Stránka 2 z 28

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 5:29 am
od Fox
No teda - vypadá to velice dobře - to bych nikdy nedal :D . Díky Tomáši! Ten skryťák za mostem jsem chtěl oddělit kulisou a zelení - ale jez je super.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 11:12 am
od lajblt
Nemáš zač, Martine. Jen jsem dotáhl tvůj původní návrh. Držím palce, ať se daří dílo. :) A dávám slíbený plánek skryťáku a ještě lehce upravený vršek (posunul jsem o pár centimetrů levý tunel na lokálce, aby nekolidoval s kolejemi s SN a zjednodušila se stavba).

Výškově plánek vychází následovně:

+130 mm - stanice na lokálce
0 mm - základní úroveň - odbočná stanice, hladina vody nad jezem, největší most přes Sázavu
-40 mm - hladina Sázavy na "dolním" konci
-50 mm - podjezd Sázavy

Obě skryté stanice na hlavní trati jsou bohužel ve sklonu 17 promile směrem k podjezdu řeky. Bylo by možné vybudovat je v jedné rovině s odbočnou stanicí (výrazné zjednodušení stavby), ale znamenalo by to postavit jez vysoký aspoň 5 cm (v reálu 6 m), což by byla spíš střední vodní elektrárna. :)

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 11:22 am
od Sandy
Nevlakodrom se z toho dá udělat jednoduchým způsobem. Horní stanici nech jako koncovou. Bude se do ní jezdit z pravého zhlaví dolní stanice po tebou navržené trase kolem zastávky "Svržno":
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Svrzno/#P4131539.jpg
Hlavní trať vlevo veď v trase původní lokálky se zaústěním do původního tunelu. Sázavu trasuj podle trati (opačně to nejde :shock: ) a tam se můžeš "sázavokrajinářsky" :oops: vyřádit: trať v odřezu nad řekou, krátký tunel a "miniŽampach" před vjezdem do tunelu. SN může být v jedné smyčce pro oba konce hlavní trati. Něco takové :
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#L_skryt.jpg
Neznám geometrii kolejiva TT, tak snad se to do tvého rozměru vejde.
Pokud máš problém odložit vínečko, tak zruš všechny vlečky, tovární areály a manipulační koleje. Zbytečně tě budou nutit pobíhat s rozpojovačem kolem kolejiště. A že se u takhle velkého kolejiště naběháš. :roll:

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 11:25 am
od Fox
Ahoj, děkuji za dobrá zprávy. Ještě mi to nedá (nestudoval jsem to ve WT, pouze na obrázku): proč přeci jen nedat za most kulisu jak jsem plánoval a tím ponechat celé SN v jedné rovině (např. -40)? Vlastně jde jen o omezený "průhled" pod mostem - navíc řeka může vytékat z hustého porostu. Když by se to povedlo dobře realizovat, tak doufám, že si toho "běžný" divák ani nevšimne... Jak jsem psal již na začátku, snažím se vyhnout jakékoliv komplikaci hlavně s mechanickou stavbou. Ale samozřejmě ještě promyslím.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 2:34 pm
od michal_n_cz
Fox píše:Ahoj, děkuji za dobrá zprávy. Ještě mi to nedá (nestudoval jsem to ve WT, pouze na obrázku): proč přeci jen nedat za most kulisu jak jsem plánoval a tím ponechat celé SN v jedné rovině (např. -40)? Vlastně jde jen o omezený "průhled" pod mostem - navíc řeka může vytékat z hustého porostu. Když by se to povedlo dobře realizovat, tak doufám, že si toho "běžný" divák ani nevšimne... Jak jsem psal již na začátku, snažím se vyhnout jakékoliv komplikaci hlavně s mechanickou stavbou. Ale samozřejmě ještě promyslím.

Přesně tak. Samozřejmě by se to dalo komplikovat tobogány smyčkami apod. Prostě nadrzo nechat tu jednu kolej projet "po hladině" a toto zamaskovat takovou kulisou stočenou směrem pod most, přesto ještě z každé strany vegetace - větve sahají nad řeku. Most pokud se vejde s horní mostovkou. To je easy řešení! V jaké výšce vychází nahoře ta řeka pokud tam není jez?

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 2:43 pm
od lajblt
Řeka bez jezu je -15 mm. A už jsem to pochopil s tou kulisou. To je geniální! Pak by mohl být spád řeky menší (teď z -15 na -40 mm) a obě SN v jedné rovině (klidně 0 mm).

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 3:24 pm
od michal_n_cz
lajblt píše:Řeka bez jezu je -15 mm. A už jsem to pochopil s tou kulisou. To je geniální! Pak by mohl být spád řeky menší (teď z -15 na -40 mm) a obě SN v jedné rovině (klidně 0 mm).


No chce si to nakreslit 1:1 v řezu. Já mám namysli takovou mírně prohnutou kulisu shora dolů - nahoře je v rovině zadní hrany a dole přesně tak aby na té koleji byl průřez ne zbytečně více, aby to zas nebylo až pod tím horním mostem. Takže skryťák níže je k dobru. Klesání ze stanice jen v tom oblouku po např.první až druhou vyhýbku skryťáku včetně tedy cca -30 až -40.
Je třeba celkem dopředu důkladně promyslet jakou technologií se bude dělat ta řeka. V souvislosti s tou řekou a projektováním vidím ještě jedno místo, které stojí za větší pozornost a to je ten nejdelší most přes řeku dole - křižuje řeku pod dosti ostrým úhlem. To jak bude vypadat mostovka a pilíře. Pilíře by měli mít stěny více či méně rovnoběžné s tokem řeky respektive k tečně jejího radiusu.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: pát 04 lis, 2016 10:16 am
od Fox
Vážení, díky všem za názory, připomínky a pomoc. Zejména můj dík "lajbltovi"! Jeho zásluhou mám výborný plán a je nyní na mně, abych to dokázal postupně realizovat. Zbývá ještě vyprojektovat konstrukci rámu, spoustu detailů, elektrické zapojení atd atd. Budu na tom pomalu dělat, i když výsledky nebudou ještě dlouho vidět. Postupně budu informovat, případně fotky "viditelného" díla budou na rajčeti.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2016 7:58 pm
od Edys
lajblt píše:Nemáš zač, Martine. Jen jsem dotáhl tvůj původní návrh. Držím palce, ať se daří dílo. :) A dávám slíbený plánek skryťáku a ještě lehce upravený vršek (posunul jsem o pár centimetrů levý tunel na lokálce, aby nekolidoval s kolejemi s SN a zjednodušila se stavba).

Výškově plánek vychází následovně:

+130 mm - stanice na lokálce
0 mm - základní úroveň - odbočná stanice, hladina vody nad jezem, největší most přes Sázavu
-40 mm - hladina Sázavy na "dolním" konci
-50 mm - podjezd Sázavy

Obě skryté stanice na hlavní trati jsou bohužel ve sklonu 17 promile směrem k podjezdu řeky. Bylo by možné vybudovat je v jedné rovině s odbočnou stanicí (výrazné zjednodušení stavby), ale znamenalo by to postavit jez vysoký aspoň 5 cm (v reálu 6 m), což by byla spíš střední vodní elektrárna. :)



Vypadá to moc pěkně. Nemohl by jsi mě prosím posla i 3D pohled? Aha on je na předcházející stánce :) Děkuji

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 18 led, 2017 9:46 am
od Fox
Chlapi, abyste si nemysleli že se flákám. Stále na věci pracuji (a stále ve fázi návrhu :D ). Musel jsem to všechno zrcadlově otočit, kvůli lepší dispozici v místnosti kde to (jednou...) bude. Pohrál jsem si s programem (freeware) Google SketchUp - podle mne super pro návhy rámů a jistě nejen to. Pár detailů k aktuálnímu stavu na rajčeti (http://foxfoxfox.rajce.idnes.cz/). Zdravím všechny.
A ještě pro úplnost 3D náhled po zrcadlovém otočení plánu kvůli místnosti a malých úpravách...

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 srp, 2017 10:02 am
od Fox
No, jen připomínám, že to ještě nevzdávám a usilovně pokračuji, jak to čas dovolí (to znamená že to zase není žádná sláva...). Nyní ale dokonale rozumím připomínkám zkušených při pohledu na velké projekty. Souhrnně konstatuji, že v zásadě platí zákon 90/10 (tzn. když si myslíš, že máš 90% hotovo a zbývá 10%, je to přesně naopak :D ). Aspoň přikládám jednu ilustrační fotku.
DSC03368.JPG

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 srp, 2017 1:50 pm
od hopeter
No takový můj odhad je , že 1 m2 kolejiště v TT je na cca 1 rok stavby pokud to beru jako zábavu. Potom je snadný výpočet - 5 m2 je na 5 let a s pozemím na 10 let... :wink:
Máš to hezky zpracované , rád budu sledovat další dění. :)

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: stř 02 srp, 2017 7:47 pm
od Fox
No, osobně bych byl rád, aby to bylo trochu dřív. Navíc je to komplikované tím, že silně pošilhávám souběžně po nějakém miniprojektu. Zkouším si občas různé techniky a materiály na kouscích překližky a diorámátkách, tak proč to neudělat trochu větší a s kolejemi? K tomu mně pohání taky třeba tvoje sólo pro hurvínka a další... Už mám něco nakreslené (cca 85x85), ale zakázal jsem si na tom dál pracovat a nechávám to uležet v šupleti.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: úte 12 zář, 2017 7:56 am
od Fox
V neděli bylo hnusné počasí, tak jsem dokončil vzájemné propojení obou segmentů a vyzkoušel poprvé jízdu v celé ploše. Nyní budu testovat, testovat, opravovat a upravovat a znovu testovat... U některých výhybek je nutné obrátit smysl, zapojit návěstidla, vyzoušet systematicky všechny zpětné vazby atd. Už pro první zkoušku jsem ale použil SW iTrain (zde: viewtopic.php?f=26&t=10666), zatím se mi ten program líbí :D .
DSC03514.JPG

5.11.2017: aby bylo vidět, že se něco děje: trochu jsem chtěl pokročit a vyzkoušel jsem, jak by vypadala sypaná nástupiště spolu s nádražím (které jsem pro tento účel vylovil ze skříně). Zatím bez barvení, patiny kolejí atd. - opravdu základ.
DSC03627.JPG

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

PříspěvekNapsal: pon 27 lis, 2017 9:08 am
od Fox
aktualizace k 27.11.2017 - vyzkoušel jsem na kousku štěrk a základní ozelenění, i když není všude hotový ani základní profil krajiny. Foceno s bleskem, tak nic moc kvalita...
Tato foliáž je vyrobena po domácku. Štěrk Polák 5222
DSC03634.JPG

Vlevo foliáž Polák, mezi kolejemi pak zase foliáž vyrobená po domácku. Chybí ještě někde dosypání štěrku, očištění pražců a kolejí a patina (stříkací pistolí
DSC03632.JPG