Stránka 10 z 13

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pát 24 bře, 2017 6:45 pm
od joe1970
Tohle se mi hodně líbí.... jak ty koleje v nádraží, tak ta vlečka.
Sakryš, co s tím? Koleje jsou už přilepeny, elektrika v kolejích zapojena..... To je dilema :-)

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pát 24 bře, 2017 9:24 pm
od michal_n_cz
joe1970 píše:Tohle se mi hodně líbí.... jak ty koleje v nádraží, tak ta vlečka.
Sakryš, co s tím? Koleje jsou už přilepeny, elektrika v kolejích zapojena..... To je dilema :-)

Tak pár drátků znovu asi není problém, záleží jakým způsobem a čím je to přilepeno jestli jenom nastehované na kapchách atd. Je mi jasný že ten růžový martroš je dosti měkký a tím odlepováním se může poškodit. V nejhorším můžeš vyměnit celé to růžové tlumení na příslušných částech segmentů. Nějak to určitě půjde jde spíš o to jak to bude pracný. Fyzicky tam vozidla nepochybně projedou, těma Ypsilónama sis to určitě projel a určitě dokážeš posoudit jak moc se ti to na těch esíčkách láme. Já jsem popsal je takovou jednodušší variantu úpravy.

I ta vlečka může mít spoustu podvariant, odvrat může být o pár cm delší a můžeš mít na vlečce malou mašinku a požívat ho i jako výtažnou vlečky, na odvratu se dá dát i angličan - tím by se i prodložila ta nejkratší kolej. Zase angličany v TT jsou bez vodivé srdcovky, což nemají rády malé mašiky na vlečky. Tu by se dalo použít třeba toto:
http://www.peco-uk.com/imageselector/Fi ... 0sheet.pdf
samozřejmě by bylo asi vhodné upravovat ty macaté pražce, ale po tomto to bude jezdit spolehlivě.

No když se tak na to dívám, tak by to celé zhlaví s tímhle angličanem šlo předělat na 12°/10° geometrii, ale to už by pravděpodobně vyžadovalo náročnější úpravy vyhýbek a práci s flexi vyhýbkymi a užralo by to pár cm délky kolejí...

Kreslil jsem od ruky. Určitě zkus hodit do wintrackujak tam vychází to napojení toho depa na tu poslední kolej, tam možná bude vhodné o 2-3 pražce zkrátit rovnou větev vyhýbky u tebe značené V11, aby měl ten oblouk více prostoru.

Jinak kolejště je pěkně navržené a zajímavé.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 25 bře, 2017 6:49 pm
od joe1970
Hodil jsem si celou úpravu do wintracku a vyšlo mi to docela hezky v obloucích cca R1500mm. Problém byl v prostoru vyhybek 3 a 6, ale i ten by šel vyřešit. Nicméně to znamená zakoupit dvě symetrické vyhybky a upravit je přihnutím, aby bylo dodrženo požadované napojení. Přemýšlel jsem nad nutností takové změny a znovu jsem vše projel Ypsylony.
Vybočení soupravy na pravém zhlaví mi přijde přijatelná. Vypadá to asi takto
20170325_173615.jpg
20170325_173557.jpg

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 25 bře, 2017 6:54 pm
od joe1970
Větší problém je na poloměru 396 a 353 ve vjezdovém oblouku.
20170325_173639.jpg

Nicméně je to jediné místo s takto ostrým poloměrem. Na všech ostatních viditelných místech hlavní trati jsou již plánovány poloměry min 500mm.
A teď je otázka zda jít do úpravy zhlaví, když do něj stejně vjíždí takto zalomený vlak :-(

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 25 bře, 2017 7:20 pm
od amirinda
jaké jsou jízdní vlastnosti Y na poloměru 353?

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 25 bře, 2017 8:20 pm
od joe1970
Jedná se o kombinaci R353 a R396. Zatím se žádné problémy neprojevily, ale kolejiště v těchto místech není ještě kompletní. Jedná se o Ypsilony od Kuehna a při zkouškách měly problémy pouze na R310. kdy se rozpojovaly a zasekávaly vzájemně nárazníky (v protiobloucích :-))

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 25 bře, 2017 8:53 pm
od Jiri Dvoracek
amirinda píše:jaké jsou jízdní vlastnosti Y na poloměru 353?


S vozy od Kuehna, a to ani s patrovymi, nemam na uvedenem polomeru ani pri prujezdu slozitym zhlavim problem. :mrgreen: S vozy od Tilliga je mnohem, mnohem horsi :evil:

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 26 bře, 2017 7:11 am
od amirinda
takže vozy pojedou, jedinej problém je teda "estetika". Zkouším si něco nakreslit do budoucna, ovšem dostanu se na max. poloměr 396 a to ještě s těží. Obrázek s vozy je tedy poloměr 353?

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 26 bře, 2017 9:44 am
od joe1970
Na fotce je 60°R396 a 30°R353. Tyhle poloměry Ypsilony projedou bez potíží. Nejsou to však poloměry pro rychlíkové vozy. Pokud kolejiště neumožňuje jiné než R353, šel bych raději do dvounápravových vozů nebo do motorákového provozu (M240 a Balmy). Bude to vypadat přirozeněji.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: ned 26 bře, 2017 6:29 pm
od michal_n_cz
joe1970 píše:Hodil jsem si celou úpravu do wintracku a vyšlo mi to docela hezky v obloucích cca R1500mm.


1500 v TT je pěkný - odpovídajícím radiusem mohou jezdi i skutečné... Výřez z tvého foto:
__stanice_oblouky.jpg


Mě to připadá, že ty obloučky mají ještě menší radius než je v těch vyhýbkách. Co se týká těch radiusů, tak když je třeba někde z prostorových důvodů nutné použít nějaký menší, tak je vhodné, mezi rovinku a ten oblouk vložit alespoň malý kousek oblouku většího radiusu - v podstatě taková obdoba přechodnice. Tak aspoň 15° a radius 2x větší. Samozřejmě se to dá použít i pro větší radiusy, pak stačí přechodnici takto naznačit větším obloukem i jen cca 5°-10°. Vozidla pak najíždějí do oblouku plynuleji, tak nevybočují a dá se tím zamezit např. právě zaklesnutí těch nárazníků a rozhodně to přispěje k větší spolehlivosti. Např. v H0 nezkrácené vozy UIC-X (26,4m) u kterých Roco deklaruje projíždění až od R3 (cca 420) jsou schopny tímto způsobem se naskládat i do R2 (360mm) - sice je to naknap - kinematiky a podvozky natočené nadoraz, ale jedeto. Takže Ypsilóny které jsou kratší v TT na 360 musí projet - samozřejmě vlak pak připomíná skládací metr.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: pon 27 bře, 2017 10:27 am
od joe1970
Ona ta fotka trochu klame. Žádný z obloučků není menší než R320. Vjezdový oblouk je řešen přesně jak popisuješ. 30°R396 + 30°R 353 + 30°R 396. Pro Ypsilony je to málo, ale mimo tento úsek je všude R500 a víc.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 9:51 am
od joe1970
Koupil jsem remízu Zwettl a začal naplánovat depo.
Po rozbalení krabice se mi zdála remíza poněkud malá. Zkusil jsem umístit do části pro motoráky M131 a ejhle ona se tam nevejde :shock: Je to k vzteku. Proč výrobci neudávají užítnou délku kolejí :oops: Rozhodně bych nevyhodil 1900,- jen tak komínem za něco, do čeho se s odřenýma ušima vejde jedině motorák z roku 1935!!!
20170401_110144.jpg
20170401_110410.jpg

Jelikož dvoumístných českých remíz je na trhu minimum (Hodolany od Igra jsou moc velké, Telč od Resin model zase nevzhledná) a na vlastní stavbu si tak úplně netroufám, nezbývá než se s tím nějak smířit.
Zkusil jsem poskládat koleje depa (zatím Kuehn) do nějaké přijatelné podoby
20170401_110431.jpg

Na první koleji odspoda počítánm s popelovou a odkalovací jámou, vodním a zauhlovacím jeřábem a uhelnou skládkou. Motoráková kolej u remízy (třetí odspoda) bude doplněna o naftový stojan a šikmá boční kolej může sloužit pro odstavení vozů.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 4:23 pm
od workous
Nedá se výtopna upravit - prodloužit?

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 5:49 pm
od T 478 3022
Ona ta remíza KkStB 46H byla původně o užitné délce obou kolejí 10m,tudíž na toho hurvajze(12,1m) je skutečně krátká.On i ten věžák(10,6)je na hraně.To podloužení toho jednoho stání se dodělávalo později.
Koukni sem....
https://www.facebook.com/muzeumlokalkyTelc/?rc=p
Je tam i přímo o tom Zwettlu.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 6:40 pm
od joe1970
Parádní stránky, díky za odkaz.
Jak na to celý den koukám, tak to asi budu muset řešit jinak. Ta remíza je opravdu malá :( . Možná zkusím nějakou vlastní přestavbu. Možná Kácov, ale zdvojkolejněný :-). No uvidím