TT domácí kolejiště L 330x220

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » úte 10 črc, 2018 3:10 pm

"Jako že je možná taky čelní nakládka".

Hezký den,
zajímavá myšlenka, ale.
Pokud se něco z fabriky nakládá čelně, tak se zpravidla jedná o vozidla, případně něco podobně neforemného a zpravidla velkého. Podle toho je vždy dimenzována i rampa.Toto modelové znázornění proto vychází trošku neúměrné.
Jsou ovšem i u nás výjimky, když soudruzi někde tajili možnost vagónování vojska, tak čelní rampu zašili někde bokem,
jako třeba zcela nepochopitelný bytelný betonový šturc a vlastní nájezd pro techniku maskovala vegetace, nebo něco jiného,
snadno odstranitelného.
To nádvoří továrny si zaslouží ještě popřemýšlet.
Většinou se na vlečce něco (polotovar, materiál,) někam přiváží a odjinud se odváží hotový produkt i třeba v jiném typu vozů.
Polabský
 
Příspěvky: 482
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 11 črc, 2018 5:41 am

Ano, ta čelní nakládka je blbost, tanky se tam nevejdou :D . Protože už nechci měnit rozmístění kolejí, zkrátím (levou kusou z pohledu na fotce) ješte o 1-2cm a osadím šturcem. Ke koleji napasuji boční rampu a možná nějaké místo pro stáčení z cisterny. Podle Auhagenu má ta fabrika představovat výrobnu kořalky či lihovar... to může být, proč ne. Tato levá kusá pak může sloužit na vstup surovin a materiálu (včetně stáčení řádně zdaněného lihu z cisterny :D ). Pravá kusá, zasahující až dovnitř haly by pak byla použitá pro expedici výrobků. ... No, ještě to nechám uzrát. Pokusím si to nějak naskicovat v měřítku, včetně oplocení, bran, vrátnice, ploch, komunikací atd.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » stř 11 črc, 2018 7:42 pm

Hezký večer,
já bych tu kolej snad už ani nekrátil, je to stará fabrika a tam mohli kdysi šturc zakomponovat do stavby rampy.
Jen tam dali trámec, pražec, nebo nějaké starodávné tyčové a v současnosti provozem unavené nárazníky, v modelu z malých hřebíčků.
Nejen lihovar ale každá slušná výrobní fabrika by měl mít komín. To by se dalo obejít kulisou, i poloplastickou,
znázorňující pokračování areálu.
No a jde jen o to vymyslet co se přiváží a co se odváží, jako finální produkt. Munička by to asi nebyla, tu vždycky stavěli bokem, dál od jisker parních lokomotiv :shock: :x .
Cisterny se mohou stáčet mimo rampu, jen naznačit jednoduché stáčení ( ošpiněné opotřebované ohrazené plato proti nechtěným únikům, hadice, malá šachta s uzávěry, na sloupech hasičák,) a na rampě můžou být roztahané štosy zboží určené k nakládce do vozů, dříve na vozících, později na paletách, či v nějakých bednách.
U stáčení lihu by měl být v blízkosti hydrant s hadicí, páč v případě zahoření lihu v nádrží, se to hasí pouhým přímým naředěním vodou.
Tu výtažnou bych asi také nezkracoval, může sloužit jako nouzové překladiště zboží na, či z auta, povozu.
Na konci se může i krčit zapomenutý vagon stavebního vlaku, nebo správkový vůz. Nebo to bude končit zarostlé a neužívané.
Záleží na provozních podmínkách a znázorněném čase.

Přijede manipulák, vlakovou mašinou odhodí na vlečku třeba cisterny a vezme si vozy s nákladem. Příště přiveze prázdné vozy pro zboží k rampě a sáhne si pro prázdné cisterny. No a takhle furt dokola, každé úterý a čtvrtek.
Tak dost, semse rozkecal, tady se začínám plést do řemesla Milanovi Ferdiánovi, kterého tímto zdravím :D !!
Polabský
 
Příspěvky: 482
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 11 črc, 2018 8:44 pm

Díky, to je přesně ono co jsem potřeboval - dát tomu směr a příběh, který se pak pokusit realizovat. Budu na tom dělat.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Polabský » stř 11 črc, 2018 8:51 pm

Ať se dílo podaří :D !!
Hezký večer !!

P.S. Na vlečce se někde může i poflakovat vyřazený starý, třeba krytý vůz. V mnoha fabrikách se používaly různé staré vozy pro vnitropodnikovou dopravu, či případně jako mobilní příruční sklady.
Mnoho těchto vozů byla po roce 1989 spěšně šrotováno, část jich zachránili různé soukromé spolky a sdružení.
Příkladem může být dobrovické muzeum, kam ZMŽ zapůjčila původní přímo vlečkový uhlák ( i na přepravu řepy) z Úžic.
Polabský
 
Příspěvky: 482
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 12 črc, 2018 4:46 am

Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod hank61 » čtv 12 črc, 2018 6:13 am

Fox píše:Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.


Pro ovládání serv existuje mnoho řešení. Jedno velice jednoduché "analogové" je použití servotesteru - Mám vyzkoušeno, že se na jeden výstup pomocí "Y" kabelu nechají klidně napojit 2 serva. Sám jsem s tím ovládal rozpojovače a naprosto bez problémů. Pouze napájení je stejnosměrných 5V. https://laskarduino.cz/elektronika-prislusenstvi/230000-multi-servo-tester-3ch-ecs.html?gclid=CjwKCAjw1ZbaBRBUEiwA4VQCIbXq30WzYksYZJq2E-3g1Xasu133PkhVpRIrJjcV65lWneUePot95hoCECoQAvD_BwE
Hraju si .....
Lokálka H0 ČSD 3.-4. epocha
http://hankovystranky.cz/
http://hank61.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1066
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod fulda » čtv 12 črc, 2018 6:46 am

Fox píše:Ještě jedna prosba do pléna: v budoucnu tam přijdou dvoje dvoukřídlá vrata. Nemůžete poradit odkaz na nějaké elegantní řešení servopohonu? Určitě jsem to zahlédl, ale teď nemůžu dohledat kde. Napadá mne jednoduché: na každé křídlo jedno servo, spojit osu spojkou a hotovo. Sice 4 serva, ale odpadá všelijaká mechanika.... Ale nemám se servy žádné zkušenosti - ještě jsem s tím nikdy nic nedělal. A nechci vymýšlet věci stokrát (a lépe) vymyšlené.

v mojí rotundě? :mrgreen:
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 3993
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 12 črc, 2018 10:55 am

v této fázi mi jde hlavně o mechanickou konstrukci a kinematiku ovládání, takže dík "fuldovi" za inspiraci.
TT, domácí kolejiště (dosud ve výstavbě), DR5000, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 269
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kriki76 a 4 návštevníků