Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » stř 09 bře, 2016 8:19 pm

PetrK:Tak jsem na to koukal a tady je sada otáze:

Stačila by ti jednokolejná trať, nebo chceš dvoukolejnou?
Stačila by ti jen malá rotunda, třeba jako je tahle?
https://mapy.cz/zakladni?x=17.4013757&y ... ase=ophoto
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod petr.machy » čtv 10 bře, 2016 12:29 pm

Tak jsem koukal na geometrii kolejiva např. Roco pro N. Těch 80 cm je málo místa, nicméně v N je všechno možný :-). Na oblouk 180° pro dvoukolejku tvořenou R1 a R2 je třeba i s určitou rezervou 52 cm. Takže by dalších 28 cm zbývalo na trať kolem (viz odkaz).

http://www.rajce.net/f1018920871
Machy
Uživatelský avatar
petr.machy
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte 29 lis, 2011 2:30 pm
Bydliště: Tábor

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » čtv 10 bře, 2016 10:28 pm

Takže nádraží asi nějaké takové?

kolejisten.jpg


Jak je vidět, tak u dvoukolejky tam prostě moc toho prostoru není. 80 cm je málo. Daní za to je, že vlevo toho moc nebude, aby se tam trať vůbec otočila a pokud bude vpravo nějaký větší most, což by mohl, tak bude docela těžké tam dostat ještě jedno lokálkové nádraží, ale pokud jde o krajinu, tak dostane luxusní prostor.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod milan ferdián » pát 11 bře, 2016 7:23 am

freekey píše:Takže nádraží asi nějaké takové?

kolejisten.jpg


Jak je vidět, tak u dvoukolejky tam prostě moc toho prostoru není. 80 cm je málo. Daní za to je, že vlevo toho moc nebude, aby se tam trať vůbec otočila a pokud bude vpravo nějaký větší most, což by mohl, tak bude docela těžké tam dostat ještě jedno lokálkové nádraží, ale pokud jde o krajinu, tak dostane luxusní prostor.

Proč používáš mé výkresy?Předpokládal jsem,že zde budeš prezentovat svoji práci.Ten výkres platí pro modelovou velikost TT/1:120.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » pát 11 bře, 2016 9:05 am

Jen abych ukázal, že těch 80 cm není nic moc. Je to zmenšené v poměru, nejde tady o planek, ale o schéma toho panelů. Doufám že to moc nevadí. Je to reakce na ten obrázek že ŽM.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod jirkan » pát 11 bře, 2016 10:02 am

Teda nevím, ale když si to tak přes palec převedu do "svého" H0, tak mi to odpovídá zhruba 10 x 1,5 m. Jestli tomu někdo chce vyčítat, že je to málo, tak pak už nevím, co teda považovat za "dostatečně velké" domácí kolejiště. Obávám se, že většina kolegů zde se musí vyrovnat s daleko skromnějšími poměry.
A v případě překopírování toho plánku, asi by bylo vhodné se napřed zeptat, ne?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » pát 11 bře, 2016 10:40 am

Ano. Je to obrovský prostor, ale ne pro náměr rotunda (a velké nádraží) a velký most. To je prostě námět pro klubové kolejiště.
Obrázek
Takto nějak to vypadá na klubovém kolejišti v Brně a to ten most nepůsobí jako nějaký extra velký most. Ale právě na tomhle kolejišti je vidět , jak složité je nastoupat. problém by asi vyřešilo, kdyby se nemuselo moc stoupat (nebyla by to deska, ale údolý pod mostem by šlo pod úroveň základní desky kolejiště). To by ale chtělo složitější rám.

Jinak je ten prostor luxusní.

Ten plánek přesně odpovídá tomu, o čem jsem se chtěl zmínit. A sice námětu stanice Čerčany a mostu u Žampachu. Je to na stejné trati a myslím, že by to byl pro tento prostor moc hezký námět.
Obrázek

Čerčany se mi jako námět hodně líbí. Je to relativně malá stanice, jen mě trošku štve, že není možné křižování vlaků ve směru na Zruč, ale je tam zas ta kusá kolej. Pro námět kolejiště by se dala tahle trať úplně vynechat. viz. ten nešťastný obrázek. Nebo kolejiště nádraží víc natáhnout a dát rotundu tam, kde je ve skutečnosti, pak by se možná tato trať dala zachovat.
Obrázek
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod jirkan » pát 11 bře, 2016 11:53 am

Ale ten rozměr myslím přímo volá po tom, roztáhnout to do délky. Depo nemusí být vedle kolejí, ale lze ho posunout vedle zhlaví, kde už nádraží je poměrně úzké, rotunda taky nemusí být 180°, ale jen několik paprsků. Pokud by se navíc využilo členění po 7,5°, tak to zas bude možné táhnout do délky, a ne do šířky. Navíc to depo by zřejmě obsluhovalo jen vedlejší trať, takže i to hovoří pro střízlivější rozsah. No a stoupat se dá i v tobogánu, který při poloměru kolem 350 mm v Nku bude sjízdný i pro delší soupravy.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod sidlo » pát 11 bře, 2016 12:24 pm

freekey píše:Čerčany se mi jako námět hodně líbí. Je to relativně malá stanice, jen mě trošku štve, že není možné křižování vlaků ve směru na Zruč

Já jsem si vzal inspiraci Dobronín. Tam od Polné taky není možné křižovat. Tak v rámci kompromisů jsem zhlaví upravil a křižovat můžu. :wink:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod petr.machy » pát 11 bře, 2016 1:02 pm

Já bych to taky s místem neviděl tak hrozně, v N. Zase takovejhle panel bude mít jednu nespornou výhodu a to je snadný přístup při údržbě.
Ono se to nezdá, ale i starý lokomotivy BR118 z produkce bývalé NDR ve velikosti N mi při zátěžových testech v pohodě utáhly na rovném úseku 7-8 čtyrosých nákladních vagónu při stoupání 35 promile. Takže při spirále o poloměru 350mm a nastoupání 6cm za jeden "závit" by to stoupání vycházelo cca 27 promile (30 promile pro vnitřní kolej). Možná by stačilo i 5 cm na výšku, pak to vycházelo 22 promile(25 promile pro vnitřní kolej), to si myslim, že je na model přijatelný, například Sergej od Trixu by to ani nepoznal :-).
Machy
Uživatelský avatar
petr.machy
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte 29 lis, 2011 2:30 pm
Bydliště: Tábor

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » pát 11 bře, 2016 1:27 pm

No tak v tom případě má pěkný námět, pokud se bude inspirovat Milanovým Čerchovem (reálně Čerčany), má splněno všechno co chtěl. Navíc i doprava by mohla odpovídat. Patra dělá Kuehn (snad budou i ve správné barvě), Bardotky a Brejlovce MTB a Kuehn (u itvlaky už je dokonce Brejlovec skladem). Horší je to na hlavní trati, ale očekával bych, že MTB časem přijde i v N s něčím elektrickým.

A já se jdu věnovat přemýšlení nad vlastním projektem, ty Čerčany mě zaujali už dřív, ale čím víc se na ně koukám, tím víc mě přijdou zajímavé, jen mi to nesedí na původní myšlenku, že bych chtěl něco z JMK nebo okolních krajů (abych to na případné dokumentování reality neměl moc daleko).
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod PetrK » pát 11 bře, 2016 3:39 pm

Chlapy, děkuji moc za reakce a některé obrázky. Mám o čem přemýšlet a dotvořit svoji představu. Co se týče trati, tak nemusím modelovat skutečnou trať, ale v tomto projektu se seberealizovat a vytvořit si vlastní svět, do kterého mohu utéct po starostech z práce a odreagovat se v něm. O tom si myslím, že vláčky jsou. Utéct od reality, do svého světa, kde je vše jinak. Podmínkou je se s kolejištěm přiblížit realitě, protože vlakodrom opravdu stavět nechci. Jinak s tobogánem jsem tak nějak i počítal, abych v něm mohl stoupat a případně v něm propojit dvojkolejnou a jednokolejnout trať a nákladní vlak poslat projet i po té jednokolejné.
PetrK
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06 bře, 2016 6:43 pm

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod petr.machy » pát 11 bře, 2016 8:09 pm

V podstatě sdílím tvůj názor. Taky se chystám na stavbu velkého kolejiště N a obdivuju místní členy, s jakou dokonalostí jsou schopni plánovat a realizovat svoje projekty. Nicméně máme teď rok starý přírustek do rodiny a to je časově hodně náročné, takže musím stavbu odložit :-). Jinak mám rozpracované některé návrhy s podobnými atributy, taky chci dvoukolejku, rotundu, točnu a odbočnou jednokolejnou trať s koncovým nádražím. Říkám si proč by ne, když velikost N je na tohle jak dělaná. Budu toto vlákno sledovat a čerpat inspirace :-). Takže přeju hodně štěstí a trpělivosti při stavbě :mrgreen:
Machy
Uživatelský avatar
petr.machy
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte 29 lis, 2011 2:30 pm
Bydliště: Tábor

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod HonzaM » pát 11 bře, 2016 8:25 pm

freekey píše:....Brejlovce MTB a Kuehn (u itvlaky už je dokonce Brejlovec skladem). Horší je to na hlavní trati, ale očekával bych, že MTB časem přijde i v N s něčím elektrickým.

Brejlovec od MTB ještě není na trhu, u iT vlaky měli omylem uvedeno že je skladem. Na trhu již delší dobu je Bastard v provedení ČSD od Kühna.
Naposledy upravil HonzaM dne pát 11 bře, 2016 9:19 pm, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4075
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště velikosti N 5500x800mm

Příspěvekod freekey » pát 11 bře, 2016 8:43 pm

Pokud si to dobře pamatuji, tak chtěl 90. léta.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků