Vážení kolegové,
je tomu něco přes rok, co jsem se rozhodl konečně si postavit nějaké to kolejiště. Svůj záměr jsem tehdy prezentoval i zde a dokonce Milan Ferdián nakreslil perfektní návrh, podle kterého mělo kolejiště vznikat. Bohužel, souběhem ne zcela příznivých okolností jsme byli nuceni se přestěhovat a prioritou teď budou investice do rekonstrukce nově nabytého bydlení. Už teď vím, že jednou budu mít k dispozici místo pro kolejiště na ploše tvaru "L" s rameny 3000 a 2000mm o šířce 1000mm a snad za dvacet let zde budu znovu otravovat, to je však zatím velmi vzdálená budoucnost.
Rozhodl jsem se však, že se nevzdám a alespoň něco malého si postavím. Přicházím proto za vámi s návrhem kolejiště na ploše 1850x660mm v měřítku TT s použitím profilového kolejiva Tillig. Použity jsou výhybky EW2, obloukové výhybky a jeden angličan. Jedná se o jednoduchou koncovou stanici s depem, vlečkou k nějaké továrničce a odbočkou k "cokoliv-lomu". Ze stanice vychází jednokolejná trať sestupující do podpovrchového nádraží se smyčkou. Zasazení by mělo být do VI. epochy. Provoz si představuji jako smíšený, kdy osobní přepravu by zajišťovaly zřejmě Regionovy (tentokrát tedy žádní Panteři ) a nákladní vlaky by sestávaly z nějakých krytých vozů přepravujících zboží do továrny a zřejmě z vozů Faccs převážejících materiál z lomu. Eventuálně by bylo možno zařadit i nějaký ten Eas pro přepravu dřevěných kulatin nebo železného šrotu, aby byly nákladní vlaky bohatší a zajímavější.
Vás bych jen poprosil o připomínky a především kritiku mého návrhu. Je tam spousta hluchých a nedořešených míst (především v levém dolním rohu v prostoru eventuálního depa) a jistě i několik dalších, které zkušenější z vás snad odhalí. Předem děkuji za názory a postřehy.