Re: TT domácí kolejiště L 330x220
Napsal: stř 02 lis, 2016 5:29 am
No teda - vypadá to velice dobře - to bych nikdy nedal . Díky Tomáši! Ten skryťák za mostem jsem chtěl oddělit kulisou a zelení - ale jez je super.
Fórum pro českou komunitu železničních modelářů.
http://diskuze.modely.biz/
Fox píše:Ahoj, děkuji za dobrá zprávy. Ještě mi to nedá (nestudoval jsem to ve WT, pouze na obrázku): proč přeci jen nedat za most kulisu jak jsem plánoval a tím ponechat celé SN v jedné rovině (např. -40)? Vlastně jde jen o omezený "průhled" pod mostem - navíc řeka může vytékat z hustého porostu. Když by se to povedlo dobře realizovat, tak doufám, že si toho "běžný" divák ani nevšimne... Jak jsem psal již na začátku, snažím se vyhnout jakékoliv komplikaci hlavně s mechanickou stavbou. Ale samozřejmě ještě promyslím.
lajblt píše:Řeka bez jezu je -15 mm. A už jsem to pochopil s tou kulisou. To je geniální! Pak by mohl být spád řeky menší (teď z -15 na -40 mm) a obě SN v jedné rovině (klidně 0 mm).
lajblt píše:Nemáš zač, Martine. Jen jsem dotáhl tvůj původní návrh. Držím palce, ať se daří dílo. A dávám slíbený plánek skryťáku a ještě lehce upravený vršek (posunul jsem o pár centimetrů levý tunel na lokálce, aby nekolidoval s kolejemi s SN a zjednodušila se stavba).
Výškově plánek vychází následovně:
+130 mm - stanice na lokálce
0 mm - základní úroveň - odbočná stanice, hladina vody nad jezem, největší most přes Sázavu
-40 mm - hladina Sázavy na "dolním" konci
-50 mm - podjezd Sázavy
Obě skryté stanice na hlavní trati jsou bohužel ve sklonu 17 promile směrem k podjezdu řeky. Bylo by možné vybudovat je v jedné rovině s odbočnou stanicí (výrazné zjednodušení stavby), ale znamenalo by to postavit jez vysoký aspoň 5 cm (v reálu 6 m), což by byla spíš střední vodní elektrárna.