Zdravím,
po několika letech přepírání myšlenek jsem se konečně odhodlal k akci a rozhodl se pro stavbu vlastního kolejiště. V minulosti jsem měl možnost účastnit se praktické realizace několika kolejišť, takže se stavbou jisté zkušenosti mám, nikdy jsem však žádné nenavrhoval a tak o zákonitostech provozu a o návrhu kolejového plánu nevím téměř nic. Chtěl bych vás, místní komunitu, poprosit o pomoc s doladěním a snad i nějakým vyšperkováním mého velice primitivního návrhu, viz příloha. Také bych velmi ocenil radu ohledně návěstidel - jaká použít a kam je nejlépe umístit.
Inspiroval jsem se jižním zhlavím (nebo záhlavím - vždyť já ani neznám základní pojmy) nádraží v
Brně Židenicích, i když z předlohy toho nakonec příliš nezbylo. Mám, dle mého názoru, velice přesnou představu o tom, co a odkud kam by na kolejišti mělo jezdit. Chci provozovat hlavně VI. epochu, ale jistě se nebudu bránit několika postarším vozům (především pro nákladní vlaky), abych to celé neuvrhl do stereotypní moderny. Cílím především na regionální osobní dopravu s příležitostně projíždějícím rychlíkem nebo nákladním vlakem. Ve zkratce chci, aby osobní vlaky přijížděly a zase odjížděly po dvoukolejných tratích vedoucích napravo do tunelů a sestupujících do podpovrchového skrytého nádraží. Vzácné rychlíky a nákladní vlaky by zcela míjely nástupiště po jednokolejné smyčce klesající nalevo a končící na opačném konci skrytého nádraží.
Mé vyvolené měřítko je TT a ke stavbě použiji profilové kolejivo Tillig. Značné prostorové omezení našeho bytu mě bohužel nutí spokojit se pouze s výhybkami EW1, jakkoli jsem dříve sám sobě mnohokrát sliboval, že na vlastním vláčkovišti použiji výhybky delší. Všechny koleje budou elektrifikované. Provoz bude kompletně digitalizován a řízen z počítače s možností jak manuálního tak zcela automatického provozu.
Zcela určitě jsem zapomněl zmínit něco více nebo méně podstatného a pokud na něco narazíte, určitě se zeptejte. Děkuji předem všem, kteří tomuto věnují svůj čas a budou ochotni pomoci přiblížit mě návrhu, který bude mít smysl a já si budu moci dovolit tvrdit, že je provoz skutečně modelový.