Stránka 1 z 2

Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: stř 25 led, 2017 7:09 pm
od rzvlaky
Ahojte,už dlhšie sa hrám s mojím plánom koľajiska v L-ku. Môj zámer je mať stanicu s depom,od ktorej pôjde nejaká vlečka, mať na trati výhybňu a aj trošku šírej trate. Plánoval som,plánoval až som dokopal túto verziu ale príde mi to moc preplácané. Chcel by som to spraviť trošku elegantnejšie a mierne to prerobiť.. Bohužial,neviem si už rady a obraciam sa na Vás a vaše rady.. Budem rád za každý postreh,doplnenie a úpravy :)
Bez názvu-1.jpg

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 7:37 am
od HonzaM
Z provozního hlediska je to tedy ovál?

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 8:09 am
od Dusan
Ahoj,
předně bych zvážil přesunutí tématu do "kolejiště začátečníků", ale to není to nejdůležitější. Uvádíš, že chceš mít depo s točnou, což je asi priorita u tebe. Pak to ale neumísťuj do nejzaššího rohu kolejiště. Pro začátek si zkus celý návrh pootočit, např. tak o 20st. po směru hodinových ručiček a možná přijdeš na to, že stanice v nějaké uhlopříčce bude vypadat lépe a vůbec. Pak bych se teprve zabýval ostatním vedením tratí.
Projdi si pro inspiraci diskusi o pláncích zde na fóru. Milan Ferdián, tam má např. kolejiště Hranice-město, tam je velká stanice i s depem a spousta dalších. Další otázkou je tvůj prostor, dle mne malý, zvaž redukci námětu. Hodně zdaru.

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 9:49 am
od D
rzvlaky:
Provozně je návrh kolejiště velmi chudý. Jen kroužení po ovále bez skryté stanice znamená, že všechny vlaky stojí v zadní stanici a jeden nebo dva z nich občas projedou trať, aby se vrátili do stejného nádraží z druhé strany. Jediným rozptýlením bude možnost křižování v dolní stanici, pokud ji pojmeš jako výhybnu, jinak i tato možnost padá.

Obrázek snese hodně, při přenášení do reality narazíš. Před navrhováním kolejí pod točnou si zjisti, jaké jsou její hloubkové nároky na usazení do kolejiště. Výškové parametry vlastně nebereš v potaz skoro vůbec. Buď budou stanice ve stoupání a budou ti v nich ujíždět vagóny, nebo bude trať za depem tak prudká v zaklesání o dvě průjezdná patra, že to bude vypadat jako stoupání pro tramvaje, o namáhání lokomotiv táhnoucí delší soupravy nemluvě.

Něco mi tvůj plánek připomíná. Už vím, kolejiště do L ve velikosti TT ze sešitu 30 plánků kolejišť od Malé železnice z roku 1990. Ale tam měli pravé klesání zvládnuto lépe, pravý oblouk v laloku L se nesnažil dostat pod přední stanici, ale naopak šel mostem přes ni. Aspoň sklonové poměry byly příznivější. Ale myslím, že doba pokročila, současné nároky na modelovost jsou už dál.

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 3:02 pm
od hopeter
Bohužel na tvém návrhu je skoro všechno jak nemá být... :wink:
Metr nedosáhneš na manipulaci a na práci už vůbec ne - než uděláš něco vzadu tak si pupkem rozbiješ všechno vpředu.
Máš obrovské nádraží ale žádnou možnost provozu - posun kdesi vzadu u stěny ti dlouho nevydrží a místo radosti tě budou bolet záda.
Nemáš skryté nádraží - alespoň dvě tři koleje.
Zkus pouvažovat o koncové stanici. Můžeš v ní mít vysněnou točnu i rotundu a vejdeš se na kratší prostor. Provoz můžeš udělat přes smyčku a doplnit jedním okruhem na kterém si uděláš mezilehlou stanici nebo nákladiště nebo jen odbočku na vlečku pro zpestření provozu. Smyčka nemusí být nutně v podzemí , dá se využít jako volná trať ( viz. kolejiště kolegy hank61 )
Jak už bylo řečeno projdi si v tomto DF sekci plánků. Určitě nějaké náměty najdeš a upravíš k obrazu svému.
Jen tak namátkou třeba tohle http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/TT/Blesk/Blesk_N-vrh_r_001.jpg
Taky není nutné se držet stylu panel ale udělat si segmentové kolejiště kolem místnosti.

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 3:28 pm
od Rocky_MK
Pokud tam musí být mermomocí točna, pak bych volil jen minimalistické depo...
depo.png
depo.png (4.31 KiB) Zobrazeno 7204 krát


Tak jako tak, kolejiště znamená spoustu času, peněz a předpokládá různé zručnosti - některé jsou nutné, některé ne. Nezdá se to, ale toto může být na začátečníka prostě moc.

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 6:48 pm
od rzvlaky
Prediskutoval som to aj s kamarátom a zavrhol som tento návrh.. Premyslel som to depo a tiež som ho zrušil,je veľká investícia a nieje isté či sa to dostavia.. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán
zb1.png

pri písmene A je státie pre jednu loko,pred výhrevňou by bol vodný žeriav a na boku zauhlovanie
písmeno B bude píla a jej areál.. a taktiež jedno státie pre posunovaciu loko( zrejme 310)
písmeno C bude označovať nejaký areál,ešte neviem presne čo tam bude..
písmeno D je hore na kopci,kde by mohol byť starý hrad..sivá cesta dole pod ním vedie ku staničnej budove.
Tunel vľavo smeruje do skrytej časti,ktorá bude pod pod stanicou a bude tam malá skrytá stanica,kde sa môžu vymienať súpravy..
Koncová stanička bude na kopci a stúpanie ku nej bude asi 2,5cm na 1 meter..

