Stránka 11 z 28

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 06 pro, 2018 7:17 pm
od sidlo
Radost pohledět.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: sob 29 pro, 2018 1:19 pm
od Fox
Nadělil jsem si k Vánocům stavebnici výtopny Ybbsitz od Igry. Je to sice hrázděné stavení, patřící spíše do pohraničí, ale po sestavení to je jiná třída, než plast od Malé železnice, kterou jsem tam měl nachystanou.
Teď řeším rozmístění vody a skládky pro zauhlování. Popelová jáma a umístění vlastní výtopny je už dané. Přemýším, že dám vodu pod kolej (v pohledu dle foto) a zauhlování nad kolej, kousek vpravo od popelové jámy, aby to nebylo úpně u sebe (protipožární opatření, již se tady diskutovalo). Jako zauhlování mám v plánu jednoduchou ohrádku, rozdělenou na tři části - žádná věda. Kolem koleje bude z obou stran kus betonové plochy, pak štěrk. Budu rád za připomínky, ještě než se do toho pustím - díky.
IMG_20181229_1339008.jpg
IMG_20181229_1339304.jpg
IMG_20181229_1339130.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 01 led, 2019 9:59 am
od Vladimír_B
Fox píše:...Je to sice hrázděné stavení, patřící spíše do pohraničí...

Ahoj, tak já bych do toho hodil šrapnel. :D Plzeň je v pohraničí? Trať EPPK Plzeň - Duchcov, v Plz. byla hrázděná budova, na trati byla např. hrázděná skladiště a v takových Postoloprtech i hajc https://www.k-report.net/ukazobrazek.ph ... ef=28/1716 ale to už bylo spíš k trati do Lovosic... Akorát pohraničí pro mě není totéž co tak řečené Sudety, ale to už se dostáváme moc daleko...
Moc hezky stavíte.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 01 led, 2019 10:12 am
od Fox
Díky za připomínku i pochvalu. Ano, hrázdění není jen v Sudetech, souhlasím. Navíc u této stavby to lze jednoduše vynechat, jsou to prvky, které se lepí až na hotové stěny. Kdyby se dodělalo začištění rohů, tak by šlo stavebnici použít i bez toho. Ale to mně napadlo až když to bylo hotové, navíc se mi to takto líbí víc.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 7:18 am
od Fox
Vážení,
o víkendu jsem trochu popojel (když vidím, jak to jde ostatním od ruky) a soustředil se na prostor u horního nádraží. Zde mám k dispozici poměrně rozlehlou plochu asi pro sklad, sousedící s remízou a zauhlováním. To jsem taky jakž-takž dodělal, i když by se na tom mohlo dělat vesele dál... Více na fotkách zde:
IMG_20190108_1612280.jpg
IMG_20190108_1616471.jpg
IMG_20190108_1614321.jpg

Na poslední fotce je vidět situace budovy, míněné jako administrativa skladiště plus nějaká přidružená výroba čehosi apod. Kolem je manipulační plocha z panelů (zatím jen nalepeno, bez dalších úprav a patinace). Vlevo by byla volná skládka čehosi (co byste doporučili? Napadají mne třeba nějaké roury, ocelové profily...). Vpravo bude prostor napojený na silnici. Celé jsem to mínil ne jako součást stanice (to má svůj klasický sklad a plochu s rampou), ale jako část jiného podniku (někde za obzorem kolejiště :D ). Dává to smysl?
Taky bych (mimo celkový koncept) rád konzultoval oplocení a osvětlení. To je na následujícím příspěvku.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 7:23 am
od Fox
No a moje idea je na fotce (omlouvám se za nekvalitu). Černě navrhuji betonové panelové oplocení, řádně vyžilé. Otázka - brána, závora, nebo nechat volně průjezdné na silnici?? Dále osvětlení - jednak zauhlování a jáma, jednak plocha nákladiště (modře). A celé to bude zarostlé a oddělené křovisky a nálety (zelené). Šlo by to tak? (A jaké lampy dát? Mně by se líbily spíš ty staniční na dřevěném stožáru - taky jsou nižší, než ty klasické na ocelovém...
prostor skladky 1.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 8:53 am
od milan ferdián
Malé úpravy jen doporučení
Strojová stanice
Tím že máš přehozenou popelovou jámu s uhelnou skládkou,tak nutíš manšifíru popojet zpět k uhelné skládce,ale budiž.
Uhelnou skládku jsem prodloužil na trojnásobek délky.
Stromy mezi strojovou kolejí a zhlavím jsem smazal (vysekal).
Doplnil jsem kůlnu.

Vlečka
Tady je další problém.Máš sice velkou plochu volné skládky,kterou jsem já ještě prodloužil,ale jakou náplň?
Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro drobnou manufaktůru,sklad stavebnin,hospodářského družstva.Zde mě napadá jen jako velké "Uhelné sklady".To znamená ještě doplnit plochu násypkámi typické pro "U.S." nebo mechanicky pojízdný vykladač.Doplnil jsem k vjezdu silniční váhu pro nákladní auta rozvážející uhlí po městě a okolí.Trochu ji posuň směrem doprava.
Oplocením jsem oddělil vlečku od strojové stanice.

Stromy,keře,nálety,osvětlení
Viz obrázek.
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 10:07 am
od Fox
Díky Milane - nedá se odmítnout. Udělám, jak píšeš.
Zase jedna praktická ukázka co se stane, když se jde obrácenou cestou: ve WT se navrhne dobrý kolejový plán, který z hlediska rozměrů, maximální délky kolejí, geometrie a konstrukce dává smysl, ale moc to pak nekoresponduje s realitou - typicky "pak se tam holt něco dá" :D . Pár takových míst mám i jinde...

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 12:51 pm
od Ivan
a což třeba menší sběrné suroviny/kovošrot? Občas jsou k vicění i malé, třea by se vešly.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 7:52 pm
od jafobe
Možná by se trochu dalo trochu inspirovat vlečkou v Hodkovicích nad Mohelkou, dneska využívána obchodem s hnojivy (alespoň podle reklamy u vjezdových vrat), dříve tam bylo něco jiného, nevím jestli s uhlím (čemuž by mohla napovídat budova u jihovýchodu s krytým pásovým přepravníkem, ta mám pocit že tam byla už i dříve) nebo s kamenolomem v bližším okolí nebo i ten zde zmíněný kovošrot (i když tem mol využívat jen vlečkovou kolej na jižní straně nádraží).
https://mapy.cz/zakladni?x=15.1005743&y=50.6682389&z=16&l=0

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 09 led, 2019 10:24 pm
od Dan Buchtela
milan ferdián píše:Stromy mezi strojovou kolejí a zhlavím jsem smazal (vysekal).
Proč? Proto nevidím žádný důvod. Naopak je to typicky neudržovaná drážní plocha, která by zarostlá křovinami a nálety pravděpodobně byla.

milan ferdián píše:Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro ...sklad stavebnin
Proč? Mně to celé jako vlečka stavebnin příjde docela vhodné, nic tuto verzi nevylučuje a naopak doplniz ještě nějaký přístřešek pro daslší kryté skladování nic nebrání...

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 7:34 am
od Fox
Je to super, že názory přibývají. Včera jsem o tom taky dumal a nechávám to trochu uzrát. Co jsem udělal / resp. udělám, to je dle Milanovy rady:
- úprava zauhlování, rozšířil jsem uhelnou skládku (to je docela legrace, protože jsem jí měl dvakrát větší, ale pak jsem se rozhodl že to zmenším a druhou půlku jsem odřezal. Naštěstí jsem zbytek vylovil z koše a vrátil zpět :D ). A přidal kůlnu, kterou jsem našel už hotovou mezi zbytky starého kolejiště, pěkná dřevěná, tahle: http://www.eshop-rychle.cz/model-scene/ ... vebnice-TT.
- rozšíření volné skládky dle Milanova návrhu.

Tím se nic nepokazí. Než to dodělám, budu uvažovat o konečném účelu. Taky ještě zvážím, jestli udělat oplocení betonovými panely, nebo aspoň částečně pletivem. Ten beton je jako zeď od věznice, nechci to přehnat... Jaké lampy na skládku byste z nabídky co je k dispozici doporučili? Myslel jsem použít taky staniční, ale ty menší s dřevěným sloupem (http://jmdetail.com/stanicni_lampa_b.php).

EDIT: jo, ty Hodkovice jsou dost podobné. Ty panely mám já zatím dost nové, patina ještě přijde na řadu :D . Co se týče původní myšlenky uhelných skladů, tady jsem si něco našel:
uhelne sklady 1.jpg
uhelne sklady 2.jpg
uhelne sklady 4.jpg

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 8:26 am
od milan ferdián
Dan Buchtela píše:
milan ferdián píše:Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro ...sklad stavebnin
Proč? Mně to celé jako vlečka stavebnin příjde docela vhodné, nic tuto verzi nevylučuje a naopak doplniz ještě nějaký přístřešek pro daslší kryté skladování nic nebrání...

Dane,aby se dala použit verze stavebniny,musela by být budova u koleje,měla rampu a dostatečnou kapacitu pro materiál.
Už vidím ty borce,jak z vagónu vykládají pytlovaný cement nebo nehašené vápno a nesou jej naproti do skladu.Paletizace přišla daleko později a taky byla ovlivněna nedostatkem vysokozdvižných vozíků.A co počasí?Déšť,sníh :wink: .
Ale budiž paletizace dorazila na toto kolejiště.Chlapci ručně z vagónu skládají na palety cement nebo vápno.Počasí jim přeje,neprší.V.vozík s naloženou paletou jede do skladu.Štosuje.Potřebujeme dostatečný průchod do skladu a uvnitř do-
statečnou volnou plochu.
Teď si rozdělíme materiál,který musí být ve skrytých skladech,na volném prostranství ukryté pod přístřešky nebo jen tak.
Sklad
Pytlovaný cement (50 kg),nehašené vápno (30 kg),okna,dveře,obkladačky,dlažba vnitřní,kování,izolační materiál (skelná vata),sanitární (umyvadla,záchody,vany)
Pod přístřešky
Zárubně,pletivo,napínací dráty,sloupky,kovové vstupní branky
Na prostranství /volná plocha
Cihla červená,bílá,šamotka,dutá,hurdisky,tvárnice z popílku,kameniny,obrubníky,dlažba venkovní,kameninové roury,azbestové roury,řezivo,prkna,hranoly,asfalt v sudech,IPA,luxfery,íčka,betonové skruže
Speciální sklad/většinou plechová bouda
Veškerá chemie

Snad jsme s manželkou na nic nezapoměli. :wink:
Milan

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 8:45 am
od Fox
Vidím, že téma pomalu zraje, díky všem. Doplnit další přístřešek či boudu by nebyl problém. Rampa už trochu problém je. V prvopočátku jsem s rampou počítal, ale nevycházelo to s tou budovou. Budova by vadila. Na druhou stranu, tato budova byla jediná, která trochu odpovídá české realitě a dá se koupit jako stavebnice. Jedině se do toho pustit sám, jako zde mnozí vynikající borci. Možná jednou...

(Mimochodem, kdyby se toho chytil nějaký výrobce laser-cutů, bylo by to záslužné. Takový LIKUSák, třeba ve více variantách, by se užil mockrát. Jako sklady, kanceláře, drobná výroba, po doplnění i jako truhlárna atdatd. Budovy pro (česko / moravsko / slovenský) průmysl a příslušné zázemí tady prostě schází. Pak my, co to moc neumíme, musíme spoléhat na Auhagena a podobné. Tahle moje je od německé firmy: https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/ a ve srovnání s vynikajícími stavebnicemi KB Model, IGRA, MS a jiných je to dost hrozný, bez detailů apod.)

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: čtv 10 led, 2019 9:16 am
od Dan Buchtela
milan ferdián píše:Dane,aby se dala použit verze stavebniny,musela by být budova u koleje,měla rampu a dostatečnou kapacitu pro materiál.
Tak s tím tak úplně neosuhlasím, navíc nikde nebylo řečeno. že by nějaká budova, přístřešek či rampa nešla přidat (až teď po Tvém příspěvku to autor upřesnil).
Krásným příkladem stavebnin vedle nádraží je třeba Kostelec nad Labem. Dnes už tam rampa není používána (viz první snímek), ale před časem ještě byla, jak dokládá druhý snímek. Nevím, proč by stejná rampa nešla do kolejiště dodělat.
Ale samozřejmě kolečné slovo má autor kolejiště, to já jen na okraj, aby se nepodléhalo dogmatům, že něco není možné...