Stránka 1 z 2

Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 8:51 am
od shiso
Zdravim kolegy,

po prestehovani do domku mi byl pridelen (jsem si pridelil :D ) malou trucovnu, kde se konecne po letech planuje kolejiste.
Limit je dan rozmery pokoje, pri uvedenych rozmerech kopiruje kolejiste steny a pristupne bude pouze z predni cervene znacene casti. I proto nejsem uplne naklonen vetsi hloubce kolem tech 90cm,ale drzel bych se rad v te leve casti kolem 60-75 cm, neb si nejsem jist jak bych pristupoval k zadnim castem u zdi pri vetsi hloubce a rovnez je treba v pokojiku existovat, tedy mit trochu prostoru na pohyb....
Muj problem a dotaz tvi v tom ,zda je dana plocha vhodna (nebo aspon pouzitelna) pro kolejiste H0, nebo zda nakonec neni lepe prejit z prostorovych duvodu na TT. Moje lety zazita predstava vlakodromu ze starych planu kolejist vzala v posledni dobe za sve a s prekvapenim jsem zjistil, ze mne fascinuje logicky koncept Milana Ferdiana a jeho kolejist. Jen mam porad trochu vizi aby soupravy aspon trochu jezdily ( a ne jen posun ve stanici) na cos si nejsem jist zda dany prostor v H0 staci.... Predstavou je neco podobneho Jako je Luzecka draha a podobne koncepty, otazka je zda je neco podobneho na danem prostoru v H0 realizovatelne, nebo se oplati prejit na TT (te H0 zas tak moc nemam, par lokomotiv na prestavbu a neco vagonku, kolejivo zatim zadne, tudiz by to asi nebyl takovy problem). Jen trochu zamrzi mensi portfolio produktu v TT.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 12:13 pm
od Rocky_MK
Obávám se, že v HO tam toho moc nepostavíš. Leda něco ve stylu koncové stanice na dlouhé části a trať, která se otočí na tom širším segmentu a půjde do SN pod viditelnou stanici.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 1:24 pm
od hank
Já si osobně pořád myslím, že ti, kdo mají k dispozici takovéhle "nudloidní" prostory, nechtějí si před každým ježděním skládat kolejiště z modulů/segmentů a pokukují po větších velikostech, málo oceňují možnosti úvraťových stanic. (Jeden kolega mi před několika lety dokonce poslal návrh na pokojové kolejiště ve velikosti 0, na které neměl o moc víc místa.) Koneckonců i ve skutečné krajině se úvratě stavěly tam, kde byl stísněný terén znemožňující rozumně (=co nejlevněji a technicky schůdně) se vytočit v oblouku. Akorát že je v takovém případě potřeba zapomenout na brejláka s 5 ypsilony... :mrgreen: Myslím, že Milan F. publikoval dost použitelných příkladů na bázi skutečných i fiktivních stanic. A kdybych došel k závěru, že prostě musím mít H0 a nevyšlo by mi to na délku, šel bych do H0e - i taková úvraťovka u ČSD byla. (Kunratice u Frýdlantu - moje chyba, byl to Dětřichov.) Ale na tohle eLko by se snad v H0 v pohodě vešla Liteň nebo při určité délkové redukci Zásmuky, případně dokonce i pseudo-úvrať typu Černý Kříž, kam se ti v letní turistické sezóně kromě "ropovodu" z různých kombinací šesti až osmi vozů 810 + Baafx vejde i přípoj od pražského rychlíku ve strakaté sestavě červeno-šedá barča - modrý patrák - zelené béčko :mrgreen:

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 2:09 pm
od PajaF
Ne Kunratice, ale Detrichov. Jinak napad na tu uzkou uvratovku super, kdysi jsem ji chtel taky postavit.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 4:54 pm
od hank
PajaF: Omlouvám se za chybu :oops: , děkuji za opravu.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 5:28 pm
od hopeter
Všechno souvisí se vším... Kromě prostoru a měřítka bych ještě uvažoval co chci modelovat. Pokud chceš hodně kolejí nezbude ti než jít do menšího měřítka. Pokud se spokojíš s menším nádražím a kouskem tratě někam do SN tak může být větší měřítko. Další na rozhodování je typ tratě. Lokálka s krátkým nádražím nezabere tolik co rušnější trať s delšíma soupravama. Každopádně koncová stanice nebo úvrať se vejde lépe než průjezdné nádraží. Okoukni nějaké plánky a pak zkus malovat a malovat ... Pokud trochu kamarádíš s počítačem tak doporučuju Wintrack , nechá se tady na fóru stáhnout i česká verze se slovenským návodem. Pro začátek vystačíš jen s pokládkou kolejí a uvidíš co se vejde... :wink:

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 7:02 pm
od shiso
Diky vsem za podnety.

Ohledne zameru, neplanuji , nebo necekam velke nadrazi a hlavni trat... Nicmene hankuv popis mne trochu inspiroval :D .

Predstava je 3-4 epocha. Rad modelarim, tak bych si chtel par modelu vysochat a pak je samosebou protahnout . Chapu ze rychlik s 5 vozy nehrozi ( ale ta patra by se tam snad vlezt mohla :D . Jen nechci mit pres pul panelu nadrazi a po vyjezdu hned zajet do skrytaku...
Jsou nekde k nahledu ty hankem zminovane plany?

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 7:30 pm
od Radek Strnad
No, já bych s tímto prostorem do H0 nešel. Pořád tě bude malý prostor omezovat. Snad tedy úzkokolejka, ale tam si asi pater moc neužiješ. Úvrať je samozřejmě zajímavé řešení, které svým způsobem obohacuje provoz. Sám ji na svém kolejišti mám, přestože prostoru mám vcelku dost, ale v určité partii je to efektní(ivní) řešení. Prostuduj si, co je v TT k mání. Zjistíš, že je toho mraky a ta nabídka je rok od roku širší a pro ep.III a IV. je výběr snad nejširší a pokud chceš něco postavit sám, tak myslím, že by to byla lepší volba, než cpát H0 do malého prostoru a řešit problém co kam umístit, aby to nepůsobilo toporně a ještě být omezen délkou soupravy, množstvím kolejí a nakonec i samotným provozem. Vel.TT už dávno nejsou výrobky BTTB, se kterými je tato velikost stále tvrdošíjně spojována. Věř, že vím, o čem mluvím a už je to fakt jiný level.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 8:02 pm
od hank
shiso píše:Jsou nekde k nahledu ty hankem zminovane plany?

Najdi si tady příspěvky od Milana Ferdiána. Nebo si rovnou kup jeho knížky, ale už se ti asi budou blbě shánět... :(

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 8:20 pm
od shiso
Mam od M. Ferdiana plany kolejist 2, tam tebou zminovane nejsou....
Další dily jsou bohuzel zcela nesehnatelne.... :(
Nezapujcil by někdo k nahlednuti ten dil kde jsou zminovane plany? Praha- i za uplatu.

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 8:28 pm
od shiso
Radek Strnad píše:No, já bych s tímto prostorem do H0 nešel. Pořád tě bude malý prostor omezovat. Snad tedy úzkokolejka, ale tam si asi pater moc neužiješ. Úvrať je samozřejmě zajímavé řešení, které svým způsobem obohacuje provoz. Sám ji na svém kolejišti mám, přestože prostoru mám vcelku dost, ale v určité partii je to efektní(ivní) řešení. Prostuduj si, co je v TT k mání. Zjistíš, že je toho mraky a ta nabídka je rok od roku širší a pro ep.III a IV. je výběr snad nejširší a pokud chceš něco postavit sám, tak myslím, že by to byla lepší volba, než cpát H0 do malého prostoru a řešit problém co kam umístit, aby to nepůsobilo toporně a ještě být omezen délkou soupravy, množstvím kolejí a nakonec i samotným provozem. Vel.TT už dávno nejsou výrobky BTTB, se kterými je tato velikost stále tvrdošíjně spojována. Věř, že vím, o čem mluvím a už je to fakt jiný level.



Koukal jsem ,ze nabídka TT je docela rozumna. Navíc beru v potaz ze v H0 je X desitek vagonu ,domku atd, ale stejne z toho na kolejiste nic moc nedam. Co jsem ted koual, je nabídka na TT opravdu docela solidni a zaber a kvalita se zvedly... Koupil jsem si par stavebnic vagonku a zkousim bastlit. Jde to docela v poho, byl jsem prijemne prekvapen. Uzkokolejku urcite neplanuji, tudíž je to opravdu mezi ciste TT a H0. Mam v planu stavit se na dubnove burze v Opletalce a podivat se kam se vse zase posunulo a co se nabizi, prece jen jsem tam nejaky ten patek nebyl... (dům ,stehovani atd atd)

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 9:58 pm
od Netáhlo
Ahoj,

tady jsem se ti pokusil naznačit, co by se ve velikosti H0 na tuto plochu dalo postavit. Bohužel to bude pouze (anebo naopak právě) lokálka s krátkými osobními vlaky (3-4 vozy), či motoráky a krátkými manipuláky. Nejmenší poloměr ve skryté části je 425mm, ve viditelné pak 484mm. Problém je, že skrytá stanice je provedena jako koncová, kde je třeba objíždět soupravu. Smyčku tam bohužel není jak umístit.

Celek
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejve.jpg

Viditelná
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejviditeln.jpg

Skrytá
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejskryt.jpg

3D pohled
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolej3d.jpg

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: čtv 07 dub, 2016 6:35 am
od HonzaM
Na tomto prostoru by mohlo být luxusní kolejiště ve velikosti N, na němž by se dal vytvořit layout, kde bylo možné realizovat jedno velké nádraží do nějž by se vešly ii soupravy v reálném počtu vozů, případně i druhé větší nádraží, a ještě by zbyl prostor na dostatečně dlouhou trať mezi stanicemi. A samozřejmě s mosty a rptunely. S tím sortimentem vozidel to není tak zlé. Přijď se podívat počátkem května na naše klubové setkání, nebo ke mně domů (třeba v sobotu po dubnové burze).

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: čtv 07 dub, 2016 7:51 am
od Rocky_MK
....a zase sedmivozový railjet... :-)

Re: Prostor pro H0 ci TT

PříspěvekNapsal: čtv 07 dub, 2016 8:54 am
od HonzaM
Rocky_MK píše:....a zase sedmivozový railjet... :-)

Delší staniční koleje a trať mezi stanicemi jsou bezvadné i pro vlaky z III. - IV. epochy. Nevím proč ti N-ko tak vadí - možná sis pořídil větší měřítko a teď lituješ, že se Ti toho na daný prostor moc nevejde... S RailJetem to nijak nesouvisí.