Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 lis, 2016 9:21 am

joe1970 píše:Zdravím,

ještě než se pustím do pokládky kolejí ve stanici mám dotaz. Už tu byla několikrát zmíněna změna rozteče osobních kolejí ve stanici ze 43mm na 54mm. Je to reálné, nebo bych měl dodržet stejnou rozteč u všech kolejí? Nástupiště budou použita na celém kolejišti pouze sypaná s betonovou hranou.


Už to tak nech.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 07 lis, 2016 9:24 pm

Pokud by to mělo být špatně, dá se to ještě teď bez problémů změnit :?: :!:
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 lis, 2016 9:27 pm

joe1970 píše:Pokud by to mělo být špatně, dá se to ještě teď bez problémů změnit :?: :!:


No dá,vrátiš to na těch 43 mm.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 07 lis, 2016 11:13 pm

Špatně jsem to formuloval :-). Chtěl jsem říct, že pokud myslíš, že by měla být rozteč všude stejná, raději to změním na těch 43mm, protože to plán umožňuje bez větších zásahů a s pokládkou kolejí jsem ještě nezačal. Prostě bych měl nerad na kolejišti nesmysl, který šel napravit.
Mám se tedy vrátit ke stejné rozteči kolejí v celé stanici?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » sob 28 led, 2017 10:27 pm

Po delší době opět posun ve stavbě.
Položeny koleje na segmentu A a B, nakoupena další elektronika a chybějící přestavníky.

20170128_170137[1].jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » ned 05 úno, 2017 4:06 pm

I přes problémy s prasklým topením jsem se kousek posunul.... Zahájeny práce na segmentu C. Klesání trati do SN je 1:30 a stoupání lokálky do Petrovic je 1:22. Poloměry oblouků jsou na obou tratích stejné....kombinace R396 a R353

20170205_154259.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Rocky_MK » ned 05 úno, 2017 5:24 pm

Hezká čistá práce. Jen ta rozdílná rozteč kolejí ve stanici mě tam pořád dráždí :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 06 úno, 2017 8:25 pm

Chápu, že ta rozdílná rozteč dráždí, ale přistoupil jsem k tomu po jednoduchém výpočtu. Jde o to, že v uvedeném prostoru budou nástupiště. Výpočet vychází z rozteče koleji 43mm a šířky průjezdného profilu dle NEM je 2x18mm. Rozteč mínus průjezdný profil (43-36=7mm) vynásobeno měřítkem znamená, že průchozí profil mezi dvěma odstavenými osobními soupravami je 84cm..... což je tak na těsný průchod jednoho člověka :-). To se hodí na lokálku, kde se jen vyjímečně setkají takto těsně dvě soupravy, ale já počítám se silnější osobní dopravou v okresním lázeňském městě a proto si myslím, že bych měl počítat se širšími nástupišti s ohledem na pohyb cestujících :-D.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pon 06 úno, 2017 8:37 pm

pomalu začínám plánovat rozmístění budov. Potřeboval bych poradit, zda je možné umístit stavědla dle nákresu. Jde o to, že především na koncovém zhlaví není moc míst, kam by bylo možné stavědlo umístit tak, aby z něj byl dostatečný výhled do kolejiště...

Stanice Josefov - návěstidla 1.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod michal_n_cz » pon 06 úno, 2017 9:02 pm

joe1970 píše:Jde o to, že především na koncovém zhlaví není moc míst, kam by bylo možné stavědlo umístit tak, aby z něj byl dostatečný výhled do kolejiště...

Na koncovém zhlaví bych to nekomplikoval - výměny místně stavěné = žádné stavědlo, snad budka pro vyhýbkáře.
Naposledy upravil michal_n_cz dne úte 07 úno, 2017 8:24 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » úte 07 úno, 2017 8:21 pm

S tím bych souhlasil :)
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 08 úno, 2017 10:55 am

Děkuji za radu. Použití stavědla na vjezdovém zhlaví je v pořádku? Na koncovém zhlaví bych umístil budku pro výhybkáře do prostoru mezi poslední výhybku a kolej 5b. Co vy na to?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Vojtěch Vorel » stř 08 úno, 2017 3:43 pm

Proti stavědlu bych nic neměl budku pro výhybkáře bych dal tam, kde je v nákresu stavědlo = tedy ne mezi koleje.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hank » stř 08 úno, 2017 5:06 pm

joe1970 píše:Děkuji za radu. Použití stavědla na vjezdovém zhlaví je v pořádku? Na koncovém zhlaví bych umístil budku pro výhybkáře do prostoru mezi poslední výhybku a kolej 5b. Co vy na to?


Takhle toho signalista moc neuvidí... Vjezdové stavědlo bych dal na opačnou stranu kolejí, jeho příčná osa by měla být zhruba v prodloužení kolmice ke spojce mezi vjezdovou výhybkou a angličanem nebo - jestli to dovolí průjezdný průřez koleje 4a - v příčné ose vedené středem angličana. A protože kolej 4a je manipulační, může stavědlo svou zadní stěnou její průjezdný průřez klidně i zúžit.

Ono taky záleží na tom, jestli je to stavědlo přízemní nebo patrové.

Ta výhybkářská budka ať je tam, kdes plánoval to stavědlo na koncovém zhlaví.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 08 úno, 2017 8:00 pm

Takže přibližně asi takto?
Stavědlo bude přízemní (Stavědlo Vyšehrad - Igra), staniční budova Dačice a skladiště Kácov od KB + vlastní rampa. O remíze zatím není rozhodnuto, asi dvoumístná novinka od Igra.

Stanice Josefov - návěstidla 1.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků