Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
HonzaM píše:Pokud jde třeba o zmíněnou točnu, je dobře si také ujasnit, které období má být modelováno, točny byly potřebné v provozu parních mašin a v dnešní době se nepoužívají nebo byly zrušeny.
Edys píše:Pokus číslo 3.
Na výjezdu z nádraží bych si představoval točnu.
sidlo píše:Edys píše:Pokus číslo 3.
Na výjezdu z nádraží bych si představoval točnu.
Pravá kolejová spojka - opět ji udělat přes křižovatkovou výhybku.
Na obou stranách dodělat druhou kolejovou spojku v obloucích s obloukovými výhybkami.
Ty tunely na pravé části všechny odstranit, ať je na co se koukat.
Točna - je to podobně nadstandardní požadavek jako dvoukolejka. Pro tak "malou" stanici nebude třeba, ale děláme kompromisy a pokud je to součást zadání (přání) tak může být.
Pravá kolejová spojka - opět ji udělat přes křižovatkovou výhybku.
Ty tunely na pravé části všechny odstranit, ať je na co se koukat.
Na obou stranách dodělat druhou kolejovou spojku v obloucích s obloukovými výhybkami.
Točna - je to podobně nadstandardní požadavek jako dvoukolejka. Pro tak "malou" stanici nebude třeba, ale děláme kompromisy a pokud je to součást zadání (přání) tak může být.
HonzaM píše:U svého kolejiště mám u nádraží stejného rozsahu na obou stranách dvojité kolejové spojky. Jde nejen o možnost z kterékoli koleje v nádraží vyjet na pravou traťovou kolej, ale také možnost z pravé traťové koleje vjet na kteroukoli kolej v nádraží. Na svém kolejišti mám u druhé stanice pouze jednostranné kolejové spojky a provozně mi to chybí a teď je budu pracně dodělávat. Je totiž škoda když není možné z pravé traťové koleje vjet na nejdelší kolej v nádraží. Je ovšem jasné, že na daném prostoru je v H0 problém udělat dvojité kolejové spojky a zároveň mít v nádraží koleje délky na něž se vejde víc než mašina se dvěma rychlíkovými vozy. Doporučil bych edysovi navštívit setkání všech třech velikostí a udělat si obrázek o tom, jaká vozidla je možné pořídit v tom kterém měřítku a jak dokonalou krajinu lze vytvořit třeba i v N-ku. Pokud by si chtěl udělat obrázek o tom co lze vytvořit v N-ku, může se přijít podívat na setkání naší sekce ve dnech 17. - 20.11. v Roudnici na Labem. Před rozhodnutím o měřítku je potřeba si ujasnit priority, jako ve všech oblastech života je potřeba dělat kompromisy. Je jasné že v H0 budou detaily nejdokonalejší, ovšem za cenu menších možností pokud jde o variabilitu vedení tratí a kratších vlakových souprav, zatímco v N-ku je sice detailů méně, ale není problém udělat velmi zajímavou trať a vozit soupravy o reálném počtu vozů. Takovou Telgártskou slučku (viz příslušné vlákno v této diskusi) by v podmínkách normálního bytu nebo obytné budovy bylo nereálné postavit. Mám kamaráda který má N-kové kolejiště v místnosti 6 x 5 m a sledovat provoz je zážitek, třeba takový nákladní vlak o třiceti vozech...
Pokud jde třeba o zmíněnou točnu, je dobře si také ujasnit, které období má být modelováno, točny byly potřebné v provozu parních mašin a v dnešní době se nepoužívají nebo byly zrušeny.
Jaké výhybky tam mám dát nějak mě to nevychází. Staří modelové číslo a pak to tam nacpu. Ale nevím s kterýma to zkoušet.
Ma smysl dát jedno slepé nádraží do té L části mezi ten oblouk. Třeba jako kamenolom pak ten oblouk dát do tunelu (nebo část zadní dvojkoleje) a natom kopci pak udělat ten kamenolom?
mějak takhle.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků