martin437 píše:[Ano mas pravdu, nemam nic nastudovane a som zaciatocnik, vela som tu cital na forach, pozeral na zrazoch a vystavach a potom vymyslal co a ako. Skusil som nejaky navrh a akych odpovedi sa mi dostalo? Cakal som nejake rady od skusenych modelarov a nie taketo nieco. Cakal som ze ma niekto usmerni, ako aj par spravilo...Plan nieje na ploche 3x2m ale 3x1,4m, ta miera tam irituje, ale to dole pokracuje skryta stanica a ta uz je hotova
Ahoj, nejsi první a asi ani poslední začátečník, který se tu vytasí s propletencem kolejí, který připomíná spíš mísu špaget než kolejiště a čeká pochvalu. Dostal jsi opdpovědi, jaké si zasloužíš. Pokud jsi "vela čítal" na fŕách, určite jsi musel na podobné vlákno narazit, protože jich tu je veeelmi mnoho. Rady jsou vždy podobné ne-li stejné a skoro v každém vláknu najdeš i odkazy ne nějaké "rozumné plánky" dost často i s vysvětlením. Kdybys opravdu vela čítal, nemohly by z tebe padat prohlášní typu:
apod.martin437 píše:Co tam take vidim na tych plankoch kolajisk? nic som tam take zaujimave nevidel......, Jazdenie na modelovej zeleznici je vzdy len o kruzeni, ine som v zivote nevidel!!!
Takže doporučuji mnohem více pozorného studia, mnohem méně vykřičníků a emotivních vyjádření.
K plánku Lipnic - co na něm vidím:
Kolejiště Lipnice je navrženom aby umožnilo znázornit provoz v mezilehlé stanici na jednokolejné trati - to je ta viditelná. Pro přiblížení reálnému provozu a omezení kružení jsou v podzemí navržena dvě smyčkové skryté stanice (Blovice a Mešno). Každá stanice má 3 koleje. Smyčky jsou kvůli tomu, aby se vlak vždy vrátil ze směru kterým odjel.
Pokud bys toužil po Kroužení, jsou vloženy spojky mezi skrytými stanicemi.
Ve viditelné části najdeš stanici, která je umístěna "v sedle". Trať k ní stoupá z obou stran. Stanice má jednu manipulační kolej - je to ta u budovy. Slouží k nakládce/vykládce vozů pro skladiště, rampu a volnou skládku. Tuto kolej využívají podniky z okolí stanice, které nemají vlastní vlečku. Pak jsou tu 2 koleje dopravní, které slouží pro křižování a předjíždění vlaků. Nejvzdálenější kolej od budovy beru jako manipulační. I když by mohla i dopravní. Na jedné dopravní koleji (druhá od budovy) právě stojí rychlík s "velkou tendrovkou" (464.0; 477.0). Zastavil spíš z provozních důvodů, po stoupání lokomotiva potřebuje dobrat vodu. Proto bude stát vedle Vodního jeřábu. Další vodní jeřáb bude na opačném konci kolejí . Vodní jeřáby stojí mezi dopravními kolejemi (na obrázku nejsou).
Na další koleji stojí manipulační vlak. malá lokomotiva (423.0) dostala pořádně zabrat. Po odjezdu rychlíku začne njespíš posunovat s vozy.
Na stanici navazuje vlevo nahoře vlečka (asi k lomu) a pak velký vlečkový areál. Ten je připojen pře tzv. výtažnou kolej a může fungovat nezávisle na stanici a umožní Ti řádně se vyblbnout při posunu. Vlaková lokomotiva zaveze vozy na předávací kolej, a o další třídění a posun se stará vlečková lokomotiva (T334.0) Má zde vlastní remízu a tankování. Krom toho je v areálu skladiště, nakládka dřeva a volná skládka.
V Lipnici je též malá strojová stanice (depo) která může sloužt pro menší stroj nebo motorový vůz. pro výchozí osobní vlaky. Osobní (přípojné) vozy stojí vedle budovy remízy. Strojovka může ale také sloužit pro postrkovou lokomotivu. V místech, kde je na trati velké stoupání sloužily postrky pro těžké nákladní vlaky ( a ty nemusely mít zrovna 20 či víc vozů). Ve stanici "pod kopcem" čekala taková lokomotiva, aby pomohla vlakové lokomotivě vytlačit (vystrkat) vlak do stoupání. Remízy bývaly spíš v dolních stanicích, ale proč by zde nemohla být výjimka.
Na stanici navazují úseky širé trati. Vejdou se vjezdová návěstidla z obou stran, ale předvěsti už ne (budou jen jako "před tunelem").
Lipnice je námět, který se na rozdíl od Tvého návrhu blíží realitě, pro dokreslení jsou dokonce připojeny obrázky jak může vypadat krajina a budovy. Schválně až pojedeš někdy vlakem dívej se kolm sebe a třeba podobnou stanic objevíš.