od Střelec » stř 02 pro, 2020 5:12 pm
Rovný díl - protože původní kus měl napojení do L. Jednostranně otevřený terén je kvůli nerušenému pohledu na jedoucí vlak.
Co se týká kličkování - 1) musel jsem zpracovat zbytky kolejiva Kuehn ze startsetů z doby hlavní stavby a výběr nebyl valný - pořád mi ještě zbývá kolejivo na celý kruh, zato rovné koleje celé dvě, což nestačilo. 2) každý koncový díl má napojení na jiném místě, tohle bylo nejjednodušší řešení bez úpravy kolejiva (při jednom esíčku bych musel řezat, to by samo prodloužilo stavbu). 3) Lokálky jsou málokdy zcela rovné, navíc je trať o něco delší, než samotný dílec. To sice nepatrně, ale přeci jen prodlouží dobu jízdy.
Čela zatím nejsou. Pro jedno či dvě ježdění ročně stačí díly spíchnout na spojky kolejí, ale časem na čela i pevnější spojení dojde. Jinak má každý dílec své napájení. Budu ale muset používat masivní trafo z DDR, ty malé moderní kousky od FLM nebo Tilliga se rády přehřívají.
Rychlost stavby byla daná nasysleným materiálem a schnutím barev a lepidla. Ve čtvrtek večer jsem oměřil napojení, a vyzkoušel/obkreslil rozmístění kolejiva a nožem lehce dotvaroval terén na jedné straně, zbytky dolepil na druhou, nalepil korkové podloží. V pátek odpoledne řízl pájecí pistolí příkopy potáhl blok hajzlpapírem, nabarvil koleje. Do soboty to schlo. V sobotu jsem to dopoledne natřel a pozdě odpoledne přilepil koleje. V neděli ráno jsem koleje opucoval gumou, otestoval průjezdnost, dopoledne zatravnil foliážema, odpoledne zaštěrkoval, doupravil trávy (statikou z foukací lahve) a zalesnil. V pondělí jsem to přeluxoval, vyčistil koleje, znovu je projel a vyfotil. Včera to šlo do sklepa ke zbytku.
Zbejvá vyrobit podkladové prkno (skládací) a časem asi nějaké nožičky (taky skládací).