Prostor pro H0 ci TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod shiso » čtv 07 dub, 2016 8:59 am

Netáhlo píše:Ahoj,

tady jsem se ti pokusil naznačit, co by se ve velikosti H0 na tuto plochu dalo postavit. Bohužel to bude pouze (anebo naopak právě) lokálka s krátkými osobními vlaky (3-4 vozy), či motoráky a krátkými manipuláky. Nejmenší poloměr ve skryté části je 425mm, ve viditelné pak 484mm. Problém je, že skrytá stanice je provedena jako koncová, kde je třeba objíždět soupravu. Smyčku tam bohužel není jak umístit.

Celek
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejve.jpg

Viditelná
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejviditeln.jpg

Skrytá
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolejskryt.jpg


3D pohled
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#kolej3d.jpg




Ahoj, moc dekuju za nakresy (to je z wintrack?)
Na kolik prosim vychazi ta hloubka? (me to v prohlizeci neukazuje cele rozmery , vidim to useknute....)
Ale toto by bylo jedno z reseni, nemam ambice se pokouset na tu plochu nacpat vice... (aspon v H0 urcite ne). To by bylo jak pest na oko...Skoda jen ,ze ta viditelna cast jizdy trati je tak kratka...
Kolik by musel byt rozmer aby se tam vesla skryta smycka?
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod shiso » čtv 07 dub, 2016 9:02 am

HonzaM píše:Na tomto prostoru by mohlo být luxusní kolejiště ve velikosti N, na němž by se dal vytvořit layout, kde bylo možné realizovat jedno velké nádraží do nějž by se vešly ii soupravy v reálném počtu vozů, případně i druhé větší nádraží, a ještě by zbyl prostor na dostatečně dlouhou trať mezi stanicemi. A samozřejmě s mosty a rptunely. S tím sortimentem vozidel to není tak zlé. Přijď se podívat počátkem května na naše klubové setkání, nebo ke mně domů (třeba v sobotu po dubnové burze).


Diky za napad i velkorysou nabidku, jeden cas jsem Enko vlastnil, ale je proste prilis male na modelareni (clovek nemladne, zrak slabne, ruce se zacnou klepat..... :? ).(ufff desive vize....)
To uz bych to postavil v Z ,ktereho ma pomerne hodne, ale vzdy slouzilo jen pro potechu pojezdeno na stole v panelaku, kde nebylo vice mista.... Na modelareni chci jit do TT,nebo H0 to je pro men velikostne na bastleni, odlitku, domku a podobne akorat :D
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 07 dub, 2016 9:16 am

shiso píše:Nezapujcil by někdo k nahlednuti ten dil kde jsou zminovane plany? Praha- i za uplatu.


Zkus knihovnu. Všechny knihy v ČR vydané mají tzv. povinné výtisky - nakladatel by je měl bezplatně poskytnout do následujících knihoven více viz.:
https://www.nkp.cz/o-knihovne/odborne-c ... eratelu-pv

Moje zkušenost je perfektní v VK Olomouc. Milanovy knihy tam mají. Cena je průkazu je 150,- na rok. Upozorňuji, že nejde většinou přijít a požadovat přes pult příslušnou knihu - je třeba online objednat v katalogu 1/2 dne až den dopředu - v Ol mají některé knihy ve skladech i mimo Olomouc. Online lze i prodlužovat a je vidět jaký je o knihu zájem - kolikrát byla půjčena atd. Půjčuje se většinou na 30 dní. Prodlužovat lze jen pokud během půjčení není další požadavek na půjčení. Podle mně to moc lidí neví - např. v OL aktuálně vše k dispozici 8)

Obrázek
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod sidlo » čtv 07 dub, 2016 9:39 am

shiso píše:Ahoj, moc dekuju za nakresy (to je z wintrack?)
Na kolik prosim vychazi ta hloubka? (me to v prohlizeci neukazuje cele rozmery , vidim to useknute....)
Ale toto by bylo jedno z reseni, nemam ambice se pokouset na tu plochu nacpat vice... (aspon v H0 urcite ne). To by bylo jak pest na oko...Skoda jen ,ze ta viditelna cast jizdy trati je tak kratka...
Kolik by musel byt rozmer aby se tam vesla skryta smycka?

Tu hloubku na některých obrázcích to neukazuje ani mě. Ale dá se to odečíst z jiných.
Smyčka v kolejivu Tillig Elite H0 - udělat ji dvojkolejnou R21 425 + R11 366 mm -> (425 + 50) * 2 = 950 mm minimální hloubka.
Ten návrh Netáhlo se mi líbí. První výhybku stanice by možná šlo posunout více vpravo. Ve skryťáku udělat větší S-ko aby bylo více místa na smyčku.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod Dusan » čtv 07 dub, 2016 10:19 am

Když vidím tvůj prostor, tak co takhle ? Kolejivo PECO HO.
Tvých 320 cm umožní místo třícestných výhybek dvě klasické nebo protáhneš staniční koleje. Tohle je plánováno na délku 250cm. Garáž pro kolejový autobus nahradíš remízou, když budeš chtít. Úvraťová stanice s bohatým posunem. Hlavní trať svedeš do podzemí, stejně i tak tu vedlejší. Případně vedlejší ti může zajíždět jen za kulisu :-)
Přílohy
Zásmuky_001.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod hank » čtv 07 dub, 2016 12:28 pm

Ano, Dušanův plánek jsou délkově zredukované Zásmuky na trati Pečky - Kouřim. Charakter provozu až do IV. epochy: Řepná lokálka. Ještě k tomu přidám, že v prodloužení 1. koleje bývala za parního provozu ve šturcu krátká remíza (nevím přesně, kdy ji zbořili), že remíza pro motor (původně pro dva krátké motory, za války v ní byl ustájený motor M 234.001, který tu koncem 40. let víceméně pravidelně asi rok a půl jezdil spolu se dvěma kořistními WR 360 = T 334.0 prvního obsazení a se dvěma motory M 133.0 na dřevoplyn - no vida, vozidla jsou k mání v TT, T 334.0 se dá koupit v nátěru ČSD a ten motor dělá brněnský Petr Kubíček - firma KuBer) existuje dodnes a je to sice zanedbaná, ale pořád hodnotná funkcionalistická architektura ze 30. let (plánek mám) a že vedlejší šturc, co je u něj budova označená jako sklad H.D. bývala ve skutečnosti vlečka do podniku Arovanilon/Aroma/Aroco (dříve lihovar, ještě předtím cukrovar, ale podnik Aroma/Aroco je vlastně dodnes existující malá chemická výroba - vůně do parfémů, umělé chuti a vůně do potravin, dnešní stav výroby v Zásmukách neznám). Lokálku postavila ÖLEG, později ji převzala StEG, model přijímací budovy s přistavěným skladištěm podle příslušné normálie dělá Ateliér WEPE ve všech hlavních modelových velikostech od H0 až po Z. A ještě snad stojí za zmínku, že kouřimská lokálka byla jedna z prvních, kde začal s víkendovým turistickým provozem "jediný správný nostalgický klub" :mrgreen: KŽC, jako "Podlipanský motoráček" tam provozují motory M 262.0.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod shiso » čtv 07 dub, 2016 2:06 pm

michal_n_cz píše:
shiso píše:Nezapujcil by někdo k nahlednuti ten dil kde jsou zminovane plany? Praha- i za uplatu.


Zkus knihovnu. Všechny knihy v ČR vydané mají tzv. povinné výtisky - nakladatel by je měl bezplatně poskytnout do následujících knihoven více viz.:
https://www.nkp.cz/o-knihovne/odborne-c ... eratelu-pv

Moje zkušenost je perfektní v VK Olomouc. Milanovy knihy tam mají. Cena je průkazu je 150,- na rok. Upozorňuji, že nejde většinou přijít a požadovat přes pult příslušnou knihu - je třeba online objednat v katalogu 1/2 dne až den dopředu - v Ol mají některé knihy ve skladech i mimo Olomouc. Online lze i prodlužovat a je vidět jaký je o knihu zájem - kolikrát byla půjčena atd. Půjčuje se většinou na 30 dní. Prodlužovat lze jen pokud během půjčení není další požadavek na půjčení. Podle mně to moc lidí neví - např. v OL aktuálně vše k dispozici 8)

Obrázek



Jsi genius-tohle mne vubec nenapadlo. Nasel jsem i v knihovne v Praze. Sice ted pujcene, ale dal jsem si rezervaci :D
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod shiso » čtv 07 dub, 2016 2:10 pm

Dusan píše:Když vidím tvůj prostor, tak co takhle ? Kolejivo PECO HO.
Tvých 320 cm umožní místo třícestných výhybek dvě klasické nebo protáhneš staniční koleje. Tohle je plánováno na délku 250cm. Garáž pro kolejový autobus nahradíš remízou, když budeš chtít. Úvraťová stanice s bohatým posunem. Hlavní trať svedeš do podzemí, stejně i tak tu vedlejší. Případně vedlejší ti může zajíždět jen za kulisu :-)



Ja bych prave radeji aspon trochu tu jizdu krajinou... K cistemu posunu jsme jeste nedozral , byt uznavam ,ze z modelarskeho hlediska to jako tema vypada velmi pekne a zajimave
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod Dusan » čtv 07 dub, 2016 2:42 pm

Jasně, ale v HO to je fakt na staničku s kouskem tratě a pak tunel a skryťák. Pokud uvažuješ ještě v TT a chceš jezdit krajinou, tak co třebas tohle ?
Plánováno na rozměru 260x185. Je to kresleno v geometrii tillg 15°. Motiv Odbočka a Koncová stanice.
Zjednodušeně je to vymyšleno tak, že pokud nepošleš vlak do odbočky, nejede do koncové stanice, takže přes skryťák(společná smyčka pro oba směry) si můžeš střídat soupravy na trati, klidně i kratší rychlík a sem tam si do stanice odbočkou pustíš ze skryťáku co je třeba :mrgreen:
Přílohy
TT3D.jpg
TT.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod shiso » čtv 07 dub, 2016 6:37 pm

To: Dusan
Dekuju, presne neco podobneho jsem si predstavoval :D
Akorat tech 185 musim pokratit na 150, vic tam nedam. Ale zase muzu pul metru pridat k tem 260 a trochu to natahnout :)
Musim se trochu pokamaradit s wintrackem, koukam, ze v tom jdou delat super kouzla....
shiso
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26 říj, 2011 8:01 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod Netáhlo » čtv 07 dub, 2016 6:46 pm

Také jsem vycházel ze Zásmuk a Dušanův plánek je Zásmukám hodně vzdálený, stejně jako můj. :D Pokud mu nejde vyloženě o přesně napodobenou skutečnou stanici, tak jsou použitelné oba dva.
Ještě k tomu mému plánku. Výhybka vpravo se posunout nedá z důvodů výškových poměrů, jak je vidět z přiloženého plánku níže. Jedna trať ze stanice (ta vrchní) klesá a druhá stoupá z důvodu průjezdu tobogánem, zachování průjezdné výšky 90mm a maximálního stoupání/klesání 3,5cm na 1 metr. Ve skryťáku pak vychází výška na docela pěkných 134mm. S tím S-kem ve skryťáku jsem to nějak nepochopil, jak jej upravit a zachovat rozměry dané tazatelem a poloměr 425mm. Důvody jsou snad jasné.

Výšky viditelná
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#Vysky.jpg

Výšky skrytá
http://fofros.rajce.idnes.cz/Planky#Vyskyskryta.jpg

Míry jsou na obou obrázcích. :D Kolejově by se stanice dala ještě klidně doplnit o nějaké vlečky, ale to už by se mi zdálo přeplácané. A jak píšou kolegové, v TT se tu toho vejde mnohem víc, ale pokud chceš H0, tak tohle bych viděl jako maximum, pokud to má splňovat nějaké estetické a modelové minimum. :wink:
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod Dusan » čtv 07 dub, 2016 6:47 pm

Chlapi, ale já jsem o Zásmukách nikdy nehovořil :-)
Jinka k tomu mému druhému co jsem ti poslal.
Když se podíváš na tu pravou stranu, tak už v tunelu mezi tou vyhýbkou, kde se spojují oba konce širé tratě, aby pak pokračovaly do SN a obloukem je rovný kus 315mm. Ten když vynecháš, tak seš na svém rozměru. A jestli můžeš více do šířky, čili větší poloměry, vyjdou ti i stoupání. Až budeš mít nainstalováno, klidně se ozvi, pošlu ti soubor do WT, ať to nemusíš kreslit od znova. Ber to jen jako inspiraci, za odbočkou by se hodila ještě skrytá výhybna, pro zpestření, ale záleží na možnostech.
Ať se daří.
D.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod Netáhlo » čtv 07 dub, 2016 6:54 pm

Však to taky nepatřilo tobě. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Prostor pro H0 ci TT

Příspěvekod sidlo » čtv 07 dub, 2016 7:21 pm

To Netáhlo: už to vidím :idea: jak ten rovný úsek tak to esko.

To shiso: nějaký CAD to určitě chce, abyste se vyvaroval podobným chybám jako jsem udělal já. On totiž program nedovolí překročit zákony fyziky. Já používám XTrackCad. Chvíli mi trvalo než jsem se sním naučil, ale teď mi vyhovuje.

Trochu kacířská myšlenka k ideovému návrhu. Proč dělat úvraťovou stanici, když z druhé tratě toho nebude moc vidět a komplikuje to návrh na daném prostoru. Navíc posun není priorita a dává se přednost kousku širé tratě. Potom bych šel do koncové stanice. Provozně v tom nebude velký rozdíl.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků