Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
hopeter píše:Nezáleží tolik na tlouštce překližky jako na uspořádání výztuh. Silnější překližka a hustota žeber jen přidá váhu rámu a nic nezpevní. Pravoúhle úplně stačí žebra cca 0,5 m od sebe a překližka tl.8 mm. Teprve šikmé ( diagonální ) výztuhy to zpevní.
Tady máš příklad z mého sóla pro Hurvínka... Za dostatečně pevný rám považuju, když ho zvednu za jeden roh tak se nesmí prohnout. Jiný u mě nenajdeš.
hopeter píše:Té konstrukci se říká příhradová a používá se třeba při stavbě trupů letadel kde je potřeba tuhost a malá hmotnost. Svou funkci mají samozřejmě i ostatní části ale právě ty diagonály ( šikmé výstuhy ) tomu dají tu tuhost proti kroucení.
Překližku používám nakoupenou v OBI nebo Hornbachu. Mají ji nazvanou truhlářská a myslím , že je z borovice. Uříznou ti ji na rozměry co si řekneš. Jenom většinou se brání řezání menší šíři než 200 mm. Řeším to tak , že si nechám uříznout širší kusy násobku nebo součtu šířek ( plus prořez ) co potřebuju a doříznu si to doma.
boy.rough píše:Nemusí. Koukni se na Shimiland. Dřevěný rám a zbytek kolejiště z kartonu. Taky pěkný. Móc pěkný.
O.
A jsme zpět na str.2 viewtopic.php?f=1&t=10426&start=45 , překresli si to do tvé větší plochy, určitě Ti to výškově vyjde lépe. Snaž se omezit ty "esíčka" ve zhlaví stanic. Když se trať do stanice stáčí doprava, tak tam nedávej oblouk doleva. Prostoru máš sice víc, ale ne zas tolik. Do skryťáku se Ti asi vejdou tři koleje, na co tam ale ty šturcy? Ano snad jeden podle délky motoráku ve směru navazujícím na směr od lokálky - to se dá využít. Případné rozšíření by mohlo být zajímavé a dokonce i provozně smyslupné plánovat za tu koncovou stanici - odděláš šturc a jedeš dál. Taky záleží co na tom chceš prohánět - výše čtu Taurus, Wapky, rychlík... - nevím, nevím, ale na tuto plochu asi magistrála nevejde - vidím to na něco regionálního.Snakei píše:Já si prostě nedám pokoj... Co kdyby trať do koncové vedla rovnou takhle z odbočné?
michal_n_cz píše:A jsme zpět na str.2 viewtopic.php?f=1&t=10426&start=45 , překresli si to do tvé větší plochy, určitě Ti to výškově vyjde lépe. Snaž se omezit ty "esíčka" ve zhlaví stanic. Když se trať do stanice stáčí doprava, tak tam nedávej oblouk doleva. Prostoru máš sice víc, ale ne zas tolik. Do skryťáku se Ti asi vejdou tři koleje, na co tam ale ty šturcy? Ano snad jeden podle délky motoráku ve směru navazujícím na směr od lokálky - to se dá využít. Případné rozšíření by mohlo být zajímavé a dokonce i provozně smyslupné plánovat za tu koncovou stanici - odděláš šturc a jedeš dál. Taky záleží co na tom chceš prohánět - výše čtu Taurus, Wapky, rychlík... - nevím, nevím, ale na tuto plochu asi magistrála nevejde - vidím to na něco regionálního.Snakei píše:Já si prostě nedám pokoj... Co kdyby trať do koncové vedla rovnou takhle z odbočné?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků