Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 05 úno, 2017 10:16 pm

Eh, dobře, končím s teoretizováním :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod karloslt » ned 05 úno, 2017 10:56 pm

Nevím, jaká je koncová kolej pro objíždění vozidel z hlediska terminologie (dopravní/manipulační), když se z ní dá jet pouze na dopravní koleje,...

kusá do šturcu v tomto případě bude mít z dopravního hlediska vždy a pouze status "manipulační". V nějakém místě, zpravidla ještě před výhybkou, bývá nějaká návěst označující místo, kam až nejdál lze jet jako vlak (za tuto návěst lze již jen cestou posunu). Dřív byla vcelku oblíbená kolejová uzávěra (dost dobře např. zachycena na starších snímcích z dopravny Štíty), dnes se to řeší zpravidla návěstí "konec vlakové cesty" na námezníku výhybky (viz http://limbonic.wz.cz/konec_vlakove_cesty.jpg) a v takových Luhačovicích mají věčně červené světélko. :)

U V./VI. epochy bych to řešil vytuněním námezníku, u IV. epochy kastrací kolejové uzávěry z BTTB zarážedla a umístěním těsně před námezník (hodlám využít tento postup).

Jen chlapi budujte "sóla", pečlivě sleduji, neb téma "Líny" a "sólo pro..." mě už v době vydání 2. knihy natolik zaujalo, že se chystám přidat. :)
karloslt
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 07 čer, 2012 10:56 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hank » pon 06 úno, 2017 6:58 am

karloslt píše:kusá do šturcu v tomto případě bude mít z dopravního hlediska vždy a pouze status "manipulační".


No ale jistě existují nejmíň dvě výjimky - Otovice zastávka a Žacléř. Žacléř je dokonce dopravna D3, takže tam je podle mého názoru až po šturc kolej dopravní. Podle poslední varianty, kterou mám ze sbírky plánků stanic SŽDC, tam nebyla žádná návěst "konec dopravní cesty". (Návěst označující zastavení vozidel obsazených osobami - nebo jak se to v dnešních předpisech jmenuje - podle mého názoru konec dopravní cesty neoznačuje.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod sidlo » pon 06 úno, 2017 7:47 am

Dopravní kolej do šturcu. Pokud k tomu přidáme i stanice dle D1, tak těch je přehršel - Křižanov 3. kolej, Smíchov 4. a 15. kolej, ...
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod karloslt » pon 06 úno, 2017 10:25 am

hank píše:No ale jistě existují nejmíň dvě výjimky - Otovice zastávka a Žacléř. Žacléř je dokonce dopravna D3, takže tam je podle mého názoru až po šturc kolej dopravní. Podle poslední varianty, kterou mám ze sbírky plánků stanic SŽDC, tam nebyla žádná návěst "konec dopravní cesty". (Návěst označující zastavení vozidel obsazených osobami - nebo jak se to v dnešních předpisech jmenuje - podle mého názoru konec dopravní cesty neoznačuje.)

V Otovicích to bylo (a snad ještě je, pokud to nikdo nerozkradl) zabezpečeno pomocí (trvale umístěných) přenosných návěstidel "stůj" (před zarážedlem s návěstí "posun zakázán") a "výstraha" (v zábrzdné vzdálenosti před návěstidlem "stůj"). Žacléř neznám.
sidlo píše:Dopravní kolej do šturcu. Pokud k tomu přidáme i stanice dle D1, tak těch je přehršel - Křižanov 3. kolej, Smíchov 4. a 15. kolej, ...

Jen detail, řešila se problematika koncových nádraží, nikoliv kusých kolejí v průjezdných stanicích. Každopádně Křižanov se Smíchovem jsou řešeny "věčně červeným světélkem", tzn. v určité vzdálenosti před zarážedlem umístěno světelné návěstidlo s červeným světlem. Stejný způsob je využit mj. i na Masarykově nádraží. :)

EDIT:
musím se omluvit a sebe upřesnit: návěst "konec vlakové cesty" je užíván na tratích řízených dle předpisu D1, u D3 je těch možností spousta (místo zastavení vlaku určeno návěstidlem "místo zastavení"/námezníkem/zarážedlem/hrot jazyka výhybky/jiné místo určené prováděcím nařízením), každopádně nesmí ani nárazníkem opustit prostor dopravny (stanice dle předpisu D3). Takže záleží na konkrétním případě, jakému dá autor kolejiště přednost...
karloslt
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 07 čer, 2012 10:56 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » sob 25 úno, 2017 11:06 pm

Mám sice útlum v útlumu :D ale dnes jsem měl možnost a dokopal jsem se. Večer jsem konečně nařezal a našpendlil koleje nádraží. Prkotina, ale pro někoho s mou zručností je to práce na 2 hodiny... :D
Taky jsem přikoupil jednu výhybku do SN na odložení 810/Baafx.
http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... 225025.jpg

Zítra buď dořežu zbytek nebo si půjdu zalétat s modelem, což jsem neuskutečnil skoro rok a půl, takže to možná dostane přednost.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 26 úno, 2017 9:28 am

Mozna se to tady uz resilo, ale mam otazku. Ta vyhybka, co je na tom propustku (moste), bude ovladana jak? Kam das prestavnik? :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 26 úno, 2017 10:39 am

Bowdenem (je trochu vidět zde a zde), který obloukem ústí ke kusé koncové v SN. To je taky jediná výhybka ovládaná z „dálky“. Na ostatní pohodlně dosáhnu - vyzkoušeno. Na takovéto kolejiště-funkční dioráma považuju elektricky stavěné výhybky za luxus. Raději investuju jinam, resp. už jsem investoval - do Multimause. Další kolo budou dva dekodéry a zakázkové osvětlení T334.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 26 úno, 2017 4:19 pm

A mám zalepenou staničku.
http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... 165841.jpg

Chtělo by se mi říct „zbytek dodělám příští víkend“, ale víte, jak to pak dopadá :mrgreen:
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 26 úno, 2017 6:27 pm

Rocky_MK píše: „zbytek dodělám příští víkend“ :mrgreen:


To by jsi se musel jmenovat hank, aby jsi tohle mohl rict :mrgreen: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » sob 11 bře, 2017 10:37 pm

Tak koleje konečně všechny, zítra je akorát zakapu lepidlem. http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... 215005.jpg

Posledně se mi podařilo jednu výhybku zalepit :oops: , ale už je rozhýbaná.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hopeter » ned 12 bře, 2017 7:55 am

Tak to už bude brzo sjezd "kameničkářů"... :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 12 bře, 2017 8:02 am

Tam bych mohl dojít i pěšky :-D kolejišťko je veeelmi lehounké.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Radek Strnad » ned 12 bře, 2017 9:27 am

Tak vidíš, stejně sis tu krátkou kolej v SN pro odstavení motoráku zřídil. Tak jak to máš je to podle mého nešťastně řešené, ale budiž. Zkrátil sis o délku výhybky jednu odstavnou kolej. Manipulací s motorákem si jí ještě blokuješ . Už se ale opakuju. Kdybych to dělal já, byla by tam na 100% trojcestná výhybka, a nebo, když se jí tak bojíš,nejdřív oblouková, ze které by odbočovala krátká kolej pro motorák. Nemusel bys s ním manipulovat v SN a mohl bys pro odstavení vlaků použít obě koleje. Mohl bys mít o jednu soupravu víc. Ať už druhý Mn vlak nebo krátký Os(loko, služebák, os.vůz) nebo třeba si tam vždy dát to, co se ti bude líbit(podbíječka, krátký pracovní vlak, nějaký speciální vůz/vozy).Každopádně v tom SN bych to moc nelepil. Věř, že pokud budeš na kolejišti simulovat provoz a bude tě to bavit, dřív nebo později to předěláš. Pořád nějak nemůžu rozdýchat, že na tak pěkném námětu se dobrovolně okrádáš o zajímavější provoz. Samozřejmě je to tvoje volba.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 12 bře, 2017 9:46 am

Třeba jo, třeba ne. Už moc nemám sílu to dokola vysvětlovat. Na kolejišti se bez problému sejdou 1 Mn a 2x 810/810+Baafx, ta kratší průjezdná kolej v SN je jen na motorák nebo na objíždění manipuláku. Přidaná kusá má sloužit primárně pro odstavení Baafx, aby ho 810 mohla objet dle původní logiky SN se spádovou kolejí.
To kolejiště není na věky, abych ho stavěl stylem „jednou si třeba pořídím MUVku“. Originál je jen pro MOs a zátěž. Vím, že kdybys to dělal ty, byla by tam 3cestná výhybka, tunel, byť jen nahoře otevřený, elektrické stavění výhybek apod., ale stavím to já a mám jiné preference, možnosti a rozpočet. Zkusil jsem si imaginárně udělat provoz a nesetkal jsem se s ničím, co by mi vadilo. Stejně tam nejčastěji bude jezdit sólo 810 a semtam ten manipulák. Ale nemám problém uznat své chyby a pokud později dojde na tvoje slova, klidně ti dám za pravdu :)

Tak, jak to popisuješ, by to moc zasahovalo do viditelné části. Chci vidět, jak by se tam vešlo SN s 3cestnou výhybkou při zachování viditelné stanice a rozměrů kolejiště, přes které prostě nejede vlak.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků