Stránka 12 z 28

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 9:42 am
od milan ferdián
Dane,ale ty prezentuješ dnešní dobu.Stavebniny v Kostelci vznikaly,tipuji cca od roku 2006 dle google map.Samozřejmě,
jak píšeš,nejde o dogma.Záleží na autorovi kolejiště co zvolí.
Mám takový dojem nebo tušení,neviděl jsem v minulosti tuto stanici zpracovanou jako modul právě s těmi stavebninama ?Zkusím najít na internetu nějaké foto až budu mít čas.
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 10:12 am
od Fox
No a kdybych uvažoval o těch stavebninách, bylo by to blbý tam dát malou rampu až úplně vpravo (nájezd zleva - šipka). Aby tam zbyla nějaká manipulační a skladová plocha (cihly, trubky...), musela by být rampa široká jen tak 3,5m. No a nějaký přístřešek na ten ciment apod. by se vešel vlevo od budovy, kde je zatím nevyužitý plac. Dává to smysl?
prostor skladky 3.jpg

Jo a asi by to chtělo přehodit výhybkové návěstidlo na druhou stranu tak, aby nebylo v areálu...

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 10:21 am
od milan ferdián
Spíše tu rampu nalevo,naproti tomu skladu jak jsi naznačil.Výhybkové návěstidlo nepřehazuj.Výhybky se přehazovali při posunu ručně.
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 10:36 am
od milan ferdián
Zkusil další úpravy.Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 10:47 am
od Fox
Díky moc, nějak jsme se v tom zahrabali...
Rampa nalevo - podle panelů vychází, že mezi kolejí a budovou je 5m (panel je 24x12mm, tj. 2x1 m). Pro bezpečný průjezd V3S nebo ERENY musím počítat 3 - 3,5m. Na rampu by pak zůstalo 2 - 1,5m a to nejde. Nebo mi něco uniká?
(EDIT: uniká mi matematika 24mm je v TT 2,88m. Ach jo :mrgreen: ).

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 11:24 am
od milan ferdián
Potom radikální změna.Budovu posunout ke kolejím.K budově dodělat rampu o šířce 2,0 m.Nezapomenout nalepit kovové posuvné vrata na obou stranách budovy.Přeložit příjezdovou silnici.Umístit přístřešky k plotu.
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 11:54 am
od Fox
Hmmm, to je slovo do pranice :D . Díky moc, to musím promyslet, v klidu si sednout ke kolejišti, vzít budovu do ruky, podívat se kde má okna a dveře, zkusit si rampu vystřihnout ze čtvrtky, měřítko do ruky a trochu si s tím pohrát. Ta první varianta se mi pocitově zdá "lepší", ale uvidíme. Předpokládám, že pod budovou je nějaké nádvoří - příjezd do areálu z komunikace. Taky bych zkusil doplnit otevřenou halu (přístřešek) na konec úplně vpravo? Rozhodně na tom zapracuji. Ještě jednou dík, dám zprávu jak se věci vyvinou.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 12:35 pm
od MiG
milan ferdián píše:Už vidím ty borce,jak z vagónu vykládají pytlovaný cement nebo nehašené vápno a nesou jej naproti do skladu.

Jasně, že nenesli naproti do skladu ani nevezli na paleťácích, protože takový zboží šlo na korby přistavených náklaďáků těm, kteří na to už nějakej ten pátek čekali.
A když byl vedoucí stavebnin dobrej, tak měl ve skladu maximálně několik pytlů na "urgentní" opravy, které mu tam zanesli/zavezli vděční šťastní noví majitelé pytlů cementu/vápna vyvláčených z vagonu přímo na korbu.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 12:56 pm
od milan ferdián
MiG píše:Jasně, že nenesli naproti do skladu ani nevezli na paleťácích, protože takový zboží šlo na korby přistavených náklaďáků těm, kteří na to už nějakej ten pátek čekali.

Ono hodně záleželo kde v jakých krajích bylo zásobování stavebním materiálem.To co píšeš,to ti na 100% věřím.
Nejžádanější byly hurdisky,obkládačky a platilo se zlatem :wink: ,ale né nám.
MiG píše:A když byl vedoucí stavebnin dobrej, tak měl ve skladu maximálně několik pytlů na "urgentní" opravy, které mu tam zanesli/zavezli vděční šťastní noví majitelé pytlů cementu/vápna vyvláčených z vagonu přímo na korbu.

Opět,záleželo na zásobování v krajích a jak jej soudruzi preferovali.Mým rajónem byly stavebniny Český Těšín,Orlová,
Bohumín,Karviná a Havířov.U každých stavebnin jiná vykládka ze železničních vozů,jiné zázemí pro skladování,jiný rozvoz.Jedinou vlečku měly jen stavebniny v Českém Těšíně.
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 1:18 pm
od MiG
A proč by tedy musel být velký krytý sklad hned na rampě podmínkou existence stavebnin, když píšeš, že ve 4 z 5 případů v tvém okolí tomu tak nebylo a o pátém cudně mlčíš?

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 1:26 pm
od milan ferdián
MiG píše:A proč by tedy musel být velký krytý sklad hned na rampě podmínkou existence stavebnin, když píšeš, že ve 4 z 5 případů v tvém okolí tomu tak nebylo a o pátém cudně mlčíš?

Protože to usňadňovalo rychlou výkladku z vozu do skladu a kde by jsi uskladnil cement s vápnem?Prostorově zabíraly hodně místa.Nemuselo se nikam jezdit.Všechny stavebniny měly prostorné sklady.Běžné vozové zásilky byly na jednu směnu 27 tun cementu=jeden zetka.Na výkladku byla určena vždy jen jedna parta,přesněji dva lidé,kteří výkladku a uskladnění musely zvládnout během jedné směny.A v té době to nebyla žádná sranda.

O pátém,jsem cudně nemlčel.Nebyl důvod.
Milan

edit:Ještě drobnost.Nebyly jsme placeni za kilometry ale za tuny.M.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 3:28 pm
od milan ferdián
Přitom psaní,jak to kdysi bylo,jsme nějak zapoměli na autora kolejiště.Především,když už je postavena železniční vlečka,tak především musí dobře být využita a vytížena.Stavba vlečky stala národní hospodářství = Fox nemalé finanční investice a čas :wink: .Vždy platilo a platí rychlost vykládky,byť se jedná jen provoz na modelovém kolejišti. To není jen jeden vůz s cementem,ale je to většina všech vyjmenovaných stavebních položek.Na vlečce se přistavovalo ráno,
odpoledne a večer.Za nevyložení vagónu se platilo penále :!: Proto bazíruju o skladu postaveném přímo u koleje vlečky.
Zapomínáte v té době byly tzv.BSP. :D
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 3:43 pm
od Fox
Tak teď se v tom ztrácím. Ta moje budova kterou tam mám má podlahu na úrovni +-0, není to tedy typické skladiště jako je třeba tohle a jiné: https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... ser-cut-TT. jaký má být ten sklad postavený přímo u koleje vlečky?

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 3:55 pm
od MiG
Hlavně zapomínáš, že BSP se k překládání nedostala, protože si to z vagonu vyložili šťastní majitelé.
Taky se tomu, co bylo ve vagonech říkalo většinou podpultové zboží...

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 3:57 pm
od milan ferdián
No počkej,vždyť jsi psal,že si vše promyslíš a rozhodneš se mezi uhelnými sklady nebo těma stavebninami.Není možná další jiná varianta?
Milan