Koľajisko tt L 250x200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod rzvlaky » stř 25 led, 2017 7:09 pm

Ahojte,už dlhšie sa hrám s mojím plánom koľajiska v L-ku. Môj zámer je mať stanicu s depom,od ktorej pôjde nejaká vlečka, mať na trati výhybňu a aj trošku šírej trate. Plánoval som,plánoval až som dokopal túto verziu ale príde mi to moc preplácané. Chcel by som to spraviť trošku elegantnejšie a mierne to prerobiť.. Bohužial,neviem si už rady a obraciam sa na Vás a vaše rady.. Budem rád za každý postreh,doplnenie a úpravy :)
Bez názvu-1.jpg
rzvlaky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 23 led, 2017 3:21 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod HonzaM » čtv 26 led, 2017 7:37 am

Z provozního hlediska je to tedy ovál?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4083
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Dusan » čtv 26 led, 2017 8:09 am

Ahoj,
předně bych zvážil přesunutí tématu do "kolejiště začátečníků", ale to není to nejdůležitější. Uvádíš, že chceš mít depo s točnou, což je asi priorita u tebe. Pak to ale neumísťuj do nejzaššího rohu kolejiště. Pro začátek si zkus celý návrh pootočit, např. tak o 20st. po směru hodinových ručiček a možná přijdeš na to, že stanice v nějaké uhlopříčce bude vypadat lépe a vůbec. Pak bych se teprve zabýval ostatním vedením tratí.
Projdi si pro inspiraci diskusi o pláncích zde na fóru. Milan Ferdián, tam má např. kolejiště Hranice-město, tam je velká stanice i s depem a spousta dalších. Další otázkou je tvůj prostor, dle mne malý, zvaž redukci námětu. Hodně zdaru.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod D » čtv 26 led, 2017 9:49 am

rzvlaky:
Provozně je návrh kolejiště velmi chudý. Jen kroužení po ovále bez skryté stanice znamená, že všechny vlaky stojí v zadní stanici a jeden nebo dva z nich občas projedou trať, aby se vrátili do stejného nádraží z druhé strany. Jediným rozptýlením bude možnost křižování v dolní stanici, pokud ji pojmeš jako výhybnu, jinak i tato možnost padá.

Obrázek snese hodně, při přenášení do reality narazíš. Před navrhováním kolejí pod točnou si zjisti, jaké jsou její hloubkové nároky na usazení do kolejiště. Výškové parametry vlastně nebereš v potaz skoro vůbec. Buď budou stanice ve stoupání a budou ti v nich ujíždět vagóny, nebo bude trať za depem tak prudká v zaklesání o dvě průjezdná patra, že to bude vypadat jako stoupání pro tramvaje, o namáhání lokomotiv táhnoucí delší soupravy nemluvě.

Něco mi tvůj plánek připomíná. Už vím, kolejiště do L ve velikosti TT ze sešitu 30 plánků kolejišť od Malé železnice z roku 1990. Ale tam měli pravé klesání zvládnuto lépe, pravý oblouk v laloku L se nesnažil dostat pod přední stanici, ale naopak šel mostem přes ni. Aspoň sklonové poměry byly příznivější. Ale myslím, že doba pokročila, současné nároky na modelovost jsou už dál.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod hopeter » čtv 26 led, 2017 3:02 pm

Bohužel na tvém návrhu je skoro všechno jak nemá být... :wink:
Metr nedosáhneš na manipulaci a na práci už vůbec ne - než uděláš něco vzadu tak si pupkem rozbiješ všechno vpředu.
Máš obrovské nádraží ale žádnou možnost provozu - posun kdesi vzadu u stěny ti dlouho nevydrží a místo radosti tě budou bolet záda.
Nemáš skryté nádraží - alespoň dvě tři koleje.
Zkus pouvažovat o koncové stanici. Můžeš v ní mít vysněnou točnu i rotundu a vejdeš se na kratší prostor. Provoz můžeš udělat přes smyčku a doplnit jedním okruhem na kterém si uděláš mezilehlou stanici nebo nákladiště nebo jen odbočku na vlečku pro zpestření provozu. Smyčka nemusí být nutně v podzemí , dá se využít jako volná trať ( viz. kolejiště kolegy hank61 )
Jak už bylo řečeno projdi si v tomto DF sekci plánků. Určitě nějaké náměty najdeš a upravíš k obrazu svému.
Jen tak namátkou třeba tohle http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/TT/Blesk/Blesk_N-vrh_r_001.jpg
Taky není nutné se držet stylu panel ale udělat si segmentové kolejiště kolem místnosti.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 26 led, 2017 3:28 pm

Pokud tam musí být mermomocí točna, pak bych volil jen minimalistické depo...
depo.png
depo.png (4.31 KiB) Zobrazeno 6587 krát


Tak jako tak, kolejiště znamená spoustu času, peněz a předpokládá různé zručnosti - některé jsou nutné, některé ne. Nezdá se to, ale toto může být na začátečníka prostě moc.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod rzvlaky » čtv 26 led, 2017 6:48 pm

Prediskutoval som to aj s kamarátom a zavrhol som tento návrh.. Premyslel som to depo a tiež som ho zrušil,je veľká investícia a nieje isté či sa to dostavia.. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán
zb1.png

pri písmene A je státie pre jednu loko,pred výhrevňou by bol vodný žeriav a na boku zauhlovanie
písmeno B bude píla a jej areál.. a taktiež jedno státie pre posunovaciu loko( zrejme 310)
písmeno C bude označovať nejaký areál,ešte neviem presne čo tam bude..
písmeno D je hore na kopci,kde by mohol byť starý hrad..sivá cesta dole pod ním vedie ku staničnej budove.
Tunel vľavo smeruje do skrytej časti,ktorá bude pod pod stanicou a bude tam malá skrytá stanica,kde sa môžu vymienať súpravy..
Koncová stanička bude na kopci a stúpanie ku nej bude asi 2,5cm na 1 meter..
rzvlaky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 23 led, 2017 3:21 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 26 led, 2017 6:51 pm

Ahoj, je to o dost lepší, ale takováto odbočka PŘED stanicí je blbost. Když už, chtělo by to udělat tam aspoň výhybnu jako na kolejišti Pařezovice od MF. Taky zvaž aspoň krátký tunel na tu odbočnou trať (klidně třeba jen 20 cm na délku, to ti na požitku neubere, spíš přidá) pro lepší optické oddělení. Bude to vypadat, že trať je delší.
010 Pařezovice.jpg
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 led, 2017 7:02 pm

rzvlaky píše:. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán


Jenže ta moje inspirace je úvraťová stanice :wink: .Bylo by lepší kdyby jsi se rozepsal oč ti jde,o čem sníš,jakou máš představu.Nespěchej,zamysli se,pusť svoji fantazii versus realita.Plochu známe,modelovou velikost také,ještě ten námět.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Jarda H. » čtv 26 led, 2017 7:15 pm

rzvlaky píše: .. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán ...........


Tak nějak :? mi to připomnělo Milanovo první knihu, plánek č.51 - Domácí L-ko ?! Odbočná stanice tvaru "V", koncová stanice, dosti dlouhá viditelná trať, skrytá výhybna, SN. Plánek asi není nikde na netu, jen v knize !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 26 led, 2017 7:20 pm

Myslíš tohle. Staví ho akcilhej.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod Jarda H. » čtv 26 led, 2017 7:57 pm

Ano
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod hopeter » čtv 26 led, 2017 8:01 pm

Už je ten návrh o moc lepší.
Ta koncová stanice vypadá dobře i s tou vlečkou.
Z odbočné stanice bych udělal mezilehlou tím , že bych tu trať do koncové napojil v tunelu. Samotnou stanici bych o jednu kolej zmenšil a tím bys získal cenný kousek délky staničních kolejí. Délce staničních kolejí by pomohlo i přesunutí vlečkového aerálu do středu kolejiště.
Ještě si ujasni epochu. Pokud to bude parní provoz tak aby k tomu bylo patřičné zbrojení. Pokud to bude smíšený provoz nebo dieselová trakce tak už můžeš ošidit výtopny a jejich příslušenství. Kolejivo vypadá , že bude Tillig nebo né ?
Znovu připomínám nepodceňuj provedení přístupu jak na viditelné části tak hlavně v podzemí. Abys dosáhl do vzdálenosti 1 metr tak musíš být štíhlý dvoumetrový opičák... :wink:
zb1.png
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 led, 2017 8:10 pm

Jarda H. píše:
rzvlaky píše: .. Inšpiroval som sa trošku pánom Ferdianom a spravil nový plán ...........


Tak nějak :? mi to připomnělo Milanovo první knihu, plánek č.51 - Domácí L-ko ?! Odbočná stanice tvaru "V", koncová stanice, dosti dlouhá viditelná trať, skrytá výhybna, SN. Plánek asi není nikde na netu, jen v knize !

Jardo,ty jsi na to káp :wink:. .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koľajisko tt L 250x200

Příspěvekod rzvlaky » čtv 26 led, 2017 8:33 pm

Jenže ta moje inspirace je úvraťová stanice :wink: .Bylo by lepší kdyby jsi se rozepsal oč ti jde,o čem sníš,jakou máš představu.Nespěchej,zamysli se,pusť svoji fantazii versus realita.Plochu známe,modelovou velikost také,ještě ten námět.Milan[/quote]

Môj plán je mať koľajisko v prelome 3 a 4 epochy. Prevádzku zameranú hlavne na jazdy osobákov a krátkych manipulákov. Rýchliky a dlhé nákladne vlaky neplánujem. Baví ma posunovanie,skladanie súprav a ich vozenie. Chcel by som mať trať,kde by som mohol voziť vlaky z jednej stanice do druhej,či už osobné alebo nákladné.


hopeter píše:Už je ten návrh o moc lepší.
Ta koncová stanice vypadá dobře i s tou vlečkou.
Z odbočné stanice bych udělal mezilehlou tím , že bych tu trať do koncové napojil v tunelu. Samotnou stanici bych o jednu kolej zmenšil a tím bys získal cenný kousek délky staničních kolejí. Délce staničních kolejí by pomohlo i přesunutí vlečkového aerálu do středu kolejiště.
Ještě si ujasni epochu. Pokud to bude parní provoz tak aby k tomu bylo patřičné zbrojení. Pokud to bude smíšený provoz nebo dieselová trakce tak už můžeš ošidit výtopny a jejich příslušenství. Kolejivo vypadá , že bude Tillig nebo né ?
Znovu připomínám nepodceňuj provedení přístupu jak na viditelné části tak hlavně v podzemí. Abys dosáhl do vzdálenosti 1 metr tak musíš být štíhlý dvoumetrový opičák... :wink:
zb1.png


To zakreslenie trate modrou mi nepríde moc dobré. Ide o 2 veci, ľavá koľaj by musela isť do klesania a pravá zase do stúpanie a keby to bolo vedľa seba,tak by sa to dosť tažko dosiahlo. Odbočka by musela byť dosť daleko pred tunelom aby stihla odbočiť a nastúpať,navyše by tam bol aj dosť ostrý polomer..na tomto návrhu je použitý polomer R353
rzvlaky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 23 led, 2017 3:21 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mako65, Raww a 13 návštevníků