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 6:51 pm
od Rocky_MK
Ahoj, je to o dost lepší, ale takováto odbočka PŘED stanicí je blbost. Když už, chtělo by to udělat tam aspoň výhybnu jako na kolejišti Pařezovice od MF. Taky zvaž aspoň krátký tunel na tu odbočnou trať (klidně třeba jen 20 cm na délku, to ti na požitku neubere, spíš přidá) pro lepší optické oddělení. Bude to vypadat, že trať je delší.
010 Pařezovice.jpg

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 7:02 pm
od milan ferdián
rzvlaky píše:. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán


Jenže ta moje inspirace je úvraťová stanice :wink: .Bylo by lepší kdyby jsi se rozepsal oč ti jde,o čem sníš,jakou máš představu.Nespěchej,zamysli se,pusť svoji fantazii versus realita.Plochu známe,modelovou velikost také,ještě ten námět.Milan

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 7:15 pm
od Jarda H.
rzvlaky píše: .. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán ...........


Tak nějak :? mi to připomnělo Milanovo první knihu, plánek č.51 - Domácí L-ko ?! Odbočná stanice tvaru "V", koncová stanice, dosti dlouhá viditelná trať, skrytá výhybna, SN. Plánek asi není nikde na netu, jen v knize !

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 7:20 pm
od Rocky_MK
Myslíš tohle. Staví ho akcilhej.

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 7:57 pm
od Jarda H.
Ano

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 8:01 pm
od hopeter
Už je ten návrh o moc lepší.
Ta koncová stanice vypadá dobře i s tou vlečkou.
Z odbočné stanice bych udělal mezilehlou tím , že bych tu trať do koncové napojil v tunelu. Samotnou stanici bych o jednu kolej zmenšil a tím bys získal cenný kousek délky staničních kolejí. Délce staničních kolejí by pomohlo i přesunutí vlečkového aerálu do středu kolejiště.
Ještě si ujasni epochu. Pokud to bude parní provoz tak aby k tomu bylo patřičné zbrojení. Pokud to bude smíšený provoz nebo dieselová trakce tak už můžeš ošidit výtopny a jejich příslušenství. Kolejivo vypadá , že bude Tillig nebo né ?
Znovu připomínám nepodceňuj provedení přístupu jak na viditelné části tak hlavně v podzemí. Abys dosáhl do vzdálenosti 1 metr tak musíš být štíhlý dvoumetrový opičák... :wink:
zb1.png

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 8:10 pm
od milan ferdián
Jarda H. píše:
rzvlaky píše: .. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán ...........


Tak nějak :? mi to připomnělo Milanovo první knihu, plánek č.51 - Domácí L-ko ?! Odbočná stanice tvaru "V", koncová stanice, dosti dlouhá viditelná trať, skrytá výhybna, SN. Plánek asi není nikde na netu, jen v knize !

Jardo,ty jsi na to káp :wink:. .Milan

Re: Koľajisko tt L 250x200

PříspěvekNapsal: čtv 26 led, 2017 8:33 pm
od rzvlaky
Jenže ta moje inspirace je úvraťová stanice :wink: .Bylo by lepší kdyby jsi se rozepsal oč ti jde,o čem sníš,jakou máš představu.Nespěchej,zamysli se,pusť svoji fantazii versus realita.Plochu známe,modelovou velikost také,ještě ten námět.Milan[/quote]

Môj plán je mať koľajisko v prelome 3 a 4 epochy. Prevádzku zameranú hlavne na jazdy osobákov a krátkych manipulákov. Rýchliky a dlhé nákladne vlaky neplánujem. Baví ma posunovanie,skladanie súprav a ich vozenie. Chcel by som mať trať,kde by som mohol voziť vlaky z jednej stanice do druhej,či už osobné alebo nákladné.


hopeter píše:Už je ten návrh o moc lepší.
Ta koncová stanice vypadá dobře i s tou vlečkou.
Z odbočné stanice bych udělal mezilehlou tím , že bych tu trať do koncové napojil v tunelu. Samotnou stanici bych o jednu kolej zmenšil a tím bys získal cenný kousek délky staničních kolejí. Délce staničních kolejí by pomohlo i přesunutí vlečkového aerálu do středu kolejiště.
Ještě si ujasni epochu. Pokud to bude parní provoz tak aby k tomu bylo patřičné zbrojení. Pokud to bude smíšený provoz nebo dieselová trakce tak už můžeš ošidit výtopny a jejich příslušenství. Kolejivo vypadá , že bude Tillig nebo né ?
Znovu připomínám nepodceňuj provedení přístupu jak na viditelné části tak hlavně v podzemí. Abys dosáhl do vzdálenosti 1 metr tak musíš být štíhlý dvoumetrový opičák... :wink:
zb1.png


To zakreslenie trate modrou mi nepríde moc dobré. Ide o 2 veci, ľavá koľaj by musela isť do klesania a pravá zase do stúpanie a keby to bolo vedľa seba,tak by sa to dosť tažko dosiahlo. Odbočka by musela byť dosť daleko pred tunelom aby stihla odbočiť a nastúpať,navyše by tam bol aj dosť ostrý polomer..na tomto návrhu je použitý polomer R353