jasně teď ještě vidím, že přinejmenším ten úplně vespod je nesmysl (vyhodím - není to ještě přilepené ). Odkaz prostuduji. Díky
EDIT: nějak ten obrázek, který máš na mysli, nemůžu najít....
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
jipol57 píše:Námezník má přesně určené místo, před souběhem kolejí. Takže pro TT přepočítat 1:120, vzájemnou osovou vzdálenost kolejí, 3 750 mm. 19,25mm mezi kolejemi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mezn%C3%ADk
sidlo píše:jipol57 píše:Námezník má přesně určené místo, před souběhem kolejí. Takže pro TT přepočítat 1:120, vzájemnou osovou vzdálenost kolejí, 3 750 mm. 19,25mm mezi kolejemi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mezn%C3%ADk
Na modelové železnici to je jinak. Tady se řídíme modelářskými normami.
Průjezdný průřez v přímé je dán normou NEM 102 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem102_d.pdf.
Protože výhybka má minimálně jednu odbočnou větev obloukovou a zpravidla je napojena opět na oblouk, tak se průjezdný průřez musí ještě rozšířit v závislosti na poloměru oblouku a vozové skupině podle NEM 103 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem103_d.pdf
Nejjednodušší ale je vzít dva nejdelší vozy a v praxi vyzkoušet kde má námezník ležet.
Uživatelé procházející toto fórum: Raww a 20 návštevníků