Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Sandy » sob 08 dub, 2017 7:34 am

michal_n_cz píše:U toho ocelového příhradového si nejsem jistý, zdali tam bude profil pro Y když se tam proloží ten oblouk. KB model neuvádí vůbec jak je most dlouhý - píše délka mostu bývá 18-20m. Ten malý je pěknej, hce to proměřit jak to vyjde výškově když tam bude horní mostovka, jak to vyjde výškově k hladině. Prostě vůbec jak tam bude ten terén - já jsem se ty mosty snažil zakresli co nejvíc doprava, protože je to tam - vyhýbka - přejezd - most - vše těsně u sebe.
Ten vrch vyšel nádherně, o té obloukovce víš, krom té srdcovky je tam že ten vnitřní radius je nejprudší široko daleko a je to tím dost zalomené. Vleze se tam i ta popelová jáma.
Vlak se do stanice vleze, záleží jak se ti podaří rozmístit případná návěstidla, stačila by asi skupinová vlevo 1 a vravo 2. Dalo by se to nepatrně protáhnout doleva - posunout tu 1. vyhýbku blíž k portálu, ale skrátila by se tím současně ta kolej u skladiště.
Ta zarostlá kolej tam fakt být nemusí, záleží jak to vyjde s terénem a tou silnicí.
U té zadní části chce hlavně propočítat jak to vyjde výškově - tratě, mostní konstrukce, řeka. Ty portály vzadu tam možná ani nemusejí být, protože budou schovány za pilířemi toho mostu

Pardon, pánové. Jeden OT.
Medvěd LEZE do nory. Vlak se do stanice VEJDE. Když se pokoušíme o čistou modelařinu, tak to zkusme i s češtinou.... :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod hank » sob 08 dub, 2017 7:54 am

Sandy: Z kama (spisovně česky: odkud) jsi? "Vleze se" ve smyslu "vejde se" je úplně normální (aspoň pro nás, kdo jsme na Moravě brali rozum...) moravismus, podobně jako stolař, tragač nebo gatě. :lol:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Sandy » sob 08 dub, 2017 8:09 am

hank píše:Sandy: Z kama (spisovně česky: odkud) jsi? "Vleze se" ve smyslu "vejde se" je úplně normální (aspoň pro nás, kdo jsme na Moravě brali rozum...) moravismus, podobně jako stolař, tragač nebo gatě. :lol:

Dyk jooo! Asi jsem přecitlivělý. :oops: Ale někdy se mi ježí chlupy : "vleze", "ochutnávka". Asi opožděný přechod....
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » sob 08 dub, 2017 11:38 am

Vyskove to mam tak, ze pokud odbocna stanice je nula, tak potom velky most na lokalce je 65mm a zadni kolej u hrany mezi portaly je -10mm. Koncova stanice lokalky je 85mm. Sklony do 3,2% jestli se nepletu. Tu vodu muzu dat docela dolu mam spoustu mista.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » úte 23 kvě, 2017 1:32 pm

Tak jsem trochu jsem pokročil se stavbou a posílám tedy odkaz na album, kam budu příležitostně přidávat další obrázky.
http://www.rajce.net/a14021618

Trápí mě však v tuto chvíli dvě věci.
Zaprvé stále nemůžu přijít na to jaký most použít na hlavní trati s obloukem o poloměru 500mm.
Chtěl jsem použí malý ocelový most od KB modelu, ale nakonec ho použiji na odbočné trati, je moc krátký (délka 11cm)
Představoval bych si most délky tak 15cm, aby se více otevřelo údolí potoka, ale například ocelový příhradový most od stejného výrobce je moc úzký pro oblouk trati.
Taky se mi zdá, že bude lepší most s horní mostovkou.
Dokonce zvažuji zda by nebyl lepší most kamený.
Obrázek

Zadruhé nejsem si jistý jakou použít výpravní buduvu a kam jí umístit. Výpravní budovu umisťuji k přední hraně kolejiště, takže je třeba najít takovou, která i při pohledu zezadu obstojí a současně z důvodu malého prostoru mi umístění vychází docela vpravo. Vzdálenost od hrany koleje je asi 3cm . Šablona odpovídá rozměrům stanice typu LVII/H Staré Křečany TT a to případně i s příručním skladem
Sklad na manipulační koleji uvažuji dřevěný sklad KkStB 25/H TT (Kácov) s rampou. Zvažoval jsem i výpravní budovu podle normálie typ. list 16/H Kk StB (Vrané na Vltavou/ Dačice) jen nevím zda nebude příliš svou výškou bránit výhledu na kolejiště.
Obrázek
omlouvám se za kvalitu je to focené v noci mobilem
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod michal_n_cz » úte 23 kvě, 2017 2:04 pm

Tomas Lebeda píše:jaký most použít na hlavní trati s obloukem o poloměru 500mm.
Chtěl jsem použí malý ocelový most od KB modelu, ale nakonec ho použiji na odbočné trati, je moc krátký (délka 11cm)
Představoval bych si most délky tak 15cm, aby se více otevřelo údolí potoka, ale například ocelový příhradový most od stejného výrobce je moc úzký pro oblouk trati.
Taky se mi zdá, že bude lepší most s horní mostovkou.


