Pokusně jsem si jen tak přes palec udělal propočet toho původního návrhu. V zásadě mi to na dané ploše nevychází jako zcela neřešitelné, jen je třeba přijmout pár kompromisů. Takže z čeho jsem vycházel:
- odhad jsem dělal pro kolejivo Fleischmann, které je pro takovéto malé projekty svou geometrií velmi přívětivé,
- předpokládám využití i nejmenších poloměrů, což by při provozu krátkých souprav a trochou "maskování" oblouků mohlo být snesitelné,
- obě trati bude z těchto důvodů asi třeba "degradovat" na poněkud podřadnější.
Z toho všeho mi vychází nutné zásahy do návrhu:
- pokud by skryté nádraží mělo být situováno dle návrhu, vychází délka nejdelší koleje na cca 1100 mm, každá další kolej je pak o 400 mm kratší. Z toho důvodu asi není 4 kolejné provedení realizovatelné, při 3 kolejné verzi by byly délky kolejí 1100, 700 a 700 mm. Těch 700 mm je tak lokomotiva a 3 až 4 vozy nebo motorák.
- Ta přední stanice by mohla být OK, zejména pokud by se první výhybky přesunuly aspoň minimálně do oblouku.
- Odbočná trať je dle návrhu taky OK.
- Největší problém je výškové řešení. Asi bude muset být skrytá v nule, odbočná mírně výše (35 mm), I tak ale budou stoupání dost na hraně.
Možné úpravy:
- levé zhlaví odbočné stanice a pravé zhlaví skryté posunout o oblouku při využití obloukových výhybek. Tím by mohlo dojít k prodloužení užitečných délek kolejí o cca 200 mm, což už by bylo přijatelné.
- Odbočující trať vést do koncové stanice jakýmsi S-kem, jak ve svém příkladu uvádí kolega výše. Nevýhoda je, že pak trať docela přiblíží dolní stanici, naopak by se ale dalo zvládnout, aby ten základní ovál byl v nule.
- Ta koncová stanice by pak mohla být trochu bohatší a poskytnout tak více možností k posunu i provozu rozmanitějších souprav.
Vše je samozřejmě kompromis, zejména provoz dlouhých čtyřosých vozů asi stále bude problematický. Možná, že by zde bylo rozumné případně uvažovat o použití zkrácených vozů (250 mm). Ale rozhodně bych to nevzdával, jak říkají němečtí kolegové - místo je i na té nejmenší desce.....