Stránka 5 z 28

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 4:27 pm
od Fox
jasně teď ještě vidím, že přinejmenším ten úplně vespod je nesmysl (vyhodím - není to ještě přilepené :D ). Odkaz prostuduji. Díky
EDIT: nějak ten obrázek, který máš na mysli, nemůžu najít....

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 5:08 pm
od Polabský
Námezník platí pro obě sbíhající se koleje. Musí být umístěn tam, kde se dva průjezdné profily prolínají a mohlo by dojít ke kolizi, nikoliv na druhé straně. Námezníky musí být u výhybek, křížení ale také u točen, splítek.
Hezký den Všem.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 5:14 pm
od Fox
ano, myslím, že se mi to vyjasnilo. Podstatná je pro mne tato citace : "Námezník platí pro obě sbíhající se koleje".

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 5:33 pm
od Miloš_P
Myslím, že by měly být zhruba v místech bílých koleček:

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 5:35 pm
od Fox
jo.jo - místa sbíhajících se kolejí. Dík za názorný obrázek

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 7:21 pm
od jipol57
Námezník má přesně určené místo, před souběhem kolejí. Takže pro TT přepočítat 1:120, vzájemnou osovou vzdálenost kolejí, 3 750 mm. 19,25mm mezi kolejemi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mezn%C3%ADk

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 9:08 pm
od Sandy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 5:01 am
od sidlo
jipol57 píše:Námezník má přesně určené místo, před souběhem kolejí. Takže pro TT přepočítat 1:120, vzájemnou osovou vzdálenost kolejí, 3 750 mm. 19,25mm mezi kolejemi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mezn%C3%ADk

Na modelové železnici to je jinak. Tady se řídíme modelářskými normami.
Průjezdný průřez v přímé je dán normou NEM 102 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem102_d.pdf.
Protože výhybka má minimálně jednu odbočnou větev obloukovou a zpravidla je napojena opět na oblouk, tak se průjezdný průřez musí ještě rozšířit v závislosti na poloměru oblouku a vozové skupině podle NEM 103 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem103_d.pdf
Nejjednodušší ale je vzít dva nejdelší vozy a v praxi vyzkoušet kde má námezník ležet.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 5:31 am
od Fox
Tak co se týče námezníků, už v tom mám jasno (na fotkách jsou ješte položeny nanečisto, posunu dle připomínek).

Ještě než budu moct zaštěrkovat zhlaví, uvažuji zda tam dát drátovody s příslušenstvím. Už delší dobu suším v šuplíku díly od JM Detail (http://shop.jmdetail.com/category.php?id_category=1032). Jak jsem psal, nemodeluji sice něco konkrétního, ale mělo by se jednat o III-IV. epochu, tam by asi patřily? Nicméně pokud bych chtěl být důsledný, tak bych pro kompletní rozvody od staniční budovy spotřeboval několik metrů...
Říkal jsme si - naznačit to u výhybek ve zhlaví (skříň mechanického přestavníku - z této stavebnice: http://shop.jmdetail.com/product.php?id_product=333002), a pak s tím o kousek dál jakoby zmizet pod terénem, nedělat dlooouhou šachtu :D . Co vy na to, dává to smysl? Celkové pohledy na úsek kolejiště jsou připoženy.
Nadr_pohled 1.jpg

Nadr_pohled 2.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 5:52 am
od sidlo
Drátovody:
1. Většinou vedou ze stavědla k přilehlým výhybkám a ne ze staniční budovy.
2. Jsou případy že stanice stavědla nemá a má ústřední stavědlo a pak je vše vedeno z jednoho místa.

Drátovody jsou vedeny buď jako venkovní
Obrázek

Nebo v kanálu
Obrázek

Normálně se dělá drátovod venkovní. Pouze v místech kde podchází koleje nebo kde by překážel např. při posunu se dává do kanálů.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 8:05 am
od Fox
no já vím, že tuhle část mám nedotaženou, proto to tady prezentuji. Stavědlo - no, nakonec by se tam vešlo (levé zhlaví) a té stanici by to slušelo. Podívám se třeba u Bartáka co by se tam hodilo (tohle? http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0 ... na-Hora-TT). Co ty na to?
Nadr_stavedlo 1.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 8:19 am
od sidlo
Stavědla jsou malá a vejdou se na obě zhlaví. Na pravém zhlaví bych ho dal na opačnou stranu než je skladiště (hrana kolejiště).
Dostupných modelů je také dost.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 8:23 am
od Fox
tak jo, je to dobrá připomínka. Placu je tam dost. Díky, jdu na to.
Nadr_stavedlo 2.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 9:42 am
od lajblt
Ahoj Martine, vidím, že práce ti jde opravdu "od ruky". :)
Na svém kolejišti stavím námezníky do místa, kde se právě stýkají šablonky průjezdných průřezů pro přímou a obloukovou kolej (mám pouze přímé výhybky). Potom vím, že se v případě dlouhé soupravy můžu spolehnout na to, že pokud vozidla nepřesahují přes námezník, nic do nich na sousední koleji nenabourá. A taky v tom místě mám rozhraní kolejových obvodů, tj. právě v tom místě je přerušená jedna kolejnice.
Pokud na fotkách dobře vidím, máš už tam šachty k lampám. Udělal bych ještě jednu řadu mezi 2. a 3. kolejí od budovy. Vím, že tam chceš mít nástupiště, ale ta jediná řada lamp mi přijde málo na to, aby v reálu osvětlila přijatelně celé kolejiště stanice. A taky pozor na to, aby některé z návěstidel ve zhlaví nebylo hned za lampou.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 10:45 am
od jipol57
sidlo píše:
jipol57 píše:Námezník má přesně určené místo, před souběhem kolejí. Takže pro TT přepočítat 1:120, vzájemnou osovou vzdálenost kolejí, 3 750 mm. 19,25mm mezi kolejemi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mezn%C3%ADk

Na modelové železnici to je jinak. Tady se řídíme modelářskými normami.
Průjezdný průřez v přímé je dán normou NEM 102 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem102_d.pdf.
Protože výhybka má minimálně jednu odbočnou větev obloukovou a zpravidla je napojena opět na oblouk, tak se průjezdný průřez musí ještě rozšířit v závislosti na poloměru oblouku a vozové skupině podle NEM 103 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem103_d.pdf
Nejjednodušší ale je vzít dva nejdelší vozy a v praxi vyzkoušet kde má námezník ležet.

Jojo, určitě máš pravdu s modelovou hranicí kam až můžou zasáhnout vozy k souběhu kolejí. A s těmi nejdelšími vozy jsem to taky praktikoval já, pro místo zastavování v režimu ABC. Ale to potom by ten námezník byl hrozně daleko od výhybky. U mé H0 a zakroucených kolejí až 30cm. Ale skutečný modelový námezník beru jako dekoraci a umístil bych ho jak má správně být v poměru. Není povinnost jezdit až k němu.