H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » čtv 22 zář, 2016 8:28 pm

No jsou to dvě nádraží tedy 4 zhlaví + skryťák. Myslíš, že bych to měl zjednodušit?
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod workous » čtv 22 zář, 2016 8:44 pm

Já myslím, že malá redukce by neuškodila :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » čtv 22 zář, 2016 9:03 pm

Máš nějaký nápad?
Postavil jsem si obě nádraží v reálu, tedy krom toho kříže a zdá se, že jsou použitelná.
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod workous » pát 23 zář, 2016 11:07 am

Rebel píše:Máš nějaký nápad?
Postavil jsem si obě nádraží v reálu, tedy krom toho kříže a zdá se, že jsou použitelná.


Chlapi Vy "plánovači" zkuste poradit já nebudu ten povolaný .....můj vlakodrom je mimo tento prostor a pravidla :D a kolega by asi chtěl mít vše dle pravidel, tak poraďte co a jak...
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod sidlo » pát 23 zář, 2016 11:24 am

Jediné co bych na tomto plánu změnil je ten dvojkolejný tunel. To nevypadá hezky. Levé zhlaví vyústit do jediné traťové koleje a odbočující výhybku schovat do tunelu.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » pát 23 zář, 2016 10:15 pm

Ahoj, myslíš takhle nějak ??

Ještě jsem změnil napojení odstavné koleje v dolní stanici.
Jinak podle "pravidel" mít vše nechci, ono to ani v rámci daného prostoru a dvou vlakových stanic nejde. :-) Jen nechci aby to bylo úplně OUT. :-)
Přílohy
V11.jpg
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod sidlo » sob 24 zář, 2016 7:34 am

Navrhoval jsem jeden jenokolejný tunel. Zrušit angličana a místo něho udělat odbočku v tunelu. Ale takhle je to taky dobrý. Dva jednokolejné tunely jsou lepší než jeden dvojkolejný. To místo je limitující vždycky. Všichni děláme nějaké kompromisy.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » stř 21 pro, 2016 9:16 pm

Ahoj vsem

Tak jsem taky zacal stavet zminovane kolejiste, viz foto. Zatim je to jen hruba stavba s polozenyma kolejema, ale jiz se da jezdit.

Davam sem tuto informaci hlavne z duvodu:
1. Aby bylo vydet ze snaha kolegu pomoci mi nevysumela do ztracena.
2. Jako zacatecnik bych se chtel podelit s ostatnimi kolegy, kteri zacinaji a maji chut se zabyvat modelovanim kolejist.
Tento prostor, ktery jsem vybral pro H0 je opravdu trystne maly, snazil jsem se pro rozmanitost provozu vytvorit SN, kde jsou alespon tri koleje pro vymenu vlakovych souprav (minimalni pocet), dale dve nadrazi a vlecku s pilou, coz se povedlo ale na ukor sire trati a ne moc modelove sceny kdy vede trat dosti blizko u spodniho nadrazi, alespon jsem oddelil silnicni komunikaci obou nadrazi. Na puvodnim planu byl most ktery spojoval silnici z hora dolu.:-( Nicmene diky bohu za to, ze jsem nezustal u puvodniho navrhu udelat jen oval, to opravdu brzy prestane bavit a zvlaste na tomto pidi prostoru. Stavajici kolejiste splnilo ucel, muzou si zde hrat dva nadsenci a celkem zajimave si zajezdit.
Ale co chci rici a zduraznit: v prubehu stavby jsem zacal dosti silne zjistovat, ze mnou navrzeny projekt na tento prostor je dosti velke sousto, tedy ze prostor je pro budovani dost velky. Financni, casova narocnost ale i pracne z pohledu zrucnosti ale hlavne nedostatku zkusenosti i kdyz jsem cerpal info z webu tedy hlavne z tohoto fora jsem preci jen obcas dosti tapal. Takze na zaver, kdyz obcas ctu nektere navrhy kolejist a z prispevatele cisi zacatecnicky ton, zpomenu na sebe. Vazeni zacinejte hodne ztrizlive neni to tak snadne jak to na papire a na nekterych forech vypada. Tim ovsem nechci nikoho odradit od teto krasne cinnosti.
Dekuji vsem pritomnym za pomoc, kterou tedy jiste jeste vyuziji, nez cele kolejiste bude hotove..:-)
Přílohy
IMG_0063.JPG
Hruba stavba
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Sandy » stř 21 pro, 2016 10:51 pm

To nejhorší máš za sebou. Vybral sis námět, který je poměrně smysluplný.
Je taky dost finančně náročný. Plánoval jsi ve Wintracku, takže přehled potřebného kolejiva jsi měl k dispozici. WT neznám, ale když to převedeš do Excelu, tak si spočítáš i finanční náročnost pouhého kolejiva. Jednomu "mlaďasovi" jsem tady spočítal, že kolejivo ho bude stát, pokud postaví kolejiště podle svých představ, asi 19 tisíc. Víc už se neozval...
Pokud jde o to ostatní (rám, krajina, stavby, stromky apod.), tak to odhaduji na 0,50 - 1,0 Kč/cm2 kolejiště. Záleží na náročnosti na věrnost.
Zručnost tě trápit nemusí (alespoň podle dosud realizovaného). Zkušenost nabydeš časem.
Kvituji s uznáním, žes vynechal tu nesmyslnou silnici mezi horní a dolní stanicí. A taky ty kusé koleje v pravém horním rohu. Máš možnost tam vytvarovat terén. Žádné stavby, aby kolejiště nevypadalo jako dvě bramborové placky na sobě. :roll:
Škoda, žes nezachoval dva samostatné tunely v levé části dolní stanice. Možná, že by to šlo ještě napravit. Občas si hraji s GeoLiny na koberci, takže vím, že při použití obloukového zhlaví (pravá část dolní stanice) mohou mít staniční koleje stejnou osovou vzdálenost. Pak by možná šlo vložit mezi trojcestnou výhybku a angličan krátkou kolej a vyšlo by to na dva tunelové portály.
Za sebe bych zrušil tu opěrnou zeď vlevo. Udělal bych jí u pravého zhlaví. Místo zdi bych udělal pozvolna se svažující terén. Vedlejší trať by v tomto místě vedla v zářezu. V dolní stanici malá staniční budova, ke které vede silnička přes pravé obloukové zhlaví.
V horní stanici bych propojil všechny tři koleje. Já vím, jsou to tři "litry" navíc.....Ale zvážil bych zlepšení dopravních možností.
Vylepšit by si zasloužila i "manipulační" část dolní stanice, ale v tuto chvíli mě nenapadá jak.
Pokud jde o časovou náročnost stavby, tak je důležité, že můžeš jezdit a to ostatní je možno dodělat "piánko" postupně. Základ krajiny třeba z polystyrenu je finančně i pracností "brnkačka" a to ostatní se dodělá postupně....
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » čtv 22 pro, 2016 6:42 am

Ahoj

Cekal jsem ze se ozves kvuli tem dvoum tunelovym portalum.:-)
Ver mi ze jsem je chtel udelat, ale problem je s tou horni trati tedy s tim hornim obloukem, ten by se tam nevesel jiz takhle jsem s tim mel problem, aby to trochu vypadalo. Slo by to jedine tak kdybych vytahnul oba tunelove portalu vice dopredu ale zase na ukor viditelne trati a stejne bych asi mel problem uvnitr SN kdy bych nemel misto na oblouk.

Jinak diky za slova podpory.

V horni stanici jsem treti kolej nepropojoval ani ne tak z duvodu financniho ale z toho ze bych jiz nemel moznost ze spoda opravy prestavniku a elektroniky u vymen. Jsou jiz moc daleko a hlavne pod stoupajici trati, ktera stoupa jiz v SN. Silnice k dolni stanici bude tam kde jsi popsal, operna zed s opernymi sloupy musi zustat ta rovna by mohla jit pryc a udelat misto ni az ke spodnimu oblouku svah to neni spatny napad bude to opricky vice oddelene. Uvidime jak to vyjde s mistem. Diky za typ.
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Polabský » čtv 22 pro, 2016 1:54 pm

Rebel píše:Ahoj

Cekal jsem ze se ozves kvuli tem dvoum tunelovym portalum.:-)
Ver mi ze jsem je chtel udelat, ale problem je s tou horni trati tedy s tim hornim obloukem, ten by se tam nevesel jiz takhle jsem s tim mel problem, aby to trochu vypadalo. Slo by to jedine tak kdybych vytahnul oba tunelove portalu vice dopredu ale zase na ukor viditelne trati a stejne bych asi mel problem uvnitr SN kdy bych nemel misto na oblouk.

Jinak diky za slova podpory.

V horni stanici jsem treti kolej nepropojoval ani ne tak z duvodu financniho ale z toho ze bych jiz nemel moznost ze spoda opravy prestavniku a elektroniky u vymen. Jsou jiz moc daleko a hlavne pod stoupajici trati, ktera stoupa jiz v SN. Silnice k dolni stanici bude tam kde jsi popsal, operna zed s opernymi sloupy musi zustat ta rovna by mohla jit pryc a udelat misto ni az ke spodnimu oblouku svah to neni spatny napad bude to opricky vice oddelene. Uvidime jak to vyjde s mistem. Diky za typ.


Ten přestavník je možno také umístit bokem, když se nevleze dolů. Skrýt ho lze nějakou kulisou, domečkem, keřem atd. a propojit ho tenkou strunou.
Hezký den.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Sandy » pát 23 pro, 2016 8:47 am

To Polabský :
Kolega staví z GeoLinů, takže předpokládám, že použije originální přestavník Roco do podloží. A může použít i dekoder do podloží. Pak je to jednoduché. Výhybku jen VLOŽÍ do layoutu, bez připojení kolejnicovými spojkami. Napojení ostatních kolejí jen "na sraz". V případě potřeby výhybku jen vyloupne. Já rozkládám GeoLiny na koberec již téměř pět let a počet poruch přestavníků a dekodérů (i těch neoriginálních) je 0.
To REBEL:
Jo, vlevo u portálu jen krátká opěrná zeď. Pak až k pravému tunelu svah, přirozeně navazující na terén nad horní tratí. Ta povede v odřezu, nikolv nepřirozeně na opěrné zdi. O místo strach neměj. Je spousta stanic, ke kterým vede jen úzká komunikace. Napadá mi třeba Zadní Třebáň. Předpokládám, že v dolní stanici bude jen malé skladiště a ta krátká kusá kolej bude sloužit jen na příležitostnou nakládku a vykládku. Mimochodem, v té Zadní Třebáni je na o něco delší koleji prohlížecí jáma a vodní jeřáb. V době páry asi sloužila k dozbrojování
A šetři se stavbami. Já bych to viděl jen na drážní budovy. Žádné obytné budovy. Ty se nacházejí mimo panel....
Máš našlápnuto k tomu, abys vyzvořil jednoduché kolejiště, které se bude tvářit jako modelové. A nebyl to přeplácaný "vlakodrom".
Edit:
Jo, chápu, že posunutí horního oblouku by zkrátilo staniční koleje. Ale možná, že deset centimetrů (nebo u GL 2x 76,5 mm) by to spravilo...
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod fulda » pát 23 pro, 2016 9:00 am

Sandy píše:To Polabský :
Kolega staví z GeoLinů, takže předpokládám, že použije originální přestavník Roco do podloží. A může použít i dekoder do podloží. Pak je to jednoduché. Výhybku jen VLOŽÍ do layoutu, bez připojení kolejnicovými spojkami. Napojení ostatních kolejí jen "na sraz". V případě potřeby výhybku jen vyloupne. Já rozkládám GeoLiny na koberec již téměř pět let a počet poruch přestavníků a dekodérů (i těch neoriginálních) je 0.

BTW: Fotodokumentace k osazování GeoLine je ve druhé polovině TOHOTO článku. (a ve třetí polovině je osazování TT bettungsgleis :mrgreen: )
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4878
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod Rebel » pát 23 pro, 2016 11:28 am

Ano pouzívám GeoLine s origo prestavníky v kolejovém podlozí, jako dekodér jsem použil origu krabicku od Roca a natahal kabely, vyslo to nejlevněji. Pod každou výmenou mám otvor tak velký abych mohl přestavník vymontovat.

To Sandy:
Ano celé kolejiste budou jen stanicní budovy + pila v levém horním rohu. No a myslel jsem dole alespoň autobusová zastávka s nějakou hospodou, nocméně s tím svahem na to asi nebude místo, no uvidíme. Spodní nádraží bude menší až střední staniční budova. U dvojkolejného tunelového portálu jak jsou ty dvě kusé koleje bude remíza a zbrojení s naftou, proto jsem také moc nemohl posouvat ten portal dopředu nebylo by místo. Kusá kolej na proti by mela sloužit pro vykládku nakládku s malým skladem nezdá se to, ale je 40 cm dlouhá, tedy dva nákladní vagoby se na ni lehce vejdou. A ted myšlenka s kterou stále bojuji jestli mám udělat dve dopravní koleje nebo tři ? Kdyby byly tři tak by byla větší možnost odjezdu a príjezdu vlaků na a z horní stanice, bez nutného šibování z případné manipulační koleje. A jestě nevím jestli neudelat mezi dvemi dopravními kolejemi nástupistě s podchodem (msto jsem na to pripravil) a to kvůly križování osobních vlaků.
Rebel
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07 srp, 2016 7:35 pm

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 23 pro, 2016 12:02 pm

Ale máš to pěkný,to zhlaví v horní stanici bych udělal taky,bo nikdy nevíš,kdy budeš rozšiřovat a z koncové stanice se stane průjezdná. :lol: Kdybys totiž našel ještě kousek místa,tak uděláš vratnou smyčku a hned to vypadá jinak. :wink: A věř mi,že vím o čem mluvím,měl jsem v podstatě něco podobného jako ty,ale s tou vratkou je to o něčem jiném.Záměrně nepíši o tom,že jsem pak přidělal v podzemí ještě jednu vratku se SN a pak ještě kolejiště rozšířil do podoby,kterou jsem původně ani nezamýšlel. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků