Stránka 3 z 7

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2016 5:55 pm
od Jiri Dvoracek
Střelec píše: Až budou peníze na lepší (jak jehličnany, tak listnáče - patrně od Bezuchy)


Obavam se, ze Bezucha uz nefunguje :?

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 6:26 am
od Střelec
Na jaře jsem ještě jeho stromy kupoval na burze v Opletalce, i když za stolem byli jiní lidé. Převzal kšeft někdo jiný, nebo je prostě ''po všem''?

Jinak stavba pokračuje instalací některých detailů. Chybí mi už jen jedna stavba (výrobce omylem do přebalu TT umístil H0, ale to se v pohodě řeší), maketa šraněk a řada drobných doplňků (ploty, dopravní značky, atd). Rád bych to stylizoval do III. epochy a uvažuji, jaké drážní znaky (návěstidla) bych měl ke trati umístit. Jde o lokálku, takže zatím mám námezníky, pískáčky (u šraněk a kolem mostku/propustku) a klasiku ''konec posunu'' na šturcech a vratech. Skloníků netřeba, trať je v rovině. U výhybek jsou makety přestavníků, v TT jsou tak mrňavé, že skoro nejsou vidět...

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 7:23 am
od rendo
Střelec...Mas to paradne! Nechces v buducnosti vymenit osvetlenie? Naviem nejako mi to tam nesedi..

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 11:21 am
od vmucha
Já bych spíš, než nesedí, řekl, že jsou ty lampy moc nahusto.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 11:41 am
od vvitty
Jiri Dvoracek píše: Obavam se, ze Bezucha uz nefunguje :?


Funguje. Jeho stromy se porad daji koupit u Sarky na burze.
Co uz nefunguje jsou jeho internetove stranky, v zasade prodava hlavne velkym odberatelum - napr. stavitelum velkych verejnych kolejist - a potom zprostredkovane na burze.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 1:34 pm
od Střelec
rendo píše:Střelec...Mas to paradne! Nechces v buducnosti vymenit osvetlenie? Naviem nejako mi to tam nesedi..


Lampy měnit nehodlám, vzhledem ke způsobu stavby by bylo jednodušší udělat segmet znovu). Stylově sice nejsou zrovna echt, ale úplně mimo mi nepřipadají. Vytěžil jsem nějaké zbytky ve starém stylu a pak dokoupil to, co se podobalo lampám ze starých budovatelských a válečných týdeníků. Nanejvýš je můžu přebarvit. Černé na šedo, u zelených sloupek na hnědo a vlastní těleso na šedo.
A že jsou na husto? Moc světla nedávají a pokud mají něco skutečně osvětlit, tak bylo nutno pokrátit vzdálenosti. Trochu mě inspirovaly zastávky mezi Chebem a Mariánkama a okolo Sokolova, tam bylo původní osvětlení taky dost na husto - patrně bylo původně stavěné na žárovky v průmyslovém stylu (betonové sloupky, plechové talíře, pod nimi sklo v drátěné síti a uvnitř asi žárovka, nebo slabá výbojka). Po modernizaci vycházela jedna lampa s výbojkou ob jeden nebo i dva původní sloupky (pokud byly použity původní skelety a nové jen rozvody a médium). Novější lampy na vysokých stožárech byly ve vzdálenostech výrazně větších.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 21 črc, 2016 1:37 pm
od Střelec
Funguje. Jeho stromy se porad daji koupit u Sarky na burze.
Co uz nefunguje jsou jeho internetove stranky, v zasade prodava hlavne velkym odberatelum - napr. stavitelum velkych verejnych kolejist - a potom zprostredkovane na burze.[/quote]

Pokud jsou tyhle stromy stále k mání na burze, tak nemám problém jinde, než ve financích a načasování nákupu.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 5:38 pm
od Střelec
Dobrejch zpráv je málo, tohle aspoň potěšilo víc lidí.

Dneska jsem dodělal šraňky od Hekttora (jako nepohyblivou maketu) a zjistil, že jsem je poněkud pomršil - převody mechaniky jsem udělal na vnější straně od kolejí a ne na vnitřní, jak je to u většiny pozůstalých kusů. Ale překopávat to už nebudu, stavba byla celkem vopruz a z dálky to nebude tak moc poznat.
O víkendu je osadím do terénu.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 6:48 pm
od hank61
Stromky i foliáže od R. Bezuchy prodává Šárka i v kamenném obchodě v Praze Troji.http://www.svetnakolejich.cz/ Jen je nemá na webu.

Nadstandardní jednání. Když se mi nechtělo jet na burzu, tak mě Šárka i nafotila na požádání nějaké foliážíe a stromky od R. Bezuchy, co měla skladem a po mém výběru jsem za dva dny obdržel zásilku. :wink:

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 5:35 am
od Střelec
Tak jsem nainstaloval slepené šraňky, vypadají docela pěkně. Taky jsem přidal pár detailů - do fabriky ruční jeřáb, nějaké trámy a hromadu dřevěného odpadu po stavbě skladiště a k vechtru a jednomu z trampských sroubků nějaké palivové dříví. U druhého sroubku přibylo ohniště. Nevíte někdo, jak po válce vypadaly cedule, značící u silnice začátek obce? Od 60. let byly modré se žlutým nápisem ale před tím? Konec obce jsem nenašel vůbec. Značky vzdálenosti před přejezdem měly šikmou horní hranu a byly patrně po obou stranách silnice.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 8:13 am
od JanoH0e
Po vojne - 45 -boli cedule označujúce obce oválne vzor c.k. Potom sa nahradzovali klasickými - obdlžník. Treba si prejsť budovateľské filmy.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 8:18 am
od hank
Střelec: Za platnosti vyhlášky 141/1960 (platná 1961 - 1966) se začátek uzavřené obce označoval místní tabulí (modrá, žluté písmo) a konec uzavřené obce značkou "Konec nejvyšší povolené rychlosti 50 km/h". Co bylo předtím, to se ještě pokusím dohledat. (Nejsem tak starej, abych to pamatoval... :mrgreen: ) Mám ale za to, že místní tabule v tomto provedení byly zavedeny už v roce 1956 (vyhl. 145/1956). Předtím (nejpozději v r. 1939) bylo zavedeno toto:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... kyny_2.gif
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... kyny_3.gif

a jsem si jistý, že v poválečných filmech se to často (samozřejmě už v jednojazyčné verzi) vyskytovalo. V 50. letech byl nicméně v legislativě značný zmatek a pořád se něco měnilo a novelizovalo - koneckonců jako dnes...

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 8:19 am
od hank
JanoH0e píše:Po vojne - 45 -boli cedule označujúce obce oválne vzor c.k. Potom sa nahradzovali klasickými - obdlžník. Treba si prejsť budovateľské filmy.


Jenže ty c. a k. tabule neměly žádný význam pro siniční dopravu.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 9:09 am
od JanoH0e
hank píše:
JanoH0e píše:Po vojne - 45 -boli cedule označujúce obce oválne vzor c.k. Potom sa nahradzovali klasickými - obdlžník. Treba si prejsť budovateľské filmy.


Jenže ty c. a k. tabule neměly žádný význam pro siniční dopravu.


To nemajú ani dnešné, stačilo by ich nahradiť značkou max. rýchlosť. Hranice obci sa značili a značia z iných príčin ako obmedzenie rýchlosti v obci.

Re: Ferdiánovská variace - Líny

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 9:55 am
od hank
JanoH0e píše:
hank píše:
JanoH0e píše:Po vojne - 45 -boli cedule označujúce obce oválne vzor c.k. Potom sa nahradzovali klasickými - obdlžník. Treba si prejsť budovateľské filmy.


Jenže ty c. a k. tabule neměly žádný význam pro siniční dopravu.


To nemajú ani dnešné, stačilo by ich nahradiť značkou max. rýchlosť. Hranice obci sa značili a značia z iných príčin ako obmedzenie rýchlosti v obci.


Z jakých příčin?

Už od r. 1935 (zákon 81/1935) je v dopravních předpisech pojem uzavřená osada (později uzavřená obec, dnes obec). Místní tabule u silnice (negativní - bílé písmo na černém podkladu, jen velká písmena) mající i význam omezení rychlosti v obci (od r. 1935 bylo povoleno 35 km/h) se poprvé objevují ve vládním nařízení 100/1938. Pozitivní písmo místních tabulí (černé na bílém podkladu) bylo zavedeno v září 1939 (vl. nař. 242/1939 Sb.).