TT domácí kolejiště L 330x220

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod sidlo » čtv 06 pro, 2018 7:17 pm

Radost pohledět.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3585
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » sob 29 pro, 2018 1:19 pm

Nadělil jsem si k Vánocům stavebnici výtopny Ybbsitz od Igry. Je to sice hrázděné stavení, patřící spíše do pohraničí, ale po sestavení to je jiná třída, než plast od Malé železnice, kterou jsem tam měl nachystanou.
Teď řeším rozmístění vody a skládky pro zauhlování. Popelová jáma a umístění vlastní výtopny je už dané. Přemýším, že dám vodu pod kolej (v pohledu dle foto) a zauhlování nad kolej, kousek vpravo od popelové jámy, aby to nebylo úpně u sebe (protipožární opatření, již se tady diskutovalo). Jako zauhlování mám v plánu jednoduchou ohrádku, rozdělenou na tři části - žádná věda. Kolem koleje bude z obou stran kus betonové plochy, pak štěrk. Budu rád za připomínky, ještě než se do toho pustím - díky.
IMG_20181229_1339008.jpg
IMG_20181229_1339304.jpg
IMG_20181229_1339130.jpg
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Vladimír_B » úte 01 led, 2019 9:59 am

Fox píše:...Je to sice hrázděné stavení, patřící spíše do pohraničí...

Ahoj, tak já bych do toho hodil šrapnel. :D Plzeň je v pohraničí? Trať EPPK Plzeň - Duchcov, v Plz. byla hrázděná budova, na trati byla např. hrázděná skladiště a v takových Postoloprtech i hajc https://www.k-report.net/ukazobrazek.ph ... ef=28/1716 ale to už bylo spíš k trati do Lovosic... Akorát pohraničí pro mě není totéž co tak řečené Sudety, ale to už se dostáváme moc daleko...
Moc hezky stavíte.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » úte 01 led, 2019 10:12 am

Díky za připomínku i pochvalu. Ano, hrázdění není jen v Sudetech, souhlasím. Navíc u této stavby to lze jednoduše vynechat, jsou to prvky, které se lepí až na hotové stěny. Kdyby se dodělalo začištění rohů, tak by šlo stavebnici použít i bez toho. Ale to mně napadlo až když to bylo hotové, navíc se mi to takto líbí víc.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 09 led, 2019 7:18 am

Vážení,
o víkendu jsem trochu popojel (když vidím, jak to jde ostatním od ruky) a soustředil se na prostor u horního nádraží. Zde mám k dispozici poměrně rozlehlou plochu asi pro sklad, sousedící s remízou a zauhlováním. To jsem taky jakž-takž dodělal, i když by se na tom mohlo dělat vesele dál... Více na fotkách zde:
IMG_20190108_1612280.jpg
IMG_20190108_1616471.jpg
IMG_20190108_1614321.jpg

Na poslední fotce je vidět situace budovy, míněné jako administrativa skladiště plus nějaká přidružená výroba čehosi apod. Kolem je manipulační plocha z panelů (zatím jen nalepeno, bez dalších úprav a patinace). Vlevo by byla volná skládka čehosi (co byste doporučili? Napadají mne třeba nějaké roury, ocelové profily...). Vpravo bude prostor napojený na silnici. Celé jsem to mínil ne jako součást stanice (to má svůj klasický sklad a plochu s rampou), ale jako část jiného podniku (někde za obzorem kolejiště :D ). Dává to smysl?
Taky bych (mimo celkový koncept) rád konzultoval oplocení a osvětlení. To je na následujícím příspěvku.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 09 led, 2019 7:23 am

No a moje idea je na fotce (omlouvám se za nekvalitu). Černě navrhuji betonové panelové oplocení, řádně vyžilé. Otázka - brána, závora, nebo nechat volně průjezdné na silnici?? Dále osvětlení - jednak zauhlování a jáma, jednak plocha nákladiště (modře). A celé to bude zarostlé a oddělené křovisky a nálety (zelené). Šlo by to tak? (A jaké lampy dát? Mně by se líbily spíš ty staniční na dřevěném stožáru - taky jsou nižší, než ty klasické na ocelovém...
prostor skladky 1.jpg
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod milan ferdián » stř 09 led, 2019 8:53 am

Malé úpravy jen doporučení
Strojová stanice
Tím že máš přehozenou popelovou jámu s uhelnou skládkou,tak nutíš manšifíru popojet zpět k uhelné skládce,ale budiž.
Uhelnou skládku jsem prodloužil na trojnásobek délky.
Stromy mezi strojovou kolejí a zhlavím jsem smazal (vysekal).
Doplnil jsem kůlnu.

Vlečka
Tady je další problém.Máš sice velkou plochu volné skládky,kterou jsem já ještě prodloužil,ale jakou náplň?
Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro drobnou manufaktůru,sklad stavebnin,hospodářského družstva.Zde mě napadá jen jako velké "Uhelné sklady".To znamená ještě doplnit plochu násypkámi typické pro "U.S." nebo mechanicky pojízdný vykladač.Doplnil jsem k vjezdu silniční váhu pro nákladní auta rozvážející uhlí po městě a okolí.Trochu ji posuň směrem doprava.
Oplocením jsem oddělil vlečku od strojové stanice.

Stromy,keře,nálety,osvětlení
Viz obrázek.
Milan
Přílohy
prostor skladky 1.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » stř 09 led, 2019 10:07 am

Díky Milane - nedá se odmítnout. Udělám, jak píšeš.
Zase jedna praktická ukázka co se stane, když se jde obrácenou cestou: ve WT se navrhne dobrý kolejový plán, který z hlediska rozměrů, maximální délky kolejí, geometrie a konstrukce dává smysl, ale moc to pak nekoresponduje s realitou - typicky "pak se tam holt něco dá" :D . Pár takových míst mám i jinde...
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Ivan » stř 09 led, 2019 12:51 pm

a což třeba menší sběrné suroviny/kovošrot? Občas jsou k vicění i malé, třea by se vešly.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1680
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod jafobe » stř 09 led, 2019 7:52 pm

Možná by se trochu dalo trochu inspirovat vlečkou v Hodkovicích nad Mohelkou, dneska využívána obchodem s hnojivy (alespoň podle reklamy u vjezdových vrat), dříve tam bylo něco jiného, nevím jestli s uhlím (čemuž by mohla napovídat budova u jihovýchodu s krytým pásovým přepravníkem, ta mám pocit že tam byla už i dříve) nebo s kamenolomem v bližším okolí nebo i ten zde zmíněný kovošrot (i když tem mol využívat jen vlečkovou kolej na jižní straně nádraží).
https://mapy.cz/zakladni?x=15.1005743&y=50.6682389&z=16&l=0
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 683
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 09 led, 2019 10:24 pm

milan ferdián píše:Stromy mezi strojovou kolejí a zhlavím jsem smazal (vysekal).
Proč? Proto nevidím žádný důvod. Naopak je to typicky neudržovaná drážní plocha, která by zarostlá křovinami a nálety pravděpodobně byla.

milan ferdián píše:Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro ...sklad stavebnin
Proč? Mně to celé jako vlečka stavebnin příjde docela vhodné, nic tuto verzi nevylučuje a naopak doplniz ještě nějaký přístřešek pro daslší kryté skladování nic nebrání...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 10 led, 2019 7:34 am

Je to super, že názory přibývají. Včera jsem o tom taky dumal a nechávám to trochu uzrát. Co jsem udělal / resp. udělám, to je dle Milanovy rady:
- úprava zauhlování, rozšířil jsem uhelnou skládku (to je docela legrace, protože jsem jí měl dvakrát větší, ale pak jsem se rozhodl že to zmenším a druhou půlku jsem odřezal. Naštěstí jsem zbytek vylovil z koše a vrátil zpět :D ). A přidal kůlnu, kterou jsem našel už hotovou mezi zbytky starého kolejiště, pěkná dřevěná, tahle: http://www.eshop-rychle.cz/model-scene/ ... vebnice-TT.
- rozšíření volné skládky dle Milanova návrhu.

Tím se nic nepokazí. Než to dodělám, budu uvažovat o konečném účelu. Taky ještě zvážím, jestli udělat oplocení betonovými panely, nebo aspoň částečně pletivem. Ten beton je jako zeď od věznice, nechci to přehnat... Jaké lampy na skládku byste z nabídky co je k dispozici doporučili? Myslel jsem použít taky staniční, ale ty menší s dřevěným sloupem (http://jmdetail.com/stanicni_lampa_b.php).

EDIT: jo, ty Hodkovice jsou dost podobné. Ty panely mám já zatím dost nové, patina ještě přijde na řadu :D . Co se týče původní myšlenky uhelných skladů, tady jsem si něco našel:
uhelne sklady 1.jpg
uhelne sklady 2.jpg
uhelne sklady 4.jpg
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod milan ferdián » čtv 10 led, 2019 8:26 am

Dan Buchtela píše:
milan ferdián píše:Budova může být jen administrativní,nehodí se ani pro ...sklad stavebnin
Proč? Mně to celé jako vlečka stavebnin příjde docela vhodné, nic tuto verzi nevylučuje a naopak doplniz ještě nějaký přístřešek pro daslší kryté skladování nic nebrání...

Dane,aby se dala použit verze stavebniny,musela by být budova u koleje,měla rampu a dostatečnou kapacitu pro materiál.
Už vidím ty borce,jak z vagónu vykládají pytlovaný cement nebo nehašené vápno a nesou jej naproti do skladu.Paletizace přišla daleko později a taky byla ovlivněna nedostatkem vysokozdvižných vozíků.A co počasí?Déšť,sníh :wink: .
Ale budiž paletizace dorazila na toto kolejiště.Chlapci ručně z vagónu skládají na palety cement nebo vápno.Počasí jim přeje,neprší.V.vozík s naloženou paletou jede do skladu.Štosuje.Potřebujeme dostatečný průchod do skladu a uvnitř do-
statečnou volnou plochu.
Teď si rozdělíme materiál,který musí být ve skrytých skladech,na volném prostranství ukryté pod přístřešky nebo jen tak.
Sklad
Pytlovaný cement (50 kg),nehašené vápno (30 kg),okna,dveře,obkladačky,dlažba vnitřní,kování,izolační materiál (skelná vata),sanitární (umyvadla,záchody,vany)
Pod přístřešky
Zárubně,pletivo,napínací dráty,sloupky,kovové vstupní branky
Na prostranství /volná plocha
Cihla červená,bílá,šamotka,dutá,hurdisky,tvárnice z popílku,kameniny,obrubníky,dlažba venkovní,kameninové roury,azbestové roury,řezivo,prkna,hranoly,asfalt v sudech,IPA,luxfery,íčka,betonové skruže
Speciální sklad/většinou plechová bouda
Veškerá chemie

Snad jsme s manželkou na nic nezapoměli. :wink:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » čtv 10 led, 2019 8:45 am

Vidím, že téma pomalu zraje, díky všem. Doplnit další přístřešek či boudu by nebyl problém. Rampa už trochu problém je. V prvopočátku jsem s rampou počítal, ale nevycházelo to s tou budovou. Budova by vadila. Na druhou stranu, tato budova byla jediná, která trochu odpovídá české realitě a dá se koupit jako stavebnice. Jedině se do toho pustit sám, jako zde mnozí vynikající borci. Možná jednou...

(Mimochodem, kdyby se toho chytil nějaký výrobce laser-cutů, bylo by to záslužné. Takový LIKUSák, třeba ve více variantách, by se užil mockrát. Jako sklady, kanceláře, drobná výroba, po doplnění i jako truhlárna atdatd. Budovy pro (česko / moravsko / slovenský) průmysl a příslušné zázemí tady prostě schází. Pak my, co to moc neumíme, musíme spoléhat na Auhagena a podobné. Tahle moje je od německé firmy: https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/ a ve srovnání s vynikajícími stavebnicemi KB Model, IGRA, MS a jiných je to dost hrozný, bez detailů apod.)
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 10 led, 2019 9:16 am

milan ferdián píše:Dane,aby se dala použit verze stavebniny,musela by být budova u koleje,měla rampu a dostatečnou kapacitu pro materiál.
Tak s tím tak úplně neosuhlasím, navíc nikde nebylo řečeno. že by nějaká budova, přístřešek či rampa nešla přidat (až teď po Tvém příspěvku to autor upřesnil).
Krásným příkladem stavebnin vedle nádraží je třeba Kostelec nad Labem. Dnes už tam rampa není používána (viz první snímek), ale před časem ještě byla, jak dokládá druhý snímek. Nevím, proč by stejná rampa nešla do kolejiště dodělat.
Ale samozřejmě kolečné slovo má autor kolejiště, to já jen na okraj, aby se nepodléhalo dogmatům, že něco není možné...
Přílohy
Kostelec.JPG
Tady je to už bez rampy
Kostelec_starší.JPG
Tady ještě byla a budov tam není kdovíjak mnoho...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 7 návštevníků