Možná by se dal použít a upravit takový ten plnostěnný z dob BTTB s dolní mostovkou. Dělávak se i obloukový ale ten byl prudký. Zkrátit ten delší na těch cca 15 cm a zkusit tam položit ten oblouk 500 - je docela široký - možná tam profil vyjde. Ohledně té budovy - já jsem tu svouji skicu proporčně navrhoval na toto:Obrázek
Je to sice taková letitá stavebnice ale podle mne celkem vhodná na toto použití - má to třeba vchod z boku, dá se to udělat i bez toho hrozného peronu a ta vystrčená přední část by se dala upravit třeba na centrální stavědlo. Podle mně se to dá celkem dobře vytunit na jakože české nadražíčko...
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » úte 23 kvě, 2017 6:32 pm

Budova v Mikulášovicích vypadala původně takto
Obrázek
později jí ještě dostavěli krytou terasu

Ta budova Altmittweida si mi moc nezdá.

Nejblíže nádraží v Mikulášovicích je myslím Staniční budova 16/H ,
Obrázek
Na každé straně je sice o řadu oken méně a ve štítech naopak více, ale to mi přijde jako přijatelný kompromis a je jenom o 17mm vyšší než ta budova Altmittweida

Ten plnostěný obloukový most myslím dodává ještě Malá železnice, ale je opravdu moc prudký. Navíc se mi ty staré plastové mosty moc nelíbí.
Napadlo mě postavit ten most pro oblouk ze stavebnice pro HO, byl by širší i delší, ale mám obavy, že bude to jiné měřítko nepatřičné.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » úte 25 črc, 2017 1:14 pm

Tak jsem zas trochu pokročil a položil část kolejí ve stanici Mikulášovice.
Výpravní budovu nakonec zvolím LVIIb/H.
Dokonce jsem přišel na to, že výpravní budova v Mikulášovicích v tomto místě, jako ji budu mít na modelu, existuje a dodnes stojí, i když nefunkční. Zjevně jako pozůstatek toho, že se v Mikulášovicích střetávali tratě dvou provozovatelů a každý měl svojí výpravní budovu. Odhaduji na základě archivních pohledů, na pohlednici vlevo. Obrázek


Stávající výpravní budovu na opačné straně tak budu muset z prostorových důvodů vypustit.
Proto také nyní uvažuji navázat na výpravní budovu záchodky a dále dřevěným skladem 353/H s rampou, snad se ještě na hranu kolejiště vejde.
Větší sklad u volné skládky bych ponechal. Typově by se jednalo o dřevěný sklad KkStB 25/H s rampou



Pár fotek ze stavby:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Rodí se to daleko pomaleji, než jsem z počátku předpokládal.
Zatím mě elán neopustil.
Ted mě čeká elektrické zapojení spodního skrytého nádraží a výroba ovládacího panelu už se děsím:)
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 16 srp, 2017 5:48 pm

Vážení, nakreslil jsem schema rozmístění návěstidel a to ve dvou variantách.
Obě varianty počítají s vjezdovými návěstidly a skupinovými odjezdovými návěstidly na hlavní trati. Lokální trať nemá odjezdové návěstilo.
Na hlavní trati obě vjezdová návěstidla vycházejí do tunelu tzn. že nebudou umístěna, možná je udělám fiktivně pouze na ovládacím panelu.
Koncová stanice na lokální trati by měla pouze vjezdové návěstidlo a to mechanické .
V případě varianty č.2, kde uvažuji možnost povolení v přímém směru neníženou rychlostí, by pak toto fiktivnní vjezdové návěstidlo mělo pět světel tedy žlutá, zelená, červená, bílá, žlutá.
Na lokální trati v obou variantách snížena rychlost na vjezdu.
Posun u varianty č.1 řízen administrativně neplatí pro něj odjezdová návěstidla
Posun u varianty č.2 odjezdová návěstidla platí i pro posun, nicméně by to tak šlo pouze na hlavní trati a příslušný posun na odbočné trati by stejně musel být řízen administrativně.
Nevím zda lze takto kombinovat na pravém zhlaví odbočné stanice kde mám skupinové návěstidlo pro koleje č.1,2,4 pro odjezd po hlavní trati
a na odbočné trati by povel k odjezdu vydával personál.
Koleje č.3 a 5 jsou manipulační.

varianta č.1 bez rychlostní soustavy:
Obrázek

varianta č.2 s rychlostní soustavou na hlavní trati
Obrázek

Budu rád za Vaše připomínky.

