Stránka 1 z 1

L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: sob 09 dub, 2016 8:19 pm
od Cesar82
Zdravím,

Poprosil bych o Vaše připomínky k návrhu kolejiště, které bych si rád časem postavil.
Jednalo by se o koncové nádraží vedlejší trati s vlečkou, někde v příhraničí v období kolem přelomu III. a IV epochy, vozbou ČSD.

Převážně manipulační vlaky a osobní doprava stroji M152, ve špičkách možná i M240

Tady je návrh trati:

Obrázek

Další obrázky poté zde: http://cesar82.rajce.idnes.cz/Vlackovani

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 8:32 am
od hopeter
Docela hezký návrh. Jediné co mě tam nesedí je zaústění vlečky. Udělal bych odbočku z vjezdového zhlaví ( jedno jestli takto nebo opačně ), protože tak jak to máš se nedostaneš s delší soupravou než krátká loko a jeden vagón - do šturcu coby výtažné koleje se asi víc nevejde...
Ještě by asi bylo dobré prodloužit staniční koleje předěláním vjezdového zhlaví do oblouku.
Zbrojení v depu je moc blízko výhybky. Nafta ještě jakž takž ale u uhlí ještě potřebuješ popelovou jámu a vodu. Tak jak to máš bude parní lokomotiva dost dlouho blokovat výhybku.
Ve skryťáku ještě uvaž prodloužení staničních kolejí , můžeš pak využít každou kolej pro dva vlaky - místa tam máš dost. A pokud bude v provozu M152 tak by se hodil i šturc.
Rád budu sledovat tvojí práci , mám podobný projekt ale málo místa... :wink:

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 9:00 am
od hank61
Fakt hezký návrh. Přeji úspěšnou realizaci :wink:

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 9:05 am
od sidlo
Bude to přístupné ze všech stran? Ten zadní roh je zevnitř hodně daleko.

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 9:25 am
od Rocky_MK
Prodloužit staniční koleje můžeš i použitím trojcestných výhybek nebo použitím kolejiva Kuehn - má spoustu výhod a šetří místo. Vlečka by taky šla zaústit přes výtažnou kolej, jen jestli to není zbytečné - kam vlastně vede? Tak, jak to máš teď, to není úplně špatně, dá se zavézt úvratí přes tu poslední kolej a to už se 1-2 vozy + loko vejdou. Jen je to trochu krkolomné.

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 11:26 am
od hopeter
Když už do toho kecám tak ta vlečka je úplně blbě zaústěná... :wink:
Zkusil bych toto: Rovinka před vjezdovým zhlavím pryč a o tu délku prodloužit staniční koleje, na vlečce místo "S" dokončit oblouk k vjezdovému zhlaví , remízu přesunout zrcadlově na druhý konec nádraží.
Kolejivo Kuehn není špatné. Výhybky má o 100% lepší než tiligovi EW1 ( pokud nevadí větší úhel odbočení ). Obloukové výhybky už jsou po asi šesti letech na světě.
Flexi koleje se mu moc nepovedly - postrádají ukončovací pražce pro spojky a jedna kolejnice je napevno. POZOR na použití starých vozidel Zeuke / BTTB - Kuehn má nižší výšku kolejnic a stará plastová kola s vysokým a hrbatým okolkem vypadávají na výhybkách ( nová vozidla s kovovýma kolama jsou bez problémů ).
Když porovnám Tillig a Kuehn tak na výhybkách a s použitím startsetu kolejí se nechá na Kuehnu podstatně ušetřit. :wink:

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 11:35 am
od Cesar82
Díky za podněty,

Plán přepracován, teda pouze nádraží na prodloužení kolejí, zaústění vlečky a depa přehozeno.

Jinak to bude stát v rohu, ale nebude problém se dostat i dozadu, půjde to když tak šoupnout. Mám v plánu mít to na kolečkách s brzdou, když se zadaří.

Ovšem realizace bude trvat poněkud déle, protože jediné co zatím mám je tenhle nápad a když jsem si udělal rozpočet na kolejivo, tak jsem někde kolem 11 tisíc což by momentálně zruinovalo rodinný rozpočet, takže budeme pomalu šetřit a až se něco pohne dám vědět...

Na rajčeti nahrány upravené plány a 3D modely...

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 11:58 am
od hopeter
Za mě perfektní... :D
Ještě zauvažuj rozdělit na segmenty pro lepší manipulaci.
U rozpočtu kolejiva uvažuj o úspoře díky flexikolejím. Při nákupu samostatných prutů a pražců se oproti kusovkám dá hodně ušetřit.
Teď ještě koukám , že není uvedena velikost a typ kolejiva... no a my TTéčkaři tady řešíme TT :shock:

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 12:04 pm
od cipisekmp
Ahoj, ja bych jeste posunul ten tunel smerem doprava. Ty trati budou vyskove dost od sebe a kdyz by se do tunelu vjelo nekde za tou rekou tak si myslim ze by to bylo lepsi. Ahoj Cipisekmp.

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 12:35 pm
od Cesar82
No já hlava děravá,

Samozdřejmě že jde o TT, o co taky jiného že :D
Kolejivo jsem uvažoval právě Kühn profilovku.

Řízení komplet analog, na digitál žel bohu zatím nemám a jak to tak vypadá tak dlouho mít nebudu...

Mám pár pozůstatků z dětsví ot BTTB jak vozů, tak mašinek, navíc nějaké stavebnice co jsem stavěl jako děcko, takže s tím si budu muset zatím vystačit...

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 1:24 pm
od hopeter
Tak to jsme na stejné vlně... :)
Pokud koupíš dva startsety máš šest výhybek a kusovky na většinu tratě. K tomu pár kousků flexi a zbytek výhybek. Přestavníky zatím řešit nemusíš ,protože kuehnovi výhybky mají pružiny co je drží v polohách.
Do starých vagonů stačí dát ložiska a kovová dvoukolí. Lokomotivy BTTB mě zatím projíždějí všechny.
Na digitál můžeš přejít kdykoliv později jen s ním počítej ve skryťáku ( zapojení smyčky , přerušení kolejí ).
Tož ať se daří. :wink:

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2016 4:55 pm
od Cesar82
Tak jsem procházel krabice s modely s dřívější doby (cca 20let zpět) a napadlo mě udělat skryté nádraží z "U" profilu, celou věc by to řádně urychlilo co se týče financí, jen se chci zeptat, jestli někdo má zkušenosti s přechodem mezi profilem a úček, jestli v tom není nějaký zakopaný malér?

Re: L-240x180 - Koncové nádraží se smyčkou

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2016 5:16 pm
od hopeter
To není správná volba... :? I kdyby jsi měl "U"kolejnice po dvaceti letech skladování jako nové tak stejně dříve nebo později zoxidují , pak je neopatrně očistíš a místo ježdění budeš mít ruce pořád ve skryťáku. Nejhorší je ,že ve skryťáku už po uzavření nic neopravíš.... :!:
Pokud nechceš čekat na dostatek financí tak nakup kolejivo ( nové modelové ) jen na skryťák a můžeš začít stavět kolejiště. Než uděláš rám a kolejové trasy tak určitě pár korun dáš dohromady. A když půjde střádání pomaleji můžeš pokračovat s krajinou atd.
Jinak přechod kolejí není problém,existují přechodové koleje nebo se nechají udělat svépomocí.