TT domácí kolejiště L 330x220

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » úte 10 črc, 2018 3:10 pm

"Jako že je možná taky čelní nakládka".

Hezký den,
zajímavá myšlenka, ale.
Pokud se něco z fabriky nakládá čelně, tak se zpravidla jedná o vozidla, případně něco podobně neforemného a zpravidla velkého. Podle toho je vždy dimenzována i rampa.Toto modelové znázornění proto vychází trošku neúměrné.
Jsou ovšem i u nás výjimky, když soudruzi někde tajili možnost vagónování vojska, tak čelní rampu zašili někde bokem,
jako třeba zcela nepochopitelný bytelný betonový šturc a vlastní nájezd pro techniku maskovala vegetace, nebo něco jiného,
snadno odstranitelného.
To nádvoří továrny si zaslouží ještě popřemýšlet.
Většinou se na vlečce něco (polotovar, materiál,) někam přiváží a odjinud se odváží hotový produkt i třeba v jiném typu vozů.
Polabský
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 11 črc, 2018 5:41 am

Ano, ta čelní nakládka je blbost, tanky se tam nevejdou :D . Protože už nechci měnit rozmístění kolejí, zkrátím (levou kusou z pohledu na fotce) ješte o 1-2cm a osadím šturcem. Ke koleji napasuji boční rampu a možná nějaké místo pro stáčení z cisterny. Podle Auhagenu má ta fabrika představovat výrobnu kořalky či lihovar... to může být, proč ne. Tato levá kusá pak může sloužit na vstup surovin a materiálu (včetně stáčení řádně zdaněného lihu z cisterny :D ). Pravá kusá, zasahující až dovnitř haly by pak byla použitá pro expedici výrobků. ... No, ještě to nechám uzrát. Pokusím si to nějak naskicovat v měřítku, včetně oplocení, bran, vrátnice, ploch, komunikací atd.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » stř 11 črc, 2018 7:42 pm

Hezký večer,
já bych tu kolej snad už ani nekrátil, je to stará fabrika a tam mohli kdysi šturc zakomponovat do stavby rampy.
Jen tam dali trámec, pražec, nebo nějaké starodávné tyčové a v současnosti provozem unavené nárazníky, v modelu z malých hřebíčků.
Nejen lihovar ale každá slušná výrobní fabrika by měl mít komín. To by se dalo obejít kulisou, i poloplastickou,
znázorňující pokračování areálu.
No a jde jen o to vymyslet co se přiváží a co se odváží, jako finální produkt. Munička by to asi nebyla, tu vždycky stavěli bokem, dál od jisker parních lokomotiv :shock: :x .
Cisterny se mohou stáčet mimo rampu, jen naznačit jednoduché stáčení ( ošpiněné opotřebované ohrazené plato proti nechtěným únikům, hadice, malá šachta s uzávěry, na sloupech hasičák,) a na rampě můžou být roztahané štosy zboží určené k nakládce do vozů, dříve na vozících, později na paletách, či v nějakých bednách.
U stáčení lihu by měl být v blízkosti hydrant s hadicí, páč v případě zahoření lihu v nádrží, se to hasí pouhým přímým naředěním vodou.
Tu výtažnou bych asi také nezkracoval, může sloužit jako nouzové překladiště zboží na, či z auta, povozu.
Na konci se může i krčit zapomenutý vagon stavebního vlaku, nebo správkový vůz. Nebo to bude končit zarostlé a neužívané.
Záleží na provozních podmínkách a znázorněném čase.

Přijede manipulák, vlakovou mašinou odhodí na vlečku třeba cisterny a vezme si vozy s nákladem. Příště přiveze prázdné vozy pro zboží k rampě a sáhne si pro prázdné cisterny. No a takhle furt dokola, každé úterý a čtvrtek.
Tak dost, semse rozkecal, tady se začínám plést do řemesla Milanovi Ferdiánovi, kterého tímto zdravím :D !!
Polabský
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 11 črc, 2018 8:44 pm

Díky, to je přesně ono co jsem potřeboval - dát tomu směr a příběh, který se pak pokusit realizovat. Budu na tom dělat.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » stř 11 črc, 2018 8:51 pm

Ať se dílo podaří :D !!
Hezký večer !!

P.S. Na vlečce se někde může i poflakovat vyřazený starý, třeba krytý vůz. V mnoha fabrikách se používaly různé staré vozy pro vnitropodnikovou dopravu, či případně jako mobilní příruční sklady.
Mnoho těchto vozů byla po roce 1989 spěšně šrotováno, část jich zachránili různé soukromé spolky a sdružení.
Příkladem může být dobrovické muzeum, kam ZMŽ zapůjčila původní přímo vlečkový uhlák ( i na přepravu řepy) z Úžic.
Polabský
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 12 črc, 2018 4:46 am

Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod hank61 » čtv 12 črc, 2018 6:13 am

Fox píše:Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.


Pro ovládání serv existuje mnoho řešení. Jedno velice jednoduché "analogové" je použití servotesteru - Mám vyzkoušeno, že se na jeden výstup pomocí "Y" kabelu nechají klidně napojit 2 serva. Sám jsem s tím ovládal rozpojovače a naprosto bez problémů. Pouze napájení je stejnosměrných 5V. https://laskarduino.cz/elektronika-prislusenstvi/230000-multi-servo-tester-3ch-ecs.html?gclid=CjwKCAjw1ZbaBRBUEiwA4VQCIbXq30WzYksYZJq2E-3g1Xasu133PkhVpRIrJjcV65lWneUePot95hoCECoQAvD_BwE
Hraju si a baví mě to :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1259
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod fulda » čtv 12 črc, 2018 6:46 am

Fox píše:Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.

v mojí rotundě? :mrgreen:
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4251
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 12 črc, 2018 10:55 am

v této fázi mi jde hlavně o mechanickou konstrukci a kinematiku ovládání, takže dík "fuldovi" za inspiraci.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » úte 17 črc, 2018 5:00 am

Nyní rozmýšlím situaci nástupišť. Plánuji použít sypaná nástupiště z polotovarů JM Detail. Jsou k dispozici tři moduly (míry platí pro TT):
-zakončení (délka 37mm)
-přechod (69mm)
-rovný díl (460mm)
Budou celkem tři nástupiště, číslované od výpravní budovy. Pokusil jsem to rozmístit (s užitím těchto modulů) tak, jak to je vidět na fotce. Světlé části představují zakončení, žlutý je přechod (z toho u 3. nást. možná udělat jen jednostranný přechod??). Tak, jak to je na obrázku jsou délky využitelné části (tj. mimo zakončovací díly):
-1. nást. 500mm
-2. nást. 670mm
-3. nást. 720mm (tady je vlevo před návěstidlem ještě místo, šlo by prodloužit až cca na 900mm).
Můžete na to někdo mrknout, jestli není něco špatně? Zatím to mám nasimulováno barevnými papírky, tak se změny dělají snadno :D . To 3. nást. může být tedy delší, ale otázkou je, zda to je vhodné....?
IMG_20180716_1717467.jpg
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod lajblt » stř 18 črc, 2018 6:58 am

Ahoj Martine,

udělal bych ještě druhý přechod na pravé straně, asi tak ve 2/3 délky nástupišť (o 2 lampy vpravo :) ). V reálu není přechod jen jeden (tedy dnes je taková móda to tak dělat, aby náhodou něco někoho nepřejelo :) ), ale byly cca 100-150 metrů od sebe, co si tak pamatuju.
lajblt
 
Příspěvky: 748
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 18 črc, 2018 7:15 am

Tomáši, dík za připomínku. A co kdyby byly ty přechody navíc jen mezi 2. a 3. nástupištěm? Nást. 1 je už tak dost krátké, nechce se mi z toho ubírat. Tzn. lidi by museli vždy z výpravní budovy na 1. nást. a pak teprve na 2. a 3. Je to tak možné? Prostor (dle foto) vpravo od výpravní budovy ještě sice nemám detailně rozmyšlený, ale počítal jsem s nějakým parčíkem, možná malé parkoviště hned vedle silnice (ta povede přes kolej jak jsou šachty pro výstražníky) - tak ať se tudy necourají lidi na vlak :D
Edit:
nic není starší, než včerejší projekt :D . Tomáš nasadil brouka a nakonec jsem mu dal za pravdu a dodělal další přechody. Dokonce jsem zjistil, že mám i ty stavebnice doma k dispozici - špatně jsem počítal při nákupu, protože každá obsahuje díly na dva přechody. Parčík zůstane, jen bude oddělený od prostoru stanice nízkým plotem.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 06 srp, 2018 8:23 am

Tak jsem od kolejiště jako takového trochu odbočil - díky nesnesitelné teplotě (mám vláčkárnu pod střechou), která neumožňuje nic pořádně udělat. Tak jsem vytáhl již dávno koupenou sadu foliáží na výrobu borovic. Tady: http://www.webareal.cz/mnitka/eshop/1-1 ... bu-borovic. Návod na použití je tady: http://www.mnitka.com/borovica-este-jednuc/. Popravdě - moc jsem tomu nevěřil a nedovedl jsem si představit, že z podivné ochlupené síťky může vzniknout něco pořádného. Ale musím poctivě přiznat, že opak je pravdou. Postupoval jsem podle návodu, jen s drobnými modifikacemi:
- do spodku kmene jsem zapletl drát tl. cca 1mm na zapíchnutí do terénu
- smotaný spodek i vytvořené smyčky / větve jsem pojistil v kritických místech zakápnutím vteřiňákem - viz foto:
IMG_20180805_1139078.jpg

Nijak jsem se s tím nes...ral, kupodivu u borovice jsou nepravidelnosti spíš přínosem. Kmen a větve pokryty Ostafixem NK, jak je v návodu
IMG_20180805_1138276.jpg

no a výsledek (první čtyři kousky - bez nácviku!) je zde:
IMG_20180803_1306076.jpg

Z výsledku jsem opravdu nadšený, zejména když porovnám pracnost s mojí výrobou smrků podle "stummifóra". Asi mi na kolejišti přibudou namísto smrčin borové háje :D . Materiál na výrobu (1 sada + ostatní) je do 500 Kč. "mnitka" uvádí (jestli se nepletu), že jedno balení vystačí na cca 5 stromků - já pro TT odhaduji vydatnost nejméně 10 ks s tím, že "suché větve" ještě zbydou. Tedy cca 50 Kč/strom. Ještě poznámka: součástí sady je i lepidlo (http://www.webareal.cz/mnitka/eshop/2-1 ... by-lepidlo), které se podle mého názoru zcela vyrovná klasice "TESA ALLESKLEBER". (Omlouvám se, že to cpu do tohoto tématu, ale zakládat nové téma by bylo neslušné, není to můj "výzkum". Jen jsem chtěl uvést svojí zkušenost a doporučit to ostatním.)
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod martin-tt » stř 08 srp, 2018 4:21 pm

Ahoj, máš ty borovice moc pěkný :!:
martin-tt
 
Příspěvky: 155
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 13 srp, 2018 6:21 am

přes víkend se konečně trochu ochladilo a měl jsem výjimečně dost času a tak jsem popojel s kolejištěm v nejnáročnější oblasti dříve pracovně "Dolní nádraží", nyní dle rodinné rady přejmenováno na "Beránkova Lhota"... no, proč ne. Po víkendu to vypadá asi takto:
IMG_20180812_1733030.jpg
ještě pohled na jedno zhlaví
IMG_20180812_1733319.jpg
nemám ještě jasno ve spoustě věcí, tak budu postupně prosit o vaše názory :D . Takže hnedle první věc: levá kusá (z pohledu na první fotce) - mám ideu, že tam bude "parkovat" diesel určený pro posun. Proto bych chtěl na tu prázdnou plochu umístit příslušné zbrojení. Popravdě - moc nevím jak to vypadá (Google je na fotky skoupý...) a jaká jsou pravidla pro umístění - zda to může být na straně do zhlaví? Před časem jsem dostal jako dárek od itvlaků dva kontejnery, nádrže jsou pěkně vypracované tak mám ideu to vykostit z rámu, přestříkat, napatinovat a jeden použít jako nádrž na naftu (viz foto). Pod nějakým lehkým přístřeškem apod. Šlo by to? Co ještě jinak s tou plání - jak to využít? (Zatím jsem to jen zaštěrkoval, abych se zbavil hnědého podkladu). Pro úplnost - na první fotce ten žlutý obdélníček představuje stavědlo.
IMG_20180812_1908450.jpg
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 341
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků