TT Lko 330x260

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT Lko 330x260

Příspěvekod lahva » úte 31 led, 2017 4:14 pm

Zdravím místní modelářskou obec :)

rád bych tu prezentoval návrh a stavbu svého nového kolejiště. Návrh kolejiště vychází z už dříve prezentovaného zde . Se souhlasem vlastníka návrhu (tímto mu ještě jednou velice děkuji :) ) jsem jej malinko modifikoval a překreslil ve Wintracku. Ocením jakékoliv připomínky, či návrhy na změny (zejména pak v SN), které by mohly kolejiště případně obohatit. Koncepčně mi ale toto kolejiště naprosto vyhovuje a chtěl bych se toho držet, protože se shoduje ve větší míře s původním megalomanským projektem. :) V bodech bych shrnul parametry kolejiště.

viditelná část skrytá část

- přípojná stanice + mezilehlá
- TT, kolejivo Tillig, pruty + podloží, popř. flexi, veksle výhradně EW2 (obloukové ze stavebnic, jediná EW1 znázroňuje zkrácenou výhybku - řešeno v závislosti na dělení rámů)
- oblouky min. r353, výjimečně r310, po učesání oblouků pomocí flexi to bude něco mezi a ten r310 tam snad ani nebude
- délky dopravních kolejí hlavní stanice 2x 1,5m, 1x 1m, 2 manipulační koleje, nejblíže ke staniční budově (vklíněna mezi vlečku a staniční koleje) 1m, nejvzdálenější 80cm
- v mezilehlé pak 80 resp. 95 cm + manipulační u st. budovy
- výškopis - SN v 0mm, přípojná v 110mm, mezilehlá 135mm
- klesání A - 3,26 ; B - 3,31 ; C - 3,21 , snad to není už vážně moc
- provoz strojů III. a IV. epochy do r. 1983
- rotunda + točna ... ano musí tam být, už vlastně je ....
- depo obsahující potřebná zařízení, na koleji vjezdové - přímé na točnu, směrem od výměny - jáma(třmínek), vodní jeřáb, věž na písek, zauhlování(teudolf) se skládkou v klínu mezi zásobovací kolejí skládky, krátká kolej by měla sloužit na vůz na popel(Ut), před teudolfem bych rád narval malý sklad písek a maziva (snad se to tam všechno narve), u koleje výjezdové, s obloukem, před šturcem pak zbrojení naftou
- kusá kolej mezi staniční manipulační kolejí a výjezdovou z depa je určena pro pohotovostní vlak (Be+Z+Pao+jeřáb)
- mechanická návěstidla
- ovládání DCC Lenz
- kolejiště složeno ze 3 překližkových rámů 2x 1600x900 a 1x 1650x1000, žebra tl. 18mm, povrch pak 8mm, na to pak půjde následně tlumící podložka
- přístup plánovaný ze třech delších stran

S čím si nevím až tak rady :?:
- SN - vymyslet něco, aby se daly obracet soupravy ze všech směrů je nadlidský úkon, verze s DKW vychází nejjednodušeji, ale nejsem si jist, jak pak na zapojení smyčky v závislosti na jeho poloze
- vizuální stránka dané doby, použití ovládacích prvků výměn a návěstidel, teréní úpravy okolo širé tratě, umístění předzvěstí a návěstidel, wechtrů apod.
- nástupiště - vzhled, zpracování, šířka

Kolejiště je v pomalé realizaci :P , ale veškerý materiál na zprovoznění nejnutnějšího v době dřevěné je dostupný, jen mít čas a zapracovat, ale třeba právě to ještě umožní případné změny.
Naposledy upravil lahva dne čtv 23 bře, 2017 4:16 pm, celkově upraveno 6
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod milan ferdián » úte 31 led, 2017 4:30 pm

Doplň správně výhybky,levé zhlaví,dvojkolejný vjezd do stanice.Milan
Přílohy
Lkov2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod milan ferdián » úte 31 led, 2017 4:38 pm

