Stránka 7 z 10

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 7:28 am
od Sandy
Sandy píše:Až se přestanu stydět, tak sem dám obrázek mého "cvičného kolejiště".

Tak zase jen odkaz :
https://sandyh0.rajce.idnes.cz/Moje_cvicne_kolejiste#P7162773.jpg

Kolejiště vzniklo v druhé půli devadesátých let jako "cvičné" s tím, že za dva tři roky půjde do světa nebo ho předělám. No, nestalo se. Teď již pár let čeká na přestavbu....​ Pilinový posyp, islandský lišejník v původním stavu, plechové kolejivo PIKO. Teď jsem technicky o kus dál. O materiálech a modelářských technikách ani nemluvím.
Viditelná část trati je více než šest metrů. V levé zadní části SN. Pro bohatší provoz chybí třetí průjezdná kolej ve stanici a třetí kolej v SN. Tady stav po nějaké manipulaci v "hračkárně". Odebrány některé budovy. Část vozidel moje výroba. U profil po vychytání nějakých "mušek" (zvláště v SN) je spolehlivé. Možnost analogového i digitálního provozu.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 8:02 am
od milan ferdián
Mohu potvrdit, že matematicky dle sortimentu kolejiva výrobce PIKO návrh dětského kolejiště sedí.
Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 8:34 am
od Knapis
Je mi jasné, že moje první návrhy nebudou nic moc a proto také jsem moc rád za věcné rady a připomínky, které mě posunou dál správným směrem. Snažil jsem se v tom plánu řídit předchozími radami a udělat co nejdelší staniční koleje, nepoužívat kolejivo o poloměru R1 a lokálku udělat tak aby nezasahovala do hlavní trati. Díky za další rady a připomínky zkusím na tom dále pracovat.

Jinak další malý pokrok, už mám konečně koupená kolečka, měl jsem cestu kolem OBI. Tak doufám že budou vyhovující.
kolečko.jpg

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 9:11 am
od workous
Luxus i z brzdou :)

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 9:13 am
od workous
Sandy píše:
Sandy píše:Až se přestanu stydět, tak sem dám obrázek mého "cvičného kolejiště".

Tak zase jen odkaz :
https://sandyh0.rajce.idnes.cz/Moje_cvicne_kolejiste#P7162773.jpg

Kolejiště vzniklo v druhé půli devadesátých let jako "cvičné" s tím, že za dva tři roky půjde do světa nebo ho předělám. No, nestalo se. Teď již pár let čeká na přestavbu....​ Pilinový posyp, islandský lišejník v původním stavu, plechové kolejivo PIKO. Teď jsem technicky o kus dál. O materiálech a modelářských technikách ani nemluvím.
Viditelná část trati je více než šest metrů. V levé zadní části SN. Pro bohatší provoz chybí třetí průjezdná kolej ve stanici a třetí kolej v SN. Tady stav po nějaké manipulaci v "hračkárně". Odebrány některé budovy. Část vozidel moje výroba. U profil po vychytání nějakých "mušek" (zvláště v SN) je spolehlivé. Možnost analogového i digitálního provozu.


Jednoduché pěkně na tu dobu :)

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 11:54 am
od Fox
Kolečka dobrý, já mám podstatně horší. Ještě jednu technickou až to budeš přidělávat. Nevím, kolik materiálu bude v rozích nohy pro vruty - pozor na štípání. Musel jsem předělávat, resp. zpevňoval epoxidem vzniklé praskliny...

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 12:26 pm
od sidlo
Minimalistická verze. Kolejivo PIKO A-Track. Jednoduchá stanice a vlečka. Skryťák za kulisou. Vše v jedné úrovni.

Knapis.png

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 3:24 pm
od milan ferdián
žst. Na Mlýnku H0/1:87_2090 x 1250_PIKO A-GLEIS/15°
Jak jsem slíbil výkres zde nevložím z důvodu, že kolegové ještě kreslí a chci na ně počkat až své návrhy vloží do vlákna.U mne ve zkratce.
- tvar kolejiště si ponechám prozatím pro sebe,není to nic moc, jen prozradím,že má jeden most a jeden tunel na širé trati (krátký)
- žst.Na Mlýnku
Stanice má tři staniční koleje průjezdné a jednu kusou.
kolej/délka od nmz.- po nmz.
- 1 ______1074 __________hlavní/nástupiště
- 2 _______908__________dopravní/nástupiště
- 4 ______1378*__________manipulační
- 6 _______430___________strojová

* - kolej 4 - protože mi bylo líto vyhodit koleje o poloměru R1/R360, vložil jsem je do manipulační koleje.Manipulační kolej je rozdělena na dvě části.První část o délce 812 mm slouží pro skladiště s rampou a volnou skládkou. Druhá část o délce 565 mm pro odstavení železničních nákladních vozů nebo přípojných vozů.

Výhybna Skřivánčí Dvůr
Má dvě dopravní koleje.
- 1____1008_____hlavní
- 2_____846_____dopravní

Zastávka Karlov
Klasická zastávka s nástupištěm.

Aby modelář nelítal od čerta k ďáblu, je uveden výrobce z jehož katalogu jsem těžil podklady pro drážní stavby na kolejiště.

výrobce KBmodel*
výpravní budova - 16/H s verandou
skladiště s rampou - 353/H
záchody - 19a/H nebo 549/H
stavědla - 110/H KkStB (Sudoměřice)
remíza - ZvKČ CIV/P (Ledečko)

stavědlo - St2 (Kutná Hora) - výhybna
čekárna - KkStB (Jívová)

* - to není reklama pro Karla, jen má vše potřebné v nabídkovém katalogu

Pánové, těším se na vaše návrhy a nedejte se zmást, že jsem popsal skoro čtvrt stránky :wink: .
Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 5:49 am
od milan ferdián
Ráno

Je ráno a Miloš se něco pod vousy brblá. Své ví o něm i jeho parťák mašinfíra Petr. Však spolu najezdili kilometry, které se nedají spočítat natož kolik spolu rozšíbovali vozů. Poslední dobou je to s Milošem těžké. Má své skvělé roky u posunu pomalu za sebou a každé to skákaní na stupátka vagónů je těžší a těžší. Hledat si na stará kolena nové zaměstnání není v dnešní době jednoduché a lidé v jeho věku nejsou u zaměstnavatelů nějak, jak říkají mladí lidé, „In“.
Miloš vyšel z vyhřáté kabiny, ovanul ho svěží, ale už chladný vzduch. Vždyť je podzim. Protáhl se a zpětně se podíval na stanici, kterou společně s Petrem obsluhuji. Na manipulační koleji stojí rajka s vápnem, zeteska naložena bůhví čím a u skladiště stojí další vůz. SŽDC prodalo skladiště s rampou soukromému majiteli. Původně padali domněnky, že rozvrzané skladiště půjde k zemi. Co s ní, po těch letech její věrných služeb u ČD respektive u ČSD. Stal se opak, majitel je nadšenec nejen velké ale i malé železnice. Dal opravit střechu, celé původní bednění a vnitřek upravil do 21. století. Sklad přepažil, vznikla malá kancelář a sklad, který slouží jen jako mezisklad komponentů pro jeho potřeby, z důvodu svého podnikání. Svoji firmu má nedaleko, ale rád se zašije zde, protože má tu větší klid a zaměstnanci firmy ať se snaží v době jeho nepřítomnosti.

Na koleji jsou odstavené dva přípojné vozy 010. Vypomáhají hlavně v dopravních špičkách podle potřeby. SŽDC, když zjistilo, jak dopadlo jejich bývalé skladiště rozhodlo se dát celou stanici do pucu. Strojová stanice má přiděleno hnací vozidlo 810 k jeho provozní údržbě,tankování a remízování.
Lokomotivní remíze byla obnovena zašlá fasáda. V místnosti, kde byl parní kotel, vyklidila a zařídila pro přespání strojvedoucích útulné spaní s vybavením malé kuchyňky a sprchového koutu. Nezbytným doplňkem moderní doby je i Wi-Fi připojení na internet. Vodárna byla ponechána v původním stavu, dovybavena novým čerpadlem, protože SŽDC ví, že vody není nikdy dost, hlavně v poslední době. Samotná remíza obdržela do vybavení pro drobnou údržbu 810 nové zařízení, které chlapům ulehčuje práci. Momentálně poskakuji a leští svoji 810 něžně přezdívanou jménem "Klárka".

Výpravní budova dostala taktéž nový kabát, tím velmi prohlédla. Rekonstrukce vnitřních prostor zlepšilo jak bydlení pro výpravčího stanice, tak i pro provoz stanice, kde bylo zvoleno ústřední řízení. Tím byly zrušeny obě stavědla. První stavědlo bylo prodáno novému majiteli, kterému vůbec nevadí provoz na trati. Druhé stavědlo, blíže k výpravní budově, bylo upraveno na malé muzeum něco podobného jak je ve stanici Horní Lipová. Ve výpravní budově bylo zmodernizovaná čekárna a WC bylo uvedeno do hygienických norem a moderního standartu. Nezbytný kávomat, propagační letáky a brožůry ČD, fungující moderně vybavená pokladna pro cestující.Hlavním viditelným prvkem pro cestující je nové vyvýšené nástupištěm s prosklenou čekárnou usazené mezi první a druhou kolejí.

Z rozhlasu se ozvalo: „Vážení cestující, na kolej druhou přijede vlak společnosti „Regiojet“ RJ 1002. Pravidelný odjezd 5:27 hod. Dodržujte prosím svoji bezpečnost při příjezdu vlaku“. No konečně, oddychne si Miloš. Za chvíli pojedeme domů. Regiojet přijíždí k nástupišti. Čeká zde na něho spoustu cestujících, hlavně slovenští občané. Hranice obou státu je hned za výpravní budovou.Stewardky narychlo na nástupiště vynášejí pytle s odpadky z poslední jízdy, protože až zde mohou se zbavit této přítěže. Vlak po nástupu cestujících se dává do pohybu na svou dlouhou jízdu. Přichází výpravčí stanice a dává manipuláku povolení k odjezdu. Petr s Milošem se pousmějí a rychle za stanice odjíždějí.

Ve stanici není zdánlivý klid. „Klárka“ je po odjezdu obou vlaků přistavená na první kolej, blíže k výpravní budově. Však už na ní čekají nedočkaví důchodci a houbaři. „Klárka“ zahouká, protože dostala volno a polehounku, jak by vezla porcelán se rozjíždí se. Kolébavým pohybem přejíždí výhybky a spojkou se dostává na druhou trať. Po chvílce jízdy 810 mizí v tunelu. Tunel není příliš dlouhý, vznikl vlastně podobně jak tunel na KFNB u Slavíče. 810 vrní a kocháme se krajinou s nastávajícím podzimem. Překračujeme po ocelovém železničním mostě trať, vítá nás hluboký les a po pár momentech jízdy zastavuje-
me na zastávce Karlov. Ta má též pohnutou historii. Po dobu svého provozu nebyla příliš udržovaná a postupně časem byla budova zastávky zcela uzamčena a vypadalo to, že zvoní budově umíráček. Minule jsem se zmiňoval o soukromém podnika-
teli, o nadšeném fandovi železnice. Doslova trosku budovy odkoupil od SŽDC a dal se do rekonstrukce. Sehnal si původní stavební výkresy (Jívová) a započal stavební práce. Obnovil a uvedl do stavu 21.století především WC, čekárnu zmoderni-zoval, vybavil vše potřebným. Ve spolupráci okolních hotelů zde bylo otevřeno „Informační centrum“ s minibufetem pro cestující, nezbytné připojení Wi-Fi a vybavené bezpečnostními prvky proti vandalům a nepřejícím lidem. Naši „Klárku“ opouštíme, zamáváme ji na odjezd, protože čicháme spoustu hub a vůni svěžího lesa.

-mf-

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 8:12 am
od workous
To je krásná poezie.....Milane dík za pěkné ráno :), ale už nás nenapínej a šup sem s plánkem :)

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 9:17 am
od bambulak
Milane, moc bych si přál tvé pribehy sledovat na YouTube. Bych u toho vydržel hodně dlouho :)

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 9:31 am
od Miloš Pavlát
"mimo téma"
bambulak píše:Milane, moc bych si přál tvé pribehy sledovat na YouTube. Bych u toho vydržel hodně dlouho :)

Stačí maličkost: podle plánku postavit kolejiště a podle příběhu to nafilmovat. Scénař je de-facto hotový.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 3:16 pm
od Knapis
Těším se na Milanův plánek, ale také se stále snažím vytvořit něco sám. No zatím se mi moc nedaří vytvořit něco zajímavého, tak aby bylo vidět co nejvíce tratě. Když už se něco rýsuje, tak mi zase nesedí ta geometrie :lol: a tak pořád dokola. Přece jenom bych rád stvořil něco zajímavějšího, než sem dal sidlo.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 4:53 pm
od milan ferdián
Na té ploše moc zajímavého nevytvoříš :wink: . Je to dětské kolejiště, tak moji snahou bylo se vyhnout zakrytému skryťáku.
Přidal jsem, ještě jeden krátký tunel s kusou kolejí. Provozní potřeba. Mátu výhodu, že stavitel ji nemusí akceptovat a tento tunel může zrušit. Drobnost Regiojet je třívozový. Plánek zveřejním, jak jsem slíbil až po vás. Rád bych chtěl vidět vaše návrhy.
Co se týká geometrie kolejiva PIKO A-GLEIS, musíš respektovat její systém. Já mám plánek kolejiště složen jen z kusového kolejiva výrobce a nikde nebylo potřeby nastavovat nebo zkracovat kolej ze sortimentu. Já vím, řeknete si, to se mi poví-
dá. Je zatím praxe než jsem pochopil zákonitosti kolejiva. Platí to i kolejivu ROCO GEOLINE a atd. :wink:

Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 6:04 am
od Knapis
Tady je další návrh. Je to v jedné rovině a je vidět téměř celá trať. Není to nic moc složitého, takže by i stavba mohla celkem rychle postupovat.
navrh1.jpg