TT domácí kolejiště L 330x220

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 10:16 am

Vážení přátelé,
předkládám k diskuzi svůj nový projekt k Vaší pozornosti, kritice a - doufám - odborné pomoci. Layout a obrázky jsou pouze na rajčeti: http://foxfoxfox.rajce.idnes.cz. Nyní (povinný :lol: ) úvod a stručné vysvětlení: začal jsem po létech s TT modelařením, intenzivněji necelý rok. Jsem tedy greenhorn, avšak pomalu už tuším, do čeho jsem se to dal. Mám nyní cca z 50% hotové domácí kolejiště, kde jsem napáchal spoustu chyb, z nichž některé jsou prakticky neodstranitelné. Uvádím aspoň nějaké - jako varování jiným začátečníkům:
1) obdélník 250x140, což znamená že se doprostředka těžko dostávám. A navíc nejsem génius (jako např. MF a další zde) a proto jsou některá místa obtížně "využitelná" a jediné řešení je asi velký a hustý les
2) špatně udělané SN, s přístupem pouze zespodu a to ještě přes různá žebra apod. - které vznikly až pro tvorhu krajiny apod. - prostě chyba, podcenění dobré přípravy projektu
3) použití kapaliny na nerez pro pájení kolejí - (to ale mám tady z fóra :cry: ), dnes po cca 6 měsících na kolejích měděnka, matné fleky - prostě koroze jak má být.... Vše jsem omýval jak vodou, tak izopropylem ale není to na 100%. Zatím vše funguje, ale...
4) po položení kolejí pečlivě fixováno šroubky a zalepeno. Načež jsem před štěrkováním ty šroubky vyndal, aby se to líp dělalo. Výsledek: někde to pochopitelně povolilo o pár desetin a oprava je už velmi obtížná (prostě moje školácká chyba).

Mohl bych pokračovat, ale nechci unavovat. Na druhou stranu to nevzdávám a chápu to jako hooodně velké pokusné dioráma, kde se stále učím. A je pravda, že se mi něco i povedlo, není to pouze o neúspěchu. Nakonec to ale vede k totální rekonstrukci - novému projektu. Zde jsou moje východiska a představy pro NewLayout:
1) TT, DCC, III/IV epocha, pokud možno ČSD, diesel / pára, lokální trať, kolejivo Tillig
2) prostor, kde mohu mít svoje stabilní kolejiště je tvaru L, 330x220 (resp, dva spojené obdélníky: 220x110 a 220x85 - viz rajče), ani o fous víc.
3) už žádné složité SN s přístupem po kolenou nebo na zádech :D !
4) tak trošku vlakodrom, chci pozorovat vlaky u sklenky vína a (nejen) běhat dokola s rozpojovačem. Také chci v budoucnosti (jako další level) prostřelit automatizaci provozu (TC, JMRI)
5) mechanická konstrukce musí respektovat moje možnosti a zejména ne/šikovnost. To pro mne znamená žádné víceúrovňová patra, tobogány atd....

Na rajčeti najdete, co jsem postupně zplodil a drze si dovolil předložit k oponentuře. Vycházel jsem (jak jinak :D ) z publikací guru MF (zdravím, a zároveň se omlouvám za totální prznění jinak dokonalých předloh). Základní ideu jsem vzal z Doupovských drah, promixoval s Ledečkem a dalšími. Vzniklý koktejl jsem filtroval a přidával vlastní ingredience :mrgreen: . Základní idea:
- (zleva doprava) v "Dolní stanici" se trať dělí na horní lokálku, která stoupá a vine se po zalesněném svahu. Míjí vlečku k místnímu dřevařskému závodu se skládkou kulatiny, táhlými oblouky překonává most přes řeku (asi Sázavu) a místní komunikaci. Po průjezdu hlubokým zářezem dojede do horní stanice. Zde se nachází menší průmyslový areál, skldádky apod. - ještě nemám moc promyšlené. A potom (zvěrstvo :D ) se může pokračovat dál (na layoutu tedy spíš zpět), klesáním v oblouku se trať přiblíží řece (zde se chci vyřádit - motiv Posázavského pacifiku), skály, sromy, křoví, dole řeka. Pokračuje se do tunelu, z kterého vlak vyjíždí na další most přes řeku (téma most - řeka - tunel též Posázaví) a jsme zpátky v Dolní stanici.
- druhý okruh jde z Dolní stanice do tunelu, který odděluje SN. Toto SN je pouze na okraji layoutu, pod terénem, snadný dosah rukou, údržba apod. Kousek pod mostem bude malá kulisa a stromoví. Je tam jedna vratná smyčka, nicméně také by měla být zezadu dobře dostupná. Po projetí se souprava může vynořit na druhé straně a po druhém břehu řeky míjí zastávku u malé vesničky a vrací se zpět.
- v Dolní stanici je též výrobní podnik (asi dřevovýroba), disponující vlečkou s výtažnou kolejí. Tato část je až za silnicí, odděleno betonovým plotem, takže snad nebude zasažen lokální charakter stanice. Zde si budu moci modelovat zásobování a posun.

Tak víc na úvod nechci, kdo má chuť a zájem hurá na rajče... Jakékoliv dotazy rád zodpovím, zájemcům klidně pošlu wtr. soubor. Díky za trpělivost a těším se na reakce.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod sidlo » pon 31 říj, 2016 10:43 am

Ta větší stanice. Pokud jsou ty krajní koleje manipulační, tak ve stanici zbydou jen dvě dopravní koleje. A to je na přípojnou stanici s jednou hlavní a dvěma přípojnýma tratěma málo.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3588
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 10:47 am

Díky, jsem si vědom. Bohužel, šířka je pouze 85cm a pokud to není našikmo, tak se mi tam toho moc nevejde. Potom bych musel asi oželet tu fabričku... Měl jsem to tak v předchozích verzích. Ale rozhodně se k tomu můžu ještě vrátit a pokud to půjde, tak přepracovat.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod sidlo » pon 31 říj, 2016 10:50 am

Spíš bych oželel to stání pro lokomotivu a z té krajní koleje udělal dopravní. Pak by se dalo alespoň na hlavní trati vykřižovat.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3588
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 10:53 am

NOjo - na nápady vedeš 1:0, díky. Zatím vyčkám na další reakce, ale díky za konkrétní radu. Nezapadne, pohraju si s tím
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 11:44 am

..tak mi to nedalo, přerušil jsem pracovní proces a zkusil jsem aplikovat připomínku: "sidlo: Spíš bych oželel to stání pro lokomotivu a z té krajní koleje udělal dopravní. Pak by se dalo alespoň na hlavní trati vykřižovat." Tak jsem přesunul stání na druhou stranu a přidal jednu plnohodnotnou kolej. Sice dost na kraji, ale snad by to šlo...?? viz rajče http://http://foxfoxfox.rajce.idnes.cz.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod MkTT » pon 31 říj, 2016 11:51 am

Fox píše:..tak mi to nedalo, přerušil jsem pracovní proces a zkusil jsem aplikovat připomínku: "sidlo: Spíš bych oželel to stání pro lokomotivu a z té krajní koleje udělal dopravní. Pak by se dalo alespoň na hlavní trati vykřižovat." Tak jsem přesunul stání na druhou stranu a přidal jednu plnohodnotnou kolej. Sice dost na kraji, ale snad by to šlo...?? viz rajče http://http://foxfoxfox.rajce.idnes.cz.

Pokud budeš mít u skladiště odstavené vagóny, tak ti budou blokovat vjezd do výtopny.
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 11:55 am

Hmm.. a co prohodit staniční budovu a skladiště? Dává to smysl?
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod lajblt » pon 31 říj, 2016 12:00 pm

Nosná myšlenka je zpracovaná dobře, ale zapracoval bych na stanici (jak řekl už přede mnou kolega sidlo) tak, aby měla aspoň 4 dopravní koleje. Klidně si s tím pohraju, stačí mi poslat plánek na mail (adresa je buď v mých kontaktech nebo pošlu přes SZ).
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod sidlo » pon 31 říj, 2016 12:01 pm

Výjezd z remízy se dá řešit prohozením staniční budovy a skladiště. Potom se dostane stejné uspořádání jako např. v Kácově.
Ještě posunout zaústění obou přípojných tratí o jednu kolej níže (dále od staniční budovy) a může se křižovat současně na lokálních tratích i na hlavní trati.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3588
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod milan ferdián » pon 31 říj, 2016 12:28 pm

lajblt píše:Nosná myšlenka je zpracovaná dobře, ale zapracoval bych na stanici (jak řekl už přede mnou kolega sidlo) tak, aby měla aspoň 4 dopravní koleje. Klidně si s tím pohraju, stačí mi poslat plánek na mail (adresa je buď v mých kontaktech nebo pošlu přes SZ).

Jsem rád,že je zde Tomáš,který mě vlastně již úplně nahrazuje :wink: .Je velmi zkušeným pardem a proto Foxi ani nebudu komentovat tvůj návrh,protože řada lidí se již vyjádřila skoro stejně jako já :P .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod Fox » pon 31 říj, 2016 12:35 pm

Díky, doufám, že nejsou jen samé záporné body, snažil jsem se, jak to šlo... Moc zdravím a děkuji touto cestou za inspiraci!
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod milan ferdián » pon 31 říj, 2016 1:25 pm

Fox píše:Díky, doufám, že nejsou jen samé záporné body, snažil jsem se, jak to šlo... Moc zdravím a děkuji touto cestou za inspiraci!


Naopak,kladné.Každý z Vás kdo se rozhodne pro návrh a stavbu svého vysněného kolejiště si zaslouží obdiv a úctu :wink:.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod lajblt » úte 01 lis, 2016 10:20 pm

Kluci, vydržte do zítřka, už mi chybí jenom dosochat skryťák. :) Výchozí návrh se mi líbí, jen chtěl trochu učesat. Jediným větším problémem je rozumné "podtunelování" Sázavy, protože pak vycházejí obě SN ve sklonu 15 promile. Nemusí se na to samozřejmě brát ohled, ale pak by tekla řeka dolním tunelem. :) Zatím jsem to vyřešil jezem na horním konci, pod kterým trať v SN podchází.
Přílohy
Martin_Liška-NewLayout_v5_pokus-05-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT domácí kolejiště L 330x220

Příspěvekod radula63 » stř 02 lis, 2016 4:03 am

lajblt píše:Kluci, vydržte do zítřka, už mi chybí jenom dosochat skryťák. :) Výchozí návrh se mi líbí, jen chtěl trochu učesat. Jediným větším problémem je rozumné "podtunelování" Sázavy, protože pak vycházejí obě SN ve sklonu 15 promile. Nemusí se na to samozřejmě brát ohled, ale pak by tekla řeka dolním tunelem. :) Zatím jsem to vyřešil jezem na horním konci, pod kterým trať v SN podchází.

A co možnost tobogánu? Pak by jsi skryťák mohl dostat níže pod řeku.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1303
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků