Stránka 1 z 1

N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: sob 28 kvě, 2016 10:18 am
od Čouda
Hezkou sobotu vespolek!

Již delší dobu plánuji kolejiště ve velikosti N, volně na motivy slezských elektrických drah. Mělo by se jednat o hlavní dvojkolejnou štreku mezi dnešním Walbrzychem a Jeleni Gorou zasazenou do 30./40.let. Vybral jsem si dvě stanice, které bych rád na modelu s nějakými úpravami ztvárnil. Žádné velkolepé plány (mega depo atp.), hodně širé trati a dvě malé průběžné až tuctové stanice. Uprostřed plánu budou Jannowitz a v pravé části Rathenbach, kde se v těsném sousedství nacházely dvě šachty Paulina, Witold a koksovna E95 Rothenbach Celkový pohled opačná strana stanice. Drtivou většinu staveb šachty bych řešil poloplasticky v kombinaci s pozadím. Proto je stanice umístěna tam, kde je. Nutí mě k tomu nedostatek podkladů, neznalost technologie dobývání uhlí/koksování.

Po delším dumání jsem dal dohromady tři plánky, ale stále to není ono. Něco tomu chybí, boj s místem, poloměry oblouků, rozebiratelnost vzhledem k 80tkám dveřím, vjezdy do skytého nádraží atp. Inspirací pro mě bylo několik plánků od Milana Ferdiána. Kolejivo jsem zvolil PECO CODE55. Délku staničních kolejí jsem původně chtěl 2metry, nakonec zřejmě budu muset slevit na 1,5m. Raději nechám promluvit nákresy. U prvního jsou i rozměry kolejiště.

http://www.imgup.cz/image/Mwh
http://www.imgup.cz/image/MwX
http://www.imgup.cz/image/Mwg

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: pon 30 kvě, 2016 12:51 pm
od Vladimír_B
Ahoj, plánek 7 ne. Předpokládáš kolejiště bez skrytého nádraží? Soustředil bych se na znázornění jednoho mezistačního úseku pořádně (příp. s hradlem) a ten druhý může být kratší, převážně v tunelech. Přikláněl bych se k číslu osm. Jann. bych natáhl doleva. Nemusí být souběžně s hranou. Udělal bych je trochu ze šikma, aby nebylo tolik vidět, že jsou trochu v oblouku. Ten nadjezd bych vyměnil za tunel pod nádražím, aby se to trochu "rozbilo". Otázkou je, jestli by se tunelem vzniklý prostor nedal využít na znázornění šachty a koksovny. Tedy stanice prohodit. Na druhou stranu, polokulisa v původním návrhu je dobré řešení, jak se vypořádat s velkým provozem, který by nám zabral celou místnost...

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: pon 30 kvě, 2016 9:28 pm
od Petr S.
Ahoj , Jannowitz (Riesengebirge) jsou dobře popsané na :
http://www.rbd-breslau.de/05-anlagendet ... owitz.html
a taky udělané v H0 . Jsou tam některé charakteristické detaily , které bys neměl vynechat , mají-li to být Jannowitz (Riesengebirge) .
Petr.S

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: úte 31 kvě, 2016 7:11 am
od Čouda
Ahojda!

Nejprve budu reagovat na Petra. Kolega modelář má Janovice zpracované hezky. U stránky jsem strávil několik dní a pořád koukal a koukal. Tam je informací... Nebýt té stránky, tak jsem se do toho možná býval ani nepouštěl. Já Janovice zasadím do 30. 40.let, kdy už tam nebyly mechaniky, ale světla.

Vladimír B: Bez skrytého nádraží ne, ale ještě jsem se nerozhodl, jak to "podzemí" vyřeším a kudy se bude vjíždět nebo vyjíždět. Jinak s tebou musím souhlasit, prohození stanic mě napadlo včera u piva, důkladně to promyslím. Toho nadjezdu bych se nezbavoval, Bude to hezké místo, navíc potřebuji s tratí nastoupat. Někde v polovině traťového úseku by mohlo být hradlo a výhybka k drtiči kamene - dvě koleje+výtažná a posunovat by tam mohl tento lokotraktor. Je to celý ještě hodně syrový. Stále přemýšlím o té šachtě. Komplex nebyl nijak moc rozsáhlý, to by se snad vešlo (dobře je to vidět ZDE) Pokud bych stanici nepřesouval a rozhodl se pro polokulisu, tak mi na to pravděpodobně nezbyde u stěny dostatek místa. Nechci se připravit o těch několik kolejí s násypkou. Dalo by se to řešit rozšířením segmentu na metr dvacet a konstrukčně rám rozpůlit po 60ti centimetrech šířky z důvodu snažšího stěhování. Otázka zní: Dosáhnu dozadu přes 1,2m široký segment?

Teď jsem ve stádiu, kdy bych o tom potřeboval diskutovat. Je tu spousta šikovných a zkušených modelářů, kteří by mě mohli naťuknout co a jak.

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: úte 31 kvě, 2016 8:54 am
od vmucha
Čouda píše: Otázka zní: Dosáhnu dozadu přes 1,2m široký segment?

Bez ohledu na délku tvých rukou, dál jak 90 cm z jedné strany nedáš. A to už nebude moc pohodlné.

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: úte 31 kvě, 2016 2:40 pm
od Petr S.
Čouda píše:lokotraktor. .

To je dost malý kriplík do dolu . Viděl bych to na pruské 94.2-4 , 94.5-17 , možná i na saskou 94.19-21 . Ve 40 letech by byla možná i 82 jednotné konstrukce .
S tím dolem bych si dal práci . Zajistí ti vozy pro provoz na kolejišti . Doby , kdy se jezdilo kolem dokola je dávno za námi .
Petr

Re: N 1/160 Slesische Gebirgsbahn

PříspěvekNapsal: sob 04 čer, 2016 9:02 am
od Čouda
vmucha: Já jsem si to potom zkusil a musím Ti dát za pravdu. To mě ovšem přidělalo další vrásku na čele. Já jsem nechtěl jít s poloměrem oblouků na viditelné části pod 40cm.

Petr S: Je to sice kryplík, ale na popotahování vozů pod násypkou a následné přestavení na kolej vedle by to mohlo postačovat. To je taková moje logika. Do principů provozu DRG teprve pronikám. Věnuji se tomu asi rok.