od Střelec » čtv 30 čer, 2016 6:29 pm
Delší dobu jsem se chystal spáchat kolejiště v TT. Dlouho jsem uvažoval v intencích něčeho malého v rozměrech 80x100, nebo metr na metr. Kolejivo jsem zvolil Kuehn a měl jsem v úmyslu použít dva startsety. Postupně jsem syslil budovy českého typu a na sucho zkoušel skládat různé maloplošné variace na Milanovo plánky. navíc jsem uvažoval o nějakém levném přestavovování výhybek. Loni jsem postavil kochací kroužek metr na metr v H0 a zjistil jsem, že je tu na sólovku problém s manévrováním. K romě toho jsem zkusil honit jedinou výhybku ručně přes bowden a ejhle - šlo to. Při procházení všech tří svazků Milanových Plánů kolejišť mě ve druhém dílu zaujala segmentovka Líny (je to č. 7). Sice mi nevyhovoval ''skryťák'', ale oba koncáky jsem si vyskládal na sucho a bylo jasno. Výhybky budou ruční na bowdeny, ke startsetům jich potřebné množství dokoupím a nebude co řešit. Délka kolejí je na lokálku - lokomotiva + 3 - 5 vozů podle délky. Samozřejmě je to v analogu, většina mého parku je z NDR a předělávat to nemá cenu. Navíc si s elektronikou nerozumím (na rozdíl od křesadlové muškety). Postupně jsem nashromáždil většinu potřebného materiálu. Rozměry proti plánu o pár cm vzrostly, každý díl má na délku met. Ale na segmenty mi vystačily mi dvě polystyrénové desky, z nichž jsem jednu podélně přepůlil. Ještě najít čas na stavbu, ale to umožnil zdravotní problém - koncem dubna jsem šel pod nůž, po týdnu mě vykopli z nemocnice. prví tři neděle jsem splaskával, pak už se dalo sedět a tak jsem kitařil. Koncem května jsem se konečně odhodlal a pustil se do stavby.
Neprve přišla na řadu hrubá stavba toho, co měl být skryťák. Rozhodl jsem se spáchat osvětlení některých budov a ty byly instalovány jako první. Použil jsem svou obligátní technologii - na bloku polystyrénu je korková traťová pláň, pod ní je v tunýlcích elektrika, volný terén je tvarovaný z polystyrénu (dílem řezáno, dílem nalepovány kusy o síle 1 cm). Na základ pak přišel potah z hajzlpapíru.
- Přílohy
-
-