Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 22 srp, 2016 6:08 am

Zdravím všechny,
Je to již několik let co jsem zde v jednom vláknu prezentoval návrh svého segmentového kolejiště do obývacího pokoje, inspirovaného plánkem Martiněves od MF a vizualizací od fruafru. Za vaší pomoci byl plán upraven a dokonce došlo realizaci tří segmentů. Nicméně mezitím vydal MF vydal další inspirativní návrhy kolejišť, které měly vliv i na koncepci mé segmentovky. Změnily se i mé prostorové možnosti, jelikož se dcera odstěhovala do vlastního bytu a tak zbyl na kolejiště celý jeden pokoj :-).
Proto jsem původní návrh přepracoval a dnes vám ho předkládám k posouzení a případným úpravám.
Segmentové Josefov 380x200 - viditelná část+stavby.jpg

Rozměr kolejiště je 380 x 200cm. Tři segmenty se smyčkou a hradem jsou u zdi, segment s mosty je částečně u okna a segmenty stanice Josefov jsou přístupné z obou stran (jsou uprostřed pokoje). Kolejivo bylo původně plánováno od Kuhena, nakonec byl projekt přepracován a je všude plánován Tillig. V Josefově jsou vyhybky EW2, Petrovice mají EW1.
Ještě připojuji SN
Segmentové Josefov 380x200 - SN.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 22 srp, 2016 7:34 am

Zdravím, trochu se mi nezdá depo v Josefově. Asi by to chtělo trochu delší koleje před výtopnou, ale pak bychom se mohli zeptat: "Kam pak s tím depem?"
Jen takový postřeh. Přeji pěkný den.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 22 srp, 2016 7:40 am

Leda zrušit vlevo tu spodní slepou kolej a místo poslední rovné koleje staniční koleje dát levou výhybku a dát depo tam, podobně jako to má např. Zlámalík. Pokud ovšem to není jeden z hotových segmentů :D
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod RadekH0 » pon 22 srp, 2016 10:47 am

A co takto? Bylo by to docela zajímavé ale taky reálné řešení. Je to reálná předloha starého nádraží ve Velkém Meziříčí na místním klubovém kolejišti téhož města.

Radek
Přílohy
234428.jpg
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » pon 22 srp, 2016 2:44 pm

Vezmu to zleva z vrchu... Vjezd do tunelu je moc blízko horní stanici. U horní vlečky je zajíždění na zpětnou kolej podmíněno volností koleje u toho skladu ( nechal bych jen ten sklad a tu volnou skládku zrušil ) Jak máš vyřešený přístup do SN ? Vjezd do tunelu pod zastávkou s odbočkou je taky moc blízko horní trati. Jak vychází stoupání/klesání na segmentu vpravo ?
Stanice Josefov... Depo bych přesunul jak navrhuje kolega Vorel. Místo pro depo bych získal zrušením dvou kusých kolejí vlevo nahoře a koncové zhlaví bych "uskakoval" směrem nahoru. Kusou kolej vpravo dole bych zkrátil a zrušil tu krátkou proti. ( tím by vzniklo místo pro posunutí staniční budovy kvůli depu ).
Myšlenka je to dobrá ale ještě by to chtělo trošku doladit. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 22 srp, 2016 2:57 pm

K uvedenému návrhu ještě pár doplnění.
Kolejiště by mělo umožňovat provoz v několika epochách. Prioritou je období 70. let, dále s trochou kompromisů bych si přál provoz z let cca 1935-37 a do budoucna i období let 1956 - 60. V dopravě to tedy znamená kombinaci parní a motorové trakce a tomu by mělo být přizpůsobeno i depo.

Josefov je lázeňské město s bohatou osobní dopravou. Denně do stanice přijíždí i rychlík ( o vikendu klasická souprava a běžně motorový rychlík - Modré šípy později M295 a M296). Trať do Petrovic je lokálního charakteru a dříve pokračovala za mostem ještě dál, ale tato trať již byla zrušena. Z odbočky Kulíkov vede krátká místní dráha do Kocourkova (SN), které je obsluhována pouze motorovými vozy (v třicátých letech bude pro nákladní dopravu využíván i M134.001).

V současné době nemám k dispozici žádné dokončené segmenty, takže začínám s čistým stolem. Segmenty dle původního návrhu byly z kolejiva Kuehn a byly již rozebrány. Výhybky a kolejivo bych rád využil na pravém zhlaví SN.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 22 srp, 2016 3:28 pm

Ad hopeter: oba vjezdy do tunelů budou určitě posunuty, je to opravdu blízko. Nad přístupem do SN zatím přemýšlím.... zezadu ani z boku to nepůjde :-(. Co se týče stoupání, tak vychází z Josefova po Kulíkov na cca 2,5% dle wintrack. No a velký problém je depo v Josefově.

Původně jsem měl naplánované segmenty 150x40cm, což umožňovalo více prostoru pro depo a také oblouk hlavní tratě měl původně R396mm místo současných R310. S ohledem na získaný materiál jsem musel segmenty přepracovat na rozměr 120x40 (neplánuji řezat vyhybky!!!). Tím se prostor pro depo zmenšil a tak zkusil jsem je zpracovat dle stanice Loket (Ostramo), ale je toho prostoru opravdu málo. Pokud máte někdo návrh jak to upravit a zreálnit, budu rád.
Depo Vel. Meziříčí také vypadá dobře, osobně ho znám (jsem rodák ze Studence), ale to by chtělo více prostoru a nejsem si jist, zda se vejde.

Jo a ještě k ovládání kolejiště. Po dlouhé době zarputilého analogu, přes přemýšlení o nějakém hybridním kolejišti jsem dospěl k názoru, že toto chci mít DCC (mám multimaus a stanice by měly být ovládány ze dvou samostatných ovládacích panelů).

Jsem již 30let začátečník a plánovač.... :-), takže je na čase začít tvořit ať si užiju i trochu toho provozu :-D.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » pon 22 srp, 2016 5:31 pm

Jestli to máš ve wintracku tak mě pošli *.tra soubor a pokusím se ti trochu pomoci s tím depem. Myslím ,že by se to mělo vejít po úpravách jak jsem popsal výše.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » úte 23 srp, 2016 7:27 pm

josefov.jpg


Tak mě to nedalo a zkusil jsem upachtit upravený Josefov.
Od staniční budovy. Kusá pro skladiště a volnou skládku. Další kolej manipulační pro vjezd do depa. Dále tři dopravní. Poslední manipulační s kusou nad depem a naproti třeba pro traťovku nebo vlečka do fabriky. Remíza dvoumístná a k tomu zásobovací kolej pro uhlí. Místa dostatek pro skládku uhlí , popelovou jámu , vodní jeřáb i pro zbrojení naftou.
Koleje jsem nasázel provizorně konkrétní doladění už si uděláš sám. Všechny výhybky jsou EW2. Snad ti to k něčemu bude.
Ještě by to chtělo poladit Petrovice ale to až příště... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » úte 23 srp, 2016 10:17 pm

Tak jsem se pokusil zapracovat první připomínky a zároveň vrátit na vjezd do stanice Josefov poloměr R396
Přílohy
Segmentové Josefov 380x200 - úpravy.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » stř 24 srp, 2016 1:32 pm

Tvůj poslední návrh se mě líbí. Ještě jsem si dovolil několik připomínek.
Odvratné koleje u kusých kolejí v nádražích jsou zbytečné , mělo by stačit zajištění výkolejkou. Na volné trati je to tak správně.
V Petrovicích je ten kout s cestou ( řekou ) takový nepřirozený - ve skutečnosti by asi vedla trať taky pod mostem a ne o kousek dál tunelem. Asi by bylo lepší zrušit most a terén kopce dotáhnout až na kraj panelu.
V Josefově ty dvě kusé koleje nevím k čemu budou. Předpokládám , že je to vlečka k nějakému průmyslu. Uvaž jestli bude dost místa pro budovy továrny a jestli by nestačila jedna kolej.
Ještě nezapomeň na přístup do SN. Vzhledem k tomu , že i zespodu nebude kudy to bude chtít uvažovat o nějakých "poklopech" v krajině.
Budu se těšit na info ze stavby , já bohužel nemám na něco podobného místo.

Segmentové Josefov 380x200 - úpravy.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hank61 » stř 24 srp, 2016 3:22 pm

Moc hezký layout. Budu sledovat :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 24 srp, 2016 10:23 pm

Díky za rady i povzbudivá slova :-).
Odvratnou kolej v Petrovicích jsem odstranil.
Vysvětlení těch tří kusých kolejí v Josefově je asi toto:
1) kusá kolej vycházející ze skládkové koleje je krátká vlečka hospodářského družstva (bude zde umístěno skladiště s rampou). Slouží k nakládce kusových výrobků (cca dvě Zetky denně) a vykládce materiálu pro malovýrobu.
2) kusá kolej vycházející z objízdné koleje by měla sloužit pro nakládku sypkých materiálů (písek nebo štěrk) z nedalekého těžebního závodu (bude doplněna násypka) a zároveň bude opatřena rampou pro nakládku dřeva Státních lesů. Inspirací mi byl vlečkový modul Ostramo. Druhá kusá kolej měla sloužit pro odstavení prázdných vozů. Volil jsem variantu s jednoduchými stavbami a rampou, aby ten roh nebyl opět přeplácán stavbami. Obávám se totiž, že jakákoliv budova v tomto koutě bude vypadat vždy stísněně, stejně jako tomu bylo s depem. Ještě mě v tomto místě napadlo vydláždit prostor vlečky panely a umístit zde portálový jeřáb :?: .

Co se týká připomínky k mostu a tunelu u Petrovic, tak se přiznám, že tomu moc nerozumím. Za Stanicí Petrovice je hluboký kaňon malé řeky a proto je zde most, na jehož druhém konci trať končí. Do skalního masivu je zaústěna tunelem trať směřující do SN. Odstranit most a řeku a ponechat pouze terén a tunel není problém.... otázkou je zda je to nutné :wink: Celé by to mělo vypadat asi takto:
Přílohy
Petrovice1.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 24 srp, 2016 10:26 pm

Prostor mezi Petrovicemi a spodní zastávkou by měl opticky oddělit les (teď je to zatím holá stráň, ale ony ty stromečky vyrostou :-D). A to by mohlo zároveň fungovat jako servisní poklop k SN (stromy skryjí případné spáry. Co vy na to?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 srp, 2016 5:20 am

Ahoj,
když povedeš spodní trať s řekou pospolu,tunelový portál posuneš za most a mezitím vložíš kousek spodní tratě v oblouku se zastávkou.Mezi zastávkou a stanici vedou schody.Tím je umožněno cestujícím přestupovat.
Milan
Přílohy
Josefov Petrovice.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků