TT Lko 330x260
Napsal: úte 31 led, 2017 4:14 pm
Zdravím místní modelářskou obec
rád bych tu prezentoval návrh a stavbu svého nového kolejiště. Návrh kolejiště vychází z už dříve prezentovaného zde . Se souhlasem vlastníka návrhu (tímto mu ještě jednou velice děkuji ) jsem jej malinko modifikoval a překreslil ve Wintracku. Ocením jakékoliv připomínky, či návrhy na změny (zejména pak v SN), které by mohly kolejiště případně obohatit. Koncepčně mi ale toto kolejiště naprosto vyhovuje a chtěl bych se toho držet, protože se shoduje ve větší míře s původním megalomanským projektem. V bodech bych shrnul parametry kolejiště.
viditelná část skrytá část
- přípojná stanice + mezilehlá
- TT, kolejivo Tillig, pruty + podloží, popř. flexi, veksle výhradně EW2 (obloukové ze stavebnic, jediná EW1 znázroňuje zkrácenou výhybku - řešeno v závislosti na dělení rámů)
- oblouky min. r353, výjimečně r310, po učesání oblouků pomocí flexi to bude něco mezi a ten r310 tam snad ani nebude
- délky dopravních kolejí hlavní stanice 2x 1,5m, 1x 1m, 2 manipulační koleje, nejblíže ke staniční budově (vklíněna mezi vlečku a staniční koleje) 1m, nejvzdálenější 80cm
- v mezilehlé pak 80 resp. 95 cm + manipulační u st. budovy
- výškopis - SN v 0mm, přípojná v 110mm, mezilehlá 135mm
- klesání A - 3,26 ; B - 3,31 ; C - 3,21 , snad to není už vážně moc
- provoz strojů III. a IV. epochy do r. 1983
- rotunda + točna ... ano musí tam být, už vlastně je ....
- depo obsahující potřebná zařízení, na koleji vjezdové - přímé na točnu, směrem od výměny - jáma(třmínek), vodní jeřáb, věž na písek, zauhlování(teudolf) se skládkou v klínu mezi zásobovací kolejí skládky, krátká kolej by měla sloužit na vůz na popel(Ut), před teudolfem bych rád narval malý sklad písek a maziva (snad se to tam všechno narve), u koleje výjezdové, s obloukem, před šturcem pak zbrojení naftou
- kusá kolej mezi staniční manipulační kolejí a výjezdovou z depa je určena pro pohotovostní vlak (Be+Z+Pao+jeřáb)
- mechanická návěstidla
- ovládání DCC Lenz
- kolejiště složeno ze 3 překližkových rámů 2x 1600x900 a 1x 1650x1000, žebra tl. 18mm, povrch pak 8mm, na to pak půjde následně tlumící podložka
- přístup plánovaný ze třech delších stran
S čím si nevím až tak rady
- SN - vymyslet něco, aby se daly obracet soupravy ze všech směrů je nadlidský úkon, verze s DKW vychází nejjednodušeji, ale nejsem si jist, jak pak na zapojení smyčky v závislosti na jeho poloze
- vizuální stránka dané doby, použití ovládacích prvků výměn a návěstidel, teréní úpravy okolo širé tratě, umístění předzvěstí a návěstidel, wechtrů apod.
- nástupiště - vzhled, zpracování, šířka
Kolejiště je v pomalé realizaci , ale veškerý materiál na zprovoznění nejnutnějšího v době dřevěné je dostupný, jen mít čas a zapracovat, ale třeba právě to ještě umožní případné změny.
rád bych tu prezentoval návrh a stavbu svého nového kolejiště. Návrh kolejiště vychází z už dříve prezentovaného zde . Se souhlasem vlastníka návrhu (tímto mu ještě jednou velice děkuji ) jsem jej malinko modifikoval a překreslil ve Wintracku. Ocením jakékoliv připomínky, či návrhy na změny (zejména pak v SN), které by mohly kolejiště případně obohatit. Koncepčně mi ale toto kolejiště naprosto vyhovuje a chtěl bych se toho držet, protože se shoduje ve větší míře s původním megalomanským projektem. V bodech bych shrnul parametry kolejiště.
viditelná část skrytá část
- přípojná stanice + mezilehlá
- TT, kolejivo Tillig, pruty + podloží, popř. flexi, veksle výhradně EW2 (obloukové ze stavebnic, jediná EW1 znázroňuje zkrácenou výhybku - řešeno v závislosti na dělení rámů)
- oblouky min. r353, výjimečně r310, po učesání oblouků pomocí flexi to bude něco mezi a ten r310 tam snad ani nebude
- délky dopravních kolejí hlavní stanice 2x 1,5m, 1x 1m, 2 manipulační koleje, nejblíže ke staniční budově (vklíněna mezi vlečku a staniční koleje) 1m, nejvzdálenější 80cm
- v mezilehlé pak 80 resp. 95 cm + manipulační u st. budovy
- výškopis - SN v 0mm, přípojná v 110mm, mezilehlá 135mm
- klesání A - 3,26 ; B - 3,31 ; C - 3,21 , snad to není už vážně moc
- provoz strojů III. a IV. epochy do r. 1983
- rotunda + točna ... ano musí tam být, už vlastně je ....
- depo obsahující potřebná zařízení, na koleji vjezdové - přímé na točnu, směrem od výměny - jáma(třmínek), vodní jeřáb, věž na písek, zauhlování(teudolf) se skládkou v klínu mezi zásobovací kolejí skládky, krátká kolej by měla sloužit na vůz na popel(Ut), před teudolfem bych rád narval malý sklad písek a maziva (snad se to tam všechno narve), u koleje výjezdové, s obloukem, před šturcem pak zbrojení naftou
- kusá kolej mezi staniční manipulační kolejí a výjezdovou z depa je určena pro pohotovostní vlak (Be+Z+Pao+jeřáb)
- mechanická návěstidla
- ovládání DCC Lenz
- kolejiště složeno ze 3 překližkových rámů 2x 1600x900 a 1x 1650x1000, žebra tl. 18mm, povrch pak 8mm, na to pak půjde následně tlumící podložka
- přístup plánovaný ze třech delších stran
S čím si nevím až tak rady
- SN - vymyslet něco, aby se daly obracet soupravy ze všech směrů je nadlidský úkon, verze s DKW vychází nejjednodušeji, ale nejsem si jist, jak pak na zapojení smyčky v závislosti na jeho poloze
- vizuální stránka dané doby, použití ovládacích prvků výměn a návěstidel, teréní úpravy okolo širé tratě, umístění předzvěstí a návěstidel, wechtrů apod.
- nástupiště - vzhled, zpracování, šířka
Kolejiště je v pomalé realizaci , ale veškerý materiál na zprovoznění nejnutnějšího v době dřevěné je dostupný, jen mít čas a zapracovat, ale třeba právě to ještě umožní případné změny.