P.S. teď ještě koukám, že by návěstidlo na pravém zhlaví mělo být víc posunuté doprava až na úrověň první výhybky
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod sidlo » stř 16 srp, 2017 6:13 pm

Na pravé zhlaví by se hodilo zvlášť odjezdové návěstidlo pro sudou a lichou skupinu.
Potom by ještě stálo za zvážení odjezdová návěstidla doplnit o návěst posun dovolen i ve variantě bez rychlostní návěstní soustavy.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » čtv 17 srp, 2017 8:51 am

Původně jsem to tak měl, pak jsem zjistil, že ve skutečnosti je ta odbočka v Mikulášovicích bez návěstidla.
Na druhou stranu je pravda, že schema toho kolejiště je trochu odlišné od skutečnosti zejména je tam navíc ten angličan
Na pravém zhlaví návěstidla před námezníkem společná pro sudou a lichou skupinu, na levém zhlaví v úrovni poslední výhybky.
Je to takto správně? Co vlastně značí bílé světlo na vjezdovém návěstidle?
Obrázek
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod D » čtv 17 srp, 2017 9:00 am

Rychlostní soustava se skupinovým návěstidlem a nezabezpečenou odbočnou tratí se mi nezdá. Přiklonil bych se k první variantě. Posunovat se může bez světel. Světelnou předvěst bych posunul co nejdál od vjezdového návěstidla, k mostu.

Bílé světlo na vjezdovém návěstidle je přivolávačka. Když se něco pokazí a nelze dát volno, lze ji zapnout a bliká bíle, čímž umožňuje průjezd kolem návěstidla sníženou rychlostí dle rozhledu. Nahrazuje signalistu s praporkem a v takto malé stanici ji můžeš vynechat nebo nezapojit.
Naposledy upravil D dne čtv 17 srp, 2017 9:02 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod jirmicz » čtv 17 srp, 2017 9:02 am

Bílé světlo na vjezdu je pro PN tzv. Přivolávačku. Ale jestli chces mít pro lichou a sudou skupinu návěstlidlo, tak jej můžeš umístit až za koleje. S tím že bude pod světlama čtverec, že se jedná a skupinové návěstlidlo. A ty bych možná přemýšlel jestli ta lokálka by nemusela podle předpisu D3.
jirmicz
 
Příspěvky: 232
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod Tomas Lebeda » čtv 17 srp, 2017 9:49 am

Děkuji za odpověď, z počátku jsem měl přehnané představy, ale začínám si stále více uvědomovat, že méně může být více.
Kloním se nyní spíše k jednoduššímu řešení, tedy bez rychlostní soustavy a bez signalizace posunu.
Návestidla na pravém zhlaví by byla závislá na poloze výhybek.
Pokud jsem to jako laik dobře pochopil tak lokálka podle předpisu D3 by znamenala, že v dopravně na konci trati by si strojvedoucí přehazoval výhybky sám a žádná signalizace by tam nebyla?
Vzhledem k modelové etapě III/IV bych to koncové nádraží na lokálce viděl na zapadlou staničku s personálem, který si užívá klidný život na málo frekventované trati.
Případně se láskylpně stará o parní lokomotivu, která zajišťuje jejich pravidelné spojení se světem:)
Obrázek
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TT

Příspěvekod sidlo » čtv 17 srp, 2017 10:12 am

Vjezdové návěstidlo na lokálce bych nechal, bude to líbivější. V opačném případě by se zrušilo a na jeho místo by přišla lichoběžníková tabulka. Předvěst se zruší úplně nebo podle rozhledových poměrů se může nahradit tabulkou s křížem.
Všechny rychlostníky 40 bych posunul velmi blízko k první výhybce, není důvod se pomalu ploužit dříve.
V odbočné stanici návěstidla na pravé straně umístit do stejné úrovně. Pokud by se odjíždělo ze sudé skupiny na levou trať, tak se pojede na levé návěstidlo. A protože pravé návěstidlo by bylo blíž a v poloze stůj, tak by to byla neřešitelná situace.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků