Kolajisko H0 3x1,4m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolajisko H0 3x1,4m

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 pro, 2016 2:52 pm

martin437 píše:[Ano mas pravdu, nemam nic nastudovane a som zaciatocnik, vela som tu cital na forach, pozeral na zrazoch a vystavach a potom vymyslal co a ako. Skusil som nejaky navrh a akych odpovedi sa mi dostalo? Cakal som nejake rady od skusenych modelarov a nie taketo nieco. Cakal som ze ma niekto usmerni, ako aj par spravilo...Plan nieje na ploche 3x2m ale 3x1,4m, ta miera tam irituje, ale to dole pokracuje skryta stanica a ta uz je hotova

Ahoj, nejsi první a asi ani poslední začátečník, který se tu vytasí s propletencem kolejí, který připomíná spíš mísu špaget než kolejiště a čeká pochvalu. Dostal jsi opdpovědi, jaké si zasloužíš. Pokud jsi "vela čítal" na fŕách, určite jsi musel na podobné vlákno narazit, protože jich tu je veeelmi mnoho. Rady jsou vždy podobné ne-li stejné a skoro v každém vláknu najdeš i odkazy ne nějaké "rozumné plánky" dost často i s vysvětlením. Kdybys opravdu vela čítal, nemohly by z tebe padat prohlášní typu:
martin437 píše:Co tam take vidim na tych plankoch kolajisk? nic som tam take zaujimave nevidel......, Jazdenie na modelovej zeleznici je vzdy len o kruzeni, ine som v zivote nevidel!!!
apod.
Takže doporučuji mnohem více pozorného studia, mnohem méně vykřičníků a emotivních vyjádření.

K plánku Lipnic - co na něm vidím:
Kolejiště Lipnice je navrženom aby umožnilo znázornit provoz v mezilehlé stanici na jednokolejné trati - to je ta viditelná. Pro přiblížení reálnému provozu a omezení kružení jsou v podzemí navržena dvě smyčkové skryté stanice (Blovice a Mešno). Každá stanice má 3 koleje. Smyčky jsou kvůli tomu, aby se vlak vždy vrátil ze směru kterým odjel.
Pokud bys toužil po Kroužení, jsou vloženy spojky mezi skrytými stanicemi.
Ve viditelné části najdeš stanici, která je umístěna "v sedle". Trať k ní stoupá z obou stran. Stanice má jednu manipulační kolej - je to ta u budovy. Slouží k nakládce/vykládce vozů pro skladiště, rampu a volnou skládku. Tuto kolej využívají podniky z okolí stanice, které nemají vlastní vlečku. Pak jsou tu 2 koleje dopravní, které slouží pro křižování a předjíždění vlaků. Nejvzdálenější kolej od budovy beru jako manipulační. I když by mohla i dopravní. Na jedné dopravní koleji (druhá od budovy) právě stojí rychlík s "velkou tendrovkou" (464.0; 477.0). Zastavil spíš z provozních důvodů, po stoupání lokomotiva potřebuje dobrat vodu. Proto bude stát vedle Vodního jeřábu. Další vodní jeřáb bude na opačném konci kolejí . Vodní jeřáby stojí mezi dopravními kolejemi (na obrázku nejsou).
Na další koleji stojí manipulační vlak. malá lokomotiva (423.0) dostala pořádně zabrat. Po odjezdu rychlíku začne njespíš posunovat s vozy.
Na stanici navazuje vlevo nahoře vlečka (asi k lomu) a pak velký vlečkový areál. Ten je připojen pře tzv. výtažnou kolej a může fungovat nezávisle na stanici a umožní Ti řádně se vyblbnout při posunu. Vlaková lokomotiva zaveze vozy na předávací kolej, a o další třídění a posun se stará vlečková lokomotiva (T334.0) Má zde vlastní remízu a tankování. Krom toho je v areálu skladiště, nakládka dřeva a volná skládka.
V Lipnici je též malá strojová stanice (depo) která může sloužt pro menší stroj nebo motorový vůz. pro výchozí osobní vlaky. Osobní (přípojné) vozy stojí vedle budovy remízy. Strojovka může ale také sloužit pro postrkovou lokomotivu. V místech, kde je na trati velké stoupání sloužily postrky pro těžké nákladní vlaky ( a ty nemusely mít zrovna 20 či víc vozů). Ve stanici "pod kopcem" čekala taková lokomotiva, aby pomohla vlakové lokomotivě vytlačit (vystrkat) vlak do stoupání. Remízy bývaly spíš v dolních stanicích, ale proč by zde nemohla být výjimka.
Na stanici navazují úseky širé trati. Vejdou se vjezdová návěstidla z obou stran, ale předvěsti už ne (budou jen jako "před tunelem").

Lipnice je námět, který se na rozdíl od Tvého návrhu blíží realitě, pro dokreslení jsou dokonce připojeny obrázky jak může vypadat krajina a budovy. Schválně až pojedeš někdy vlakem dívej se kolm sebe a třeba podobnou stanic objevíš.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolajisko H0 3x1,4m

Příspěvekod Miloš_P » pon 19 pro, 2016 10:21 pm

martin437 píše:
hopeter píše:Někdy stačí otevřít oči ... :idea:

Pozeram a doteraz som tam nic normalne nevydel....tak o com su taketo mudre odpovede?

Zkus se podívat tady, jsou tam základní informace pro návrh kolejiště a modelování provozu.
http://mujweb.cz/masinky2003/navrh_kolejiste.html
http://mujweb.cz/masinky2003/Stanice.html
http://mujweb.cz/masinky2003/navestidla.html
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolajisko H0 3x1,4m

Příspěvekod sidlo » úte 20 pro, 2016 8:22 am

Stále platí, že kolejiště se musí líbit především investorovi.
Místní doporučení směřují k větší modelovosti. To sebou přináší nějaké problémy - skryté stanice, smyčky, tobogány, ...
Pokud chce investor jezdit a kroužit na úkor modelovosti, tak je to jeho plné právo. Taková kolejiště jsem viděl a jejich majitelé jsou s nimi velmi spokojeni. Můj šálek kávy to není.
Ten plánek v prvním příspěvku je o kroužení, není to o modelaření. To se tady většině uživatelů líbit nebude. Stále platí, že jejich hlas je pouze poradní, rozhodující slovo má investor. Technickým problémem může být malá osová vzdálenost 2. a 3. koleje (počítáno od spodního okraje). Aby se mohlo jezdit bez problémů je třeba dodržovat normy NEM http://www.morop.eu/, jejich částečné překlady do češtiny lze najít na webu https://www.google.cz/search?channel=fs&q=normy+nem&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=AepYWN3gJoGO8Qe57KagBg
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolajisko H0 3x1,4m

Příspěvekod belgarat » úte 20 pro, 2016 9:33 am

Urcite typy investoru, pote co prosadi svou, projekt se dokonci ... a nesplni ocekvavani (v tomto pripade napr. chudy a v temer nesmyslny provoz), dava zpravidla vinu ostatnim, ze "to meli prece rict, vzdyt ja si necham poradit". Proto je dobre, ze i takova kritika a nazory zde zaznely.

Kdyz uz jsme v tech technikaliich, tak na uvedenem planku je v horni casti odstup mezi vyvysenou lokalkou a hlavni trati stejny, jako mezi kolejemi hlavni trate na zakladni rovine. Bud povede lokalka na nejake estakade, na hrane operne zdi, nebo musi byt odstup vetsi, aby se dal namodelovat svah. Viz ostatne investorem pridana fotografie, kde je vetsi odstup patrny.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2370
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků