hopeter píše:Mě se to líbí. Bylo by taky dobré využít tu šířku výklenku a kolejiště protáhnout na délku cca 190 cm.
Ještě k tomu kolejivu Piko A gleis. Proč je tak zatracované ? Nejsem H0 tak netuším o co jde.
Piko A-Gleis se může jevit jako Low-Cost řešení. Je to něco za něco. Nepochybně má spousta lidí s toho postavené kolejiště a je s tím více či méně spokojena. Všechno má své "ale".
- srdcovka je plastová - není možno připojit napájení. Mnohým vozidlům toto nevadí jelikož sbírají více nápravami. Problém je u dvouosých vozidel, kdy prostě nastane situace že napájení se přeruší, někdy to cukne blikne, jede dál. Při pomalé jízdě ovšem může nastat situace, že model nestačí dojet setrvačností a zastaví se - třeba ve skryťáku . Některé méně dokonalé dekodéry takovéto přerušení napájení interpretují tak že se model začne rozjíždět úplně od nuly, dle nastavené křivky, tam je to velice patrné. Lze to samozřejmě řešit různými kondenzátory k dekodéru atd.
- Geometrie srdcovky má zbytečně velké mezery mezi křídlovkami a hrotem - je to jednak estetická záležitost - blbě to vypadá, modely s NEM dvojkolími to přejedou, přeskáče to pravděpodobně i mnoho vozů s RP25, ale pří průjezdu srdcovkou se příslušné dvojkolí doslova propadne do díry,
- Jazyky jsou sice podobné konstrukce jako u Peco, ale cca 1/3 delší a zároveň s pružnějšího plechu - pod těžšími lokomotivami se to viditelně prohýbá.
- Napájení jazyků nemusí být dlouhodobě 100% - mezi jazyk a opornici nebo do čepu se časem může dostat nečistota nebo např. barva při povrchové úpravě. Dá se to řešit extra drátkem ke každému čepu zespodu, nevím zdali se k tomu plechu dá snadno pájet, u jiného kolejiva (Rocoline) jsem to tak upravoval - pracný , ale jde to.
Pár obrázků:
Výše uvedené vyhýbky mají stejný úhel odbočení a skoro stejný radius. Co se vyprojektuje pro jeden systém lze snadno bez výrazných úprav použít pro druhý - týká se jen obyčejné pravé a levé. Je to pro představu jak to hlavně vizuelně vypadá, fotky nejsou 100% aktuální, dnes jsou nějaké změny - např. Roco má přídržnice delší kovové, Tillig má křídlovky kovové z profilu až do konce. Pro doplnění takto je provedena srdcovka na kolejivu Peco:
Závěr - nelze jednoznačně říci, že by nějaký kolejový systém byl vysloveně nejhorší, nepoužitelný nebo naopak jednoznačně nejlepší, na všem se může něco pokazit, ulomit, nebo nemusí fungovat 100%, záleží mimo jiné na použití a pečlivosti instalace.
Jinak ohledně PIKO a kolejí A-Gleis - jedna paní povídala - Piko to má jako mnoho jiných firem, ne vše je echt made in Germany - koleje tam přijdou z největší továrny světa už hotové nebo skoro hotové max. tam do toho dají pérko a zabalí do krabičky a nalepí štítek s číslem. Kvanta kolejí se prý prodala v setech v marketech typu Lidl, Aldi atd. Prý se někdo z Pika chlubil, že se to tím zaplatilo - jakože nástroje atd. U nás se to taky před časem prodávalo v Lidlu. Známej jezdí na skládku s kontejnerama - z Lidlu tam prý vyvážejí zkažený/prošlý věci - zeleninu atd. Pak taky občas vyhazujou takový ty asi reklamace průmyslovýho asijskýho zboží - znáte to - Lidl je docela prozákaznický, bez problému vrací peníze když se to někomu nehodí nebo se to pokazí hlavně že máte účtenku. Měl od tam nějaký šitový aurorádio, lapičku na zahrádku a - Tauruse od PIKA Prostě jednou za čas se to nahromadí a co stím?
Proto - na co nějaký napájení srdcovky či co - dodávat k tomu třeba přestavník s přepínacím kontaktem, aby to fungovalo - zbytečná komplikace - je to spotřebka.