná i původní ohradou na uhlí. právě tohle vybavení už na kolejiště pořádně nevmáčneš. Nepletu -li se sloužili pro trať Mikulášovice - Panský - Rumburk, tak je taky na straně odbořují trati, aby posun lokomotivy neruši provoz na druhé trati.

Bude to tak. Pro trať Mikulášovice-Panský- Rumburk byly vzdálenější koleje od staniční budovy a ty bližší vedly do Rumburka přes Šluknov
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod hank » stř 05 dub, 2017 1:52 pm

akcilhej píše:Kdybys potřeboval něco nafotit, poměřit dej vědět, zaskočím Ti tam.


Omlouvám se, že tě chytám za slovo, ale kdybys to nenabídl, samotného by mě to nenapadlo... Mohl bys prosím příležitostně zdokumentovat pozemní stavby v Dolní Poustevně? Jde mi především o remízu a ta dvě skladiště nalevo od trati za výpravní budovou směrem ke státní hranici. Z dostupných fotek mám navíc pocit, že do remízy už je sjízdná jen jedna kolej - která?

Mockrát se tu protřepávalo, zda má smysl modelovat všelijaké i dost extravagantní výjimky, ale to, co zbylo z kdysi nóbl přechodové stanice po "optimalizaci" jejího kolejového uspořádání v režii SŽDC, fakt stojí za řeč a za obrázek:
dol_poustevna.jpg


Jak vidno, na dost malou plochu se dají do řádně odrbané dopravny D3 s jedinou průběžnou kolejí umístit modely hned dvou nadměrečných budov (i když tu gigantickou přijímací budovu, navíc umístěnou v náspu, takže z ulice má o patro víc, bych viděl jako poloplastickou kulisu) a přirozeným centrem nudličkovitého kolejiště nebo diorámatu bude - jak jinak - remíza (s trochou fantazie z ní lze udělat třeba centrum muzejního provozu nebo v ní ustájit nějaké traťovácké příšerky). Lze zde provozovat (jako ve skutečnosti) německá vozidla a dokonce (jak je mediálně zdokumentováno) využít pro křižování 2. (kusou!) kolej; mezi výkolejkou Vk 2 a výhybkou č. 2 je v reálu 141 m, takže se tam v pohodě vejde i brejlák se 4 Ypsilony... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod michal_n_cz » stř 05 dub, 2017 9:26 pm

Tomas Lebeda píše:To je podnětů že to budu muset vzít jeden po druhém.
Chtěl jsem se držet pokud možno reálné předlohy, ale samožřejmě tím že jsou staniční koleje výrazně kratší tak vzniká onen problém s přestupem. Co ted s tím?
Rozšiřovat staniční budovu na další panel nemůžu už ted tam mám málo místa. Nestačilo by jí pouze co nejvíc posunout k pravému zhlaví?

Načrtl jsem od ruky do původního plánu takovou vizi, jak dostat budovu na stranu lokálky. Vlastně nic nezůstalo úplně na svém místě :roll: - vše je více či méně někam posunuté trochu jinak zakroucené. Chce to pečlivě vybrat vhodnou budovu, aby nebyla příliš mohutná a a nezakrývala příliš výhled na stanici a vešla se tam, prostě tak akorát. Jsou umázány ty civiní stavby - je třeba brát v úvahu, že máš o 50cm méně než na původním Milanově projektu. Zkus použít na příslušných místech i symetrické vyhýbky. Tyhlety Ex. Pilz dnes Tillig kolejové systémy jsou dost svobodné a vyhýbky se dají různě transformovat, ale i bez toho se s tím dají udělat pěkné směrové poměry. Některé vyhýbky možná bude vhodnější použít i 12° - třeba zrovna tu 1. v horní stanici. Na ty dolní mosty po přesném zakreslení pravděpodobně nevyjdou rovinky, což může být trochu problém s konstrukcí. Radiusy jsou tam docela velké, takže by to šlo napasovat i na ocelový. Přinejhorším se tak dají dát jen trochu větší kamenné propustky a ten vodní tok pak bude jen takový potůček. Možná by to šlo i dát tu 1. vyhýbku až na další segment, blíže k tunelu a prodloužit tak stanici. Zůstane pak, ale mnohem néně místana silnici a na potok. Odvrat u vlečky by se dal vypustit, když se to udělá vhodně sklonově - za vyhýbkou vlečka pokles 2mm pak rovina.
_TT_poustevna2.jpg
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » čtv 06 dub, 2017 8:37 am

To toho opravdu moc nezůstalo:)
Zkoušel jsem to včera poskládat, zatím nemám smysluplnou verzi.
Ale už jsem zjistil, že pokud se posune 1.výhybka pravého zhlaví na sousední segment, tak už na hlavní trati jsou v podstatě jenom staniční koleje a téměř žádná trať.
Vlečka vpravo dole pak mi vychází docela krátká a uvažuju jí v tomto místě úplně zrušit.
Co bych ještě doplnil, je ta skladištní kolej případně i vlečka naproti výpravní budově. Snad to večer dokážu zkreslit.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod akcilhej » čtv 06 dub, 2017 8:51 am

Hank.........Zajedu zam a nafotím co možná nejlíp. Pak pověsím na rajče....
Uživatelský avatar
akcilhej
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 07 led, 2012 8:16 pm
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 06 dub, 2017 9:46 am

Chceš Poustevnu, nebo Mikulášovice d.n.?
Výtopna v Mikulášovicích se tu na fóru někde řešila.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod MkTT » čtv 06 dub, 2017 10:01 am

MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod hank » čtv 06 dub, 2017 12:06 pm

Remízu v Mikulášovicích znám, dokonce jsem se do té diskuse tenkrát taky zamíchal. Můj dotaz se týká Dolní Poustevny.

akcilhej: Děkuji mnohokrát. Určitě to nehoří. :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » čtv 06 dub, 2017 8:57 pm

Tak upravené by to mohlo vypadat asi takto:
Obrázek

Civilní budovy s kostelem bych přesunul na pravý segment. Střed by pak tedy zabíralo pouze nádraží.
Výpravní budova u spodní hrany.
S tou vlečkou si nejsem vůbec jistý.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 06 dub, 2017 10:39 pm

Mně to vypadá přeplácaně. Překusokolejeno :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » pát 07 dub, 2017 7:45 am

No a co tedy ještě takto:
Obrázek

Pořád mám chuť tam vrátit tu remízu a takhle by se vešla i popelová jáma.
Pravda je na blbé straně nádraží u hlavní trati místo u vedlejší trati ve srovnání se skutečností.
Nebo jdu stále špatnou cestou?
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod michal_n_cz » pát 07 dub, 2017 2:01 pm

Tomas Lebeda píše:Pořád mám chuť tam vrátit tu remízu a takhle by se vešla i popelová jáma.
Pravda je na blbé straně nádraží u hlavní trati místo u vedlejší trati ve srovnání se skutečností.
Nebo jdu stále špatnou cestou?
Myslím že se ti to natočení stanice povedlo. Já jsem do toho ještě něco zakreslil. Posunul jsem tu řeku víc doprava - tak nějak aby to koryto nezasahovalo do tobogánu - tak se tam vleze ještě ta silnice, jak byla na milanově původním plánku. Truchu jsem ještě narovnal tu širou trať vpravo - ten oblouček bude o něco prudčí než ten radius v symetrické vyhýbce cca R800-1000. Záleží na tom jaký most tam chceš, respektive jseš schopen upravit nebo celý postavit aby na něm mohl být ten radius. Podle mne by se to vešlo i do dolní mostovky ocelového. Ty budovy jsem kreslil spíše větší. Kusá kolej je volná skládka zakončená čelní rampou, která navazuje na rampu skladiště. Tu 12°nahoře jsem myslel dát obloukovou - nevěděl jsem že to v TT Tillig nedělá - musela by se udělat z flexi. V té horní stanici by se ještě dalo trochu nepatrně hýbat s těma vyhýbkama (zkusit tam dát třeba taky nějakou symetrickou atd), aby byl třeba větší prostor u té remízy na nějakou kůlnu na to uhlí atd. Lokálku jsem možná příliš narovnal a je o pár cm posunutá dozadu, aby tam byl prostor a přístup k těm manipulačním kolejím dole.
_TT_Mikulovice03.JPG
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » pát 07 dub, 2017 7:56 pm

Tohle se mi líbí. Souhlasím, že to natočení to hodně oživilo.
Mosty za rozbočením bych chtěl ocelové asi od KB model.
Na hlavní trati ocelový most příhradový a na lokálce ocel.most malý.
Zkusil jsem tedy ješte poupravit horní nádraží, takhle by tam mělo být na tu remízu více místa. První výhybku jsem nechal tu obloukovou, ale souhlasím s tím že by byla lepší ta flexi.
Protože IBW mají plastové srdcovky.
To zakroucení lokálky bych ponechal. Dělá to to na mě dojem že pak trat vypadá opticky delší.
Taky jsem v odbočné stanici vyměnil zbylé výhybky EW1 za EW2. Délka staniční koleje na hlavní trati vychází 970mm, to by snad mělo na tři ypsilony stačit.
Tu kusou kolej proti koleji s volnou skládkou bych rád udělal jako neudržovanou zarostlou, tak jsem to pochopil i z tveho schematu.
Silnici ke skladišti tam co kreslíš.
Ještě je podivné to místo kde se sbíhá most lokálky a dva tunelové portály. Nevím zda se nevrátit k původnímu návrhu z plánku MF kde kolej u hrany segmentu skrytá v kulise terénu.

Obrázek
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod michal_n_cz » sob 08 dub, 2017 6:55 am

U toho ocelového příhradového si nejsem jistý, zdali tam bude profil pro Y když se tam proloží ten oblouk. KB model neuvádí vůbec jak je most dlouhý - píše délka mostu bývá 18-20m. Ten malý je pěknej, hce to proměřit jak to vyjde výškově když tam bude horní mostovka, jak to vyjde výškově k hladině. Prostě vůbec jak tam bude ten terén - já jsem se ty mosty snažil zakresli co nejvíc doprava, protože je to tam - vyhýbka - přejezd - most - vše těsně u sebe.
Ten vrch vyšel nádherně, o té obloukovce víš, krom té srdcovky je tam že ten vnitřní radius je nejprudší široko daleko a je to tím dost zalomené. Vleze se tam i ta popelová jáma.
Vlak se do stanice vleze, záleží jak se ti podaří rozmístit případná návěstidla, stačila by asi skupinová vlevo 1 a vravo 2. Dalo by se to nepatrně protáhnout doleva - posunout tu 1. vyhýbku blíž k portálu, ale skrátila by se tím současně ta kolej u skladiště.
Ta zarostlá kolej tam fakt být nemusí, záleží jak to vyjde s terénem a tou silnicí.
U té zadní části chce hlavně propočítat jak to vyjde výškově - tratě, mostní konstrukce, řeka. Ty portály vzadu tam možná ani nemusejí být, protože budou schovány za pilířemi toho mostu
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků