TT Lko 330x260

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » ned 05 úno, 2017 1:03 pm

předpokládané zbrojení po odstranění kusé koleje

Obrázek
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod milan ferdián » ned 05 úno, 2017 1:32 pm

Maziva přelož k naftě.Fasují se na konci zbrojení.Vodní jeřáb k popelu.Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10524
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » ned 05 úno, 2017 2:31 pm

milan ferdián píše:Maziva přelož k naftě.Fasují se na konci zbrojení.Vodní jeřáb k popelu.Milan


upraveno
Obrázek

mohl bych poprosit o znázornění, kde ještě by měl stát vodní jeřáb u staničních kolejí?
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » ned 05 úno, 2017 2:36 pm

milan ferdián píše:Ještě pár drobných úprav......Kvůli posunu,výtažná kolej prodloužena a vložena kolejová spojka.Tím se velmi zjednoduší posun ve stanici směrem na vlečku.Milan


Ještě bych se rád vrátil k tomuto. Ono tam není moc místa a pokud bych to napojení vlečky takto udělal, vzdálenost od zhlaví mezilehlé stanice by pak byla kolem 20cm, což už není skoro nic na optické oddělení terénem. Bylo by špatně to tak nechat? Napojit to mezi první výhybku a angličana už je asi blbost, že?
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod milan ferdián » ned 05 úno, 2017 4:39 pm

lahva píše:
milan ferdián píše:Ještě pár drobných úprav......Kvůli posunu,výtažná kolej prodloužena a vložena kolejová spojka.Tím se velmi zjednoduší posun ve stanici směrem na vlečku.Milan


Ještě bych se rád vrátil k tomuto. Ono tam není moc místa a pokud bych to napojení vlečky takto udělal, vzdálenost od zhlaví mezilehlé stanice by pak byla kolem 20cm, což už není skoro nic na optické oddělení terénem. Bylo by špatně to tak nechat? Napojit to mezi první výhybku a angličana už je asi blbost, že?

Vem si tužku a zkus pomyslně tužkou znázornit posun na vlečku a sám uvidíš :wink: .Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10524
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » ned 05 úno, 2017 9:16 pm

Provedl jsem změnu napojení vlečky

- nejprve podle té druhé úpravy, osobně by se mi zamlouvala víc, ale prostor mezi stanicemi se zúžil natolik, že by to opticky nešlo moc dobře rozbít

Obrázek

- pak podle prvotního návrhu, šturce jsou v místě, kde byly i původně, odkloněno o 2°za DKW, vlevo mi pa vznikl zároveň příjemný prostor na nějakou rampičku nebo tak něco :)

Obrázek

Zde jsem si nemohl odpustit znázornění půdorysu několika staveb, protože zúžení prostoru mezi staniční kolejí a vlečkou se mi zdálo velké. Staniční budova, kterou bych tu rád viděl (Domašov nad Bystřicí...srdcová záležitost, jsem moc rád, že ji někdo realizoval, snad to vyjde) a skladiště, která by připadla v úvahu. S umístěním skladiště jsem na vážkách, je možné aby bylo u té výhybky, tak jak je znázorněno i na vizualizaci?
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » úte 07 úno, 2017 10:20 pm

Malinko jsem návrh učesal, sjednotil oblouky kde to šlo, tím minimalizoval i r310, vlečka je mírně odkloněna od stanice a snad už napojena správně a i souběžnost tratí už je minulostí :) celkově se mi to zdá OK a pokud mě nikdo ničím dalším nepostrčí, asi to už přenesu na žebra :)

Obrázek
Obrázek

pro větší rozlišení jsem aktualizoval odkazy v prvním příspěvku.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod HonzaM » úte 07 úno, 2017 10:38 pm

Předpokládám že to nebudeš dělat z těch kusových kolejí jak je to na schematu, ale z flexi kolejiva.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1921
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » úte 07 úno, 2017 10:48 pm

HonzaM píše:Předpokládám že to nebudeš dělat z těch kusových kolejí jak je to na schematu, ale z flexi kolejiva.


No, z kusového rozhodně ne, ale předpokládám použití podloží a prutů pro snadnější vedení tratě. Úplně to flexi podloží jen v místech, kde je to potřeba, např, spodní oblouk má teď r440.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Rocky_MK » úte 07 úno, 2017 11:06 pm

Nemyslím, že je nutný odvrat u vlečky, která je zavážena po úvrati.
A flexi podloží doporučuju použít i při přechodu z roviny do zatáčky - zatáčku postupně utahovat.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 994
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » úte 07 úno, 2017 11:33 pm

Rocky_MK píše:Nemyslím, že je nutný odvrat u vlečky, která je zavážena po úvrati...


Dal jsem na Milanovo doporučení, v tomto si rád nechám poradit.

Rocky_MK píše:....A flexi podloží doporučuju použít i při přechodu z roviny do zatáčky - zatáčku postupně utahovat.


Až na to dojde, budu na to myslet, určitě to bude působit lepším dojmem při jízdě, než když se vozy začnou v jednom bodě lámat :) ... i když, kde to šlo, snažil jsem se rvát co největší poloměr
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Rocky_MK » úte 07 úno, 2017 11:42 pm

lahva píše:
Rocky_MK píše:Nemyslím, že je nutný odvrat u vlečky, která je zavážena po úvrati...


Dal jsem na Milanovo doporučení, v tomto si rád nechám poradit.

Tak to jako bych nic neřekl.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 994
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » úte 07 úno, 2017 11:46 pm

Rocky_MK píše:
lahva píše:
Rocky_MK píše:Nemyslím, že je nutný odvrat u vlečky, která je zavážena po úvrati...


Dal jsem na Milanovo doporučení, v tomto si rád nechám poradit.

Tak to jako bych nic neřekl.


Já to teda srovnal a odvrat udělal do odbočky, ale předpokládám, že to vyjde na stejno, nebo ne? :?:
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » úte 07 úno, 2017 11:49 pm

pro zpestření ... na vycentrování rámů jsem si nechal vyrobit pár čepů podle známé předlohy ... vůle 0,05mm je snad dostatecna :P
Obrázek
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod sidlo » stř 08 úno, 2017 5:41 am

A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2048
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Knapis, Trixt a 2 návštevníků