mike.solc píše:hopetr: Chci od někoho slyšet, že ten starý U profil není úplní katastrofa, když za 12 let je stav stejný. Snad na tom svavěli všichni a o vlasy taky nepřisli. My doma měli kolejiště starý cca 2x1,5m to už je rozbraný.
Polabský: Jen přiblížím situaci - máme velký barák, v kterém zůstanou(prakticky už pomalu jsou) jen rodiče, takže místa je relativně hodně. Náklonost taťky je velká=výpravčí. Co se týče mamky, tak ta vyrábí stromečky, takže OK a krajinu bude dělat i sama-je opravdu nevídaně zručná. Co se týče mého protějšku, tak to řešit nemusím, kolejiště bude právě u rodičů stále, neplánuji si ho ani brát jednou do svého domu. Krom toho mám ještě staršího bráchu a když kolejiště rozdělíme v půli, tak nevím no... A opravdu si myslím, že úplný finální úpravy budu třeba dělat se svými dětmi - možná to bude právě výměna kolejiva za nové.
Prostě ted chci v rámci několika měsíců finálně položit koleje a ty budou ležet dlouho. Proto hlavně chci dobrý plán kolejiště Abych se někdy nelitoval, že támhleta kolej měla být jinak. Jezdit můžu už na tomhle - jako je to velký a stačí mi to a vyhybky si klidně přestavím ručně - mám je ale zapojeny viz první příspěvek. O vyhoření nemám strach vůbec-nejsem ten typ. Můj plán co jsem si navrhl, tak si zatím myslím, že je parádní:
1) 3-4 zcela oddělené poměrně velké okruhy
2) Nádraží II má protiběžné koleje (což asi v budoucnu nemá význam s digitálním řízením si budu moci jet s mašinami klidně proti sobě a srazit se )
3) Prakticky žádná vyhybka pod terénem(nepřístupné)
4) Zajímavá krajina, stoupání a nepřeplácané kolejemi vedle kolejí
No to že skoro nemám žádné výhybky v tunelech mě evokuje nápad, jak píšeš, že bych prostě koupil I profil do všech tunelů - hlavně na koleje u té nejdelší nepřístupné strany? A tedy otázky:
1) Dá se někde koupit 3-5m flexi prut či celá kolej?? Doufám, že ano. Protože z horního dolu v 40cm klesá kolej na 0cm v délce 8 metrů bez výhybky.
2) Jaká je tedy nejvíce rozšířená výška kolejnice a taky později levné výhybky?
3) Moc se mi nehce dělat přechodku U-I profil, existuje to? Díky.
Mám chuť citovat klasiku: "Šmudlo hledej" !!
K tomu plánu a dalšímu. V některém vhodném místě by bylo rozumné zřídit skryté nádraží, kde se dají systémově ukrýt soupravy na znázornění bohatšího provozu.
Jen pro doplnění: Smyčka je sjízdná spolehlivě i v analogu, na to stačí docela jednoduché zapojení.
Plán je potřeba pečlivě rozkreslit, včetně stoupání a poloměru oblouků. Promyslet přístupy do skrytých částí, počítat, že do kolejiště dosáhneš maximálně cca 80 cm od hrany ale už tam nic neuděláš.
Přístup, alespoň manipulační, musí být ze všech stran.
Pro stoupání je vhodné uvažovat maximálně 3 - 4 cm v přímé a o cca 25 % snížený v oblouku.
Spoustu informací najdeš na různých stránkách, př. Houmrovy vlaky a sposta dalších odkazů.
Flexi koleje se prodávají cca v metrových kusech.
Pro stavbu doporučuji použít výšku kolejnice 2,5 mm a to z jednoho prostého důvodu, že na této výšce lze provozovat téměř všechny vozidla vyráběná od počátku padesátých let.
Hezký večer