jirmicz píše:koukám na plánek a jenom takový detail kolej č. 1 je průjezdná z Jablonného do Žamberka. V návrhu je do Ústí n.O.
Musíš mrknout na začátek vlákna.I položení výhybek je jiné než nové. .Milan
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
jirmicz píše:koukám na plánek a jenom takový detail kolej č. 1 je průjezdná z Jablonného do Žamberka. V návrhu je do Ústí n.O.
hank píše:Grafická metoda výpočtu (Cremonův diagram) je stará už 150 let a staří mostaři si s její pomocí příhradovou konstrukci dokázali spočítat a nakreslit v boudě na staveništi, vybaveni tesařskou tužkou, pravítkem, kružítkem a plachtou balicího papíru. Dnes se to učí na stavební průmyslovce, takže zas taková věda to asi nebude, když to zvládají i 17letí kluci.
Tobyška píše:Milý Hanku, tak jsi nám to hezky zdramatizoval. Ten upravený most by patřil do kategorie dvoukloubových rámových mostů. Je fakt, že ta horní část je předimenzovaná a kdyby to konstruktér počítal, ušetřil by tam dost materiálu. Ale nesouhlasím s tím, že by to odporovalo přírodním zákonům.
Ty spodní nosníky nemám zatím přilepeny, jsou pouze nahoře skolíkovány a dole jen opřeny. Pár knižkami jsem zajistil, že se boční zdi nerozjedou a mohl jsem bez problémů a nějakých znatelných průhybů most zatížit 1,5 kg žehličkou, přitom sama mostní konstrukce váží 320 g.
Připouštím, že to narušuje Tvoji představu o tom jak má most vypadat, já to beru jako přijatelný kompromis a myslím, že na mém kolejišti bude vyhovovat.
Jinak příhradové konstrukce jsme brali v druháku na průmce a patrně v prvních semestrech na výšce i když jsem dělal elektroniku. I ten Kremoňák bych dal dohromady, přesto, že jsem už důchodce...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků