Kolejiště TT 1x1m, Ferdián Hekttor 04

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » pon 07 lis, 2016 6:00 pm

Táááák, tedy. Trochu překopaný plánek Hekttor4. Spodní kolej by měla být manipulační a horní dopravní. Nebo by to šlo i prohodit? Co myslíte?

Bez názvu.png
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » pon 07 lis, 2016 6:51 pm

Do remízy jen jednu kolej ať máš místo výhybky prostor pro popelovou jámu.
Vjezdové zhlaví tak jak je na originále , zbytečně si zkracuješ staniční koleje.
Kolejová spojka dole by z EW1 zabrala méně místa a zase by jsi vydělal na délce staničních kolejí , obloukovou jen tu u staniční budovy , případně k remíze.
Zkus to nakreslit přesně podle originálu... :wink:
Dnes už nemůžu ale zítra ti to zkusím nakreslit...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » pon 07 lis, 2016 7:16 pm

hopeter píše:Do remízy jen jednu kolej ať máš místo výhybky prostor pro popelovou jámu.
Vjezdové zhlaví tak jak je na originále , zbytečně si zkracuješ staniční koleje.
Kolejová spojka dole by z EW1 zabrala méně místa a zase by jsi vydělal na délce staničních kolejí , obloukovou jen tu u staniční budovy , případně k remíze.
Zkus to nakreslit přesně podle originálu... :wink:
Dnes už nemůžu ale zítra ti to zkusím nakreslit...


Já už to měl podle originálu. Levé zhlaví je ponecháno také podle originálu, jen v v oblouku oproti originálu. A mám právě dvoumístnou remízu, tak bych jí potřeboval nějak vecpat, chtěl jsem na spodní koleji jámu i s uhlím a vodním jeřábem a na horní zbrojení naftou.
Ale tak počkám si do zítra tedy, pokud to nebude problém překreslit.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » úte 08 lis, 2016 4:29 pm

koncová_f.tra.jpg
koncová_f1.tra.jpg

Jak jsem slíbil...
Horní je to co jsem popisoval a dolní je originál kde jsem přidal na výšku 43 mm a trochu odklonil kolej k remíze ( může být i rovně ).
Je počítáno s použitím flexi tak na tu nerovnoběžnost nekoukej... :wink: Snahou bylo co nejvíce prodloužit staniční koleje a mít v místě spojování a rozpojování vagonů kousek rovné koleje.

Dvoumístnou remízu bych na tak malé nádraží necpal. I ta jednomístná je tak nějak navíc. V podstatě by stačila kupka uhlí , vodní jeřáb a popelová jáma.
Zbrojení naftou můžeš dát třeba do šturcu ke skladišti...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » úte 08 lis, 2016 4:49 pm

Díky za snahu tedy. Flexi já ještě nepoužívám. a nakonec možná remízu úplně vypustím a dám skladiště. ještě nevím.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » úte 08 lis, 2016 4:59 pm

Ta kolej je určena pro remízu. Skladiště dej ke šturcu nebo jako součást výpravní budovy. Je to tak uděláno i v originálu - výpravní budova plus skladiště s dřevěnou rampou. Docela hezkou jednomístnou remízu dělá i Auhagen a nevypadá moc německy... ale lepší něco domácího hold jen z papíru.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » úte 08 lis, 2016 8:39 pm

přemýšlel jsem o skladišti jak u staniční budovy, tak u šturcu. Nebo ke šturcu udělat vjezd do nějaké fabriky. Například na pilu. Ještě bych se zeptal, zda je možné umístit staniční budovu na obě strany, jestli by to něčemu vadilo. A pak by mě zajímal ještě příklad provozu. Samozřejmě motorák 810, občas s přípojním vozem, který by stál odstavený ve stanici, střídaný s parní s pár vozy, i když by po přepražení musela couvat. Nákladní by se z fabriky a od skladiště musely vytáhnout před zhlaví, tam odpojit, správně lokomotivu připojit a odjet, že ano.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » stř 09 lis, 2016 10:00 am

V knížce od MF je k tomuto kolejišti i hezký příběh...
Pokusím se naznačit smysl provozu viditelné stanice. Vpravo nahoře je vlečka do malé továrny. Vpravo dole je jednokolejná remíza. Vlevo dole jsou dvě kusé koleje. Spodní slouží jako výtažná k remíze a šturc pro objíždění souprav. Horní je skládková. U skládkové koleje je výpravní budova se skladištěm. Nástupiště je protaženo od výpravní budovy až k části staničních kolejí.
Provoz může být M131 nebo M152/810 jako sólo nebo jako smíšený vlak ( poveze jeden až dva nákladní vozy ) Pro osobní dopravu se může přidat krátká pára , Rosnička nebo Hektor se dvěma vozy. Pro náklad opět krátká pára nebo diezel a dva až tři vozy manipulačního vlaku. Pokud pojede sólo Hurvínek tak přijede a zase odjede. Osobní vlak s lokomotivou přijede , odpojí lokomotivu , po volné koleji objede soupravu , připojí se na čelo vlaku a odjede. Může jet klidně "uhlím napřed" - jen nebude s výpravčím mluvit přednosta stanice v podání Vlasty Buriana... :D Hurvínek s nákladem nebo nákladní manipulák přijede , provede posun na vlečku nebo ke skladu a odjede. Všechny hnací vozidla můžou i podle potřeby dozbrojit v remíze nebo i přenocovat. Tohle všechno stačí poskládat do rozumného grafikonu a můžeš si užívat zábavu. :wink:
Ještě k dotazu , k posunu se samozřejmě využívá i část volné tratě před zhlavím. Kam až se může je dáno bílým kolíkem s modrým koncem...
Jestli to stihnu , tak ti večer ještě dokreslím spodní část.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod MkTT » stř 09 lis, 2016 10:40 am

hopeter píše:Ta kolej je určena pro remízu. Skladiště dej ke šturcu nebo jako součást výpravní budovy. Je to tak uděláno i v originálu - výpravní budova plus skladiště s dřevěnou rampou. Docela hezkou jednomístnou remízu dělá i Auhagen a nevypadá moc německy... ale lepší něco domácího hold jen z papíru.

KB-model má několik hezkých remíz, například tuhle malou: http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/4 ... lokomotivu nebo tuhle větší: http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/0 ... Ledecko-TT. Jednu nabízí resinové modely: https://obchod.resinovemodely.cz/Remiza ... e-d147.htm. Na poslední burze začal prodávat jednomístnou remízu také Atelier WEPE. Jedná se o jednomístnou remízu s vodárnou a obytným prostorem, která stojí ve stanicici Libochovice. Bohužel jí ještě nemají uvedenou na stránkách. Tady je vidět fotka originálu: http://static.panoramio.com/photos/orig ... 231475.jpg. Samozřejmě by bylo vhodné vybrat si takovou remízu, která bude od stejné železniční společnosti, od jaké budeš mít ve stanici ostatní budovy.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » stř 09 lis, 2016 2:19 pm

Jinak tohle kolejiště je v prvním dílu knížky od Milana Ferdiána , má číslo 8 , na straně 26 a 27 a jmenuje se Lokálka II.
Snad se ti podaří ji někde sehnat alespoň na vypůjčení... :wink: To podstatné máš a další už je na fantazii. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » stř 09 lis, 2016 3:19 pm

Jak jsem slíbil...
koncová_f1_SN.tra.jpg

Trošku jsem to SN upravil. Zachoval jsem systém "logiky kruhu" a ubral jednu kusou kolej. Dále jsem posunul koleje těsně na hranu aby se do SN lépe dosáhlo.
Logika kruhu je popsána v prvním díle knížky od MF a taky někde tady na fóru.
Dál už je to na tobě... :D
Mě se tohle kolejiště líbí čím dál více , tak nevím , nevím , nevím.... :oops:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » stř 09 lis, 2016 4:47 pm

Díky za rady, mám to úplně před očima, jak kolejiště ožívá. Navíc jsem našel na jedné stránce tento plánek i s tím popisem, který by měl být v té knize, kterou bych si rád také pořídil. Jinak staniční budova může být dvoupatrová, kde horní patro bude sloužit jako byt pro výpravčího, že ano. Ještě mě napadlo, vést z tunelu do tunelu trolejové vedení a nechat občas obkroužit bobinu s rychlíkovýma vozama. Jen sem tam. Už jen počkat, až dorazí koleje a můžu jít na to. ještě se rozhoudnout, zda mít v analogu zapojen jen jeden okruh, nebo mít dva, jeden pro provoz od výhybny ke stanici a druhý pro kroužení vlaků na okruhu.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod Rocky_MK » ned 13 lis, 2016 1:26 pm

Zvaž kolejivo Kuehn :) na ploše 1x1 m můžeš mít víc širé hlavní tratě :)
Oblouky ve stanici jsou R335 a R360.
koncova mf.png
koncova mf.png (29.83 KiB) Zobrazeno 5482 krát
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » ned 13 lis, 2016 2:35 pm

Rocky když taky vychválím kuehnovo kolejivo rozdělíš se se mnou o provizi... ? :D :D :D
Vzhledem k tomu , že se jedná o začátečníka tak bych doporučoval se držet původního plánu a kolejiva. Má na něm zajištěny průjezdné profily , výšky křížení atd.
Standartní poloměry kuehnu jsou R321 a R365 tak by byl nucený použít flexi. V podstatě co vyděláš na krátkých a 20° výhybkách tak proděláš na poloměrech... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod Dancer » úte 15 lis, 2016 10:30 pm

Dobrý večer.
Chtěl bych se zeptat někoho zkušeného, proč ve Wintracku při použití angličana od peco SL-90 se mi vždy jedna ze stran rozhodí a není symetrická (viz. obrázek)? Dávám za to špatné úhly zatáček nebo výhybek? Omlouvám se, jsem laik. Asi by bylo lepší někde pořídit manuál od Peca.
Přílohy
nerovnost.jpg
Naposledy upravil Dancer dne čtv 17 lis, 2016 5:48 pm, celkově upraveno 1
TT, centrála DR5000, sw- Traincontroller 7 gold
Dancer
 
Příspěvky: 162
Registrován: sob 28 črc, 2012 6:58 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků