halflife píše:Sandy píše:Bez ohledu na výšku horní stanice musíš mezi výjezdem z tunelu a výhybkou na pravém zhlaví horní stanice vystoupat nejméně o osm centimetrů. Při poloměru cca 370 mm na to máš asi 170 cm. To je dost velký "krpál"!
Mě to vycházelo 4cm na metr. Podle toho jak píšeš, tak v tunelu počítáš s menším stoupáním, než za tunelem?
Platí několik základních podmínek:
1./ Horní stanice musí být vodorovná, aby neujížděly vagony při posunu.
2./ Horní stanice musí být nejméně 8 cm nad SN a zároveň nejméně 8 cm nad tratí v tunelu.
Z toho vyplývá, že stoupáním v tunelu získáš prostor mezi horní stanicí a SN. Na stoupání mezi výjezdem z tunelu a pravým zhlavím se nic nezmění.
Těch 8 cm je minimální průjezdná výška. Tam se, v případě potřeby, nedá rukou moc manipulovat. Již jsem to tu párkrát psal. Nejmenší výška pro manipulaci v "podzemí" je výška sevřené pěsti s palcem položeným nahoru. A ta začíná na deseti centimetrech....
Řešením by mohlo být narovnání horní stanice rovnoběžně s hranou kolejiště a s pravým zhlavím v oblouku.
Předpokládám, že víš, že takhle velké kolejiště musí být přístupné nejméně ze tří stran.