A skryťák.Milan
Přílohy
LkoSNv2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod karelTT » úte 31 led, 2017 10:47 pm

..no tak aspoň jsem to nečmáral zbytečně ;) ať se daří
karelTT
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 14 srp, 2013 10:16 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod HonzaM » stř 01 úno, 2017 7:46 am

Zajímal by mne smysl a zejména způsob využívání kusých kolejí ve skrytém nádraží - jak je možné kusé koleje využívat v prostoru do kterého uživatel nevidí nebo do něj dokonce má ve většině případů ztížený pŕístup? Kusé koleje přinášejí ve viditelném nádraží více možností pro manipulaci, přičemž manipulace je pro řadu modeláŕů (asi většinu účastníků této konference) hlavním smyslem modelářství. Mně osobně připadají podivná kolejiště kde je ve viditelné části jen jediné nádraží, do nějž vlaky přijíždějí že skrytého nádraží a do něj opět odjíždějí, ovšem chápu, že jestliže je hlavní motivací modeláře manipulace a nemá dostatečný prostor, nemá jiné řešení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Miloš Pavlát » stř 01 úno, 2017 8:27 am

HonzaM píše:Zajímal by mne smysl a zejména způsob využívání kusých kolejí ve skrytém nádraží - jak je možné kusé koleje využívat v prostoru do kterého uživatel nevidí
Skryté nemusí notně znamenat, že do něj nevidím. Možností je spoustu možností jak do něj vidět a bezpečně ovládat.
HonzaM píše:Mně osobně připadají podivná kolejiště kde je ve viditelné části jen jediné nádraží, do nějž vlaky přijíždějí že skrytého nádraží a do něj opět odjíždějí, ovšem chápu, že jestliže je hlavní motivací modeláře manipulace a nemá dostatečný prostor, nemá jiné řešení.
Rád si stoupnu v Praze u Muzea a pozoruji jak vlaky přijíždějí a odjíždějí. K tomu moc rozsáhlé trati nepotřebuji, někdy stačí i ten tunelový portál ve zhlaví . Jak řekl Jan Přeučil v pořadu Show Jana Krauze: "umět se radovat z každodenních všedních věcí a událostí"

Sledování kamerou se probíralo třeba zde.
Miloš Pavlát
Přechod z poloviční nuly na plnotučnou nulu.
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 328
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Myšpulín » stř 01 úno, 2017 11:03 am

HonzaM píše:Zajímal by mne smysl a zejména způsob využívání kusých kolejí ve skrytém nádraží ...

Třeba pro odstavování sólo motorových vozů či celých vratných souprav. S nimi není v skryťáku nutno nijak manipulovat a pokud je nádraží správně navrženo, pak mohou vyjet kdekoli.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » stř 01 úno, 2017 9:22 pm

Děkuji za Milanovu bleskovou reakci :)

milan ferdián píše:Doplň správně výhybky,levé zhlaví,dvojkolejný vjezd do stanice.Milan


Doplněno o dvojkolejný vjezd do stanice.
Výtažnou kolej vlečky jsem nechal jak bylo zamýšleno. Je toto opravdu nesmysl? Připadá mi fajn, že posunem na 1. kolej od st. se neobsadí zhlaví. Jinak, ta kratičká kolej by byl jen odvrat?
Skladištní kolej, pochopil jsem to správně, že ji mám jen posunout dál od té 1, koleje? Přemýšlím, jestli je tam vůbec třeba a že by sklad byl přímo u koleje, ale takhle budu mít tu 1. kolej volnou pro posun.

Obrázek

milan ferdián píše:A skryťák.Milan


Smyčku u vetší stanice jsem tam dostal kupodivu i s r353 zcela nenásilně :) , nechápu, že mě to vůbec nenapadlo :D , takhle můžu v SN otočit soupravu z každého směru.
U spojky jsem se zapotil. Prve, když jsem se ji tam snažil dostat, jsem to zavrhl, že to tam nenarvu, ale povedlo se. :P

Obrázek

Význam kusých kolejí ve skryťáku byl objasněn dostatečně řekl bych. Trošku jsem to sice probral, ale ty 3 ve smyčce jsou na motoráky - ve skutečnosti asi budou trošku jinak a ty dvě u hrany budou u okna v žebru zajišťující přístup.

karelTT píše:..no tak aspoň jsem to nečmáral zbytečně ;) ať se daří


určitě ne, sice to bude na dýl, ale bude 8) .. toto kdyby si měl říkat tady mistr návrhů, nebylo by toliko inspirace :wink:
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod HonzaM » čtv 02 úno, 2017 7:56 am

Miloš Pavlát píše:
HonzaM píše:Zajímal by mne smysl a zejména způsob využívání kusých kolejí ve skrytém nádraží - jak je možné kusé koleje využívat v prostoru do kterého uživatel nevidí
Skryté nemusí notně znamenat, že do něj nevidím. Možností je spoustu možností jak do něj vidět a bezpečně ovládat

HonzaM píše:U domácích kolejišť jde především o získání prostoru a v tomto případě bývá možnost přístupu omezená. pokud bude skryté nádraží třeba za kulisou, potom vlastně jenom ubírá místo ve viditelné části.
Mně osobně připadají podivná kolejiště kde je ve viditelné části jen jediné nádraží, do nějž vlaky přijíždějí že skrytého nádraží a do něj opět odjíždějí, ovšem chápu, že jestliže je hlavní motivací modeláře manipulace a nemá dostatečný prostor, nemá jiné řešení.

Miloš Pavlát píše:Rád si stoupnu v Praze u Muzea a pozoruji jak vlaky přijíždějí a odjíždějí. K tomu moc rozsáhlé trati nepotřebuji, někdy stačí i ten tunelový portál ve zhlaví . Jak řekl Jan Přeučil v pořadu Show Jana Krause: "umět se radovat z každodenních všedních věcí a událostí"části.

Je to samozřejmě věc osobních preferencí, mně baví sledování vlaků na trati a jejich potkávání na dvojkolejce, nikomu to ale nevnucuji.
Miloš Pavlát píše:Sledování kamerou se probíralo třeba zde.

To ano, ale také to má svá úskalí. Možná je i detekce s přenosem čísla lokomotivy, to ale předpokládá použití dekodérů které to umožňují.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » sob 04 úno, 2017 12:02 pm

Do plánku jsem vyznačil mnou zamýšlené návěsti. Našel by se prosím někdo, kdo by mi to případně poopravil nebo doplnil? :wink: Předpokládám rychlost ve stanici 40km/h. Obrázek
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Rocky_MK » sob 04 úno, 2017 12:20 pm

Docela velký projekt. Chtělo by to trochu (aspoň opticky) prodloužit trať do tříkolejné stanice (z které bych btw udělal koncovou, zjednoduší to koleje v "podzemí" a obohatí provoz, provozu mezilehlé si užiješ dost v hlavní stanici...), možná i trochu rozbít rovnoběžnost hlavní a vedlejší tratě. A taky asi nebude dost místa na výpravní budovu v hlavní stanici kvůli vlečce, tu bych trochu odklonil.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » sob 04 úno, 2017 3:47 pm

Díky za názor. Projekt odpovídá mým schopnostem a možnostem, výběru finálního návrhu jsem věnoval nějaký ten pátek a díky karloviTT se to malinko zjednodušilo :) Původní návrh byl rozsáhlejší, ale koncepčně hodně podobný. V mezičase jsem koketoval s myšlenkou realizovat Kvítečkov nebo Horní poustevnu, ale stejně jsem se pak vrátil k tématu větší přípojné stanice. Mě láká více ten provoz ve stanici než na trati, holt každý to má prostě jinak :) Nic na to nemění i názory, že toto téma je trošku klišé a jak je typické pro domácí kolejiště nádraží v oblouku, přičemž do jednoho koutu je nutné picnout remízu s točnou :P Nechci modelovat nic reálného, ale zase bych rád, aby provedení tak nějak odpovídalo skutečnosti.

Záměrně jsem do návrhu nepřidával žádné další prvky, protože se při realizaci ledacos změní. Možná zredukuji koleje v SN. Tratě jsou do úrovně naznačených vjezdových návěstidel v rovině, až pak se mění jejich úroveň klesání, resp. stoupání, v úmyslu je i od tohoto místa stoupající trať malinko odklonit od klesající - nikdy se mi nechce při navrhování vkládat vlastní prvky, tak to provedu ze stávajících, však pak se s to ohne :-P, stejně tak i ta vlečka, ono pak stačí uhnout s tím jen malinko, podle toho, jak bude vycházet terén klesající tratě. Pořád přemýšlím nad tou kusou kolejí ke skladišti, jestli není zbytečná a umístit skladiště přímo k 1. koleji. To by tomu prostoru taky pomohlo.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod D » sob 04 úno, 2017 9:15 pm

lahva:
I přes Milanovo upozornění stále nedodržuješ osovou vzdálenost u kusé koleje z pravého angličanu a u krátké kusé koleje pod točnou.

Pokud jde o návěstidla, ve velké stanici bych odstranil odjezdové návěstidlo od koleje, kde je společně se seřaďovacím, a ponechal celou kolej jen k manipulaci. V malé stanici bych seřaďovací nedal žádné. Pokud se jedná o vedlejší trať, zredukoval bych i odjezdová návěstidla nejvýše na jedno skupinové pro každý směr.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » ned 05 úno, 2017 10:31 am

D píše:lahva:
I přes Milanovo upozornění stále nedodržuješ osovou vzdálenost u kusé koleje z pravého angličanu a u krátké kusé koleje pod točnou.


Znovu jsem se na to zaměřil a asi tu kolej úplně vynechám a dám to skladiště přímo k té 1. koleji. Je pravda, že osová vzdálenost byla pod 38mm, a když jsem to pak posunul, zdálo se mi, že to v tom klínu ubralo moc místa. Ta krátká kusá v depu na vůz na popel...jak jsem psal EW1 znázorňuje zkrácenou výhybku, aktuálně je tam vzdálenost os tuším 36mm, což asi tak nechám. Ona mi ta výhybka vychází na předěl rámu a je otázkou, jestli tam v tomto případě pak vůbec bude.

D píše:lahva:
Pokud jde o návěstidla, ve velké stanici bych odstranil odjezdové návěstidlo od koleje, kde je společně se seřaďovacím, a ponechal celou kolej jen k manipulaci. V malé stanici bych seřaďovací nedal žádné. Pokud se jedná o vedlejší trať, zredukoval bych i odjezdová návěstidla nejvýše na jedno skupinové pro každý směr.


Tomuhle úplně nerozumím a uvažuji jen podle toho, co jsem se dočetl a viděl. V tomto bych velice uvítal pomoc :) Já tu kolej právě nechtěl nechat jen manipulaci, ale i pro případné objíždění vlaků ve stanici. Vlastní pocit je něco jiného než reálná možnost :) - je možné toto tak nechat nebo je to blbost?
Seřaďovací v mezilehlé jsem si nebyl jistý, jestli tam mají být, tyto odstraním. Jaká je nutnost v mezilehlé použít skupinová a ne samostatná odjezdová? Bylo by špatně je tam nechat?
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod milan ferdián » ned 05 úno, 2017 11:12 am

Ještě pár drobných úprav.Kusou kolej jsem odstranil,takže skladiště s rampou přijde hned k té první koleji.Kvůli posunu,výtažná kolej prodloužena a vložena kolejová spojka.Tím se velmi zjednoduší posun ve stanici směrem na vlečku.Milan
Přílohy
nvsti.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků