Stránka 11 z 13

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 02 dub, 2017 6:38 am
od Vladimír_B
A nebo na druhé stání použít něco funkcionalistického: https://obchod.resinovemodely.cz/Remiza ... z-d149.htm v Dolních Kralovicích to bylo jako přístavba k jednokolejné výtopně. Aktuálně nemám čas najít tu fotku, tak alespoň takhle: http://www.speaker.cz/Railway/Budovy/DK_Gebus.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 02 dub, 2017 7:29 am
od joe1970
Fonkcionalismus na kolejišti nepreferuji :), ale děkuji.
Po prostudování FB stránek Muzeum lokálky Telč a po pořádné prohlídce stavebnice jsem došel k názoru, že druhé stání remízy půjde prodloužit docela dobře. Vznikne remíza o dvou stáních dle normálie KkStB 46H prodloužená obdobně jako v Telči. Telč ve výsledku odpovídala délkově dvěma remízám spojeným dohromady, Zwetl bude mít obě stání prodloužená o 1/2 původní délky.
Úprava bude vypadat asi takto:
Zwettl.jpg

Bude potřeba vyrobit 7 nových krovů, upravit štítovou stěnu, udělat novou střešní krytinu a nějaké další drobnosti. Hlavní je, že nebudu muset tvořit nové hrázdění :D
Vrátím dotaz zpět k rozložení kolejí v depu. Je to vyhovující? Dolní kolej jsem nakonec napřímil - vypadá to lépe :)

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 02 dub, 2017 9:15 am
od michal_n_cz
joe1970 píše:Bude potřeba vyrobit 7 nových krovů, upravit štítovou stěnu, udělat novou střešní krytinu a nějaké další drobnosti. Hlavní je, že nebudu muset tvořit nové hrázdění :D
Vrátím dotaz zpět k rozložení kolejí v depu. Je to vyhovující? Dolní kolej jsem nakonec napřímil - vypadá to lépe :)


Ano, tak jak tu úpravu popisuješ je to rozumný. Toho hrázdění se neboj, při lepení možná zjistíš, že se jednotlivé trámky lepí snadněji. Pokud má být jedno stání pro parní mašinku, tak určitě zachovej tu přepážku. Ve skutečnosti vím o případu, kdy remízu pro motoráček právě vestavěli do takové hrázděné. Oddělení je pravděpodobně kvůli bezpečnosti. Prvorepublikové motoráčky byly vesměs na lihobenzín. Nádrž může být v zemi, tankování uvnitř - na kolejišti to není vidět. Na na naftu ve větší míře až poválečný M131. Podle mě to vedle sebe nejezdilo, buď tam byly ty starší, nebo na naftu.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 02 dub, 2017 9:43 am
od joe1970
Pokud má být jedno stání pro parní mašinku, tak určitě zachovej tu přepážku.

Přepážku určitě prodloužím a zachovám. Vedle vrat motorové části remízy bych rád umístil tankovací stojan. Inspirací je mi depo ve stanici Loket.
P1030318.JPG
Tak nějak bych měl představu o celkovém rozložení depa. Jen to zauhlování bych asi posunul o něco blíž stanici.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pon 05 čer, 2017 8:28 am
od joe1970
Po delší době opět dotaz.

Začal jsem pracovat na dalším segmentu a nějak se mi nezdálo jeho rozložení. Zkusil jsem to trochu přepracovat a rád bych znal váš názor.
Původní představa
díl D-1.jpg

Upravený díl
úprava díl D.jpg
upravený díl D.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pát 07 črc, 2017 7:53 pm
od joe1970
Pár doplňků do kolejiště
IMG_20170707_142008.jpg
IMG_20170707_111826.jpg
IMG_20170707_111739.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pát 07 črc, 2017 7:54 pm
od joe1970
IMG_20170703_163355.jpg
IMG_20170703_120839.jpg
IMG_20170703_163450.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: úte 28 srp, 2018 1:27 pm
od joe1970
Zdravím kolegové,

po roce došlo k malému posunu v práci na kolejišti. Proti původnímu plánu došlo ke změnám na dílu C a D.
Díl C byl doplněn o odbočku na lokálku nebo vlečku a v depu přibyla trojcestná výhybka s odbočkou na budoucí ruční točnu.
Dí D prošel především úpravou terénu, zrušen byl silniční most a chráněný přejezd se přesunul z horní tratě na dolní. Vše je již ve fázi hrubé stavby hotovo.

Přemýšlel jsem o možnosti zřídit v Josefově traťovku. Měl bych dotaz zda je možné ji umístit do prostoru, kde je plánována kůlna. (viz. foto)?

IMG_20180826_153905.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 03 srp, 2019 6:37 pm
od joe1970
Na základě provozních těžkostí (rozpojování souprav, vykolejování vozů), které vznikaly na vjezdovém zhlaví díky obloukové výhybce, poměrně ostrému sklonu klesající tratě a obloukům, bylo nutné přepracovat vjezdové zhlaví a zmírnit klesání v oblouku. Jelikož stále trval problém s přístupem do SN, bylo rozhodnuto o otočení kolejiště v pokoji o 180 stupňů. Nyní jsou plánovány díly A, B, C, D a E kolem zdí a ostatní díly jsou v prostoru. Tím je zajištěn volný přístup do SN, kde je plánována šestikolejná přesuvna. "Uskočení" dílu G je nutné kvůli pohybu po pokoji :-)
V hlavním nádraží přibyla kusá kolej s nástupištěm, prostor pro traťováky, další vlečka a změnilo se i depo. kde vznikl prostor pro točnu. V prostoru dílu F vznikne, na místo kopce s hradem, malý kamenolom. Ze zastávky u odbočky se stalo nádraží s nákladištěm místního družstva a koncový díl po přepracování skýtá možnost se krajinářsky vyřádit Je zde hrad na vysoké skále (opticky odděluje dvojici stanic), řeka s jezem a skautským táborem, několik mostů, zastávka a koncová stanička s remízou a malou vlečkou. Znalci jistě poznají motiv z plánku č. 37 od MF - Posázaví.
Proti původnímu návrhu se významně rozšířily možnosti nákladní dopravy a zůstalo zachováno sledování souprav v terénu.
kolejiště Josefov 2019.jpg

Prosím o připomínky a náměty

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 03 srp, 2019 7:46 pm
od Radek Strnad
Mně se nelíbí to zaústění depa do zhlaví stanice jedinou výhybkou na jedinou kolej. Provozně mi to přijde moc těžkopádné, když si představím najetí lokomotivy z depa na vlak. Zkusil bych tam dát angličana a zaústění do dvou kolejí nebo do zhlaví kolejovou spojku(na kolej, co jde vedle točny) a bylo by to na čtyři koleje. Mašina, která by čekala na vlak by stála na kusé koleji vedle točny, nepřekážela by provozu a pak by najela na konec/do čela vlaku. Ne, že by to tak jak to máš, bylo vyloženě špatně, ale když si představím ty manévry a blokování části vjezdového zhlaví :cry: .

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 03 srp, 2019 7:58 pm
od Vladimír_B
Mě se třeba nelíbí ty "atypické" lokálkové staničky, ale já nejdu s proudem. :D Ten výstav z depa bych neviděl tak kriticky, tohle není Masaryčka v dobách Středu a temna. V takovéto stanici je docela dost času mezi příjezdem a odjezdem vlaku, tak by to asi šlo. V podstatě by to stihla naházet i výhybkářka ručně. Jinak tahle stanička mi připomíná Bečov. Řešit tu hlavní stanici znova asi nemá smysl, když už se to řeší 11 stran. :D

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 12:56 am
od joe1970
Hlavní stanice je už v podstatě hotová. Budu muset předělat pouze ten díl s depem a oblouky. Napojení depa na více kolejí se mi nezdá nutné....navíc na o není moc prostoru. No a co se týká stanic lokálky, tady jsem vycházel z plánků MF :)

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 6:41 am
od Myšpulín
Já jen nějak nerozumím té výhybce vedle angličana. Ovšem je možné, že už se to někde probíralo.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 7:20 am
od milan ferdián
Upřímně já nerozumím vyústění dvou tratí přes anglickou.Určitě jsem zhlaví řešil jiným způsobem.
Milan

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 04 srp, 2019 11:29 am
od jirkan
Ale na fotce to vypadá jinak......